ba
door bartclary Dec 15, 2009 om 16:32
Elektronica & tv

Drie maal foto's

Beste mensen,
volgens kassa was het programma Webprint een van de goedkoopste om foto's te laten afdrukken.Nu heeft mijn vrouw op vrijdag 11 december 2009 geprobeert om 124 foto's te laten afdrukken bij Webprint.Door een foutje van haar werd deopdracht drie keer verzonden,ook omdat dit een moeilijk programma is voor leken.Ze had snel door wat ze gedaan hadn en heeft meteen een mailtje verstuurd naar Webprint. Deze werd niet beantwoord. ook in het weekend geen verbinding te krijgen. Op maandagmorgen vroeg aan de telefoon, maar men zei "besteld is besteld". natuurlijk heeft ze een foutje gemaakt, maar men had toch kunnen begrijpen dat men niet drie keer dezelfde foto's besteld. is hiernog wat aan te doen?
Teleurgestelde.

3520 29 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 15, 2009 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

..........is hiernog wat aan te doen?........

Nee, behalve voortaan eerst de algemene voorwaarden doornemen.

5. Recht op herroeping

Het recht op herroeping van de Overeenkomst is uitgesloten omdat Fotoproducten naar de wensen van de Klant zijn gemaakt en overeenkomen met zijn persoonlijke behoeftes.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2009 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

De 'fout' ligt duidelijk bij u en niet bij Webprint.
En zo moeilijk is het uploadprogramma nu ook weer niet.
Op diverse fora zijn er zowel positieve als negatieve beoordelingen over webprint te vinden.
Zelf alleen maar positieve ervaringen: na te late levering de betaalde kosten teruggestort gekregen en ook nog de foto's gratis nagestuurd gekregen.
Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2009 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kon zo maar zijn dat u wel 3x de foto`s wilde hebben, bv om aan familie of vrienden te geven.
Dus in die zin begrijp ik Webprint.
Echter, als de foto`s nog niet verwerkt waren vind ik het wel lullig gezien u direct heeft gereageerd.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2009 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou hier niet de regeling voor 'koop op afstand' gelden?
Webprint leest de mail niet. Of webmail leest de mail pas als de order al verwerkt is. De klant heeft geen mogelijkheid tot annuleren.

Niets belet webprint een wachttijd van uren, dagfen of zelfs de 7 dagen uit de 'koop op afstand' in te bouwen waarin een klant de order kan herroepen.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2009 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

....Niets belet webprint een wachttijd van uren, dagfen of zelfs de 7 dagen uit de 'koop op afstand' in te bouwen waarin een klant de order kan herroepen.....

Beetje onzin als ze juist reclame maken met een snelle levering.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2009 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

titusvh schreef op dinsdag 15 dec 2009, 20:44: Waarom zou hier niet de regeling voor 'koop op afstand' gelden?
Webprint leest de mail niet. Of webmail leest de mail pas als de order al verwerkt is. De klant heeft geen mogelijkheid tot annuleren.

Niets belet webprint een wachttijd van uren, dagfen of zelfs de 7 dagen uit de 'koop op afstand' in te bouwen waarin een klant de order kan herroepen.

Misschien wil niemand 7 dagen gaan zitten wachten voor bestelling verwerkt kan gaan worden...........

Volgens de regels koop op afstand heb je geen recht op annuleren voor dit soort dingen - maatwerk- dus dat weet je van tevoren, dus opletten wat je doet als je online gaat bestellen..........

ve
door verwijderd - Dec 15, 2009 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daarom wachten sommige bedrijven i.g.v. maatwerk even om de klant bedenktidj te geven.

Zo zou webprint best 2 uur kunnen wachten (en hun mail lezen). Dan is de levering nog steeds snel.

Maargoed, ik zou als ik webpritn was gewoon niet zeuren en geld terug of levering tegen kostprijs. Een goede naam qua service is ook wat waard.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2009 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

--Daarom wachten sommige bedrijven i.g.v. maatwerk even om de klant bedenktidj te geven---

Hoe kom je daarbij ?

Wij leveren (oa) maatwerk en wij wachten geen minuut...........doen we dat wel dan zouden we gezeik krijgen over te lange levertijd.............want gister is niet snel genoeg..

ve
door verwijderd - Dec 16, 2009 om 09:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op dinsdag 15 dec 2009, 23:41: --Daarom wachten sommige bedrijven i.g.v. maatwerk even om de klant bedenktidj te geven---

Hoe kom je daarbij ?

Wij leveren (oa) maatwerk en wij wachten geen minuut...........doen we dat wel dan zouden we gezeik krijgen over te lange levertijd.............want gister is niet snel genoeg..

Hoe ik daarbij kom? Eigen ervaring bijvoorbeeld?

Beiden is een overweging die even valide is hoor!

ve
door verwijderd - Dec 16, 2009 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is er geen lichtje gaan branden ,dat U ook 3x betaald heeft

ve
door verwijderd - Dec 16, 2009 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

titusvh schreef op woensdag 16 dec 2009, 09:19:
stacey schreef op dinsdag 15 dec 2009, 23:41: --Daarom wachten sommige bedrijven i.g.v. maatwerk even om de klant bedenktidj te geven---

Hoe kom je daarbij ?

Wij leveren (oa) maatwerk en wij wachten geen minuut...........doen we dat wel dan zouden we gezeik krijgen over te lange levertijd.............want gister is niet snel genoeg..

Hoe ik daarbij kom? Eigen ervaring bijvoorbeeld?

Beiden is een overweging die even valide is hoor!

Beiden is een overweging ???? Zo'n zin mag je best invalide noemen hoor.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2009 om 03:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze bvestelling is zoals eerder gezegd "maatwerk", koop op afstand is dus niet van toepassing. Maatwerk kan niet herroepen worden.
Als je bij je bestelling 3 maal op de knop OK drukt dan zou ik eerst eens in het wijkcentrum op een computercursus gaan om dit soort simpele fouten te voorkomen.
Als je bij een tankstation 60 liter benzine in je tank pompt kun je binnen ook niet gaan klagen dat je maar 20 liter wilde.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2009 om 10:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de site niet naar behoren werkt, kun je de klant natuurlijk niet de schuld geven. Ze zouden op zn minst de zaak kunnen onderzoeken, en later alsnog het geld kunnen retourneren.
Mocht na onderzoek blijken dat het echt de schuld vd klant is, tja, dan is een gevalletje helaas pindakaas voor de klant.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2009 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op donderdag 17 dec 2009, 10:41: Als de site niet naar behoren werkt, kun je de klant natuurlijk niet de schuld geven. Ze zouden op zn minst de zaak kunnen onderzoeken, en later alsnog het geld kunnen retourneren.
Mocht na onderzoek blijken dat het echt de schuld vd klant is, tja, dan is een gevalletje helaas pindakaas voor de klant.

Lijkt me overduidelijk gevalletje eigen fout, zoals vraagsteller zelf ook al aangaf;

---Door een foutje van haar werd deopdracht drie keer verzonden--

ve
door verwijderd - Dec 17, 2009 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat is wat ze DENKT................

ve
door verwijderd - Dec 17, 2009 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haha, ja zo ken ik er nog wel een paar.......... ;-)

ve
door verwijderd - Dec 17, 2009 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou vertel............haha.

De man zegt dat zijn vrouw een leek is, dus vandaar dat ik zeg dat het zou kunnen dat het een foutje is van de site.
Maar dat weet ik uiteraard ook niet.
Alleen Webprint zal dat weten.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2009 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@titusvh: Zo zou webprint best 2 uur kunnen wachten (en hun mail lezen). Dan is de levering nog steeds snel.
Beetje onzin daar alles geautomatiseerd is!

@bartclary: Door een foutje van haar werd de opdracht drie keer verzonden,ook omdat dit een moeilijk programma is voor leken
Dan heb je dus ook drie maal een betaalopdracht geactiveerd. Gaat er dan geen lichtje branden?
Lijkt me allemaal een beetje raar verhaal.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2009 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat vind ik ook vreemd, want je moet daarna toch ook toestemming geven voor de betaling. Tenminste dat is bij Ideal wel zo, dat kan echt niet per ongeluk gaan.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2009 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op donderdag 17 dec 2009, 12:30: @titusvh: Zo zou webprint best 2 uur kunnen wachten (en hun mail lezen). Dan is de levering nog steeds snel.
Beetje onzin daar alles geautomatiseerd is!

Wat is daar onzin aan. Automatisering betekent niet automatisch dat 'het meteen moet'. Ooit gehoord van batchverwerking?

het is een keuze:
- of klanten zeiken dat ze niet kunnen annuleren
- of klanten zeiken dat je te laat levert.

En met een kleine vertragign zou je een mooie middenweg hebben.

ve
door verwijderd - Dec 18, 2009 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er was toch direct een mail gestuurd?

Ik zou zeggen: óf dit is een fout die bijna nooit gemaakt wordt, dus het verlies voor Webprint, als ze gewoon die twee bestellingen annuleren is gering, óf het is een fout die dikwijls gemaakt wordt en dan is hun site niet gebruikersvriendelijk genoeg, is het dus hun schuld en dienen ze eveneens die twee bestellingen te annuleren.

Die mail werd niet eens beantwoord, ik vind het allemaal erg klantonvriendelijk en onredelijk van Webprint.

Op deze manier verliezen ze op den duur alleen maar klanten, misschien een troost voor bartclary.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is het vanwege ons geautomatiseerde productieproces niet mogelijk bestellingen te annuleren of te wijzigen. Productie start vrijwel direct na bestellen. Het is technisch niet mogelijk daarna de bestelling nog te annuleren.

Helaas werkt Webprint op werkdagen (ma t/m vrij) en kan er niet worden gereageerd in het weekend. De medewerkers van de klantenservice trachten er naar om binnen 48uur te reageren op mail.

Webprint weet dat het gebruikersgemak van de site/editor/uploader sterk verbeterd moet worden. Op dit moment werken wij hard achter de schermen om dit voor elkaar te krijgen.

Wij nodigen de forum leden van harte uit, -zodra de vernieuwde site actief is-, om het gebruikersgemak te beoordelen. Op dit moment kan er nog geen uitspraak gedaan worden wanneer definitief de vernieuwde site actief zal gaan worden.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

>>>Helaas werkt Webprint op werkdagen (ma t/m vrij) en kan er niet worden gereageerd in het weekend>>>

Ze mailde op VRIJDAG.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

.........Ze mailde op VRIJDAG.........

Je kan vlg mij ook 's avonds of 's nachts mailen.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

en heeft meteen een mailtje verstuurd naar Webprint

ve
door verwijderd - Jan 19, 2010 om 08:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

webprint schreef op maandag 18 jan 2010, 15:40: Helaas is het vanwege ons geautomatiseerde productieproces niet mogelijk bestellingen te annuleren of te wijzigen. Productie start vrijwel direct na bestellen. Het is technisch niet mogelijk daarna de bestelling nog te annuleren.

Helaas werkt Webprint op werkdagen (ma t/m vrij) en kan er niet worden gereageerd in het weekend. De medewerkers van de klantenservice trachten er naar om binnen 48uur te reageren op mail.

Webprint weet dat het gebruikersgemak van de site/editor/uploader sterk verbeterd moet worden. Op dit moment werken wij hard achter de schermen om dit voor elkaar te krijgen.

Wij nodigen de forum leden van harte uit, -zodra de vernieuwde site actief is-, om het gebruikersgemak te beoordelen. Op dit moment kan er nog geen uitspraak gedaan worden wanneer definitief de vernieuwde site actief zal gaan worden.

Ik heb zelden zo'n onzinnige en klactonvriendelijk reactie gelezen.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2010 om 09:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

klactonvriendelijk

moet zijn:

klantonvriendelijke

ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2010 om 09:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, hiermee zet webprint zich mooi op de kaart.
Ik bestel daar in ieder geval niks.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2010 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

webprint schreef op maandag 18 jan 2010, 15:40: Helaas is het vanwege ons geautomatiseerde productieproces niet mogelijk bestellingen te annuleren of te wijzigen. Productie start vrijwel direct na bestellen.
[.....]
Webprint weet dat het gebruikersgemak van de site/editor/uploader sterk verbeterd moet worden. Op dit moment werken wij hard achter de schermen om dit voor elkaar te krijgen.

Nog steeds kan je in een geautomatiseerd proces een vertraging inbouwen. Niet echt een excuus.

Ze geven zelf aan dat e.e.a. niet gebruiksvriendelijk is. Geef de klant het voordeel van de twijfel als het zo weinig voorkomt. Nu zet je je als bedrijf alleen maar te kijk op een klachtenforum. Dat kost veel meer!