th
door thominde Jun 23, 2008 om 18:28
Garantie & verzekeringen

Interpolis

januari 2007 ben ik gaan samenwonen met mijn tweelingzus. Wij hebben toen bij interpolis rabobank een inboedelverzekering afgesloten. Wij konden toen een gezinspolis doen omdat wij 2 zussen waren die in een huis woonden. Onze beide handtekeningen zijn er opgezet. Op 31 maart is er bij mij en mijn tweelingzus ingebroken in ons huis. Hierbij zijn 2 laptops gestolen. Nadat wij het rapport hadden opgestuurd naar interpolis beweerde interpolis eerst dat wij geen geld terug kregen omdat er geen sporen van inbraak waren terwijl die er wel degelijk waren. Wij opnieuw overleg met de politie en een nieuw rapport opgestuurd waarin duidelijk stond vermeld dat er sporen van inbraak waren. Beweerd interpolis dat 1 persoon geld terug krijgt omdat we elk 1 polis hadden moeten hebben terwijl interpolis toendertijd dit goedkeurde. Uiteindelijk van het kastje naar de muur gestuurd en alsnog goedkeuring gekregen we zouden elk onze laptops vergoed krijgen. Nu kregen we weer te horen dat er maar 1 laptop vergoed werd. Ik er weer heen bellen. Kreeg ik nu te horen dat dit mijn fout was. Terwijl interpolis deze fout had gemaakt. We kregen de goedkoopste laptop vergoed. ik ging hier niet mee akkoord. Ik voelde mij behoorlijk opgelicht door interpolis.

Ik heb gezegd dat ik het hierbij niet laat.  Maar wat kan ik hier nu aan doen????

3738 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 23, 2008 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag thominde,

Nadat je schriftelijk de interne klachtenprocedure van Interpolis hebt afgerond, kun je bij een afwijzende beschikking een klacht indienen bij:

Waar kan ik een klacht indienen over een verzekeraar?

Nadat er geklaagd is bij de verzekeraar zelf, kan de polishouder een klacht indienen bij:

http://www.kifid.nl/consumenten/

Als consumenten een geschil hebben met een verzekeraar, bijvoorbeeld over de uitvoering of interpretatie van de polisvoorwaarden of over het schaderegeling(sbeleid), dan dienen ze eerst te trachten om er met de verzekeraar zelf uit te komen. Als dat niet leidt tot een bevredigende oplossing, dan kunnen ze in de meeste gevallen met een klacht terecht bij de de KIFID

Als je lid bent van de ANWB kan hun juridische ledenhulp je ook van dienst zijn.

Als je lid bent van de Consumentenbond kun je daaraan juridische hulp vragen

Als je een rechtbijstandverzekering hebt kun je uiteraard die inschakelen

Sukses en vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2008 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Thominde,

Geef bij Interpolis maar eens aan dat ze glashelder moeilijk doen en dat je hun probleem op diverse fora hebt gezet, onder andere bij Vara Kassa.

Maarrrr.... hadden jullie nog een aankoopfactuur van de laptops?

Er zal altijd een gebruiksafschrijving op de laptops plaats vinden als ze een jaar of ouder zijn. De dagwaarde wordt vergoed bij de meeste te verzekeren objecten. Daar vallen inboedels ook onder. Tegen nieuwwaarde verzekeren is meestal veel duurder.

Als je geen goede back-up hebt is de schade aan gegevens welke met de laptops meegejat zijn vaak groter dan de (dag)waarde van de laptops zelf. En het gegevensverlies zal nooit vergoed (kunnen) worden.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Jun 24, 2008 om 01:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt er op dat de behandelaar zich in een vroeg stadium al heeft voorgenomen om de claim geheel of gedeeltelijk af te wijzen. Volgens mij zijn er veel meer broers en zussen die samenwonen en samen 1 polis voor de opstal en inboedel hebben afgesloten. Zelfs als ze volgens de polisvoorwaarden gelijk zouden hebben dan is meestal ook inboedel van derden meeverzekerd voorzover dat niet elders al verzekerd is.
Ook is het onjuist dat willekeurig de goedkoopste laptop vergoed wordt. Als ze consequent vergoeden ze de laptop die eigendom is van degene die ze als verzekeringnemer beschouwen. Deze behandelaar spreekt zich dus tegen en de zaak kan alsnog gewonnen worden met de ondersteuning van uw Rabo bank. Als dat nog niet helpt dan is een klacht bij de directie raadzaam.

ve
door verwijderd - Jun 24, 2008 om 01:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor.... hier hebben we weer de overbekende demotiverende instelling van zo'n bedrijf.

Eerst wordt u binnen gehaald en is alles best..... tot dat u een claim indient en dan komt, zoals gewoonlijk, de aap uit de mouw en krijgt u het ware gezicht van zo'n onpersoonlijk bedrijf te zien.

Ik heb wel vaker het idee, dat er zeer vele claims in 1e instantie worden afgewezen, in de hoop dat de klant dan maar afhaakt en/of denkt, dat dergelijk bedrijf het wel bij het juist eind heeft.

U zult zien, als u volhoudt, dat u zeer wel mogelijk gewoon uw schade krijgt uitbetaald, waar u recht op heeft. Dat is namelijk de tactiek van die bedrijven.... eerst afwijzen en alleen de aanhouders winnen. Dan hebben ze toch maar weer een x-bedrag verdient aan degene die afhaakt.

Dergelijke bedrijven werken vaak via callcentrums. Je zult maar voor zo'n callcentrum werken.......

Succes,

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jun 27, 2008 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alhoewel het bij mij niet om een inboedel maar om een reisverzekeing gaat is mij ook het nodige overkomen bij Interpolis

Bij inboedel of reisverzekering krijg je de restwaarde uitgekeerd. Begrijp ik! Daarop zijn een paar uitzonderingen. Zoals leeftijd (jonger dan een jaar volledig) of maximering (bijv. brillen en lenzen) En dus valt het uit te keren bedrag meestal vies tegen. Maar weet je van te voren hoe ze de restwaarde bepalen??

Zelf heb ik bij een paar goederen een bepaald percentage van de vervangingswaarde uitgekeerd gekregen. Goederen zoals laptops worden goedkoper en dus valt het nog lager uit.

Nu probeer ik van interpolis inzage te krijgen in het systeem van berekening van de restwaarde bij inboedel en reisverzekering. DIT KRIJG IK NIET. Kan iemand mij daaraan helpen? Alleen bij schade willen ze over het specifieke geval uitleg geven. Je weet dus niet echt wat je verzekerd / uitgekeerd krijgt.

Misschien zou KASSA daar eens een uitzending aan kunnen wijden!!?

ve
door verwijderd - Jun 28, 2008 om 08:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sommige maatschappijen hanteren een inboedellijst met daarop vaste afschrijvingspercentages die strijdig zijn met de polisvoorwaarden, want de inboedel is op nieuwwaardebasis verzekerd.
Voor PC's geldt dat tot maximaal twee a drie jaar de nieuwprijs kan worden vergoed, daarna een restwaarde van 10% - 20%.
Brillen moeten ook voor aansprakelijkheid altijd op nieuwwaarde vergoed worden volgens een bindend advies dat voor alle verzekeraars geldt. Als Interpolis werkelijk glashelder zou zijn dan zouden ze u openheid van zaken verschaffen. Algemeen advies: klagen en bezwaar maken helpt !