be
door bert447 Apr 13, 2015 om 20:45
Computers & telefonie

Onrechtmatige abonnementskosten

Begin februari word ik telefonisch benaderd door een verkoper van Vodafone. Hij biedt mij aan mijn Sizz (Vodafone) abonnement om te zetten naar een Vodafone red-3 super C abonnement met toestel. Dit vind ik prima, mijn abonnement zou per direct ingaan en een paar dagen later (14 februari) ontving ik mijn nieuwe toestel per post.

Mooi toestel, onbeperkt abonnement (tot 6 gig mobiel internet daarna beperkt). Ik blij... Maar niet voor lang...

Een paar dagen later zag ik op de Vodafone app dat mijn buiten bundel kosten op aan het lopen waren en belde ik met de Vodafone klantenservice. Zij kon mijn lopende rekening niet inzien in hun systeem maar kon me wel verzekeren dat dit geen mobiele internet kosten konden zijn. Om mijn wantrouwen te sussen werd ik doorverbonden met de afdeling verkoop die op hun beurt een "case" voor me hebben aan gemaakt.
Op 18 februari kreeg ik een smsje dat ik 100 Euro boven mijn bundel, mobiel internet had gebruikt (dit zou voor de rest van de maand geblokkeerd worden). En als antwoord op de aangemaakte "case": dat mijn abonnement op 11 februari was omgezet naar mijn huidige Red-3 Super C abonnement.

Zie link voor e-mails en sms (kopiëren / plakken)
http://1drv.ms/1ant6SP

Zoals ik al vreesde, heb ik deze buiten bundel kosten moeten betalen (werd automatisch afgeschreven). Waarop ik weer met de klantenservice aan de telefoon zat, weer doorverbonden werd met de afdeling verkoop die op hun beurt weer een "case" hebben aangemaakt. Nu kreeg ik vandaag een email dat mijn abonnement 18 februari is ingegaan. Wat gek is, omdat ik tot 2 keer toe een e-mail heb gehad dat dit de 11 zou zijn geweest.
En zat ik een paar uur geleden, weer, met de klantenservice aan de telefoon. De medewerker vertelde mij, vriendelijk, dat zij niets voor me kon doen.

Vodafone kan toch de e-mails inzien die ze mij hebben gestuurd. Wat ze naar mijn idee ook hebben gedaan wanneer ze, tot twee maal toe, een "case" voor me hebben aangemaakt. Maar in plaats van hiernaar te refereren, ontkennen ze deze, om mij 100 euro afhandig te maken.

Mijn vraag, wat kan ik doen en heeft het nog nut om hier tegen in te gaan.

946 9 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - Apr 13, 2015 om 21:18
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bert447,

als u de schriftelijke bevestiging heeft dat uw nieuwe abonnement op 11 februari ingaat dan zou ik er zeker werk van maken. De klantenservice van Vodafone staat niet al te best bekend (en dat is zacht uitgedrukt).
Lees hier wat u kunt doen, klacht telecomaanbieder.

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2015 om 21:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als dat zo doorgaat met al die klachten over Vodafone, houden ze straks geen klanten meer over.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Apr 14, 2015 om 09:13
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Bert 447,

Ik heb uw gegevens erbij genomen en de bestanden op OneDrive bekeken. Hier zie ik inderdaad 2 maal aangegeven dat het abonnement 11-02-2015 in zou gaan.
In een volgende bevestiging is echter aangegeven dat het abonnement pas op 18-02-2015 zou starten.
Mijn collega heeft per mail gereageerd op je case en feedback formulier, maar hier is kwalijk genoeg een fout gemaakt. In de beoordeling zijn de overige mails waarin 11-02-2015 als startdatum is vermeld, niet meegenomen.
Ik heb hier, dankzij uw volledige bericht en bijbehorende e-mails, een betere kijk op en ben tot de conclusie gekomen dat u terecht in de veronderstelling was dat uw nieuwe Red Super abonnement actief was.

Ik zal er zorg voor dragen dat de datakosten buiten de bundel in februari gecrediteerd worden. Deze zullen verrekend worden met uw volgende factuur van eind april.

Excuses voor de verwarring. Hopende dat het hiermee naar wens is opgelost.

Met vriendelijke groet,

Mitch
Vodafone 24/7 Web Crew

tijger1
door tijger1 - Apr 14, 2015 om 09:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@vodafonewebcare

Beste Mitch,

Het is toch eigenlijk te gek dat zulke fouten pas via dit forum worden opgelost? Wat doet jullie klantenservice eigenlijk?

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Apr 14, 2015 om 09:44
779 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 14 apr 2015, 09:17]@vodafonewebcare

Beste Mitch,

Het is toch eigenlijk te gek dat zulke fouten pas via dit forum worden opgelost? Wat doet jullie klantenservice eigenlijk?

Beste tijger1,

Zoals u kunt zien in de bijlage van Bert447 is het nu duidelijk dat op de automatisch gegenereerde mail vermeld is dat de overgangsdatum 11-02-2015 was. Op onze eigen verstuurde bevestigingsmail, toen de verlenging daadwerkelijk is doorgevoerd, is pas de juiste datum vermeld.
Deze eerste mail is niet meegestuurd bij de vorige ingediende klacht en dit is telefonisch ook niet aan bod gekomen. Gelukkig was het hier wel direct duidelijk nu de mails naast elkaar zichtbaar zijn.

Met vriendelijke groet,
Mitch

Vodafone 24/7 Web Crew

tijger1
door tijger1 - Apr 14, 2015 om 09:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beste Mitch,

Telefonisch niet asn bod gekomen? Dat gelooft u toch zelf niet. De Ts heeft herhaalde malen gebeld, met als uiteindelijke uitkomst er is niets asn te doen.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 14, 2015 om 12:29
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=vodafonewebcare schreef op dinsdag 14 apr 2015, 09:13]Ik zal er zorg voor dragen dat de datakosten buiten de bundel in februari gecrediteerd worden. Deze zullen verrekend worden met uw volgende factuur van eind april.
Dat is knap met 'n maand abonnement van 48 euro ruim 100 euro crediteren. Denk dan ook, weet wel zeker, dat ook dit dus niet gaat gebeuren.
Beetje respectabel bedrijf zou dat vandaag nog regelen..

En Vodafone hoe gaan jullie de (ex)klant nog verder compenseren? Weekendje compleet verzorgde vakantie naar Texel kan er toch wel van af hè?
En gaat Vodafone verder de procedures nog aanpassen? Aangezien het zo omgaan met klanten toch bakken met geld moet kosten?

tijger1
door tijger1 - Apr 14, 2015 om 12:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geld terugstorten heeft Vodafone ern broertje dood aan. Een fout van februari verrekenen met de factuur van april? Te gek voor woorden.

be
door bert447 - Apr 14, 2015 om 19:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Mitch,

Dankjewel voor deze snelle reactie en ik ben tevreden met de oplossing die u heeft aangeboden.

Dat een collega van u een fout maakt is menselijk. Mensen maken soms fouten. Maar dat het systeem hier niet op is berekend vind ik wel kwalijk.
Dit heeft bij mij niet alleen verwarring teweeg gebracht, maar het heeft ook een zekere inpakt op mijn financiële situatie.
Het zou fijn zijn als Vodafone er voor kan zorgen dat de klantenservice wel in staat is dit op te lossen. Bijvoorbeeld door het voor de klantenservice mogelijk te maken om e-mails verzonden door Vodafone (evt. met toestemming van de geadresseerde) in te kunnen zien. Zodat er niet meer mensen in deze vervelende situatie terechtkomen.

Nogmaals, bedankt voor de snelle reactie en oplossing van mijn probleem.

Vriendelijke groet,

Bert