lo
door louloudi Oct 27, 2009 om 20:23
Geldzaken & recht

KCR reactie

Hallo allemaal,

Onder valse voorwenselen is er in april van dit jaar iemand bij ons aan de deur (Westland) geweest die later een oplichter bleek. Plots hadden we een contract bij KCR wat we nooit gewild hebben. Telefonisch werd ons medegedeeld dat het nog zogenaamd opzegbaar was als we binnen 8 dagen alle correspondentie retour zouden zenden. Dit advies hebben we opgevolgd.

We zijn nu oktober en hebben in de afgelopen maanden elke maand een brief toegestuurd gekregen alsmede rekeningen- aanmaningen. Op onze brieven, die wel ondertekend zijn met een persoon, en op onze aantekende goed gemotiveerde brieven, krijgen wij standaard drukwerk zonder afzender (alleen klantenservice) en men dreigt nu met het uit handen geven van de incasso....

Zelfs op onze laatste brief van vorige week (nummer 6) wederom netjes voorzien van goede uitleg aangaande consumentenbescherming kregen wij weer een standaard schrijven dat men bij hun standpunt bleef....wederom zonder naam van wie dan ook bij de ondertekening.

Waar blijft het incassoburo waar ze al maanden mee dreigen??
Heeft iemand van u deze ooit aan de deur gehad?

Ik kan die envelop met oranje driehoek logo van KCR niet meer zien.

John en Anniet

1470 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 27, 2009 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo John en Anniet,

Wat leesvoer:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&qid=127587&cat=25476

Sterkte!

ve
door verwijderd - Oct 27, 2009 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zit het net te lezen....wat een drama wordt dit. Het wordt inderdaad moeilijk te bewijzen dat we tijdig het aan de deur betekende papiertje, wat onjuist bleek te zijn,ongedaan hebben gemaakt want dit was niet aangetekend. Pffff misschien de rechtsbijstandsverzekering inschakelen of die %$#@ hun 70 euro betalen voor een niet geleverde service. Benieuwd of dat adres in Oud Beijerland te bezoeken valt.

Thanks

ve
door verwijderd - Oct 27, 2009 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog wat leesvoer: (je bent de enige niet!!):

http://buurtlink.nl/5243TJ/rosmalen/Dokter+Andereggstraat/493936/klantenservice+containerreiniging+kcr

Kijk vooral even bij 12 mei voor het/een adres.

ve
door verwijderd - Oct 27, 2009 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag louloudi,

Je schrijft: Het wordt inderdaad moeilijk te bewijzen dat we tijdig het aan de deur getekende papiertje, wat onjuist bleek te zijn,ongedaan hebben gemaakt want dit was niet aangetekend.

Vraag: wat was er onjuist aan dat getekende papiertje?

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 27, 2009 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Edrick....ik heb het....

Plan A Is dat we morgen de KvK gaan bellen of het contract gedagtekend is en zo niet nietigverklaring (colportagewet) per aangetekende brief vorderen. Daar hebben we nog wel 1x wat geld voor over;-D

Bedankt voor de tip zodat we het advies van buurman 286851 vonden. Wordt vervolgd.....

Anniet

ve
door verwijderd - Oct 27, 2009 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hetgeen op het papiertje in de kleine letters stond was afwijkend van hetgeen door de werver werd gezegd (eenmalige reiniging van 5 euro en afschrijving van 5 euro). Op het papiertje stond piepklein:" contract"...Binnen 5 dagen was er 70 euro van onze rekening afgeschreven terwijl wij na 2 dagen telefonisch aan het colportagebureau al de opzegging hadden gedaan vanwege het feit dat we met een dergelijk jaar contract niet akkoord waren gegaan.Daarbij nog een door ons verzonden opzeggingsbrief waarvan door KCR gezegd werd dat het buiten de 8 dagen was......
Ik heb een aantal keren getracht de mensen van KCR aan te spreken maar heb hen nooit in onze straat gezien op de dagen dat de containers gereinigd (zouden moeten) worden. Telefonisch kent men maar 1 zin: betalen anders incassobureau...Schriftelijk krijg je steeds dezelfde standaard brief met als afzender KCR.

Anniet

ve
door verwijderd - Oct 27, 2009 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag anniet,

Je hebt zelf wel enkele fouten gemaakt. Zo heb je het formulier niet eerst gelezen alvorens te tekenen. Ook heb je de annulering niet aangetekend en met bewijs van ontvangst verstuurd. In feite heb je dus regulier een overeenkomst afgesloten die je naar mijn mening gewoon moet betalen. Wel raad ik je aan de overeenkomst per de eerstvolgende vervaldatum op te zeggen. Doe dat dan wél schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst.

Met vriendelijke groet, ReadAC

ve
door verwijderd - Nov 1, 2009 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zou kunnen ware het niet dat is gebleken dat :KCR zijn voorwaarden niet gedeponeerd heeft alsmede is ons zogenaamde contract niet gedagtekend bij de KVK. Onze termijn van nietigverklaring is dus nog niet verlopen. Nu hebben we dus (wederom) een aangetekende brief verzonden zoals we ook gedaan hadden vlak na het telefoontje met het colportagebureau. We hebben dus destijds wel degelijk tijdig en schriftelijk de nietig verklaring verzonden.

We wachten af wat we nu weer van KCR ontvangen en we hebben hetgeen ons is overkomen laten bekijken door een jurist maar feit blijft dat we aan de deur al verkeerd zijn voorgelicht..

Succes alle andere mensen die met KCR bemoeienis hebben...sterkte

ve
door verwijderd - Nov 7, 2009 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

We hebben gewonnen!
Vandaag kwam de brief van KCR dat het contract per direct is beëindigd.
http://buurtlink.nl/5243TJ/rosmalen/Dokter+Andereggstraat/493936/klantenservice+containerreiniging geeft het verlossende antwoord!
Geen voorwaarden gedeponeerd bij de KvK en geen dagtekening van contract en dus:
Nietigverklaring

Allemaal een fijn weekend en de aanhouders winnen!
Anniet

ve
door verwijderd - Nov 7, 2009 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gefeliciteerd!
Eind goed, al goed! Hoef je je daar geen zorgen meer over te maken. En bedankt voor het terugmelden!
Met vr.gr. edrick3

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nieuwsbericht 06-01-2010: skarsterlannieuws.nl

Gemeente ontvangt klachten over KCR Container Reiniging

JOURE - Gemeente Skarsterlân zegt de laatste tijd diverse meldingen over KCR Container Reiniging te krijgen. Het bedrijf zegt samen te werken met de gemeente maar dat is volgens de gemeente onjuist.

KCR uit Oud-Beijerland biedt zich aan voor het reinigen van containers en zegt samen te werken met de gemeente. 'Dit is niet het geval. Gemeente Skarsterlân werkt niet samen met KCR Container Reiniging', laat de gemeente op haar website weten.

Het bedrijf verkoopt abonnementen voor het reinigen van containers. Op internet zijn veel klachten te vinden over KCR.

www.skarsterlan.nl

www.dekoerier.nu

www.nieuws.nl

ve
door verwijderd - May 28, 2010 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

In Juni 2009 contract aangegaan met KCR. Een maand later contract aangetekend nietig verklaard, nadat de KvK had bevestigd dat 't contract niet was gedagtekend en dus de 8 dagen opzegtermijn nog niet was ingegaan. Ik beriep mij hierbij op de Colportagewet van 2009. (deze is in 2010 veranderd) Tevens nog een fax gestuurd. Een week later stuurde zij mij de stickers voor op de containers. Alle aanm en rekeningen stuurde ik terug op advies van de rechtswinkel. Daar vertelde zij ook dat een contract door 2 partijen moet zijn getekend, er staat allen mijn handtekening onder.
Inmiddels een jaar verder kreeg ik met JI Incasso te maken en vervolgens met GGN Maas-Delta. Ik moet 113,-- euro binnen 5 dagen betalen.
Het lastige is dat het juridisch lokket pas bij een bedrag van 500,-- euro hulp biedt en je moet een advocaat inzetten. Je weet nooit of de rechter je in je gelijk gaat stellen en je moet er toch niet aan denken dat je alle kosten moet gaan betalen. Helaas heb ik geen rechtsbijstand, wel aangevraagd maar deze geldt niet voor deze kwestie. Ik denk zal ik maar betalen, maar dan komen die lui er weer mee weg en gaan er ook mee door. Wie kan mij gerust stellen?

ve
door verwijderd - May 28, 2010 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft de reiniging dan wel plaatsgevonden?

Vladja

ve
door verwijderd - May 28, 2010 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Vladja
KCr heeft geen werkzaamheden voor mij verricht. Dat kon ook niet, omdat er geen sticker op de container was geplakt. Deze had ik een week na mijn aangetekende brief ontvangen en op advies rechtswinkel weer teruggestuurd.

Fija

ve
door verwijderd - Jun 1, 2010 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen,

Nog wat info. Ben bij het juridisch loket geweest en zij hebben mijn dossier in behandeling genomen. Ik was nr zoveel die langs kwam met dit probleem. Overigens het vodje wat ik getekend had (zonder mijn giro nr) bleek geen overeenkomst te zijn! Een overeenkomst moet door beide partijen zijn getekend en in mijn geval stond alleen mijn handtekening eronder.
Het incasso bedrijf wat mij nu sommeerd om te betalen had de geschiedenis correspondentie van mij met CKR ook bijgevoegd. Dat was handig, want zo werd bevestigd dat ik geen gebruik had gemaakt van hun diensen en ik ook opgezegd had. Ik hou jullie op de hoogte hoe het verder loopt.
Vr Gr.