bo
door borredoes Oct 25, 2014 om 16:47
Computers & telefonie

Internet aangeboden wat niet geleverd kan worden

Ik heb recentelijk internet van XS4ALL besteld, maar toen de monteur het kwam aansluiten kreeg ik te horen dat de internetsnelheid veel en veel (meer dan 80%) langzamer was dan datgene wat ik besteld had. Ik moet er echter wel het volle pond voor betalen, plus aansluitingskosten en verzendkosten voor het modem, en dat terwijl ik direct na het monteurbezoek het abonnement weer heb opgezgd omdat ze dus niet konden leveren wat ze aan boden.

Hebben mensen hier ervaring mee?

4981 53 Rapporteer

sw
door swat1500 - Oct 25, 2014 om 16:58
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem is dat ze niet garanderen dat u die snelheid krijgt maar dat dit de maximaal haalbare snelheid is. Lees de kleine letters in het contract maar na.
U had dus vooraf moeten controleren of de aangeboden snelheid ook in uw geval haalbaar was. Is er aan u een toezegging gedaan dan staat u sterk. Is er niets over gezegd en heeft u vooraf geen check gedaan dan zit u aan het abonnement vast.

zoekster
door zoekster - Oct 25, 2014 om 17:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het hangt er vanaf hoeveel de snelheid was die maximaal werd geboden en hoeveel het uiteindelijk is. Er is wel een ondergrens nl.

Ik geloof dat de ondergrens bij een abo met max 20 Mb 8 mb is. Daaronder wordt het onaanvaardbaar. Het is niet zo dat je met 2 Mb genoegen zou moeten nemen, dat zou natuurlijk absurd zijn. Ook XS4all weet wat er kan geleverd worden bij bepaalde postcodes. En dat is in dit geval de professionele partij, dus daar wordt een mededelingsplicht van verwacht, die weegt zwaarder dan de onderzoeksplicht van de consument.

mahadma
door mahadma - Oct 25, 2014 om 17:51
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Er wordt altijd een snelheid TOT xx Mb aangeboden. Hoeveel heeft u max besteld en hoeveel ontvangt u reeel?

gompy2
door gompy2 - Oct 25, 2014 om 20:54
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=swat1500 schreef op zaterdag 25 okt 2014, 16:58]
U had dus vooraf moeten controleren of de aangeboden snelheid ook in uw geval haalbaar was. Is er aan u een toezegging gedaan dan staat u sterk. Is er niets over gezegd en heeft u vooraf geen check gedaan dan zit u aan het abonnement vast.Ook al controleer je vooraf bij XS4ALL dan wordt je nog genept.
Wat zij doen is belachelijk en slaat nergens op.
Ik heb een postcode-check gedaan.
Ik heb gekozen voor een 3 in 1 pakket.
Ik woon ongeveer 4378 meter van een centrale/verbindingspunt.
De theoretische snelheden zijn.
Download +/- 2 Mbit/s
Upload +/- 1 Mbit/s

Wat durven ze mij te bieden?

Op uw adres is beschikbaar

Internet tot 100 Mb/s

Televisie in HD

Bellen.

Geen glasvezel

Dat zijn belachelijke waardes natuurlijk.
Er kan wel beweerd worden "Er staat tot..." , maar hier komen ze niet mee weg natuurlijk.
Topicstarter moet dit via klachtensite's dat X$4ALL aan hun verstand brengen dat ze de mensen belazeren.
De klacht daar melden en dan komt het vanzelf wel verder richting dat bedrijf.

Klik-> Klacht.nl

Klik-> Klachtenkompas.nl

zoekster
door zoekster - Oct 25, 2014 om 21:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zaterdag 25 okt 2014, 20:54]
Ik woon ongeveer 4378 meter van een centrale/verbindingspunt.
De theoretische snelheden zijn.
Download +/- 2 Mbit/s
Upload +/- 1 Mbit/s

Wat durven ze mij te bieden?

Op uw adres is beschikbaar

Internet tot 100 Mb/s

Ik zou zeggen DOEN!!

Grinnik...

zoekster
door zoekster - Oct 25, 2014 om 21:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Overigens reageert XS4all alleen op de klachtenkompas.nl dus daar bent u het beste uit. Op klacht.nl doen ze er niets mee.

gompy2
door gompy2 - Oct 25, 2014 om 21:23
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 25 okt 2014, 21:12]Overigens reageert XS4all alleen op de klachtenkompas.nl dus daar bent u het beste uit. Op klacht.nl doen ze er niets mee.Nee oké, maar daarom kan het daar wel vermeld worden, dit soort praktijken moet op elke klachtensite gemeld worden die er is, opdat mensen de ogen worden geopend.
En X$4ALL is daar niet de enige in hoor...

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2014 om 21:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb geen idee hoe ver ik van een centrale zit, maar ik krijg maar 50 Mb aangeboden. Zielig.

zoekster
door zoekster - Oct 25, 2014 om 21:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik krijg ook maar tot 50Mb en ik zit volgens mij heel dicht bij de centrale.

???

diumenge
door diumenge - Oct 25, 2014 om 21:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom geen kabelinternet genomen?

zoekster
door zoekster - Oct 25, 2014 om 21:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als je zo'n pakket wilt bestellen is het verdere proces behoorlijk onduidelijk overigens. Eerst staat er al heel groot 45 euro met doorgestreept 62,50 dat komt dan na 6 maanden blijkt. Vervolgens bij het bestellen blijkt dat je de eerste maand 80 euro betaalt, daarna nog 5 maanden 45 euro en dan voortaan 60 euro.

Ik zie zo dat ik bij UPC een stuk gunstiger zit. (dat valt dan weer mee)

gompy2
door gompy2 - Oct 25, 2014 om 22:12
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Hier doe je een postcode-check
Klik-> Postcode-check.
En dan zie je rechts een kaartje met de afstand tot de telefooncentrale.
"U woont ongeveer 4378 meter van het verbindingspunt".
Je ziet dan ook een partij aanbiedingen met daaronder: Verwachte snelheid
Ga daar met je muis op staan en de theoretische snelheden worden weer gegeven.

Hier kun je checken hoeveel de verliezen zijn en wat je overhoudt aan snelheden in verhouding tot de afstand van een centrale.

Klik-> Adsl-snelheidsverlies-en-afstand-tot-telefooncentrale

Ben benieuwd naar jullie snelheden.
Ik weet wel dat de Internet tot 100 Mb/s wat X$4ALL mij wil aanbieden klinkklare onzin is en verlakkerij.

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2014 om 23:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dat is 1317 meter en gemiddelde snelheid 19,9 .

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2014 om 23:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als ik ern snelheidstest doe, heb ik gemiddeld zo'n 35 tot 40.

zoekster
door zoekster - Oct 25, 2014 om 23:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

1014 meter 21 Mb en volgens hen is XS4 alle de snelste in de buurt.

Maar ja, heb natuurlijk gewoon de kabelsnelheid van UPC is zo ongeveer 80Mb

costnix
door costnix - Oct 26, 2014 om 01:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@zoekster
Die snelheid is alleen moeglijk via coaxkabel of glasvezel.

door 1953 - Oct 26, 2014 om 03:03
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Providercheck.nl

Had eerst providercheck.nl geraadpleegd - mosterd na de maaltijd en de put dempen als het kalf is verdronken. Met providercheck.nl had u kunnen weten welke verwachte snelheid op uw postcode en huisnummer wordt geleverd, inclusief de afstand van de wijkcentrale.

zoekster
door zoekster - Oct 26, 2014 om 08:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=costnix schreef op zondag 26 okt 2014, 01:33]@zoekster
Die snelheid is alleen moeglijk via coaxkabel of glasvezel.
Natuurlijk. Met adsl kom je daar niet aan.

kl
door klaag_meneer - Oct 26, 2014 om 08:39
26 Antwoorden / 0 Vragen

@costnix met VDSL (incl vectoring) kun je snelheden van 100Mbit/s halen via het kopernetwerk. Ook biedt XS4ALL glasvezel. Netjes staat er ook een snelheid TOT 100Mbit/s er wordt dus niet beloofd gegarandeerd.

Als je in de praktijk maar 1Mbit/s behaald en direct opzegt en XS4ALL het niet laat nakijken dan is dat je keuze dan moet je niet gaan zeuren op allerlei klachten websites.Weinig zinvol gezien XS4ALL nooit reageerd op klachten op klacht.nl omdat dit een stelletje oplichters zijn (bedrijven kunnen hun klachten zelf verwijderen tegen betaling en winnen dan ook nog prijzen).

Cookies
door Cookies - Oct 26, 2014 om 09:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 25 okt 2014, 23:26]Maar als ik ern snelheidstest doe, heb ik gemiddeld zo'n 35 tot 40.

Vast geen adsl.

Cookies
door Cookies - Oct 26, 2014 om 09:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Volgens de check zit ik 1362 mtr van de centrale en zou ik rond de 20Mb moeten kunnen halen (bekabeld ongetwijfeld). Bovendien kan die 1362 mtr in werkelijkheid veel meer zijn, heb ik begrepen.

tijger1
door tijger1 - Oct 26, 2014 om 09:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 26 okt 2014, 09:15][quote=tijger1 schreef op zaterdag 25 okt 2014, 23:26]Maar als ik ern snelheidstest doe, heb ik gemiddeld zo'n 35 tot 40.

Vast geen adsl.

Geen idee. Ik heb KPN standaard ALL-in-one. Zoeven speedtest gedaan van Oakla op I-pad, uiteraard wifi,

Ping 43 download 34.13 upload 4.94

Het enige verschil dat ik geconstateerd heb tussen mijn aansluiting en die bij anderen, is dat ik een Y-kabel heb naar het Isra punt.

costnix
door costnix - Oct 26, 2014 om 09:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@klaagmeneer
Ik heb zelf al glasvezel tot in de woonkamer :-)
Zelf heb ik nooit problemen gehad met XS4all. Ben er vanaf hun pioniertijd (acoustisch modem) letterlijk mee verbonden geweest. Maar ze zijn jaren geleden overgenomen door de KPN. Toen ben ik naar UPC overgestapt en toen begon de ellende :-(
Glasvezel haalt snelden tot 100 Gb/s. Dat zal nooit met VDSL lukken.

costnix
door costnix - Oct 26, 2014 om 09:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1
Waarschijnlijk heeft u een VDSL verbinding tot aan de wijkkast.

Cookies
door Cookies - Oct 26, 2014 om 09:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Ping 43 download 34.13 upload 4.94........

Dat zijn geen adsl snelheden, tenzij de centrale in je voortuin staat;-)

diumenge
door diumenge - Oct 26, 2014 om 09:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=costnix schreef op zondag 26 okt 2014, 09:33]...
Glasvezel haalt snelden tot 100 Gb/s. Dat zal nooit met VDSL lukken.
100 [u]G[/u]b?? Mb bedoel je, neem ik aan?

zoekster
door zoekster - Oct 26, 2014 om 09:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Voor VDSL mag je maximaal 2100 meter van de centrale afzitten (wiki), dus zou kunnen kloppen dat tijger1 vdsl heeft.

Heel vreemd dat xs4all gompy2 een snelheid van 100 Mb biedt.

gompy2
door gompy2 - Oct 26, 2014 om 10:00
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Bij deze postcode-check kun je zien wat de maximum snelheden zijn bij diverse technologieën voor datacommunicatiezoals DASL, ADSL+ enz. buiten Glasvezel en VDSL om.

Klik-> Nog een postcodecheck.

Tevens staan de naam en de code's van de wijkcentrale's er bij en op de volgende link kun je zien waar die exact staat, al heb ik al een foutje ontdekt in met name Delft.

Klik-> KPN Nummercentrales.

=klaag_meneer schreef op zondag 26 okt 2014, 08:39: @costnix met VDSL (incl vectoring) kun je snelheden van 100Mbit/s halen via het kopernetwerk.

Dit klopt, maar hier geldt de afstand nog veel meer.

Quote:

VDSL (Very-high-bitrate Digital Subscriber Line) is een opvolger van ADSL, waarbij een veel hogere download- en uploadsnelheid mogelijk is. Bij VDSL zijn snelheden tot in de praktijk 52 Mbps download en 5 Mbps upload mogelijk terwijl bij ADSL2+ dat begrensd is tot 20 Mbps down en 1 Mbps up.

Nieuw is Vectored VDSL2 dat vanaf 1 november 2013 in Nederland op steeds meer plaatsen beschikbaar komt. Downloadsnelheden van 100 Mbps en 20 Mbps Up zijn dan mogelijk.

Vooral de peer-to-peer-wereld ziet veel voordelen in dit netwerk. Dankzij de grote upload kunnen meer gegevens verstuurd worden en zo weer ontvangen bij anderen. Ook biedt het voordelen in digitale televisie aangezien hier veel bandbreedte voor vereist is.

Grootste nadeel van VDSL is dat de afstand tussen aansluiting en centrale maximaal 2100 meter mag zijn, terwijl dit bij ADSL meerdere kilometers kan zijn. Om dit probleem op te lossen wordt er een aansluiting met glasvezel naar de wijkverdeler gerealiseerd, waar een VDSL-centrale wordt geplaatst, hetzij door te graven, hetzij door bestaande glasvezels te activeren. Zo wordt de afstand die het signaal over koperkabel moet afleggen aanmerkelijk korter, gemiddeld 400-800 meter. Tevens is dit een grote stap verder richting glasvezelaansluitingen bij huishoudens.

Bron, klik-> Wiki

gompy2
door gompy2 - Oct 26, 2014 om 10:12
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 26 okt 2014, 09:59]
Heel vreemd dat xs4all gompy2 een snelheid van 100 Mb biedt.
Probeer maar.

Klik-> X$4ALL

Postcode 2645GW, huisnummer 2, mijn overburen.

Afstand:± 4769 meter

zoekster
door zoekster - Oct 26, 2014 om 10:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, ik zie het.

Het is absurd, want als je verder gaat met die postcodecheck en je bekijkt de 'aanbiedingen', dan krijg je bij de xs4all aanbieding van 100 Mb een verwachte snelheid van 1 tot 2 Mb. KPN, Telfort en Vodafone doen daar ook gezellig aan mee.

Dit vind ik echt misleiding!

Overigens beloven ze je bij Tele2 ook maximaal 40 Mb.

tijger1
door tijger1 - Oct 26, 2014 om 10:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 26 okt 2014, 09:49]......Ping 43 download 34.13 upload 4.94........

Dat zijn geen adsl snelheden, tenzij de centrale in je voortuin staat;-)

Nee die staat gelukkig niet in mijn voortuin.

Ik had de KPN nergens om gevraagd, een en ander is zo door hen aangelegd. Blijkbaar bof ik dus.

costnix
door costnix - Oct 26, 2014 om 11:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@dimenge
Sorry, ik bedoelde 1000 gigabit per seconde :-P

gompy2
door gompy2 - Oct 26, 2014 om 11:39
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@zoekster het is ook misleiding.
Alleen bij die link die ik op zaterdag 25 okt 2014, 22:12 heb gegeven kun je, als je goed oplet, zien staan Verwachte snelheid, en pas als je daar met je muis op gaat staan zie je pas dat er daadwerkelijk theoretische snelheden worden weer gegeven.
Een poosje terug was er ook al een controverse over het juist of niet juist aangeven van de werkelijke snelheden.
Toen ging het over Online.nl

@tijger1

Over hogere snelheden een artikel bij klik-> Tweakers.

Verder nog wat, klik-> Uitleg

diumenge
door diumenge - Oct 26, 2014 om 11:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=costnix schreef op zondag 26 okt 2014, 11:01]@dimenge
Sorry, ik bedoelde 1000 gigabit per seconde :-P
Nog sneller! ;-)

Je zal 1 Gbps of 1.000 Mbps bedoelen denk ik? Geloof trouwens niet dat KPN dat (al) heeft, zal wel maximaal 500 Mbps zijn, wat al een snelheid is die geen enkele consument nodig heeft.

Ik heb de goedkoopste Ziggo aansluiting van 30 Mbps, en dat is al ruim voldoende, een gezin met veel aangesloten apparatuur zal meer nodig hebben, maar dan lijkt 100 Mbps mij ruim voldoende (puur voor internet bedoel ik, heb het niet over - interactieve - televisie daarnaast).

Iedereen trapt er in, abonnementen met hele hoge snelheden nemen en dan maar klagen dat het zou duur is. Alsof je met een Bugatti Veyron Super Sport op de snelweg zit, je haalt er nooit uit wat er in zit.

tijger1
door tijger1 - Oct 26, 2014 om 12:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gompy2

Dank. Maar gaat me allemaal boven de pet. Het is in ieder geval sneller dan ik ben.;-)

De monteur, in 2012, deelde mij toen mede dat het over twee lijnen ging. Zal wel.

gompy2
door gompy2 - Oct 26, 2014 om 12:29
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 26 okt 2014, 12:17]@gompy2

Dank. Maar gaat me allemaal boven de pet. Het is in ieder geval sneller dan ik ben.;-)

De monteur, in 2012, deelde mij toen mede dat het over twee lijnen ging. Zal wel.

Yep, twisted pair.... ;-))

Klik-> Hier

Heb jij ook weer een leerzame zondagmiddag, toch?

tijger1
door tijger1 - Oct 26, 2014 om 14:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gompy2

Nooit te oud om te leren. ;-))

costnix
door costnix - Oct 26, 2014 om 16:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@dimenge
Ik zat inderdaad verkeerd. Het kan zelfs 14 keer sneller. Er is al een snelheid bereikt van 14 terabit over een gladvezel van 165 kilometer. Er zijn al proeven, die de 100 terabit per seconde grens zullen overschrijden.
http://www.pcmweb.nl/nieuws/snelheid-glasvezel-naar-100-terabits-per-seconde.html

gompy2
door gompy2 - Oct 26, 2014 om 17:00
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=costnix schreef op zondag 26 okt 2014, 16:24]@Er is al een snelheid bereikt van 14 terabit over een gladvezel van 165 kilometer. Er zijn al proeven, die de 100 terabit per seconde grens zullen overschrijden.
http://www.pcmweb.nl/nieuws/snelheid-glasvezel-naar-100-terabits-per-seconde.html
Pfff, een slakkengangetje hoor, ik bied meer... ;-)
Ik bied 1,05 Petabit/s
Klik-> NEC and Corning achieve petabit optical transmission

Voor de goede orde.

(1,024 kilobytes, 10488576 bytes)
Van klein naar groot:
Kilobyte (1,024 bytes)
Megabyte (1,024 kilobytes, 10488576 bytes)
Gigabyte (1,024 Megabytes 1073741824 bytes)
Terabyte (1,024 Gigabytes 1099511627776 bytes)
Petabyte (1,024 Terabytes 1125899906842624 bytes)
Exabyte (1,024 Petabytes 1152921504606846976 bytes)
Zettabyte (1,024 Exabytes 1180591620717411303424 bytes)
Yottabyte (1,024 Zettabytes 1208925819614629174706176 bytes)

Dit zijn dus bytes, +/- x 8 = bit's

kl
door klaag_meneer - Oct 26, 2014 om 20:31
26 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 26 okt 2014, 10:12][quote=zoekster schreef op zondag 26 okt 2014, 09:59]
Heel vreemd dat xs4all gompy2 een snelheid van 100 Mb biedt.
Probeer maar.

Klik-> X$4ALL

Postcode 2645GW, huisnummer 2, mijn overburen.

Afstand:± 4769 meter

Je zit mogelijk 4769 meter van de centrale, maar in je straat staat een straatkast waarop VDSL beschikbaar is, hierdoor zijn snelheden tot 100Mbit/s mogelijk via VDSL2.

Zie ook: http://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/service/internetsnelheid/tips.htm

De snelheid valt bij XS4ALL dus binnen het abonnement wat loopt van 50 tot 100Mbit/s. Er is dus geen sprake van misleiding, de snelheid klopt gewoon maar je hele verhaal van de afstand niet.

P.S. Op een dergelijke afstand levert KPN geen ADSL meer omdat de snelheden niet meer van deze tijd zijn.

gompy2
door gompy2 - Oct 26, 2014 om 22:00
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=klaag_meneer schreef op zondag 26 okt 2014, 20:31]
Je zit mogelijk 4769 meter van de centrale, maar in je straat staat een straatkast waarop VDSL beschikbaar is, hierdoor zijn snelheden tot 100Mbit/s mogelijk via VDSL2.

Zie ook: http://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/service/internetsnelheid/tips.htm

De snelheid valt bij XS4ALL dus binnen het abonnement wat loopt van 50 tot 100Mbit/s. Er is dus geen sprake van misleiding, de snelheid klopt gewoon maar je hele verhaal van de afstand niet.

P.S. Op een dergelijke afstand levert KPN geen ADSL meer omdat de snelheden niet meer van deze tijd zijn.
Dat ADSL snelheden niet meer van deze tijd zijn klopt.
De link die je geeft wist ik niet en bij een check op die link is er op mijn adres 80Mbit mogelijk.
Maar welke link of wat klopt er nu niet, jouw link of klik-> deze waarbij bij de verwachte downloadsnelheid 2 Mbit is en de verwachte uploadsnelheid 1Mbit.
Probeer het zelf even met de opgegeven postcode als je wilt.
Je geeft de postcode op, je krijgt aanbiedingen met onderaan elke aanbieding "Verwachte snelheid".
Ga daar met je muis op staan en de theoretische snelheden worden weer gegeven.
Heb je daar een verklaring voor?
Zijn ze op mijn opgegeven link achterlijk of zijn het op jouw link fantasten...

diumenge
door diumenge - Oct 26, 2014 om 22:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit abonnement heb ik net afgesloten ;-) 255 Terabit per seconde.

zoekster
door zoekster - Oct 26, 2014 om 23:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@gompy2
Ik denk dat klaag-meneer gelijk heeft en dat er in jouw buurt een vdsl kast moet staan, anders is die 100 Mb niet te verklaren. Het hele vdsl bestaan is me pas vandaag duidelijk geworden. Op zich een goede ontwikkeling lijkt me, want dan ben je niet meer zo afhankelijk van de kabel.

Jouw opgegeven link is niet achterlijk, maar houdt geen rekening met vdsl.

zoekster
door zoekster - Oct 26, 2014 om 23:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen
gompy2
door gompy2 - Oct 26, 2014 om 23:39
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 26 okt 2014, 22:46]Dit abonnement heb ik net afgesloten ;-) 255 Terabit per seconde. Ja mooi hè?
Toevallig dat ik het ook net gelezen had.
Ik haal door middel van RSSOwl aldoor nieuwsfeeds op en ook die van NUTech.nl en zag het bericht staan.
Schitterend hoor die technische ontwikkelingen.

gompy2
door gompy2 - Oct 27, 2014 om 00:07
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 26 okt 2014, 23:12]@gompy2
Ik denk dat klaag-meneer gelijk heeft en dat er in jouw buurt een vdsl kast moet staan, anders is die 100 Mb niet te verklaren. Het hele vdsl bestaan is me pas vandaag duidelijk geworden. Op zich een goede ontwikkeling lijkt me, want dan ben je niet meer zo afhankelijk van de kabel.

Jouw opgegeven link is niet achterlijk, maar houdt geen rekening met vdsl.
Ja dat moet dan wel dat die site die ik aan gaf niet up-to-date is v.w.b. de VDSL en Vectored VDSL2 ontwikkelingen, erg verwarrend allemaal.
Dat het een goede ontwikkeling is is zonder meer een feit, het doorbreekt de monopolie positie van kabelboeren, plus het open netwerk van Reggefiber waar al meer dan 24 serviceproviders op aangesloten zijn geeft dat veel tegenwicht aan monopolistische kabelboeren.
Er was ooit eens sprake van dat de kabelnetwerken ook open gegooid moesten worden ten behoeve van een behoorlijke concurrentiewerking maar ik ben bang dat een legertje van lobbyisten dat behoorlijk tegen hebben kunnen houden bij de afgelopen regeringen, je hoort er niets meer van, ze hebben mooi de boot af kunnen houden.
Met name die twee groten, UPC en Ziggo krijgen straks een enorme machtspositie en zou er geen VDSL en glasvezel ontwikkelingen zijn geweest, hadden ze prijzen kunnen vragen die ze zelf wilden..

costnix
door costnix - Oct 27, 2014 om 00:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@dimenge
TERAring!
Toch wel een serverpark erbij gekocht. Een harde schijf van Hitachi van 7 TB is binnen een seconde gevuld (als deze dit technisch aankan)

do
door don45 - Oct 27, 2014 om 13:12
57 Antwoorden / 21 Vragen

ze zeggen ook altijd : tot 80 mb bijvoorbeeld.
als u in uw situatie minder klokt u u niemand aansprakelijk stellen hiervoor.
u kunt aan de snelheid waarbij staat tot, geen rechte aan ontlenen.

audb
door audb - Oct 27, 2014 om 15:39
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Al woon je naast de centrale zelfs dan krijg je nooit 100 Mb dat komt omdat je de "lijn" deelt met een heel hoop andere gebruikers.
Pas al geen enkele gebruiker op de lijn zou zitten dan kan je het maximale er uit halen maar dat is een unicum die echt nooit gaat gebeuren.
Overigens is de kabel en glasvezel net zo mooi verhaal maar ook daar is het meer beloften dan werkelijk krijgen.

kl
door klaag_meneer - Oct 27, 2014 om 19:56
26 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=audb schreef op maandag 27 okt 2014, 15:39]Al woon je naast de centrale zelfs dan krijg je nooit 100 Mb dat komt omdat je de "lijn" deelt met een heel hoop andere gebruikers.
Pas al geen enkele gebruiker op de lijn zou zitten dan kan je het maximale er uit halen maar dat is een unicum die echt nooit gaat gebeuren.
Overigens is de kabel en glasvezel net zo mooi verhaal maar ook daar is het meer beloften dan werkelijk krijgen.

Als je naast de centrale woont behaal je gewoon de maximale snelheid van VDSL het delen van de lijn speelt al lang geen rol meer en zorgt bij Vectoring juist voor een snelle verbinding.De afstand naar de centrale speelt wel een grote rol. Ik zit zelf op 600m en haal 80Mbit/s via VDSL/Vectoring haalde zonder Vectoring rond de 50Mbit/s.

Bij glasvezel is de snelheid vast, je krijgt 100Mbit/s of 500Mbit/s. Je lijn deel je niet met andere. Bovenstaande dat het "meer beloften dan werkelijk krijgen" is bij glasvezel niet van toepassing.

Bij de kabel ligt dit anders daar deel je de coax kabel wel en kan het voorkomen dat als je buren flink downloaden je minder snelheid krijgt. Al is dit theoretische zo en in de praktijk komt het veel minder voor.

De link http://www.providercheck.nl/postcodecheck is realistische voor de aangegeven providers. Telfort levert wel VDSL maar hun maximale abonnement hierop is 50Mbit/s. Tele2 /Vodaphone leveren dergelijke snelheden ook nog niet. De snelheid is van de KPN test houdt geen rekening met je interne bekabeling maar is erg betrouwbaar omdat er een erg nauwkeurige berekening achter zit, helaas is de site die dit netjes uitlegde door KPN offline gehaald.

gompy2
door gompy2 - Oct 27, 2014 om 21:21
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=klaag_meneer schreef op maandag 27 okt 2014, 19:56]
De link http://www.providercheck.nl/postcodecheck is realistische voor de aangegeven providers.

Beste klaag_meneer..

Ik ga je nergens op aanvallen, maar als je bij die site die je aangeeft en die ik ook eerder aangeven heb, een postcode-check doet op een punt in Nederland,waar zowat echt niks meer mogelijk is, het noordelijkste puntje van Groningen, waar je bijna met je voeten in de Waddenzee staat, krijg je nog een melding:

Wij hebben 5 abonnementen gevonden:
Internet (3)
Internet en bellen (2)

van X$4ALL:

U kunt maximaal 20 mbit ontvangen via XS4ALL

Een check bij de link die jij gaf, bij KPN, geeft aan dat er op die verbinding maximaal 1Mbit/s mogelijk is.

Als iemand daar woont, en van geen toeten of blazen weet dan wordt zo'n persoon totaal op een verkeerd spoor gezet, en wie zegt mij dat dat bij de vraagsteller, waar we overigens niets meer van horen, ook niet gebeurd is.

Controleer het.
9142VJ Nummer 5

En zo worden de mensen vernaggelt.

j.a.de witte
door j.a.de witte - Oct 28, 2014 om 00:45
86 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben ttt. met een colportage techniek bij FIBER.NL terechtgekomen.
Na verzoek kwam een monteur van GUIDION met het modem ,erna bleek eea. niet te werken,dus geen tv,wifi en internet !
Guidion was niet thuis en gaf garantie van maar 1 week en mail`s weigerden ze.
Na extreem veel geklaag bij Fiber zijn 4 monteurs geweest en de nr.4 ontdekte dat het in de verdeler kaart in de straat zat !
Nu heb ik internet (speedtest.net) gecontroleerd en de snelheid varieert van 34 Mb tot soms 9Mb !(glas vezel)
Over de periode dat ik de problemen had heb ik NIMMER €0,01 terug gekregen en
de automatische betalingen van €44,- gaan gewoon zonder haperen door.
Middels nog een probleem tw., mbt. de TV. gaan het instellen v/d kanalen niet met de zg. S-kanalen,dus krijg ik die niet en houdt dan maar Ziggo aan!
Ook het glasvezel signaal vareert sterk,van 6% tot meestal 98%.

Ben ik effe blij dat ik Ziggo nog heb !

door 1953 - Oct 28, 2014 om 01:21
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 26 okt 2014, 10:00]Bij deze postcode-check kun je zien wat de maximum snelheden zijn bij diverse technologieën voor datacommunicatiezoals DASL, ADSL+ enz. buiten Glasvezel en VDSL om.

Klik-> Nog een postcodecheck.

Tevens staan de naam en de code's van de wijkcentrale's er bij en op de volgende link kun je zien waar die exact staat, al heb ik al een foutje ontdekt in met name Delft.

Klik-> KPN Nummercentrales.

[quote=klaag_meneer schreef op zondag 26 okt 2014, 08:39]@costnix met VDSL (incl vectoring) kun je snelheden van 100Mbit/s halen via het kopernetwerk.

Uw verwijzing

Dit klopt, maar hier geldt de afstand nog veel meer.

Quote:

VDSL (Very-high-bitrate Digital Subscriber Line) is een opvolger van ADSL, waarbij een veel hogere download- en uploadsnelheid mogelijk is. Bij VDSL zijn snelheden tot in de praktijk 52 Mbps download en 5 Mbps upload mogelijk terwijl bij ADSL2+ dat begrensd is tot 20 Mbps down en 1 Mbps up.

Nieuw is Vectored VDSL2 dat vanaf 1 november 2013 in Nederland op steeds meer plaatsen beschikbaar komt. Downloadsnelheden van 100 Mbps en 20 Mbps Up zijn dan mogelijk.

Vooral de peer-to-peer-wereld ziet veel voordelen in dit netwerk. Dankzij de grote upload kunnen meer gegevens verstuurd worden en zo weer ontvangen bij anderen. Ook biedt het voordelen in digitale televisie aangezien hier veel bandbreedte voor vereist is.

Grootste nadeel van VDSL is dat de afstand tussen aansluiting en centrale maximaal 2100 meter mag zijn, terwijl dit bij ADSL meerdere kilometers kan zijn. Om dit probleem op te lossen wordt er een aansluiting met glasvezel naar de wijkverdeler gerealiseerd, waar een VDSL-centrale wordt geplaatst, hetzij door te graven, hetzij door bestaande glasvezels te activeren. Zo wordt de afstand die het signaal over koperkabel moet afleggen aanmerkelijk korter, gemiddeld 400-800 meter. Tevens is dit een grote stap verder richting glasvezelaansluitingen bij huishoudens.

Bron, klik-> Wiki

Uw verwijzing naar de postcodecheck BBNed is eerder zakelijk bedoeld.