echtnoel
door echtnoel Dec 11, 2009 om 15:31
Voeding & gezondheid

Foute positieve Predictor, wie nog meer?

Hai, ik heb in 3 maanden tijd 6 keer een predictortest gedaan die variërend van licht streepje tot zeer duidelijk streepje allemaal POSITIEF gaven, terwijl ik 2x mijn bloed heb laten onderzoeken en 2x 0 HcG in mijn bloed had.
De eerste 4 tests heb ik op een week tijd gehad, daarna 3 maanden later nog es 2 tests, met allemaal dezelfde FOUTIEVE positieve uitslag.
Na het laatste bloedonderzoek heb ik naar Predictor gebeld en gevraagd hoe dit kan en dat begreep de dame aan de telefoon ook niet. Zij vroeg mij of ik de test nog had en of ik die voor onderzoek naar hen op wilde sturen. Dat wil ik wel doen, maar nu zit ik meteen een beetje in dubio: "Straks kan ik niet meer bewijzen dat ik zoveel tests heb".
Om extra gedoe te voorkomen dacht ik 2 tests op te sturen (van elke periode eentje), zodat ik nog wat achter de hand heb.
Mijn vraag:
Wie heeft er ook foutieve POSITIEVE zwangerschapstesten gehad? Ligt dat dan aan de test of is er iets met mijn lichaam niet oké?
Ik heb ook al een echo gehad om te kijken of ik niet een mola-zwangerschap zou hebben of een tumor op de eierstokken, maar niets van dat alles. Ik zie er gewoon gezond on-zwanger uit van binnen.
Mijn jongste kindje is nu ruim 7 maanden en ik ben nog niet ongesteld geweest na haar geboorte, er kan dus ook geen vroege miskraam zijn geweest.
Daarbij toont het bloedonderzoek dus 2x aan dat ik geen HcG verhoging heb gehad.
Wie kan mij verder helpen????

P.S. Dat de tests 99% betrouwbaar zijn gaat over het gegeven dat je ooit een negatieve uitslag kunt hebben, terwijl je toch zwanger bent. In de handleiding wordt andersom uitgesloten dat je positief wordt getest terwijl het negatief is. Die handleiding moet dus aangepast worden blijkbaar.

39470 10 Rapporteer

stacey
door stacey - Dec 11, 2009 om 16:23
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Hier wat info:

---Is de test positief, dan is het ook voor 99% zeker dat je in verwachting bent. De uitslag kan onnauwkeurig zijn als er veel eiwit in je urine zit, bijvoorbeeld bij een blaasontsteking. Hetzelfde geldt wanneer de test veel te laat is afgelezen of is verricht kort na de bevalling of na een niet opgemerkte miskraam, of wanneer de test is verstoord door bijvoorbeeld een trillend tafelblad.--Info

Dus positief fout uitslag is ook mogelijk, dat enkel iets over negatief vermeld staat zal wel iets te maken hebben met uitsluiting eventuele aansprakelijkheid, verwacht ik want dat kan vervelende consequenties hebben als je blind vaart op een negatieve uitslag.

Succes,

stacey
door stacey - Dec 11, 2009 om 16:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik had ook foutieve uitslag, maar dan andersom..........
test was negatief maar ik was wel zwanger.

echtnoel
door echtnoel - Dec 11, 2009 om 19:27
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hai Stacey,

Bedankt voor je reactie, maar ik heb er niets aan. Ik heb geen blaasontsteking en de info die je hebt neergezet kende ik al van de Predictor site. Daarbij heb ik nog expliciet aan de Predictor-medewerkster gevraagd of ik een positieve test door een blaasontsteking zou kunnen krijgen, maar volgens haar kon dat niet (?). Ik heb het hele internet afgeschuimd op zoek naar informatie, maar niemand vermeld ergens dat ze dit net als ik heeft meegemaakt.
Een foutieve negatieve test is totaal iets anders, daar heb ik het dus niet over.

Ter verduidelijking:
* Ik heb 4 kinderen, waarvan de zwangerschappen allemaal met Predictor bevestigd zijn.
* alle test zijn keurig op een vlak en stil oppervlak neer gelegd.
* de positieve uitslag kwam binnen 9 minuten (soms al bij 6), dus ruim binnen het half uur.
* ik heb geen blaasontsteking
* Predictor snapt het ook niet
*** Ik zoek dus vrouwen die ook POSITIEF testen, terwijl ze NIET zwanger blijken te zijn***

fd
door fdx - Dec 24, 2009 om 10:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hier hetzelfde verhaal hoor, 4 testen positief, 3 een zwak maar toch duidelijk streepje, 1 heel duidelijk. Inmiddels 2 kruidvat testen en 2 clear blue testen negatief. Ik heb geen bloedtesten gedaan, maar bij mijn vorige 2 zwangerschappen waren de kruidvattesten gewoon netjes op tijd positief dus ik ga er vanuit dat dat nu dan ook zo zou zijn.
Op internet staan wel meer mensen met vals positieve predictortesten trouwens (gezocht op vals positief predictor). Je bent dus niet de enige...

nj
door njoy73 - Jan 28, 2010 om 15:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hier hetzelfde probleem. Positieve predictor, maar las op internet zulke negatieve verhalen (zelfs mannen die er een positieve uitslag mee kregen!) dat ik er niet op durfde vertrouwen. Ik heb toen opnieuw een Predictor gekocht, maar dit keer tegelijk ook een Clearblue, omdat ik daar erg goede ervaringen mee heb. Hetzelfde urinemonster gebruikt en jawel, Predictor positief, Clearblue negatief. Nog een keer met een Etos eigen merk test de dag erna geprobeerd, ook negatief! En dan is Predictor ook nog niet eens de meest gevoelige, dan zou je kunnen zeggen dat ie bij een prillere zwangerschap eerder positief test dan andere merken, maar dat is dus niet zo.
Wat een domper zeg, tis nog de duurste eruit ook! Belachelijk dat ie meteen dus ook de slechtste is!
En nee, ook ik kom niet in aanmerking voor de eerder genoemde problemen en heb ook echt wel al een heeeeeeeeeeeele hoop ervaring met zwangerschaptesten!

ma
door marbar - Feb 24, 2010 om 10:06
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi!

Je vraag is al een tijd geleden gesteld maar ik kan hier helemaal over meepraten en kan het niet laten om toch nog even antwoord te geven. Ik ben echt een beetje des duivels over dit hele gebeuren! Vanaf september ben ik volgens de predictortesten elke maand zwanger geweest. Elke keer dat ik testte kreeg ik een positief resultaat. Zelfs wanneer ik eigenlijk nog helemaal niet zou kunnen testen is er toch weer een streep (23 dagen na 1e dag laatste ongi met normale predictortest). Gemaild met predictor en zij geven aan dat er mogelijk nog HCG zit van de vorige zwangerschap. Daar klopt helemaal niks van want ik heb tussendoor ook negatieve testen gedaan! Wanneer ik bloedonderzoek laat doen blijkt elke keer dat ik helemaal niet zwanger ben!!! Ik ben zojuist bij de gynaecoloog geweest en zij vertelde me dat de testen ook kunnen reageren op andere hormonen dan het HCG hormoon waardoor er een vals resultaat ontstaat.
Ik ben tot 2 keer toe in de veronderstelling geweest dat ik een vroege miskraam had terwijl ik waarschijnlijk helemaal niet eens zwanger ben geweest. De laatste keer toen ik pos. testte heb ik ook een ClearBlue test en een Etos huismerktest gedaan. Alle 4 (!!!) de testen waren negatief behalve die van predictor.
Bij mij komen ze er niet meer in! Als ik dit vantevoren had geweten had me dat een hoop ellende en verdriet gescheeld.
Geen idee welke test ik nu moet gaan gebruiken om wel een eerlijk resultaat te krijgen.. Iemand tips?
groetjes Marianne

echtnoel
door echtnoel - Feb 24, 2010 om 10:43
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hai Marianne,

Belachelijk zeg en Predictor deed net alsof ik de enige op de hele wereld was die ooit vals positief heeft getest met hun test (terwijl de test juist is uitgevoerd).
Ik heb gehoord dat de testen van Kruidvat heel betrouwbaar zijn, dus die koop ik de volgende keer. Als ik dan positief test laat ik meteen weer een bloedtest doen!
Ik voel helemaal met je mee wat betreft de teleurstelling en het verwarde gevoel. Ik was zelf ook super blij met de komst van nog een kindje en plots bleek ik niet zwanger te zijn, maar er kwam maar geen miskraam... Ik dacht dat mijn lijf niet goed was ofzo... Je kunt er heel onzeker van worden.
Wat mij betreft moet Predictor haar test EN de bijsluiter maar snel aan gaan passen.
Bedankt voor je reactie Marianne en succes met zwanger worden...

ba
door babyswing - Mar 16, 2010 om 14:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

he hallo

ook ik ben het slachtoffer geworden van de predictor test ook bij mij gaven ze aan dat de test positief was ik heb me bloed laten onderzoeken en daar kwam uit dat alles negatief was ik heb ook nog testen gedaan van clearblue en die gaven aan dat ik negatief was.
eigenlijk ben ik des duivels over predictor ze weten niet wat ze sommige vrouwen hier mee aan doen. ik gebelt naar hun en ja hoor ze kwamen met allerlei smoesjes dat ik maar een urine onderzoek moest doen nou met bloed afgeven zegt genoeg dus niks geen urine inleveren.
ik kan wel vertellen dat ik nooit meer een test van predictor zou kopen ze geven je hoop terwijl er niks is !!!!!!

ma
door marbar - Mar 16, 2010 om 16:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi!

Bedankt voor je reactie!
Predictor gaf bij mij aan dat ik de testen maar moest opsturen zodat ze verder onderzoek konden verrichten. Die testen heb ik natuurlijk elke keer weer opnieuw in de prullenbak gegooid. Elke keer opnieuw dacht ik: wat is er met mij en met mn lijf aan de hand. Ik ben uiteindelijk bij de gynaecoloog terecht gekomen omdat ik dacht al 3 keer een (vroege) miskraam te hebben gehad. Op zich is dat het enige positieve eraan. Nu blijkt dat ik een hele wisselende eisprong heb (de ene keer vroeg in mn cyclus, de andere keer laat) en dat we goed moeten mikken ;-)
Ik hoop voor jou dat je snel heel veel positieve testen hebt die bewijzen dat het echt waar is! Succes!

fu
door fummetje25 - Sep 1, 2010 om 12:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo.

Ik heb ook vals positieve testen gehad van Predictor.
Helemaal blij, na een kinderwens van een jaar. En dan krijg je van je huisarts te horen, dat je bloed een waarde van nul aangeeft... niet zwanger, en ook niet geweest. Ik heb ook de Predictor-klantenservice gemailt, met dit verhaal,. Zij vertelden me dat ik die testen op moet sturen, dat ze dat gaan onderzoeken. Ter compensatie krijg ik nieuwe verpakkingen thuisgestuurd. Of ik daar veel aan heb,.. maar ja ik heb ze nog dus ik stuur ze wel op.
T rare is echter, dat ik ook met de kruidvat test, ( zie apart onderwerp op deze site) in diezelfde week, een dubbele streep kreeg,. die is blijkbaar ook niet betrouwbaar. Ik heb ze beide binnen de tijd afgelezen,. en t is geen indroogstreep, want t was meteen zichtbaar. Ik slik geen hormonen, dus er is geen enkele reden waarom die testen positief zouden uitslaan terwijl ik niet zwanger ben, en ook niet ben geweest.
Ik vind het dieptriest, dat mensen zo voor de gek worden gehouden. Blij met een zwangerschap, en dan verdriet aangedaan als ze erachter komen dat het helemaal niet zo is. Ik vind ook dat Predictor hier iets aan moet doen,. te erg voor woorden.