door wiekie Jan 31, 2014 om 20:19
Computers & telefonie

Agressieve klantenwerving Pretium

Op ong. 13 januari heeft mijn 12 jarige dochter de telefoon opgenomen. Ze heeft duidelijk aangegeven de dochter te zijn. Achteraf, weet ik sinds gisteren 30 januari, was dit Pretium. Vervolgens waren zij in het bezit van gegevens van mijn man. Zij herhaalde die gegevens waarna mijn dochter gevraagd werd die gegevens te bevestigen. Achteraf besefte zij dat dit niet klopte en heeft het ons meteen verteld.
Op 30 januari ontvingen wij een brief van Pretium met de mededeling dat ons KPN-abonnement op 18-02-2014 zou worden overgezet.
Uiteraard heb ik gebeld met Pretium. Zij gaven aan de 14e januari een welkomstpakket te hebben toegezonden. deze heb ik echter nooit ontvangen........
Men gaf aan dat ik maar een brief moest sturen met deze mededeling en dan zouden ze kijken of er actie ondernomen moest worden.
Ik ben geschrokken van deze agressieve manier van werving. Men heeft duidelijk willens en wetens ons erin willen laten lopen.
Wat is nu wijsheid? De brief verzend ik morgen. zijn er nog andere stappen die ik nu moet ondernemen of wacht ik hun reactie af?

2034 19 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2014 om 20:31
11542 Antwoorden / 51 Vragen

Een 12 jarige dochter is niet bevoegd om een contract af te sluiten wat op naam van de ouders terecht komt. Alles is dus nietig. Ze heeft duidelijk gezegd dat ze niet volwassen is en dus ook geen contracten mag en kan afsluiten. (een rolletje snoep kopen is wat anders als een telefoon abo).

Stel Pretium aansprakelijk voor alle schade, claim een opname van de voice log (bandopname) en stuur deze brief aangetekend en per mail. Met een antwoord termijn van één week! En stel dat zij alles weer terug draaien.

Dit is weer typisch pretium. mensen wat in de maag splitsen.

zoekster
door zoekster - Jan 31, 2014 om 20:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit zit juridisch heel simpel in elkaar.

Uw dochter van twaalf is niet bekwaam om zelfstandig en zonder uw toestemming een contract met Pretium af te sluiten. Verder is het al helemaal onmogelijk dat zij een contract namens haar vader afsluit. Dit contract is dus aan alle kanten niet rechtsgeldig. Werkt zeker een of ander malloot daar bij Pretium.

Mail ook even met KPN hoe de vork in de steel zit en dat u wilt blijven.

Het zou overigens heel goed kunnen dat hier binnen een paar dagen webcare van Pretium verschijnt, die zal dan hopelijk de zaak glad strijken.

Verder is het goed mogelijk dat uw dochter een abonnement op Privilege is aangesmeerd, dat gaat vaak in 1 adem door, ook die overeenkomst kunt u vernietigen op grond van het niet instemmen met het contract dat ze eventueel met uw dochter hebben afgesloten. Op naam van haar vader zou al helemaal niet kunnen.

wi
door wiekie - Jan 31, 2014 om 21:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u al voor de snelle reactie. Dat stelt mij wel wat gerust. KPN had ik al gebeld maar die reageerden nogal lauw. Ze konden er niets aan doen. Overigens vraag ik mij nog wel af hoe ze aan de gegevens van mijn man komen.

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2014 om 21:44
11542 Antwoorden / 51 Vragen

Overigens vraag ik mij nog wel af hoe ze aan de gegevens van mijn man komen.

Wellicht uit het telefoonboek? Wellicht uit uw dochter "los gepeuterd" ?

hutch
door hutch - Feb 1, 2014 om 10:00
4515 Antwoorden / 29 Vragen

TS geeft al aan hoe dit malafide 'bedrijfje' te werk gaat. Maar om de handelwijze van Pretium iets duidelijker te maken, lees onderstaand stukje eens:

"De VARA hoeft geen half miljoen te betalen aan telecombedrijf Pretium. De rechter heeft de boete voor het niet volledig rectificeren van een fout in het programma Kassa vastgesteld op 20.000 euro.
Door een technische fout werd een uitzending over de handelwijze van Pretium niet gerectificeerd op de website van Kassa, maar alleen op Uitzending Gemist.
Pretium zag dat meteen, maar trok pas na 25 dagen aan de bel, toen de dwangsom was opgelopen tot 500.000 euro. De rechter is het met de VARA eens dat dat niet eerlijk was
."

(* *)

Vooral in de laatste alinea wordt wel heel duidelijk, EN door de rechter vastgesteld (bewezen), dat PRETIUM NIET EERLIJK gehandeld heeft.

Dus PRETIUM wist het (!!!)..... en toch maar wachten om te proberen zoveel mogelijk geld er uit te slepen.

Kunt u nagaan hoe PRETIUM aan de telefoon handelt, waarbij argeloze kinderen en (vooral) ouderen het slachtoffer zijn. Ik noem dit zeer achterbaks handelen. Maar dat blijkt al wel door de jaren heen!

Waarschuw dus zoveel mogelijk personen in uw familie- vrienden- en kennissenkring.
Als iemand van, of namens, Pretium belt, onmiddellijk de verbinding verbreken!!

En kunt u nagaan dat Pretium ook nog eens zeer slordig zaken probeert af te handelen.
Lees de reactie van hen op 18 december 2013, 17.19 uur eens (klik * *) en mijn reactie daarop.

PRETIUM: bezint eer ge er aan begint.

zoekster
door zoekster - Feb 1, 2014 om 10:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=wiekie schreef op vrijdag 31 jan 2014, 21:39]Dank u al voor de snelle reactie. Dat stelt mij wel wat gerust. KPN had ik al gebeld maar die reageerden nogal lauw. Ze konden er niets aan doen. Overigens vraag ik mij nog wel af hoe ze aan de gegevens van mijn man komen.
Als het niet lukt om Pretium over te halen om dit even heel snel glad te strijken, dan zegt u maar dat u een klacht gaat indienen bij de ACM. Die heeft Pretium al eens een boete opgelegd in het verleden, dus dat zijn oude bekenden van elkaar.

Als ze dan nog volharden dan dient u ook daadwerkelijk een klacht in.

klik HIER

Ik neem aan dat uw dochter niet het bankrekeingnummer van uw man weet of heeft gegeven.

KPN zou ik nog eens een mail sturen met uitleg. Aan de telefoon krijg je doorgaans de eerste lijn, meisjes en jongens met kortlopende contracten met weinig bevoegdheden.

mahadma
door mahadma - Feb 1, 2014 om 10:33
11542 Antwoorden / 51 Vragen

En hoe denkt het webcare team dit nu weer recht te strijken? Moeten ze toch wel diep door het stof, en hoe ze dit nu op een voor de topic starter te accepteren wijze willen oplossen. Deze situatie, abo's verkopen aan kinderen van 12 jaar. Dàt zegt wat over hoe Pretium dus in het echt is ..........

edrick3
door edrick3 - Feb 1, 2014 om 10:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zoekster,

....Mail ook even met KPN hoe de vork in de steel zit en dat u wilt blijven.......

Heeft helaas weinig nut.
Heb ze in gelijksoortig geval ook gebeld.
Vinden ze allemaal heel vervelend, maar moeten nu eenmaal de boel overzetten.

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 1, 2014 om 18:41
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=wiekie schreef op vrijdag 31 jan 2014, 21:39]KPN had ik al gebeld maar die reageerden nogal lauw. Ze konden er niets aan doen.
Niets doen!? Wtf!? Die kunnen en MOETEN dit blokkeren. Dus hop dat 0800 nummer van KPN bellen wat 24 uur per dag kan, blijven aandringen, net zolang bellen dat je iemand krijgt die wel zin heeft om zijn werk te doen..

edrick3
door edrick3 - Feb 1, 2014 om 18:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lekkerisdat,

Ja, Pretium roept frustraties op, maar .... als die bij KPN aankloppen met een nieuwe abonnee dan heeft KPN dat maar te accepteren.
Die kunnen dat niet tegenhouden.
Dat moet toch echt de klant doen!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 1, 2014 om 18:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 1 feb 2014, 18:44]als die bij KPN aankloppen met een nieuwe abonnee dan heeft KPN dat maar te accepteren.
Die kunnen dat niet tegenhouden.
Dat moet toch echt de klant doen!
KPN werkt dus gewoon mee aan oplichting en het doelbewust met het overtreden van de wet, tenslotte ze zijn op de hoogte dat de persoon minderjarig is. KPN zou dit dan ook direct tot op de bodem moeten uitzoeken. Dit zou jij eens moeten doen als burger, dan hang je..
Ach, feitelijk zou Pretium geen bestaansrecht mogen hebben, criminele organisaties mogen nog altijd niet..

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 1, 2014 om 18:52
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Hé lekkerisdat noem jij Pretium nu een criminele organisatie? Ja ik noem Pretium een criminele organisatie, aangezien ze dat ook gewoon zijn..

Betaal tenslotte niet voor niets een godsvermogen aan mijn rechtsbijstandsverzekering :-).

pretium webcare
door pretium webcare - Feb 11, 2014 om 09:33
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wiekie schreef op vrijdag 31 jan 2014, 20:19]Op ong. 13 januari heeft mijn 12 jarige dochter de telefoon opgenomen. Ze heeft duidelijk aangegeven de dochter te zijn. Achteraf, weet ik sinds gisteren 30 januari, was dit Pretium. Vervolgens waren zij in het bezit van gegevens van mijn man. Zij herhaalde die gegevens waarna mijn dochter gevraagd werd die gegevens te bevestigen. Achteraf besefte zij dat dit niet klopte en heeft het ons meteen verteld.
Op 30 januari ontvingen wij een brief van Pretium met de mededeling dat ons KPN-abonnement op 18-02-2014 zou worden overgezet.
Uiteraard heb ik gebeld met Pretium. Zij gaven aan de 14e januari een welkomstpakket te hebben toegezonden. deze heb ik echter nooit ontvangen........
Men gaf aan dat ik maar een brief moest sturen met deze mededeling en dan zouden ze kijken of er actie ondernomen moest worden.
Ik ben geschrokken van deze agressieve manier van werving. Men heeft duidelijk willens en wetens ons erin willen laten lopen.
Wat is nu wijsheid? De brief verzend ik morgen. zijn er nog andere stappen die ik nu moet ondernemen of wacht ik hun reactie af?

Beste Wiekie,

Zoals we reeds op het Tros Radar forum aangaven, had er inderdaad geen contract afgesloten mogen worden via uw dochter. We willen u graag helpen om dit goed op te lossen. Kunt u in een privébericht op Twitter (@pretiumwebcare) uw klant- en adresgegevens sturen? Dan kunnen we e.e.a. voor u nagaan.

Met vriendelijke groet,
Marjolijn - Webcare team Pretium

mahadma
door mahadma - Feb 11, 2014 om 09:43
11542 Antwoorden / 51 Vragen

Dat de vraagsteller al zo door pretium behandeld wordt, in eerste aanzet, is niet bijster slim te noemen van de call center medewerkster/ker. Maar ze weten m.i. terdege wie het is, maar nee er moet toch weer contact van vraagsteller naar pretium ontstaan. Wat een bedrijf zeg :'(

sj
door sjwansja - Jul 22, 2014 om 22:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon niet betalen, als er een deurwaarder opgezet wordt vraagt u naar een rechtsgeldig contract, dat is er dus niet en zullen ze de zaak stop zetten

de vragen partij moet altijd bewijzen, in dit geval pretium

succes ermee

tijger1
door tijger1 - Jul 22, 2014 om 22:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@swansj

Denkt u niet dat dit al opgelost is?

door 1953 - Jul 23, 2014 om 00:09
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=sjwansja schreef op dinsdag 22 jul 2014, 22:13]gewoon niet betalen, als er een deurwaarder opgezet wordt vraagt u naar een rechtsgeldig contract, dat is er dus niet en zullen ze de zaak stop zetten

de vragen partij moet altijd bewijzen, in dit geval pretium

succes ermee

[u]DEZE TOPIC IS WEL BIJNA 6 MAAND OUD![/u]

[u]Mosterd na de maaltijd en de put komen dempen als het kalf is verdronken[/u].

door 1953 - Jul 23, 2014 om 00:11
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=sjwansja schreef op dinsdag 22 jul 2014, 22:13]gewoon niet betalen, als er een deurwaarder opgezet wordt vraagt u naar een rechtsgeldig contract, dat is er dus niet en zullen ze de zaak stop zetten

de vragen partij moet altijd bewijzen, in dit geval pretium

succes ermee

[u]DEZE TOPIC IS WEL BIJNA 6 MAAND OUD![/u]

[u]Mosterd na de maaltijd en de put komen dempen als het kalf is verdronken[/u].

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2014 om 00:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@1953

Quoten, kapitalen, onderstrepen en twee keer plaatsen is overbodig.