krisda
door krisda Jul 26, 2010 om 14:07
Huishouden & energie

Hoe krijg ik de rooklucht uit het huis?

Afgelopen week heb ik een huis aangeboden gekregen wat me erg aanstaat, het enige GROTE probleem is dat in het huis heel lang en veel gerookt is. Zelfs zonder behang en vloerbedekking slaat de lucht op je adem, het zit dus echt in muren en vloeren. Heeft iemand tips om iets tegen die stank te doen, laat het me weten a.u.b.!!!

148359 54 Rapporteer

erik008
door erik008 - Jul 26, 2010 om 14:23
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Dat is zeer lastig om te verwijderen.
Vraag bij een rookschade specialist eens om advies.
Dit soort specialisten doen dat ook na een brand.

Ik zou duidelijke afspraken met de verhuurder maken, omdat saneren nogal wat kost.

driemaaldrie
door driemaaldrie - Jul 28, 2010 om 13:09
229 Antwoorden / 15 Vragen

Beste Krisda,

Schaf een ionisator aan bij Conrad [url=http://www1.conrad.nl] die heeft er een aantal.
Ik gebruik ze zelf al 40 jaar en er wordt stevig gerookt, geen geurtjes in huis.

Sterkte

Driemaaldrie

inekel1953
door inekel1953 - Jul 28, 2010 om 13:32
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Krisda,

Het gaat dus niet alleen om de geur, u krijgt last van uw luchtwegen, dat is een nog belangrijkere reden om dit probleem te lijf te gaan.

Alle behang eruit (laten) halen, alle schilderwerk afnemen met amonia, ook het plafond. Zorg wel voor goede bescherming, ook deze stof kan invloed hebben op uw luchtwegen. Een stofkap voor de mond is hierbij geen overbodige luxe.

Als de muren onder het behang ook geel zijn van de rook is daar ook een middel voor. Het is een soort primer die zorgt dat de gele kleur niet door het behang of sauswerk komt. Ook dit is te koop bij de betere verfwinkel.

Restauratieschilders gebruiken vaak het middel St. Marc om bruine aanslag op schilderwerk te verwijderen. Het ruikt lekker en het is niet agressief. Dit kun je halen in de betere verfwinkel en die weten ook meer te vertellen, omdat hier echte vakmensen werken.

M.vr.gr. Ineke L

tappie
door tappie - Jul 28, 2010 om 13:48
289 Antwoorden / 82 Vragen

Heb ik toch een vraagje aan driemaaldrie.
Ik zit er hard over te denken om ook een ionisator aan te schaffen en heb even op die site gekeken,ik heb een woonkamer van +- 40m2,en we zijn (2) stevige rokers, adviseert u dan die van 99.95, of kan ik er beter twee kopen die in de piramidevorm?

Alvast bedankt

P.S Werkt het echt zo geweldig als u zegt?

erik008
door erik008 - Jul 28, 2010 om 14:31
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Alles waar latex op zit, is een ramp.
Beste is er gewoon muurverf overheen te zetten.
St. Marc helpt bij echt zware rook-bevuiling ook niet meer.
Muren kun je fixeren met een speciaal middel.

Voor de geur die er hangt is er een speciaal luchtreinig apparaat.
Daarin draait een ventilator en er zit een vloeistof in die een beetje naar allesreiniger ruikt.

be
door bettienz - Jul 30, 2010 om 13:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij kochten een paar jaar geleden ook een volledig doorrookt huis. Advies van een schilder was alles met RENOVATIEVERF te verven alvorens met latex erover te gaan. Heeft bij ons uitstekend gewerkt. En we hebben de eerste weken alle deuren opengezet zodat de lucht er ook goed uit kon. Ik ben astmatisch en kan niet tegen rooklucht.
N.B. Nu na 4 jaar hebben we de toiletruimte nog niet opgeknapt. Deze gebruiken we alleen als de badkamer bezet is. En daar ruikt het na al die jaren nog steeds naar rook.

raydep
door raydep - Jul 30, 2010 om 13:54
100 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tappie schreef op woensdag 28 jul 2010, 13:48]Heb ik toch een vraagje aan driemaaldrie.
Ik zit er hard over te denken om ook een ionisator aan te schaffen en heb even op die site gekeken,ik heb een woonkamer van +- 40m2,en we zijn (2) stevige rokers, adviseert u dan die van 99.95, of kan ik er beter twee kopen die in de piramidevorm?

Alvast bedankt

P.S Werkt het echt zo geweldig als u zegt?

Daar ben ik ook erg benieuwd naar.

toolboy
door toolboy - Jul 30, 2010 om 14:12
965 Antwoorden / 40 Vragen

T.s. Rook gaat omhoog dus vloer klopt niet.
Ik zou de muren en plafont afnemen met een sopje met amonia er in ,Kan u zien aan het reinigings doekje wat er vanaf komt.
Sc6 en poetsze

T

weetnietveel
door weetnietveel - Jul 30, 2010 om 14:23
69 Antwoorden / 2 Vragen

Ook wij hebben eens een woning gehad die helemaal doorrookt was, de dame die daar gewoond had rookte drie pakjes per dag. Het advies wat wij kregen van een stukadoor was; koop een grote verfroller, heel veel bleekwater, mondkapjes en rollen maar over de vuile muren en plafonds en het werkt als een tierelier. Wel alle ramen en deuren tegen elkaar open zetten maar de rooklucht verdwijnt gegarandeerd. Succes.

ro
door rosem - Jul 30, 2010 om 14:24
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ionisators doen heel wat anders dan u verwacht, zij fabriceren nl. ozon en dat zorgt er weer voor dat uw reukvermogen (Neus) wordt misleidt, u ruikt de geur niet meer omdat uw neus is uitgeschakeld, informeer maar eens verder.

=tappie schreef op woensdag 28 jul 2010, 13:48: Heb ik toch een vraagje aan driemaaldrie.
Ik zit er hard over te denken om ook een ionisator aan te schaffen en heb even op die site gekeken,ik heb een woonkamer van +- 40m2,en we zijn (2) stevige rokers, adviseert u dan die van 99.95, of kan ik er beter twee kopen die in de piramidevorm?

Alvast bedankt

P.S Werkt het echt zo geweldig als u zegt?

grappig
door grappig - Jul 30, 2010 om 14:27
27 Antwoorden / 10 Vragen

Ik ben zelf ook een stevige roker en het zit tot in je kasten toe, via kieren, ja zelfs je CD's worden bruin. Dus rookt stijgt wel, maar het slaat ook neer!. Zelfs tot diep in je computer. Dus stoppen is voor mij de enige methode. Inderdaad helpt voor de lucht de renovatieverf, want in de woonkamer rook ik niet meer, alleen nog in 1 kamertje of buiten. De kamer hebben we al 3 jaar niet meer hoeven te witten, voorheen bijna ieder jaar en daar stinkt het niet meer. Ook de wanden zijn daarmee geverfd en de vloer is parket, dus was ook makkelijk te reinigen (of 1x opnieuw lakken). Een houten plafond of systeemplafond trekt het ook in. Die moet je rigoreus vernieuwen. Roken? Hopeloos, alle middelen en therapieen geprobeerd, het is erger/net zo erg dan drugs.

as
door ashley2 - Jul 30, 2010 om 14:40
77 Antwoorden / 19 Vragen

Hallo,

Misschien kun je alles met dettol schoonmaken? En dan ergens een klein bakje met pure dettol neerzetten. Dat is een scherpe lucht. Hoop dat je hier iets aan hebt.
Later kun je misschien voldoen met een oliebrandertje met eucalyptusolie erin.
Het is het proberen waard toch?

Groetjes Ashley

amj2008
door amj2008 - Jul 30, 2010 om 14:51
13 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik U was zou de portie maar aan fikkie geven, die nicotine veroorzaakt kanker, dus als je persé dat wil krijgen, ga je gang... alle andere middeltjes zijn leuk en aardig en soms duur maar niet afdoende... zo'n huis moet eigenlijk helemaal afgebroken worden en opnieuw worden opgebouwd met spiksplinter nieuwe materialen..

invalide
door invalide - Jul 30, 2010 om 15:05
787 Antwoorden / 5 Vragen

Enkele vakantie parken hebben woningen voor rokers en niet rokers.
Zouden verhuurders van normale huizen dit ook niet moeten overnemen?

De niet rokers hebben dus meestal nettere en gerenoveerde dus niet klagen als je een oud vies huisje kreeg.
De niet rokers woningen worden gecontroleerd door schoonmakers die niet roken dus alles ruiken en ik las in de voorwaarden de boete.

Waarom zouden niet rokers extra kosten moeten maken en rokers geen boete krijgen voor vernielen woning?
Dus ik ben voor een wettelijke regeling.

Bij koophuizen zal ik als niet roker gewoon €10.000,- minder bieden wegens stank, en zeg dit het liefst waar de eigenaar bij is.
Dus bij elke bezichtiging laat ik dit duidelijk merken, en dat is toegestaan.
Helaas hebben huurders deze keuze(nog) niet.

pi
door pimhof - Jul 30, 2010 om 15:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

voor je schildert enzo zal ik alvast een begin maken met het neutraliseren van zoveel mogelijk rookgeur - dit kan door gemalen koffie neer te zetten (je hebt dan heel wat bakjes nodig, maar met een goedkope koffie kan dat) en pas als je dit voor 2-3 dagen hebt gedaan moet je stukadoors- of schilderstrucje uithalen - bij ons heeft dat wel goed gewerkt (trouwens is 1 open schaal met gemalen koffie van 250g genoeg om binnen 12 uur je auto vrij van rookgeur te krijgen)

sl
door slempie - Jul 30, 2010 om 15:12
58 Antwoorden / 2 Vragen

@ rosem: Ionisators doen heel wat anders dan u verwacht, zij fabriceren nl. ozon en dat zorgt er weer voor dat uw reukvermogen (Neus) wordt misleidt, u ruikt de geur niet meer omdat uw neus is uitgeschakeld, informeer maar eens verder.

Dit klopt niet; ozon is een instabiele zuurstofverbinding (er zit een extra zuurstofatoom bijgeplakt wat heel makkelijk weer loslaat)
Bij een geïoniseerd gas zijn er in electronenbanen één of meer electronen bijgekomen (we spreken dan van negatieve ionisatie) of er zijn één of meer electronen afgegaan, dan is het positief geïoniseerd.
Een goede luchtreiniger die volgens dit principe werkt, pretendeert negatief geïoniseerd gas af te leveren. Ik durf niet te zeggen of e.e.a. in de praktijk ook goed werkt, rook al dertig jaar niet meer (gelukkig)

al
door alberto9 - Jul 30, 2010 om 15:27
1 Antwoorden / 2 Vragen

Wat ik nou zo jammer vind? De rokers worden als 'zondaars' en/of 'uitschot' beschouwd. Zo las ik in een reactie (invalide) dat rokers maar beboet moeten worden als ze een huis "verroken". Ik vind dat een totaal verkeerde gedachte en voel mij dan ook in een hoekje gedrukt. Laat ieder de vrijheid met zijn behoeften!

merryweather
door merryweather - Jul 30, 2010 om 16:08
50 Antwoorden / 0 Vragen

Ik moet toch even reageren op "invalide"
Ik heb nog nooit zulke kul gehoord!!
Doet u dergelijke uitlatingen ook als u in een huis komt waar iemand heeft gewoond die jarenlang incontinent is geweest en het huis vergeven is van de urinestank of bij kattenbezitters waar het huis vergeven is van de kattenpislucht.Of waar 15 jaar de ramen en ventilatieroosters niet open zijn geweesten de bewoners het niet zo nauw nemen met de persoonlijke hygiene en de schoonmaak waardoor je achter je adem slaat van de stank als je binnenkomt??!!Of en huis waar tientallen huisdieren zoals ,vogels,cavia's,katten,hamsters en weet ik wat gehouden worden
Ik werk als wijkziekenverzorgende en geloof mij maar dat ik in heel wat meer huizen bovenstaande problemen tegenkom dan doorgerookte huizen zoals mecrouw beschrijft in de topic.

Ik zou mijn huis niet eens aan u willen verkopen al bood u 10,000 boven de vraagprijs.Het is MIJN huis en als ik wil roken ,vee houden of wat dan ook heeft u de keus om om al dan niet het te kopen maar beldigend commentaar en dergelijke zou u bij mij tijdens een bezichtiging niet hoeven uiten n ieder geval!

lp
door lpaard1981 - Jul 30, 2010 om 16:16
50 Antwoorden / 1 Vragen

een specialist is erg duur. Amonia werkt wel maar verwijderd alleen de aanslag en niet de lucht. zet ergens hoog een schaaltje neer met onverdunde spiritus.
Een nacht laten staan. eventueel herhalen.
veel succes.

pe
door peterus - Jul 30, 2010 om 16:27
84 Antwoorden / 14 Vragen

Geachte Krisda,

U spreekt neem ik aan over een huurwoning die u is aangeboden.
Dus overleg eerst eens met de verhuurder wat hij gaat doen aan die ondraaglijke rook stank in de woning.

Anders gewoon wachten op een volgend aanbod van een(huur) woning is ook een optie.

ge
door gerard55 - Jul 30, 2010 om 16:36
57 Antwoorden / 11 Vragen

Wat ontzettend vervelend dat hier mensen zijn die bij antwoorden die duimpjes geven. Kassa kan die beter weghalen, want ze dienen nergens voor dan alleen flauwe spelerij.

Nu mijn antwoord: neem contact op met de verhuurder, wat Erik ook al aangaf. Als een woning ongezond is, dan is de verhuurder verantwoordelijk. Het zou toch te gek zijn om daarin te moeten investeren. Dat huis is zo niet in orde. Vind ik van een heel andere orde dan het vervangen van behang en schilderwerk. Gewoon de verhuurder op aanspreken en weigert deze iets te doen, dan bij de gemeente melden: bouw en woningtoezicht.

ge
door gerard55 - Jul 30, 2010 om 16:39
57 Antwoorden / 11 Vragen

Verder kun je het huis natuurlijk ook afwijzen. Persoonlijk zou ik zo'n huis niet moeten, tenzij degene die het aanbiedt zorgt dat de stank eruit is.

ge
door gerard55 - Jul 30, 2010 om 16:44
57 Antwoorden / 11 Vragen

Merryweather, ik vind uw aanval op Invalide niet helemaal terecht. Invalide stelt niet dat jij niet mag doen in jouw huis wat jij wilt. Echter als je eruit gaat, moet het niet zo zijn dat je de vuiligheid aan de nieuwe huurder of koper laat. Dat is wat Invalide feitelijk bedoeld. Ben ik het wel mee eens.

rick01
door rick01 - Jul 30, 2010 om 17:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Krisda,

Is het niet zo dat diegene (woningcoöperatie/verenging/verhuurder) die jou de woning aanbied, de woning in goed bewoonbare staat dient op te leveren. En volgens mij hoort daar ook zeker bij dat rooklucht die niet wegtrekt door te luchten, ook verwijderd dient worden door de verhuurder. Althans een beetje verhuurder zou dat doen, naar mijn menig.

ja
door jannigje_1 - Jul 30, 2010 om 18:52
17 Antwoorden / 5 Vragen

hoi vervelend als je zelf niet rookt maar wij roken wel met twee mensen en dan ruik je de rook maar wij hebben pas gewit met flexa op terpetine bazus en dan is de lucht gelijk verdwenen wij wassen de muren altijd eerst af met st,marc poeder en spuit het dan af dat moet je even 3min in laten werken te koop bij schilders winkels als je dit doet weet ik zeker dat het weer fris ruikt succes

ti
door tiler - Jul 30, 2010 om 20:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

wij hebben ook al enkele jaren een ionisator en wij zijn er zeer tevreden over, wel moet hij elke week schoongemaakt worden en dan kun je pas zien hoeveel bruine troep er in de lucht hangt. Een ding is zeker er hangt nooit een rooklucht in de kamer. Succes!!!

an
door anicu - Jul 30, 2010 om 21:45
110 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn keuze zou zijn om toch NIET dat huis te betrekken. Hoe mooi het huis ook mag zijn, die rooklucht raak je niet meer kwijt.

be
door bertenjoke - Jul 31, 2010 om 09:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer als je nu eindelijk een leuk huis hebt en het stinkt...
Het probleem is snel opgelost hoor! Ik heb dit advies van een caravan-dealer en tegenwoordig gebruikt men dit ook om vakantiehuisjes weer zonder stank van de rook goed te krijgen. N.l. leg een week een paar autobanden in alle kamers en de vieze stank van rook is weg.
Het is toch het proberen waard?
Succes ermee!

inekel1953
door inekel1953 - Jul 31, 2010 om 10:11
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste krisda,

Uitgaande dat het om een huurwoning gaat, is het altijd zo geweest dat de vorige bewoner de woning in de oude staat moet terug brengen, verbeteringen daar gelaten, die soms voor overname in aanmerking mogen komen voor de nieuwe bewoners.

De vorige bewoners behoren de woning in nette staat achterlaten, zowel voor het oog als voor de veiligheid en de hygiëne.
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat de vorige bewoners, die uiteraard het recht hebben om te roken, dit moeten herstellen en anders om hun kosten te laten uitvoeren. Dit dient dan wel via de woningbouwverening waar u de woning door kreeg aangeboden te worden geregeld.

Desnoods de gehele woning saneren, al mag dat duur zijn voor de vorige bewoners, toch zij hebben het veroorzaakt, laten ze dan ook hun sporen verwijderen.

M.vr.gr. Ineke L

pa
door pampie - Jul 31, 2010 om 11:03
23 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Krisda,

Wanneer de vorige bewoner nog te bereiken is, kan die aangesproken worden via de verhuurder, maar wat nu als de bewoner overleden is en de familie zich niet aangesproken voelt.
Dan is de verhuurder degene die er iets aan moet doen lijkt mij. Het is eigendom van de verhuurder en die is dan verantwoordelijk.
Heb je daar met de verhuurder overgesproken?
Ik wens je sterkte!
Vriendelijke groet, pampie

krisda
door krisda - Aug 1, 2010 om 20:30
8 Antwoorden / 3 Vragen

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties!
De vorige bewoner is overleden na 10 jaar stevig gerookt te hebben, de verhuurder heeft het plafond opnieuw gewit omdat het bruin zag (net als de rest van het huis trouwens) en verder voelen zij zich niet verantwoordelijk. Ware het niet dat ik al ruim 6 jaar naar een gelijkvloers huisje zocht en inmiddels met medische urgentie deze toegewezen heb gekregen had ik het vanwege de onvoorstelbare stank niet genomen...maar ik kon nu eenmaal niet kieskeurig zijn.
@merryweather: Als het om andere stank ging die zooooo intens was zou ik daar ook wat van zeggen, ik vind het gewoon niet kunnen dat een stinkende woning acceptabel is.
Inmiddels heeft de familie met man en macht alle muren enz. met amoniak afgenomen en een aantal muren zijn al geverfd maar de stank is nog zeker niet weg.
Maar dankzij de goede raad (van de meesten dan) kan ik nog heel wat proberen.
Groetjes,
Krisda

pe
door petrapoets - Aug 1, 2010 om 20:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Krisda, als je het huisje neemt dan moet je je het volgende beseffen...
Als het in de muren zit, komt het eruit wanneer de muren nat worden. Wij hebben met Universol alle muren afgeboend en toen we er muurverf op deden kwam het er nog uit.
Met afwasbare muurverf ging het wel goed. Ook kun je muurverf krijgen wat het afsluit, is gigantisch duur en je kunt niet zelf een kleur kiezen. Als je wilt behangen, komt het ook door je behang naar buiten. Bezint eer je begint, Henk en Petra

soepkiep
door soepkiep - Aug 2, 2010 om 13:29
529 Antwoorden / 75 Vragen

Onbekende gebruiker
waarschuw redactie

waarom staat dat bij mij er boven?

in
door inuk - Aug 2, 2010 om 17:53
7 Antwoorden / 2 Vragen

Beste,
Rook lucht kan men het beste verwijderen door warm te stoken.
Ooit had mijn huis rookschade door brand bij de buren en deze
tip heb ik van de brandweer gekregen en ik kan u zeggen uit ervariing
dat het helpt.

Met vriendelijke groet.
Inuk

nb
door nbw - Aug 3, 2010 om 11:30
521 Antwoorden / 24 Vragen

Hahaha wat een gekkenboel weer. Ik zou zeggen trek niet in een rokershuis.Kost alleen maar geld het schoon te maken. [edit redactie - off topic]

keessie1
door keessie1 - Aug 3, 2010 om 11:30
138 Antwoorden / 9 Vragen

[edit redactie - off topic]

je
door jeankatie - Aug 3, 2010 om 16:50
26 Antwoorden / 1 Vragen

De hetze tegen rokers slaat ook nergens op maar dat ter zijde.
Zet een paar schalen met pure huishoudazijn her en der in huis op comfortjes (theelichten) en laat die een aantal uren branden en de lucht is weg.
(ps, ik rook helaas zelf ook maar er hangt hiet nooit een rooklucht omdat de boel altijd schoon is en er 24/7 geventileerd wordt met open ramen en deuren, al zou ik niet roken zou ik dat nog doen overigens)

aricia
door aricia - Aug 5, 2010 om 14:13
36 Antwoorden / 20 Vragen

Hoi Keessie en allemaal,

Wat een perfect antwoord Keessie , als niet roker het voor de roker opnemen .
Dat geeft ons rokers weer moed .
En inderdaad , het anti rookbeleid geeft sommige mensen blijkbaar het recht ons rokers een constant schuldgevoel op te leggen , zo erg dat ik er tegenop zie om bij niet rokers op visite te gaan.
Door je uiteenzetting is dat gevoel nu wat verminderd , hartelijke dank daarvoor !!
De regering en winkels die de sigaretten verkopen zouden zich pas schuldig moeten voelen , die willen wel de lusten maar niet de lasten.
Ik kan alleen maar hopen dat er meer verstandige mensen zijn zoals Keessie die weten waar het bij de regering om draait en dat is echt niet om onze gezondheid:)
Waarom anders heeft het ministerie van volksgezondheid de electronische niet kankerverwekkende sigaret afgekeurt , drie keer raden waarom :))
Voor de echte anti roker wil ik het advies meegeven iets toleranter te zijn , wedden dat de rokers dan ook bereid zijn rekening met jullie te houden!
Alles draait om begrip van beide zijden want deze inpandige oorlog kan niemand winnen .

Vriendelijke Groetjes,

Aricia.

krisda
door krisda - Aug 5, 2010 om 14:46
8 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Aricia en nog een aantal van jullie,

Mijn vraag gaat niet over jullie, of het feit dat ik rokers beschuldig of iets dergelijks. Ik begin dat soort reacties echt irritant te vinden langzamerhand.

Mijn vraag was alleen, hoe krijg ik, als niet roker, een zeer doorgerookt huis reukvrij zover dit mogelijk is.
Dus hou je bij het onderwerp of begin je eigen discussie ergens anders!!!

Krisda

genius
door genius - Aug 5, 2010 om 15:40
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo krisda

=jeankatie schreef op dinsdag 3 aug 2010, 16:50: Zet een paar schalen met pure huishoudazijn her en der in huis op comfortjes (theelichten) en laat die een aantal uren branden en de lucht is weg.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Waarom? Azijn wordt vaak gebruikt om sigarettengeur uit kleren te halen: doe een kopje azijn in een bad vol met heet water. Hang er kleren over, wacht een aantal uur “et voila.” Bron: KLIK

Succes!

G.

inekel1953
door inekel1953 - Aug 12, 2010 om 15:40
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Krida,

Zijn er inmiddels goede adviezen, oplossingen of resultaten geboekt voor het rookprobleem?
Ik en misschien ook wel vele met mij die aan dit forum een bijdrage hebben geleverd, horen graag een reactie van je.

M.vr.gr. Ineke L

fr
door frinka - Aug 12, 2010 om 16:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Grappig, dat rokers zeggen dat je het in hun huis niet ruikt. Manlief is een half jaar geleden gestopt en geeft nu eerlijk toe dat hij nu pas ruikt wat ik bedoelde.

En nee, hij is niet gestopt omdat ik er over zeurde.

hu
door huiberdina_1 - Aug 12, 2010 om 17:31
19 Antwoorden / 2 Vragen

Ik wil best geloven dat je het ruikt als we aan het roken zijn, maar dat de lucht er daarna in blijft hangen, zelfs met moeite er uit te krijgen is, lijkt me zwaar overdreven.

kriekra
door kriekra - Aug 12, 2010 om 19:34
204 Antwoorden / 64 Vragen

Beste Krisda,

Jaren geleden heb ik ernstige rook- en roetschade opgelopen omdat het appartement van mijn benedenburen uitbrandde. (Was op het werk en mijn ramen hebben de hele dag open gestaan, de rook kun dus goed z'n gang gaan.) Mijn hele appartement was mistig en de brandlucht was zo sterk dat ik er 2 dagen niet kon verblijven. De stank was overal ingetrokken, in de muren, meubilair, etc. Toen kwam het bedrijf ISS mijn appartement schoonmaken. Ik weet niet welk middel ze gebruikten, maar toen ze klaar waren, rook het naar sterk schoonmaakmiddel ipv brandlucht. Ik moet eerlijk zeggen dat het schoonmaakmiddel vrij scherp rook, maar het was goed draaglijk en in ca. 1 week weer verdwenen. Brandschade is anders dan schade van sigarettenrook, maar wellicht kan dit bedrijf u helpen.
Veel succes!

invalide
door invalide - Aug 13, 2010 om 10:44
787 Antwoorden / 5 Vragen

Beste allen,
Waarom kan ik bij diverse aanbieders van vakantie huizen tussen roken en niet roken kiezen?
Bij normale huurhuizen ontbreekt dit helaas.

Ook auto's, als je een met open raam ziet is het meestal gerookt, de dichte rookvrij en zware sigaren roker kreeg lagere inruil omdat het moeilijker verkoopbaar was.

Ik vraag me af, als ik een vuil huis opleverde kreeg ik rekening, en rokers betalen voor geel gerookt huis niets.
Voor rokers die dit huis huren geen probleem maar niet rokers zullen eerder een stinkend huis weigeren!

Dus waarom onderscheid tussen normale vervuiling en rokers?
Ik wil geen rookverbod maar dit bij aanbieden woning vermelden zou beter zijn.

Over de schoonmaakt tips, leuk maar moeten wij niet rokers kosten maken omdat de rokers het huis niet achterlieten zoals ze het kregen want in de voorwaarden staat?
Gezien de tijd en kosten zou ik een vergoeding voor deze groep redelijk vinden!

Redacteur
door Redacteur - Aug 13, 2010 om 11:20
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Beste experts,

Wij hebben een aantal reacties verwijderd. Wij verzoeken jullie dringend om alleen on topic te reageren.

Met vriendelijke groet,
Kassa-online

krisda
door krisda - Aug 13, 2010 om 22:58
8 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo inekel1953,

Op dit moment kan ik nog niks zeggen omdat het tot nu toe nog niet gelukt is om de rookgeur uit het huis te krijgen en vooral als de zon op het huis staat is het nog steeds heel erg!!!
Zodra één van de vele tips aanslaat laat ik het horen.

M.v.g. Krisda

inekel1953
door inekel1953 - Aug 14, 2010 om 09:16
323 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Krisda,

Bedankt voor je reactie en wens je hierbij nogmaals veel succes.
Fijn dat je het t.z.t. laat weten hoe het verloop zal zijn.

M.vr.gr.,
Ineke L

jd
door jdvb81 - Aug 9, 2013 om 12:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Krisda,

Is het ondertussen gelukt om de rooklucht uit uw woning te krijgen?
Het is ondertussen 3 jaar verder en ben benieuwd naar uw bevindingen.

Met vriendelijke groet,
jdvb81

krisda
door krisda - Aug 9, 2013 om 16:05
8 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=jdvb81 schreef op vrijdag 9 aug 2013, 12:58]Hallo Krisda,

Is het ondertussen gelukt om de rooklucht uit uw woning te krijgen?
Het is ondertussen 3 jaar verder en ben benieuwd naar uw bevindingen.

Met vriendelijke groet,
jdvb81

Na alles met amoniak schoongemaakt te hebben, erover geverft te hebben en zo'n beetje alle tips hierboven uitgeprobeerd te hebben kan ik na 3 jaar binnen zitten zonder het te ruiken (als het niet te heet binnen is tenminste anders ruik ik het toch).Verder is het bij het binnenkomen van mijn huis nog altijd of er gerookt wordt binnen......maar ja, alles went ;-)

vlinders
door vlinders - Jun 14, 2015 om 18:04
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Krisda,
Ook wij hebben inmiddels een huis betrokken waar veel in is gerookt. Nu na 6 maanden wordt het steeds weer ergen en kwam ik door een zoektocht naar een oplossing bij jouw vraag destijds terecht.
Ik zou graag van jou willen weten hoe de rooklucht momenteel bij jou is na 5 jaar.
Die jaar geleden had je er nog last van en dat ontmoedigde mij enorm.
Ik vind het nu zelfs lastig om mensen te ontvangen omdat ons huis helemaal niet fris ruikt bij binnenkomst.
graag hoor ik van jou.

Vriendelijke groet, vlinders

krisda
door krisda - Jun 15, 2015 om 09:51
8 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Vlinders,
In Augustus woon ik hier 5 jaar en inmiddels is de geur zodanig dat ik het meestal niet meer ruik. Alleen als de kachels weer aangaan of de zon op het huis staat ruik ik het nog steeds. En als ik bijvoorbeeld een paar dagen niet thuis ben geweest en alles heeft dichtgezeten. Ik heb ook wel voortdurend een geurverspreider in het stopcontact zitten. De muren en andere oppervlakken hebben we met amoniak schoongeschrobt voordat we geverfd hebben. Op zich is het goed te doen nu, ik ben toch heel blij dat ik het huis genomen heb.
Met vriendelijke groet,
Krisda

mi
door michielsmit123 - Sep 19, 2015 om 00:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Aan iedereen die de rooklucht uit zijn woning kwijt wil raken, heb ik misschien de gouden TIP.

Azijn is leuk, maar je kunt bij de betere verhuur zaken(BV Bo-rent) een geur neutralisator huren.
Deze zet je in de woning en haalt binnen een half uur tot uur de rooklucht uit je woning. Kosten rond de €40,= per dag excl. BTW

LET WEL OP!! dit is professionele apparatuur en je moet weten hiermee om te gaan, BIJ IN WERKING ZIJN VAN DE MACHINE NIET IN DE RUIMTE AANWEZIG ZIJN!!!

Machine reinigt de lucht dmv OZON. als je de machine aanzet, heb je een halve minuut om de ruimte te verlaten. Er gaat een rode lamp branden. Als de rode lamp uit is, kun je de ruimte weer veilig betreden en is de rooklucht verdwenen. Wel kan je nog wat OZON resten ruiken. Niet voldoende schoon, dan zet je hem nog een keer aan. LET OP, zet de machine zo neer, dat je BV vanaf buiten door de deur of raam de rode lamp kan zien, dan weet je wanneer je veilig naar binnen kan. Deze methode werkt erg goed en kost je niet de kop, maar heb je wel een rooklucht vrij huis.
OZON dringt ook door in het hout, oppervlakte van de muren en plafonds en vloeren.

Deze methode wordt ook gebruikt door sommige Salvage bedrijven na brand om de lucht te verwijderen.

door 1953 - Sep 19, 2015 om 04:04
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=michielsmit123 schreef op zaterdag 19 sep 2015, 00:16]Aan iedereen die de rooklucht uit zijn woning kwijt wil raken, heb ik misschien de gouden TIP.

Azijn is leuk, maar je kunt bij de betere verhuur zaken(BV Bo-rent) een geur neutralisator huren.
Deze zet je in de woning en haalt binnen een half uur tot uur de rooklucht uit je woning. Kosten rond de €40,= per dag excl. BTW

LET WEL OP!! dit is professionele apparatuur en je moet weten hiermee om te gaan, BIJ IN WERKING ZIJN VAN DE MACHINE NIET IN DE RUIMTE AANWEZIG ZIJN!!!

Machine reinigt de lucht dmv OZON. als je de machine aanzet, heb je een halve minuut om de ruimte te verlaten. Er gaat een rode lamp branden. Als de rode lamp uit is, kun je de ruimte weer veilig betreden en is de rooklucht verdwenen. Wel kan je nog wat OZON resten ruiken. Niet voldoende schoon, dan zet je hem nog een keer aan. LET OP, zet de machine zo neer, dat je BV vanaf buiten door de deur of raam de rode lamp kan zien, dan weet je wanneer je veilig naar binnen kan. Deze methode werkt erg goed en kost je niet de kop, maar heb je wel een rooklucht vrij huis.
OZON dringt ook door in het hout, oppervlakte van de muren en plafonds en vloeren.

Deze methode wordt ook gebruikt door sommige Salvage bedrijven na brand om de lucht te verwijderen.

U kunt uw reactie op een vijf jaar oude topic - naar ik mag hopen dat het probleem van 5 jaar terug al is opgelost - ook als tip bij tips plaatsen.