me
door meisie Jan 5, 2010 om 14:19
Geldzaken & recht

Energieleveranciers/overstappen

Heb op internet zitten struinen om over te stappen, maar ik kom er echt niet uit. Zo ondoorzichtig! Durf dus niet over te stappen . Ben bij RWE/essent en als ik die vergelijk met b.v. Greenchoice kom ik op de site www.energieplaza uit op een prijs gas/stroom 1 jaar vast bij greenchoice à €1059,74. Maar op de site energievergelijken.nl bij hetzelfde contract uit op €1370,53 ? Zit je de hele tijd op je pc en zie door het bomen het bos niet meer.
Bij de ene site zou ik een besparing hebben als ik overstap van €58,- per jaar en op de andere € 369,26 per jaar.

20464 46 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 5, 2010 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi. Ik had hetzelfde probleem nou schijnt het dat op de ene site alleen de energieprijzen vergeleken worden en niet de transportkosten en die zijn bij sommige energieleveranciers erg hoog. Bij de meeste energieleveraciers heb je alleen het 1ste jaar voordeel en daarna worden de prijzen hoger, dus zou je jaarlijks moeten overstappen. Ikzelf heb besloten bij nuon te blijven.

Groeten Ingrid

ve
door verwijderd - Jan 5, 2010 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je tips. Ik blijf maar waar ik ben i.d.d. en probeer nog wat zuiniger te zijn als het tenminste niet zo koud blijft als nu :(.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2010 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

spooky01 schreef op dinsdag 5 jan 2010, 14:39: Hoi. Ik had hetzelfde probleem nou schijnt het dat op de ene site alleen de energieprijzen vergeleken worden en niet de transportkosten en die zijn bij sommige energieleveranciers erg hoog. Bij de meeste energieleveraciers heb je alleen het 1ste jaar voordeel en daarna worden de prijzen hoger, dus zou je jaarlijks moeten overstappen. Ikzelf heb besloten bij nuon te blijven.

Groeten Ingrid
De transportkosten zijn dus niet van de stroomleverancier maar van de netwerk beheerder waar onder je valt dus welke stroom leverancier je ook neemt het netwerk tarief blijft altijd gelijk.
Het enige dus niet gelijk behalve stroomkosten is het vastrecht tarief.
Met vr.groet Valerius.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2010 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo meissie. Het is niet slim om bij Nuon te blijven, want dit is een van de duurste energieleveranciers. Het best kun je kijken bij www.gaslicht.com en als je wilt overstappen het via internet te regelen, dat levert het meest op, want energieleveranciers willen allemaal op nummer 1 komen van deze site, dus stunten ze vaak met de tarieven. Ik ben zelf al diverse malen overgestapt en ben nu bij Dong. Gaslicht.com ligt er op dit moment even uit, maar vanmorgen stond Dong nog op 2 en had een hele mooie geldterug actie. Waarom niet overstappen? Bang zonder stroom te komen? Dat kan echt niet.Goed je meterstanden doorgeven en minder betalen voor je stroom en gas. De netwerkkosten blijven hetzelfde, en dat zal de Nuon zijn voor jou. Deze netwerkkosten komen ook op de rekening van Dong, die het voor je verrekent met de Nuon. Alles overzichtelijk. Succes.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte vragenstelster,
U moet niet bang zijn om over te stappen naar een andere energieleverancier.
Bovendien is het niet verstandig om af te gaan op de vergelijkingssites want die vergelijken vaak appels en peren. Vaak zijn die sites ook eigendom van een energiemaatschappij.

Het beste is om naar de website te gaan van een aantal leveranciers. In uw geval dus Greenchois (waar ik inmiddels ook naar toe ben verhuisd).
U moet dan alleen kijken naar de prijzen van leveranties van stroom en gas. Dus, niet naar de prijzen incl. leveringskosten, energiebelasting enz.

Als u zich aanmeldt bij 1 van die bedrijven dan krijgt u een bevestiging thuis gezonden. Als u er geen gebruik van wenst te maken kunt u dit binnen 7 werkdagen kenbaar maken. Wel schriftelijk doen.

Maakt u er wel gebruik van dan regelt de nieuwe leverancier de contractbeëindiging bij uw huidige. Maar het is altijd verstandig om uw contract zelf ook op te zeggen.

Let op: Uw oude leverancier is verplicht u stroom en gas te leveren tot het moment dat de omwisseling daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
Kortom, u wordt NIET afgesloten.

Het transport is een zaak van de (regionale) netbeheerder. Ook die instantie krijgt bericht van uw wisseling.

Dus, niet te bang zijn.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al jaren goede ervaringen met Greenchoice. Kun je gerust naar overstappen.

Joke en Gert Drost.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

ik zat bij Greenchoice en nu ANODE de was 100 euro goedkoper op jaar basis.
Niet veel maar toch weer lekker van geeten anders doen ze dan bij greenchoice.

Greenchoice is ook aan het veranderen steeds meer directeuren en minder goede contacten met klant.
Ze beloofde vaste klanten extra voordeel vermelde de webpage
Toen ik daarom vroeg gold het niet voor mij. Was van af begin klant bij hun maar toch gold het niet voor mij.
Dus een ander gezocht en gevonden.

Om een goede prijs te kunnen evalueren dient u alle leverancier afzonderlijk te bevragen over de tarieven.

De z.g.n. onafhankelijke prijsvergelijkers zijn belangen na niet onafhankelijk.

suc 6

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

De enige manier om te weten te komen waar je beste leverancier zit, is de Consumentenbond. (papier en online) Ik heb ieder jaar de abonnementkosten er al uit gehad.
Duidelijk en alle aspecten meegerekend.

Succes.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij het overstappen moet je wel uitkijken of de nieuwe leverancier ook de leveringskosten mee overneemt. Is dat niet zo dan krijg je maandelijks twee rekeningen. Bij Essent krijg je dan een aparte rekening voor de leveringskosten die ongeveer 35 euro bedraagt per maand en van de nieuwe krijg je dan de rekening voor het voorschot. Als ik jou was zou ik gewoon bij Essent blijven want zoveel verschil zit er niet in.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Energievergelijken.nl is geen onafhankelijke website. Deze site is in de lucht gebracht met behulp van Greenchoice. Bovendien worden hier alleen reguliere tarieven getoond, dus geen aanbiedingen.

De overige sites (bijvoorbeeld te vinden op www.energievergelijkers.nl) zijn wel onafhankelijk maar kunnen qua presentatie van de kosten en gehanteerde berekening verschillen. Sinds de aankondiging dat de Energiekamer de sites gaat beoordelen, worden op bijna alle sites de volledige kosten weergegeven.

In een recent artikel op de bovenstaande website zijn een aantal vergelijkers vergeleken (zie hier). Het belangrijkste verschil bleek de wijze waarop de vergelijkers met actie tarieven omgaan. Als u wilt overstappen kunt u het beste kiezen voor een kortlopend contract met vaste tarieven voor gas en stroom (en vastrecht). Zo heeft u zekerheid over het tarief en wordt u niet verrast door een tussentijdse tariefwijziging die uw aanvankelijke voordeel weer teniet doet.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank voor de vele goede tips. Ik heb gisteren gekeken op de site www.energiekamer.nl en die stuurdde me door naar de site van consuwijzer. Daar kan je bovenin klikken op energieleveranciers vergelijken. En ik heb ook nog gebeld met het nummer op de homepagina rechtsboven. Ze had een heel verhaal waar ik op moest letten.
-heffingskorting,
-energiebelasting
-vast recht
- letten op bepaalde tijd of onbepaalde tijd bij vast contract
- goed kijken of hun aanbiedingen) op de site wel op je van toepassing zijn.
- hun voorwaarden heel goed doorlezen. enz. enz. enz.

wat een werk! Verder hadden ze een tip dat er maar vergelijkingsites goed en onafhankelijk (?) waren. Ik meen www.energie.nl en www.energievergelijker.nl.
Vlgs. mij kun je het beste een 1 jarig contract nemen dat gaat dan het volgende jaar toch over in een variabel en kun je daarna ,in het begin van het jaar, als de prijzen evtl. zakken of laag blijven, alsnog een 1 jarig contract nemen.
Weet iem. hoe het ongeveer zal lopen met de prijzen dit jaar? Ik hoordde dat ze nu omlaag gaan, maar voor hoe lang?

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, ik bedoeldde: dat er maar 2 vergelijkingsites onafhankelijk en betrouwbaar waren.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf ben naar de site van de vastenlastenbond gegaan en daar heb ik volgens mij al aardig wat voordeel van gehad.
Zelfs toen er problemen waren bij een leverancier welke moeilijk deed konden zij me goed helpen.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Valerius, sorry ik haal die 2 altijd door elkaar. Bedankt dat je mij hier op wees. Ikzelf blijf waar ik zit, heb via ouders, buren ed over vele energieleveranciers slechte dingen gehoord en zoals ik al zei de meeste worden na het 1ste jaar stukken duurder. En ik heb geen zin om elk jaar over te stappen. Groeten Ingrid

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik adviseer je toch om over te stappen naar een andere energieleverancier. Nuon is tenslotte vrij duur. Er zijn talrijke alternatieven. Zelf ben ik bij Greenchoice en daarover ben ik zeer tevreden. Meestal kun je het beste na een jaar switchen naar een andere leverancier. Maar je kunt ook kijken of er bij je eigen leverancier op een van de sites een aanbieding is, vaak kun je met een telefoontje of e-mail ook blijven profiteren van deze aanbieding.. Aangezien deze je graag als klant houdt. Wat ik in ieder geval niet zou adviseren is om op dit moment een contract voor 3 jaar te tekenen, en zeker zou ik niet in zee gaan met Oxxio, want dat is een zeer opdringerig bedrijf met heel irritante verkoopmethoden en een zeer slechte service.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

De prijzen van gas zijn behoorlijk gedaald.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn advies is gewoon de goedkoopste te nemen. Het verschil van meer dan 360 euro lijkt me wel erg veel, blijkbaar hebben ze de transportkosten op deze site niet meegenomen. De contracten die worden aangeboden op verschillende sites door dezelfde aanbieder verschillen bijna altijd. Zijn dus nooit identiek. groen-grijs-variabel-vast daar kun je behoorlijk in varièren.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben helemaal tevreden met "United Consumers" en raad een ieder aan deze te bekijken. "(heb daar mijn gas en elektra; goedkoop tanken en zorgverzekering lopen). Natuurlijk kan je bv goedkoper tanken bij Tango deze maand 15 cent korting.
http://www.unitedconsumers.com/over-unitedconsumers/index.asp

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deed mee aan een energieveiling bij Ver.Eigen Huis. Kwam goedkoper uit bij andere maatschappijen maar besloot vanwege het niet kunnen garanderen van groene stroom, bij Nuon te blijven. Heb Nuon alsnog een briefje gestuurd met de vraag wat zij mij, indien ik bij hen bleef, aan korting konden geven. Bleek niks te zijn. Liet hen weten dat ik energie bij hen af bleef nemen. Ligt er twee dagen later een brief in de bus dat ik geen gas meer van hen wil??!! Weer bellen dus. Schijnt nu geregeld te zijn. Overstappen? Niet zó eenvoudig dus!

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij nemen energie af via Eneco. Dat zou een dure maatschappij (moeten) zijn. Dus ook wij hebben gekeken naar een goedkoper alternatief. Ook via de veiling van de vereniging Eigen Huis. Di is in ieder geval een club die je kunt vertrtouwen. Maar om een lang verhaal kort te maken. Het levert allemaal nauwelijks iets op en dan komt er nog bij, dat wij vrezen in een administratief moeras te zakken, waarin volgens velen alles maar fout gaat, wat fout kan gaan. De vrije energiemarkt is te ingewikkeld om zo maar even te gaan shoppen.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergelijkingssites zijn niet eigendom van een energieleverancier en www.gaslicht.com vergelijkt geen appels met peren. Per 1 januari 2010 is het verplicht dat energieleveranciers hun tarieven aanbieden inclusief b.t.w., regiotoeslag en energiebelasting. Als consument kun je dan de prijsverschillen beter vergelijken. En zeg NOOIT maar dan ook NOOIT zelf je contract op, laat dat doen door je nieuw gekozen leverancier. Als je wel zelf opzegt krijg je gegarandeerd problemen. En let altijd op een eventuele te betalen boete in verband met voortijdig opzeggen van een contract (opzegvergoeding). Dat kan aardig in de papieren lopen. Soms betaalt de nieuwe leverancier de boete. Zou de directeur daardoor minder verdienen denk, of zou het indirect toch uit de portemonee komen van de consument !?

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al eerder genoemd, www.unitedconsumers.com
Klantvriendelijk, allert en bovenal, ze geven korting op afname en kopen ook bij een gunstige leverancier in. Je betaalt dus niet teveel. Vervolgens geven ze je ook weer korting.

Wat ook prettige is bij United Consumers, ze pakken ook service zaken op. Je hoeft dus niet zelf meer in dispuut met een of andere suffe leverancier (lees, arrogant energiebedrijf). Echt de moeite waard!

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb recent ook eens de energieprijzen vergeleken ivm het aflopen van mijn jaarcontract bij Nuon. Op een van die vergelijkingssites staat "Energie Direct" als de voordeligste plus dat je nog een actiekorting krijgt van 241 euro.
Wie heeft ervaring met deze leverancier (plussen en minnen)?
Zoals hierboven reeds gemeld is het niet echt eenvoudig en ben je al gauw appels met peren aan het vergelijken.
mvg,

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben toen overgestapt naar Energie Direct, de korting geven ze inderdaad. Als je een vraag stelt via de email vind ik ze vrij vlot reageren met een duidelijk antwoord.
Als de tarieven verlaagt worden kun je er voor kiezen om de betaling te laten aan passen.
Wat ik wel vreemd vind dat ik pas na 14 maanden gevraagd ben om mijn meterstanden door te geven. Dus als het goed is krijg ik nu mijn jaarafrekening in januari, daar ben ik wel heel benieuwd naar.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat overal wel wat is mijn advies is lekker blijven zitten welke leverancier ook of je door de hond of de kat word gebeten geld kosten het toch!! En anders moet Kassa zelf eens met goede site's komen!!

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds augustus met ik overgestapt van Eneco naar Energie direct via een bekende andere site , kreeg direct 300 euro retour ~!!!
Weet niet of ik met deze energie leverancier goedkoper uitben, kijk dit een jaar aan en stap dan eventueel weer over op een andere leverancier!!! Geen probleem voor mij !
vr. groeten Annabel

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb wel wat ontketent :) als ik zoveel reacties lees. Maar blijf het (na het lezen van al die goedbedoelde raadgevingen en tips) toch een moeilijke materie vinden. Je hebt er bijna een dagtaak aan :). Toevallig werd ik om 8 uur vanavond gebeld :( :( door een callcenter van RWE (wat een kabaal op de achtergrond van al die callcenter- bijverdieners :). Het meisje dat mij vroeg of ik het contract wildde verlengen wist helemaal (ja alleen standaard geleerde antwoorden) geen goede antwoorden te geven op mijn vragen. Ik kon gewoon meeluisteren wat ze aan een collegaatje vroeg. En dat was een tante die goed gebekt was. Zeg maar tegen die Mevrouw dat we van een andere afdeling zijn (hoordde ik haar zeggen) en dat ze de tarieven van gas en stroom voor 2010 niet wist! En het is al 6 Januari! En dat meisje weer tegen mij hetzelfde verhaal doorvertellen. Ik zal U morgen even terugbellen zei ze. Ik zeg: "nee ik bel zelf wel naar de service desk als ik daar behoefte aan heb".
Trouwens ik snap het ook niet echt want ik heb me toch echt ingeschreven bij het Bel-me-niet register en toch wordt ik gebeld.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo heelhuis, het was niet valerius die dit commentaar gaf. Aub de reactie eerst goed lezen voordat u de vinger naar iemand wijst. Gr Ingrid

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 01:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even een Tip voor iedereen die aan overstappen denkt:
Let goed op op welk moment u overstapt naar een andere leverancier,
Uw voorschot p/mnd is n.l. gebaseerd op 12 mnd voorschot per jaar.

U betaald n.l. in de Zomer maanden teveel voorschot om de winter maanden
te compenceren.

Heeft u b.v. van heden tot mei flink de ketel laten branden en wilt u in mei overstappen dan is de kans groot dat het voorschot bedrag te laag is geweest zonder de zomermaanden en kunt u aardig schrikken van de eind afrekening
van uw "oude" leverancier.
Enkele honderde euro's bij betalen is niet ondenkbaar.

Groetjes Keessie

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 08:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit sinds jaren via PMA bij Greenchoice. 10% korting op de regionale leverancier.
http://www.groene-stad.nl/
http://www.pma-nl.com/

Ik kan dit alleen maar aanbevelen.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meisie schreef "Weet iem. hoe het ongeveer zal lopen met de prijzen dit jaar? Ik hoordde dat ze nu omlaag gaan, maar voor hoe lang?"

Ergens heb ik gelezen dat deze verlaging teniet wordt gedaan door weer een belasting verhoging, die willen toch kost wat kost hetzelfde binnen krijgen, hoe zuiniger we worden hoe meer de prijs en belasting omhoog kan gaan.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Interessant om al deze verschillende mailen te lezen.
Geef mij maar Greenchoice, ik vind groene energie belangrijk en bovendien kan ik meedoen aan compensatie via bosaankoop.
Met voorschotten halen ze je ook niet het vel over de oren.
Bovendien regelen zij alles van de overstap.
Sterkte meissie!
pampie.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Energievergelijker
De energievergelijker is tijdelijk offline.

De leverancier van de prijsgegevens waar De Consumentenbond gebruik van maakte, is overgenomen door Eneco. Hierdoor kan De Consumentenbond onafhankelijke (prijzen)informatie van de energievergelijker dus niet garanderen. Op dit moment wordt gezocht naar een oplossing.

Op de volgende websites kunt u terecht om prijzen van energiemaatschappijen te vergelijken:

www.prizewize.nl/energie_vergelijk
www.energieprijzen.nl
www.gaslicht.com
www.energieleveranciers.nl
www.energiewereld.nl
www.energieboulevard.nl
www.totaalwijzer.nl/energie
www.vergelijk.nl/energie

Onze excuses voor het ongemak,
De Consumentenbond.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Keesstada,

Bedankt voor je informatie.

Maar ik wordt nu een beetje paranoia :). Waarom moeten er zooooovéél
websites bestaan en niet met vereende krachten 1 goeie.
Het wordt voor mij en alle consumenten een dag/weektaak om uit te zoeken. En niet iedereen heeft daar tijd voor en zin in. Je moet zelfs pen en papier bij je computer hebben om alles op te schrijven! Leve de digitale tijd.

En het is flink winter dus dat wordt extra hoge rekening :(.

Ik heb vanmiddag 2 dames aan telefoon gehad van servicedesk RWE en allebei hele andere verhalen en prijzen? Bij vragen van mijn kant worden ze nerveus, terwijl het toch normale vragen zijn bij b.v. 1 jaar vast.
- zijn prijzen incl. BTW
- hoe hoog is de energiebelasting (ligt het ook aan het verbruik?)
- gaat er ook heffingskorting vanaf.
- wat zijn de transportkosten (netwerkkosten)
- geeft U mij a.u.b. de nettoprijzen incl. de bovenstaande kosten en -/- heffingskorting.
-

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn een paar reacties verwijderd, werd dat normaal niet door de redactie gemeld? Ingrid

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@spooky01,

Dat melden van het verwijderen of veranderen van berichten is bij de redactie geen vast beleid. Soms melden ze het wel (als het niet echt nodig is) en soms melden ze het niet (als je zou verwachten dat ze het wel zouden vermelden). Er is dus geen peil op te trekken.

Groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2010 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Toch nog een vraag want ik ben er nog niet uit.

Mijn huidige energieleverancier gebeld en men zegt. Het variabele gas en electratarief is heel erg laag. Ik zit in Zuid-Oost Brabant en dat is zone F.
Natuurlijk weer de duurste zone :(.

De prijs van electra variabel is momenteel 0,2247
en van gas variabel (1 jaar vast) 0,5235

prijs is incl. BTW, energiebelasting en excl. netwerkkosten p/j en vast recht p/mnd.

Zou ik het 3 jaar vast laten zetten? want prijzen in die 3 jaar kunnen weer hoger worden natuurlijk. de prijzen van 1 jaar vast zijn momenteel hoger n.l. en ik ben jammergenoeg te laat, dus moet ik boete betalen als ik het verander.
De telefoniste zei wel dat ze straks terugbeld als ze met haar manager
besproken heeft of dit als uitzondering nog boetevrij kan.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2010 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Meissie,
Natuurlijk zegt je huidige leverancier dat ze heel goedkoop zijn. Die willen je niet kwijt. Heb je gezien als je via internet overstapt naar een andere leverancier wat je dat al aan welkomstbonus kan opleveren? Zelfs als je een boete moet betalen kan het nog voordeliger zijn bij een ander. (gaslicht.com) Het variabele tarief ligt op dit moment bij de meeste leveranciers hoger dan het vaste tarief. Je kunt het toch voor een jaar proberen ergens anders? Bij Oxxio bijvoorbeeld hebben ze 3 maanden proeftijd, als het niet bevalt zetten ze je terug en je krijgt 1000 KwH gratis stroom als je een jaar blijft. Waarom zou je zoiets niet eens proberen? Oxxio betaalt trouwens ook de boete voor je, en zo zijn er meer. Goed vragen, en heel goed dat je er zo mee bezig bent. Je kunt besparen als je kritisch en slim bent. Ik zou zelf voor een vast tarief gaan voor bijvoorbeeld 1 jaar vast. Niet te lang, want na een jaar kun je zo weer naar een ander. Niet na een jaar, ik zeg het verkeerd, 2 maanden voor afloop van de termijn overstappen naar een ander, dan ben je niet te laat. Ik wens je alle wijsheid toe. O en de regiotoeslag is bij elke leverancier hetzelfde. Dan moet je in een andere provincie gaan wonen ;)

ve
door verwijderd - Jan 21, 2010 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Janine,
Bedankt voor je duidelijk antwoord. Nou is het aan mij om niet BANG te zijn om over te stappen. Als het allemaal maar goed gaat! Oxio wordt die goed beoordeeld? Geen addertjes onder het gras en klantvriendelijk? Heb je daar zelf ervaring mee?

ve
door verwijderd - Jan 21, 2010 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

de berekening bestaat uit een heleboel elementen en dat maakt het ondoorzichtig. het beste is om een bereken ing van de volledige rekening te maken bij een willekeurige leverancier, bijvoorbeeld atoomstroom.nl en daar de cijfers van een aantal andere leveranciers naast te zetten. dat is de enige manier om het met alle rekening elementen erbij te vergelijken.(kwu/m³ prijs, vastrecht netwerkbeheer etc etc). zo kom ik zelf uiteindelijk tot kleine verschillen van een paar tientjes bij 5 maatschappijen.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2010 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

meisie schreef op donderdag 21 jan 2010, 10:35: Janine,
Bedankt voor je duidelijk antwoord. Nou is het aan mij om niet BANG te zijn om over te stappen. Als het allemaal maar goed gaat! Oxio wordt die goed beoordeeld? Geen addertjes onder het gras en klantvriendelijk? Heb je daar zelf ervaring mee?

Ik heb vanwege mijn werk met verschillende stroomleveranciers te maken. Dus ik weet er wel wat van. Ik ben eerst bij Oxxio geweest want toen kreeg ik 1 jaar stroom gratis als ik 3 jaar bleef. Daarna ben ik naar Dong gegaan want die bood 40 euro per contract welkomstkorting en had zeer aantrekkelijke stroomtarieven. Het is belangrijk dat je goed je meterstanden noteert, dus waar je bij de een mee eindigt begin je mee bij een ander. Voor de rest kan er niet zo heel veel misgaan, maar daar zijn klantenservices voor. Groetjes Janine

ve
door verwijderd - Oct 8, 2010 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

je kan natuurlijk altijd blijven zitten en lekker veel betalen. zet je vragen op papier en bel hun dan op. zet hun antwoorden op de mail die je hun dan toestuurd met de vraag de gegeven antwoorden te bevestigen. overstappen is verder niet meer ingewikkeld.
vraag overigens wel of de genoemde kosten de totale kosten zijn.
overigens is het zo dat de aanbiedingen op de sites altijd kunnen en zullen verschillen. zij krijgen nl ook een "fooitje" voor elke overstappende klant.
oh ja niet vergeten na 1 jaar weer over te stappen!!!!!!

groetjes loods

ve
door verwijderd - Oct 26, 2010 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

natuurlijk zijn er heel veel sites die vergelijkingen doen voor energieleveranciers en ik kan begrijpen dat je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet. Ik heb me laten informeren op goedkoopste-energieleverancier .
Dit is een vrij kleine website maar er wordt wel een overzichtelijke vergelijking gemaakt tussen de verschillende energieleveranciers.
Er staat ook een artikel op deze site "bereken de goedkoopste energieleverancier" waar een rekenvoorbeeld staat hoe je kan bereken wat voor jou de beste en goedkoopste energieleverancier is.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2011 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien moet je juist meer aanbieders vergelijken? En zo de goedkoopste energieleverancier kiezen. Gr. Els

ve
door verwijderd - Oct 8, 2011 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

De enige site om te vergelijken, vind ik wat betrouwbaarheid betreft De Consumentenbond.
Je hebt ze allemaal op een rij en je kunt de beste aanklikken en alles wordt geregeld voor je.
Ik heb net na bijna een jaar 180 euro premie gekregen. Dat is dus echt waar en ook nog goedkopere energie!
Komend jaar kan je weer meedoen met coöpratief inkopen. Ik heb het abonnement er al 5 keer uit.
Ook met andere zaken kopen, koop je nooit een kat in de zak.
Wat me ook goed bevalt is de digitale gids van de Consumentenbond. Pas kreeg ik nog een extra boekje over opschonen van de pc, oplossingen als hij weigert, enz. Zeg maar EHBO voor de pc.

Kees Stada

johnvoorts schreef op dinsdag 26 okt 2010, 10:39: natuurlijk zijn er heel veel sites die vergelijkingen doen voor energieleveranciers en ik kan begrijpen dat je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet. Ik heb me laten informeren op goedkoopste-energieleverancier .
Dit is een vrij kleine website maar er wordt wel een overzichtelijke vergelijking gemaakt tussen de verschillende energieleveranciers.
Er staat ook een artikel op deze site "bereken de goedkoopste energieleverancier" waar een rekenvoorbeeld staat hoe je kan bereken wat voor jou de beste en goedkoopste energieleverancier is.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2013 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zit geen verschil in leveranciers, goede uitleg kun je hier ook vinden.
http://pclooptvast.nl/stroom-en-gas-vergelijken-nergens-goedkoper-schokkend-nieuws/