ru
door rubbor Jul 21, 2014 om 10:06
Computers & telefonie

2x betalen voor internetabonnement KPN?

1. Hoe kan het dat KPN 2x op hetzelfde adres en op dezelfde naam (en via dezelfde aansluiting) een internetabonnement kan leveren en laten betalen?
(Is overigens door omstandigheden, waarvan uitleg erg uitvoerig is, ontstaan). UPC adverteert overigens dit nooit te zullen doen.
Het internetcontact komt binnen via 'koper' evenals de telefoon. Hiervan wordt overigens alles exact bijgehouden.
2. Uit coulance wil men nu ongeveer de helft terugstorten, € 250,-, terwijl ik zo'n € 700,- heb berekend.(26 maanden) Wat is redelijk? Moet ik dit accepteren? Moet ik in 'beroep' voor die € 700,'?

542 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 21, 2014 om 10:26
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

Na 26 maanden is het jou probleem.
Je moet tijdig je bank gegevens op dit soort fouten controleren dus slechts E250,- lijkt mijn redelijk.

Ze kunnen een bepaalde tijd terug geven en niet de gehele periode.
Dus controleer tenminste elke 2 maanden alle betalingen en niet na 26 maanden!

Naast KPN kan dit ook voor andere zaken gelden.
Als ik per ongeluk jou bank gegevens invulde betaal je voor mijn en probeer dan maar eens iets terug te halen bij een bedrijf waar je geen contract mee hebt.

ru
door rubbor - Jul 21, 2014 om 11:07
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

In mijn vraag geef ik aan dat dit is ontstaan door omstandigheden, waarvan een toelichting te uitvoerig is. Nu toch wel enige toelichting. Ik onderzoek dit probleem voor mijn 86 jarige buurvrouw. Twee jaar geleden is het ziekbed van haar man begonnen. Een halfjaar geleden is hij overleden. De buurvrouw heeft géén kinderen. Nu heeft ze mij onlangs gevraagd eens mee te kijken met allerlei financiële zaken.
Ik kwam dit toen tegen. Vandaar.

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 11:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U ziet pas na 26 maanden dat u dubbel betaalt? Gaat dat ook van dezelfde rekening af?

Wat Upc niet doet, is niet relevant.

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 11:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar is zij dan 26 maanden geleden een nieuw abonnement aangegaan? Dus twee abonnementen? Of had zij voordien ook al KPN.?

ru
door rubbor - Jul 21, 2014 om 12:24
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Oké nog meer toelichting (dank voor de reactie).
Zij had al een abonnement bij KPN. In januari 2012 werd hier glasvezel aangelegd. Zij kozen voor overstap naar UPC, een totaalpakket. Met overstapservice, enz. Bij installatie moest de monteur echter constateren dat – zonder ingrijpende aanpassingen in de woning (afbreken marmerplaat van de schouw) – de glasvezelaanleg niet mogelijk was. Er was niets anders mogelijk dan het terugdraaien naar de oude situatie, terug naar KPN.
Na telefonisch overleg met de KPN bleek alles niet zo eenvoudig. Alles was stopgezet. Alles moest opnieuw aangevraagd worden. Het oude vertrouwde telefoonnummer kon zelfs niet behouden blijven. Ook niet na telefonisch aandringen voor deze decennia trouwe klant. Het telefoonabonnement werd opnieuw aangevraagd (met nieuw nummer) evenals een nieuw internetabonnement, nu met een “PC veilig” pakket. Hierbij werd een nieuw e-mailadres aangemaakt / gekozen (xxx@kpnmail.nl). Het oude adres bij ‘hetnet.nl’ zou weg zijn.
De eerste betaling start op 27 maart 2012.

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 13:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Lees hier de gang van zaken bij de geschillencommissie. Let op de termijnen.

Klik hier

ekiem
door ekiem - Jul 21, 2014 om 13:29
676 Antwoorden / 100 Vragen
0

Wat een vreselijk gedoe en tegelijkertijd ook lastig. In dit geval vooral omdat het over 26 maanden gaat. Maar ja , ik zou toch voor die 250 euro gaan. Ik weet dat dit onrechtvaardig aanvoelt maar er bestaat ook nogeens zoiets als een eigen verantwoordelijkheid.
En al is het niet weekelijks, je kijkt dan toch zeker maandelijks in je financiële administratie.

Ekiem

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 13:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Nog een beetje zeuren. UPC levert mijns inziens niet via glasvezel. Dat werkt simpel via de kabel.

Maar goed, zij wilden overgaan naar UPC en alles was stopgezet bij KPN. Zijn daar bewijzen van? Mailtjes, post?

Toen moest alles weer opnieuw bij KPN, zelfs met een nieuw nummer. Is daar pist van, mail?

Dus nu worden sinds maart 2012 en voor het oude en het nieuwe nummer rekeningen geïncasseerd?

Zou dan zeker niet akkoord gaan met die € 250,00.

Ik weet niet op wat voor manier u al contact gehad hebt met KPN, maar doe dat vooral schriftelijk. Dien een klacht in, beschrijf de situatie, doe daar eventuele bewijzen bij. Eis de teveel bedragen terug. Stel een termijn waarbinnen u antwoord verwacht, zeg 14 dagen. En schrijf ook dat u anders naar de geschillencommissie gaat.

Dat kost een klein bedrag, maar als uw buurvrouw wint, krijgt ze dat ook terug.

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 13:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@zoekster

Dank voor de correctie.

Off topic.

Eigenlijk wonderlijk dat daar twee geschillencommissies voor bestaan.

zoekster
door zoekster - Jul 21, 2014 om 13:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Even een kleine correctie op de Geschillencommissie. U heeft een alles in 1 pakket en daarvoor moet u bij deze

KLIK

Geschillencommissie (elektronische communicatie) zijn. Dat is een groot voordeel omdat de klachtentermijn daar 3 maanden is.

Natuurlijk weer goed de brochure doorlezen.

Overigens kunt u uw klacht ook op klachtenkompas.nl plaatsen, daar is webcare van KPN actief en dan zou het net allemaal wat sneller en minder omslachtig kunnen gaan.

Als het oude abonnement van KPN was stopgezet, dan heeft uw buurvrouw onverschuldigd betaald. Zij kan dan het hele te veel betaalde bedrag terugvorderen.

kl
door klaag_meneer - Aug 11, 2014 om 19:49
26 Antwoorden / 0 Vragen
0

Denk dat je weinig kans maakt bij de geschillen commissie. Vergeet niet dat het EUR 50,00 kost om een klacht in te dienen.

Je hebt 2 abonnementen afgesloten dit kan bij KPN omdat de meeste woningen over 2 aderparen beschikken. Je hebt hier nooit melding van gemaakt. KPN heeft over die gehele periode geleverd.

Dat UPC die niet kan klopt, zij kunnen maar 1 verbinding over hun coax netwerk leveren per adres.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer