te
door teratai55 Nov 23, 2015 om 15:36
Elektronica & tv

Probleem met Philips TV

Ik heb een smart TV van Philips 7000 serie die net uit de garantie is. Er zijn al heel veel problemen ontstaan; een paar maanden geleden is de ellende begonnen:
- Het beeld gaat spontaan uit en even later gaat het weer aan.
- Soms gaat het beeld uit en blijft hangen en gaat niet meer aan en het rode/stand-by licht blijft knipperen.
- Hij reageert niet op de afstandsbediening en ook niet op de on/off knoppen .
- Ik moest de stekker uit de stopcontact trekken en dan weer erin stoppen, Helpt ook niet !
Het is gewoon te gek voor woorden en irritant ! Een TV van bijna € 1000 geeft na 2.5 jaar alleen maar ellende. Ik zou nooit,nooit meer een Philips in huis nemen, ik heb echt spijt dat ik deze TV gekocht heb, wat een slechte kwaliteit !
Wie heeft hetzelfde probleem en wat is de oplossing ?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Met vriendelijke groet.
Teratai55

34543 43 Rapporteer

ph
door philip36 - Nov 23, 2015 om 15:58
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Zet de TV eens terug naar fabrieksinstelling.

te
door teratai55 - Nov 23, 2015 om 16:07
11 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor u reactie,
Mijn TV is al 2 dagen doet het niet, de rode lamp blijf knipperen

ph
door philip36 - Nov 23, 2015 om 16:10
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als u de stekker eruit haalt deze een half uur eruit laten en dan weer erin.

te
door teratai55 - Nov 23, 2015 om 16:11
11 Antwoorden / 1 Vragen

Dat heb ik geprobeerd. het blijf zelfde.

ph
door philip36 - Nov 23, 2015 om 16:19
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk ook of bekabeling nog goed in de aansluitpunten zit.

te
door teratai55 - Nov 23, 2015 om 16:25
11 Antwoorden / 1 Vragen

heb net gekeken alle kabel zit het goed vast.

rembrantd
door rembrantd - Nov 23, 2015 om 16:28
116 Antwoorden / 36 Vragen

Ik herken mijzelf niet in jouw probleem, ik heb ook een Philips tv. Het is wel raadzaam om de laatste update te downloaden.

te
door teratai55 - Nov 23, 2015 om 16:34
11 Antwoorden / 1 Vragen

op dit moment mijn TV doet het
niet meer dus ik kan ook niet downloaden.

ph
door philip36 - Nov 23, 2015 om 16:35
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Op de philips-site staat dat als het rode stanby lampje knippert, de stekker uit stopcontact en TV eerst af laten koelen.

Op internet vindt je veel van deze problemen maar bij sommige helpt bovengenoemd advies.
Heeft u al contact gehad met de servicedienst van Philips?
Bij apparaten welke net buiten de garantie vallen hebben ze voor reparatie meestal een coulanceregeling.

te
door teratai55 - Nov 23, 2015 om 16:54
11 Antwoorden / 1 Vragen

heb meerder keren de stekker uit stopcontact maar help ook niet.
Philips contact gehad, bellen en mailen. hij zou monteur sturen met prijsopgave.

te
door teratai55 - Nov 23, 2015 om 16:59
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ben een vrouw van 60+ en op dit moment niet zo goed in de financieel. Philips heeft ook een coulanceregeling maar heeft geen garantie met de reparatie.

marita567
door marita567 - Nov 23, 2015 om 17:12
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hier worden een paar problemen besproken die u hebt en wat de oorzaak kan zijn .
klik hier

klik hier probleemoplossing philips tv .

zoekster
door zoekster - Nov 23, 2015 om 17:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Mocht de tv inderdaad een defect hebben, dan het volgende.

U moet naar de verkoper gaan. Een tv van 1000 euro die het na 2.5 jaar al begeeft, dat is niet normaal. Dan heeft u recht op kosteloos herstel. Daarbij ga ik er vanuit dat het defect niet aan u gebruik ligt.

Klik HIER

waaruit
U hebt recht op een goed product. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. U moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. Wat u van een product kunt verwachten hangt af van de volgende dingen:

wat de verkoper heeft gezegd
wat er in reclame is gezegd
het merk
de prijs
of het product nieuw of tweedehands is

Het is verstandig om contact op te nemen met consuwijzer en vraag daar of ze u verder kunnen adviseren.

088 - 0 70 70 70 (normale belkosten)

U kunt ook met het juridisch loket bellen, maar dat is flink aan de prijs
0900 8020 (25 cent! per minuut)

te
door teratai55 - Nov 23, 2015 om 17:29
11 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt marita567.
Zal proberen, hoop een goede oplossing te vinden, heb veel stress door deze problemen. TV nog geen 2.5 jaar geeft zo veel ellende.

te
door teratai55 - Nov 23, 2015 om 17:37
11 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt zoekster.
Heb deze TV via ING bank gekocht. ik zal contact met consuwijzer.

marita567
door marita567 - Nov 23, 2015 om 17:56
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Een voorbeeld van iemand die ook een philips tv had gekocht via ING bank , zie het resultaat hier van ..

klik hier

Ik zou als ik uw was de raad van @zoekster opvolgen .

te
door teratai55 - Nov 23, 2015 om 18:25
11 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt marita567.
Zal advies van zoekster volgen.
ben ook lid van consumentenbond, dat is echt niet normaal Philips TV nog GEEN 2.5 jaar stuk gegaan.

Cookies
door Cookies - Nov 23, 2015 om 18:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=teratai55 schreef op maandag 23 nov 2015, 18:25]dat is echt niet normaal Philips TV nog GEEN 2.5 jaar stuk gegaan.

Voor veel Philips t.v.'s is dat wel normaal. Opvallend vaak gaan Philips t.v.'s zeer kort na einde garantieperiode kapot. Geen Philips meer kopen, rommel tegenwoordig.

marita567
door marita567 - Nov 23, 2015 om 18:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=teratai55 schreef op maandag 23 nov 2015, 18:25]Bedankt marita567.
Zal advies van zoekster volgen.
ben ook lid van consumentenbond, dat is echt niet normaal Philips TV nog GEEN 2.5 jaar stuk gegaan.

Daarom had ik uw ook deze link gestuurd , en uw ziet welke problemen deze mevrouw had met haar Philips tv werd van het kastje naar de muur gestuurd , Philips verwijst naar ING bank en ING verwijst naar Philips maar daar bent uw niet mee geholpen .
Dat dit niet normaal is na 2,5 jaar dat is èèn ding wat zeker is .

crewmember
door crewmember - Nov 24, 2015 om 17:21
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Philip's zijn TV afdeling was altijd goed maar is 3-4 jaar geleden verkocht aan TP vision. TP vision ontwerpt en bouwt ze nu, maar ze mogen de Philips naam nog wel een paar jaar gebruiken.

Helaas is TP vision rommel en wordt daarmee ook Philips zijn goede naam naar beneden gehaald.

aurora1
door aurora1 - Nov 24, 2015 om 18:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eventueel ook nog even klik hier (uitzending TrosRadar + tabel over de levensduur van apparaten).

te
door teratai55 - Nov 24, 2015 om 19:53
11 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie,

Ik verwacht van een TV van bijna € 1000,00 dat die zeker 5 jaar meegaat. Na nog geen 2.5 jaar en net uit de garantieperiode deed de TV het niet meer. Ik heb op internet heel veel klachten over Philips TV gezien met dezelfde klachten, echt verschrikkelijk !
Enige wat Philips gedaan heeft is mij verwezen naar "E-care" om een offerte te vragen voor de reparatiekosten.
Philips heeft niets gedaan om de klant tegemoet te komen. Dit is echt een rot-product van Philips en ik heb spijt van deze aankoop.
Dus nooit meer van Philips kopen. Philips bedankt !

wh
door whoelse - Nov 25, 2015 om 11:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een Philips tv ik stond klaar om naar de reparatie te gaan, zelfde probleem.
Net voor ik wegging probeerde ik hem..... en jawel hij deed het spontaan weer!!!
De stekker nooit eruit als de standby brandt, en als hij kuren heeft eerst de stekker een paar dagen eruit laten! Verder de standby altijd aan laten (behalve als U langer weggaat met vakantie) Bij mij werkt alles weer prima met deze oplossingen.
Voor de veiligheid heb ik wel een kleine extra tv aangeschaft...

ba
door barto - Nov 25, 2015 om 12:04
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik herken deze klacht, daarbij ging bij mij het volume ook vanzelf naar 100 % en meer van dit soort rare reacties....oorzaak....batterijen van de afstandsbediening waren leeg.
Hoop dat het bij jou ook de oorzaak is.
Groetjes.

ba
door barto - Nov 25, 2015 om 12:07
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik herken deze klacht, daarbij ging bij mij het volume ook nog vanzelf naar 100 % en meer van dit soort rare reacties....oorzaak....batterijen van de afstandsbediening waren leeg.
Hoop dat het bij jou ook de oorzaak is.
Groetjes.

pk49
door pk49 - Nov 25, 2015 om 12:10
243 Antwoorden / 2 Vragen

dit lijkt wel een voedingsprobleem.De voeding is de onderdeel die zorgt dat alle componenten de juiste spanning krijgen.Is die slecht afgesteld, funktionert de voeding niet goed of trekt een van de komponenten/units teveel stroom,dan schakelt de voeding zelfzelf uit.En na een tijdje wachten herstelt het zichzelf en werkt het weer een tijdje.Daar kun je zelf bar weing aan doen,alleen een ervaren tv technikus kan dat oplossen.

dw
door dwfloor - Nov 25, 2015 om 12:13
5 Antwoorden / 0 Vragen

In principe moet de leverancier dit probleem voor u oplossen en niet de fabrikant. De garantie verplichting van de leverancier houdt niet op na de 2 jaar fabrieks garantie. Onder een coulance regeling moet het probleem opgelost kunnen worden, verplichte service van de leverancier.

simon55
door simon55 - Nov 25, 2015 om 12:50
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb jarenlang gewerkt als verkoper bij groothandel en met t merk Philips toen was t nog kwaliteit nu niet meer kunt u de slogan Philps TV weg ermee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

lenyenfred
door lenyenfred - Nov 25, 2015 om 13:27
93 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo,
Stuur eens een vriendelijk mailtje naar de klantenservice van Philips.
Heb dit ook al eens gedaan i.v.m. problemen met een Philips radio. (klok loopt voor)
Kreeg toen heel netjes een goede uitleg.
Misschien ook eens te proberen.
Veel succes.
Snoopy

sm
door smeenk54 - Nov 25, 2015 om 13:43
19 Antwoorden / 6 Vragen

Neem contact op met verkoper of regstreeks met Phillips ik ken het probleem en heb na veel moeite en 35 euro bijbetaling een nieuwe tv gekregen ,moest hem wel ophalen in Duiven bij de reparatie service Ecare.

vr1944
door vr1944 - Nov 25, 2015 om 15:43
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Het is onzin om er vanuit te gaan dat een apparaat na 2 1/2 niet stuk kan gaan . Dat kan met ieder elektronisch apparaat en elk merk ook gebeuren . Het is dan de bedoeling dat je het apparaat laat repareren eventueel met korting als de reparatiekosten uit de hand lopen . De garantie is twee jaar ,dat is de periode dat een Philips TV kosteloos wordt gerepareerd. Een hoop geneuzel zonder dat je weet wat de reparatiekosten zijn en /of Philips een coulanceregeling met je treft.

hans515
door hans515 - Nov 25, 2015 om 15:58
250 Antwoorden / 117 Vragen

Ik heb tientallen jaren deze handel verkocht en zeg daarom, er kan ALTIJD iets defect raken!
Ga naar de verkoper, die dient het op te lossen! Hopelijk gekocht bij een bedrijf dat ook goede service biedt? Helaas zijn die winkels er bijna niet meer en dan is er een probleem en moet je het zelf maar zien. Neem dan contact op met Philips rechtstreeks. Er is dan vast wel een coulance regeling.

offermanns
door offermanns - Nov 25, 2015 om 16:05
3 Antwoorden / 5 Vragen

Ook ik kende dit probleem. De coulanceregeling zou niet veel voorstellen van Philips. Bovendien bestaat de divisie niet meer.
Heb de tv laten controleren en deze bleek niet meer te repareren te zijn. Of dit nu een verkooppraat is geweest, dat zal ik nooit weten. De tv heb ik wel nog. Misschien komt er een oplossing voor alle mensen met hetzelfde probleem.
Intussen een nieuwe tv gekocht. Ik lig namelijk veel op bed en dan is tv kijken een welkome bezigheid. Mijn tv was net twee jaar oud.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Nov 26, 2015 om 01:21
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag teratai,

Het verschijnsel dat uw TV heeft ligt zeer waarschijnlijk aan de voeding. Dit gedeelte van de TV maakt diverse spanningen voor delen van de TV die dat nodig hebben. Als één spanning een probleem heeft gaat het ledje vooraan op de TV knipperen.
Soms doet de TV het na afkoelen het weer, doch meestal helemaal niet weer tot het probleem in de voeding verholpen is. Vaak een bolstaande elektrolytische condensator die niet voor z'n taak berekend is. Goedkoop spul!

Vroeger maakte Philips zelf prima condensatoren en TV's, doch tegenwoordig is Philips een dozenschuiver geworden die overal spul inkoopt en dat is niet meer de beste kwaliteit!

Zelf heb ik tot 1992 25 jaar bij Philips gewerkt en ik repareer al sinds 1963 TV's. In de personeelsinkoop kan ik nog steeds kopen tegen "gereduceerde prijs", doch een maand geleden kocht ik een nieuwe smart TV van het merk Samsung.

Neem contact op met Philips voor een coulanceregeling, want een TV van 2,5 jaar mag niet geheel afgeschreven worden. Repareren doet een gecertificeerd bedrijf als E-Care, dat vele jaren geleden via De Vries de technische service van Philips overgenomen heeft.
Daar kunt u ook zelf informeren of ze de coulance zelf met Philips regelen. Ze hebben een ophaaldienst om de TV bij u thuis op te halen.

HardwareERrorMAN.

door 1953 - Nov 26, 2015 om 02:17
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Vreemd! Heb zelf sinds december 2013 de Philips 7008 47" en geen problemen daarmee. Kreeg destijds 3 jaar extra garantie van Philips erbij naast de 2 jaren wettelijke garantie.

Het zo zijn dat het toestel uit zichzelf updates uitvoerden.

U moet zich wel eerst bij Philips, middels een usb-stick, de nodige softwareversies downloaden en via de usb-ingang op de televisie te werk gaan en daarmee de instructies opvolgen.

U kunt de softwareupdate draadloos of bekabeld ontvangen.

door 1953 - Nov 26, 2015 om 02:18
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=teratai55 schreef op maandag 23 nov 2015, 17:37]Bedankt zoekster.
Heb deze TV via ING bank gekocht. ik zal contact met consuwijzer.

Ik ook met de rentepunten.

door 1953 - Nov 26, 2015 om 02:21
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=offermanns schreef op woensdag 25 nov 2015, 16:05]Ook ik kende dit probleem. De coulanceregeling zou niet veel voorstellen van Philips. Bovendien bestaat de divisie niet meer.
Heb de tv laten controleren en deze bleek niet meer te repareren te zijn. Of dit nu een verkooppraat is geweest, dat zal ik nooit weten. De tv heb ik wel nog. Misschien komt er een oplossing voor alle mensen met hetzelfde probleem.
Intussen een nieuwe tv gekocht. Ik lig namelijk veel op bed en dan is tv kijken een welkome bezigheid. Mijn tv was net twee jaar oud.

Ik kreeg in december 2013 in totaal 5 jaar op het toestel 47" 7008. Dan zit ik nog gebeiteld als het toestel defect raakt.

wi
door wim.bosboom - Nov 26, 2015 om 04:57
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=teratai55 schreef op maandag 23 nov 2015, 15:36]
Wie heeft hetzelfde probleem en wat is de oplossing

Wellicht kan ik wat informatie geven wat betreft de oplossing.
Maar dan moet ik eerst iets uitleggen over elektrische apparaten.
Vrijwel alle elektrische apparaten zijn voorzien van een voeding. Die voeding zorgt ervoor dat de 240 Volt wisselstroom die uit het stopcontact komt wordt omgezet naar een lager Voltage en gelijkstroom. Voor dat omzetten moet de wisselstroom worden afgevlakt en daar worden vaak ELectrolytische COndensatoren voor gebruikt (afgekort met ELCO).
Die ELCO's kosten vrijwel niets, maar verlopen enorm. Als je een apparaat hebt dat het niet meer doet, maar waarvan een ledje nog wel brandt: dikke kans dat er wat ELCO's in de voeding zijn doorgeslagen. Doorgeslagen? Jawel, doorgeslagen! Een Elco is in feite twee plaatjes waartussen een isolator zit en als die plaatjes opgeladen zijn dan mag er geen vonk overspringen van het ene naar het andere plaatje. Dat gebeurt echter vaak wel, want die elco's verouderen nogal snel. Na 2 jaar zijn ze zomaar 50% van hun waarde verloren.
Ik durf wel te zeggen dat 60% van alle apparaten het niet meer doet omdat er in de voeding een elco kapot is gegaan (ofwel: doorslaat). Geeft je TV een raar en verwrongen beeld? Dan is het GEEN ELCO. Gaat het LEDje wel aan en krijg je helemaal geen beeld en hoor je een raar tikje of reageert het ding onverwacht en raar? Dan is het met 90% zeker wel een Elco in de voeding.
Mijn advies: ga bij een hobbyist langs die er een beetje verstand van heeft en een soldeerbout kan hanteren. Mijn ervaring: het zijn ook altijd die gemiddelde Elco's die het begeven, die van 16Volt en tussen 1000 en 3000 uF (advies: vervangen door hogere waardes).
En hoe herken ik een defecte Elco? Nou, eigenlijk gewoon door te voelen, ze staan meestal een beetje bol op de kop. Staan ze bol, dan weet je zeker dat die elco kapot is, staan ze niet bol, dan kan die elco alsnog kapot zijn en zul je hem moeten doormeten (heb je een speciale meter voor nodig) of gewoon vervangen uit voorzorg.

te
door teratai55 - Nov 26, 2015 om 16:08
11 Antwoorden / 1 Vragen

Lieve mensen, bedankt voor de reactie.

Mijn TV doet het sinds vorige week Zaterdag niet meer en het rode licht blijft knipperen.
Dus met de nieuwe software update zal het ook niet lukken.
Heb contact gehad met Philips en deze verwees mij naar E-care.
Ondanks de gehanteerde coulance moet ik toch nog € 128.70 betalen.
Deze kosten zijn slechts een indicatie en zegt niets over de garantie.
Kijk ook naar enkele lotgenoten die een monteur van E-care over de vloer hebben gehad, echter zonder oplossing.
Ik ben een vrouw van 60+ en begrijp niets van technische zaken; ook mijn financiële situatie staat er niet zo goed voor.
Ik voel me hopeloos.

=================================================

Hallo 1953
Gelukkig heeft u geen problemen met uw TV. Kijkt u maar even op de site van de consumentenbond.
Hier vindt u 7 reviews over Philips 47PFL7008K met het zelfde problemen !
Mvg. Teratai55

vr1944
door vr1944 - Nov 27, 2015 om 11:07
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Als je toentertijd de TV geregistreerd had op de Philips site had je net als 1953 drie jaar extra gratis garantie gehad. Tja je hopeloos voelen , je kunt met je PC ook NPO 1,2,3 en lokale zenders en uitzending gemist kijken met je computer of een goed boek lezen.S6 met de reparatie

=teratai55 schreef op donderdag 26 nov 2015, 16:08:
Lieve mensen, bedankt voor de reactie.

Mijn TV doet het sinds vorige week Zaterdag niet meer en het rode licht blijft knipperen.
Dus met de nieuwe software update zal het ook niet lukken.
Heb contact gehad met Philips en deze verwees mij naar E-care.
Ondanks de gehanteerde coulance moet ik toch nog € 128.70 betalen.
Deze kosten zijn slechts een indicatie en zegt niets over de garantie.
Kijk ook naar enkele lotgenoten die een monteur van E-care over de vloer hebben gehad, echter zonder oplossing.
Ik ben een vrouw van 60+ en begrijp niets van technische zaken; ook mijn financiële situatie staat er niet zo goed voor.
Ik voel me hopeloos.

=================================================

Hallo 1953
Gelukkig heeft u geen problemen met uw TV. Kijkt u maar even op de site van de consumentenbond.
Hier vindt u 7 reviews over Philips 47PFL7008K met het zelfde problemen !
Mvg. Teratai55

to
door tonmuller - Nov 27, 2015 om 12:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb bij meerdere tv's en ook bij de Philips TV van dit soort rare problemen gehad.
Dit kwam bij ons in de meeste gevallen door lege batterijen in de afstand bediening.
Dit lijkt heel ongewoon maar bij ons was het een oplossing om de batterijen te vervangen.
Eén maal was het ontvangst gedeelte van de afstand bediening defect.

vr1944
door vr1944 - Nov 27, 2015 om 13:09
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is een goede tip of TS er wat aan heeft betwijfel ik . Het is raadzaam de batterijen van je afstandsbediening jaarlijks te vernieuwen

=tonmuller schreef op vrijdag 27 nov 2015, 12:29: Ik heb bij meerdere tv's en ook bij de Philips TV van dit soort rare problemen gehad.
Dit kwam bij ons in de meeste gevallen door lege batterijen in de afstand bediening.
Dit lijkt heel ongewoon maar bij ons was het een oplossing om de batterijen te vervangen.
Eén maal was het ontvangst gedeelte van de afstand bediening defect.

hansje klein
door hansje klein - Jul 17, 2016 om 16:08
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Zowel ING als de Consumentenbond hebben geen monteurs en de CB zal u ook doorverwijzen naar Consuwijzer.....

Vraag liever Philips of er een update ter beschikking staat. Dat is bij mij bij een nieuw toestel al drie keer gebeurd. Het liefst telefonisch bij de klantendienst via de website (€ 1,- eenmalig extra). Hier kunt u samen met de klantendienst telefonisch onderzoeken of uw huidige tv een update nodig heeft. Modelnummer staat in de papieren en op de achterkant van de tv. Indien uw toestel een update nodig heeft, krijgt u kostenloos een USB-stick toegestuurd die u volgens de meegestuurde aanwijzingen in uw tv kunt plaatsen.

Dat Philips niet meer dè Philips is van vroeger is fluiten de mussen inmiddels al op de daken.....!

Raar dat een oude vraag weer teruggezet wordt......(??) Heb de antwoorden niet gelezen(!!)