T Mobile gaat de abonnementsvorm die ik heb opheffen. Daarmee wordt mijn beltegoed van €295,- vervallen verklaard.
Ze bieden mij tegen dezelfde abonnementskosten een nieuw abonnement aan met gratis bellen en sms'en in Nederland. Niet echt interessant voor mij. Ik gebruik het beltegoed met name in het buitenland. Zij beroepen zich op de algemene voorwaarden. Ik vind het nogal een verschil of je zelf de abonnementsvorm verandert (dan vervalt het tegoed, vandaar dat ik altijd heb flex contract heb gehouden) of dat zij dat doen. Het argument: niet langer de technische ondersteuning op een gewenst niveau kunnen bieden past wat mij betreft prima bij "de greep uit mijn kas"
Kan ik hier nog wat mee? Ik heb bijv. voorgesteld het tegoed om te zetten in een duurder abonnement met een telefoon erbij om het te compenseren. Nee dat doen ze niet.
Hierbij de reactie van T Mobile " Reactie via e-mail (Cees) Beste Martin,
Je geeft aan het niet eens te zijn met de omzetting van je Flex abonnement. Ik kan mij dit goed voorstellen. Graag geef ik onderstaande uitleg.
T-Mobile mag besluiten een abonnement uit te faseren, als er aan 2 voorwaarden wordt voldaan: 1. Klanten die door de uitfasering geraakt worden, mogen hun abonnement opzeggen. 2. Klanten die door de uitfasering geraakt worden, moeten ten minste 1 maand van tevoren geïnformeerd worden.
T-Mobile voldoet aan beide voorwaarden, al kunnen we ons natuurlijk voorstellen dat je het jammer vindt dat je Flex abonnement straks niet meer bestaat.
Je Flex abonnement is in 2008 afgesloten, en wordt al een tijd niet meer door ons aangeboden. De vaste contractperiode van je abonnement is sinds 2 juli 2010 verstreken. Gedurende de volledige contractperiode en ook daarna heb je het beltegoed kunnen behouden.
T-Mobile mag op een gegeven moment producten uit haar assortiment halen, wat we met jouw type abonnement nu dus ook doen. Omdat we ons best kunnen voorstellen dat je hier op het eerste gezicht niet zo blij mee bent, bieden we je nu een ongekend goed aanbod inclusief onbeperkt bellen en sms’en.
Je kunt het beltegoed gebruiken, tot het moment dat je abonnement wordt overgezet naar Stel Samen & Stel Bij. Daarna wordt het beltegoed omgezet in onbeperkt bellen en sms’en.
T-Mobile heeft ervoor gekozen om geen enkele mogelijkheid tot coulance toe te passen. Ook niet in de vorm van een nieuwe telefoon.
Mocht je geen gebruik willen maken van het aanbod, dan kan je het contract per direct opzeggen.
Ik kan mij voorstellen dat dit een ander antwoord is dan je wens. Ik hoop in ieder geval wel een duidelijke uitleg te hebben gegeven.
Met vriendelijke groeten, Cees Klantenservice T-Mobile"
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Weet u wel zeker dat het gratis bellen en sms'en alleen geldt binnen Nederland? Dat staat niet in het antwoord wat u van T Mobile hebt gekregen. Dacht dat het gratis was in de hele EU.
[quote=philip36 schreef op zaterdag 28 nov 2015, 09:21]Weet u wel zeker dat het gratis bellen en sms'en alleen geldt binnen Nederland? Dat staat niet in het antwoord wat u van T Mobile hebt gekregen. Dacht dat het gratis was in de hele EU.
Mooi voor die mensen die in de EU met vakantie gaan maar als je verder weg gaat lopen je telefoonkosten plotseling heel snel en heel hoog op. Ik heb die aanbieding ook gekregen met 120 minuten per maand bellen in de EU en kan je nu alvast vertellen dat ik daar 0 minuten van ga gebruiken. Wat heb je aan zo'n abonnement??? hoeveel mensen gaan elke maand op vakantie buiten Nederland??? Je kan overgebleven minuten niet meenemen naar de volgende maand dus betaal je elke maand voor iets wat je misschien 1 of 2 keer per jaar gebruikt. Dit soort abonnementen kan alleen uit als je dagelijks de grens over gaat om bijvoorbeeld te werken of als je in de grensstreek woont en regelmatig gebruik maakt van het netwerk in Belgie en of Duitsland voor de rest zijn dit onzinnige abonnementen.
Probeer als je een probleem hebt eerst eens good old goegel te gebruiken, nu gaan we weer voor de tigste keer een antwoord geven.
Ja, t mobile mag het doen en ja, u bent uw opgebouwde tegoed (hoewel ze geen spaarbank zijn) kwijt, probeer het op de wijd en zijd bekende manieren te cashen of aan een goed doel te schenken. Hoe wilde u € 295 "weg" bellen? Waarom mag de klant, de ene kant van het contract wel veranderen of opzeggen en de ander kant, de provider, niet?
18 euro 60 per maand durven te vragen voor onbeperkt bellen, ze zijn echt helemaal knettergek daar bij T-Mobile. Dat beschouwen ze dan ook nog eens als oplossing voor hun zeer klantonvriendelijk gedrag. Denk dat Cees super veel plezier in zijn 'baan' heeft..
@Akkerdistel, Kennelijk zijn de gebruikers ook met grote verwachtingen qua belgedrag, saldi tot zelfs € 1.700 gezien, die allemaal lang vanuit het buitenland wilden gaan bellen .............
Zomaar verder nadenkend: Al die groot saldo "bezitters" bellen kennelijk niet als ze in NL zijn naar hun vrienden, familie en kennissen, maar als ze in "verweggistan zijn, op vakantie" gaan ze uitgebreid "naar het thuisfront" bellen? Dan denk ik dat die groot saldo "bezitters" misschien wel anderen een soort van jaloers zouden willen/kunnen maken.
[quote=akkerdistel schreef op zaterdag 28 nov 2015, 12:35]18 euro 60 per maand durven te vragen voor onbeperkt bellen, ze zijn echt helemaal knettergek daar bij T-Mobile. Dat beschouwen ze dan ook nog eens als oplossing voor hun zeer klantonvriendelijk gedrag. Denk dat Cees super veel plezier in zijn 'baan' heeft..
Ik weet niet hoe u aan dat bedrag van € 18,60 komt, maar mijn aanbod is € 7,62 voor onbeperkt bellen en sms'en in Nederland. Onbeperkt sms'en in Europa, 120 Minuten bellen in Europa en gratis gebeld worden in Europa. Plus daarnaast nig een beetje internet.
[quote=tijger1 schreef op zaterdag 28 nov 2015, 13:03]Ik weet niet hoe u aan dat bedrag van € 18,60 komt, maar mijn aanbod is € 7,62 voor onbeperkt bellen en sms'en in Nederland. Onbeperkt sms'en in Europa, 120 Minuten bellen in Europa en gratis gebeld worden in Europa. Plus daarnaast nig een beetje internet. Ben uitgegaan van het Stel Samen & Stel Bij uit de mail van T-Mobile; Abonnement: Stel Samen & Stel Bij Startabonnement 24 mnd € 10,00 + Onbeperkt NL & 120 EU € 10,00 24 mnd korting - € 2,00 Totaal per maand€ 18,00 Eenmalige aansluitkosten (op eerste factuur)€ 14,95
Dan geeft T-Mobile blijkbaar dus hun klanten toch een enigszins fatsoenlijk aanbod, hun kennende zal dat dan ook weer tijdelijk zijn. T-Mobile blijft hoe dan ook onbetrouwbaar :-).
[quote=mahadma schreef op zaterdag 28 nov 2015, 14:30]T-Mobile blijft hoe dan ook onbetrouwbaar Noem eens een betrouwbare .........Qua mobiel ken ik ze inderdaad niet. Maar van T-Mobile heb ik zwart op wit dat ze de zaak moedwillig oplichten (ze geven het ook gewoon toe) helaas ze weigeren me voor de rechter te slepen :-(.
Wat u aanhaalt, is voor mensen die dat nu gewoon willen aanschaffen. Dus niet voor "oude" flexklanten. En het aanbod geldt voor 24 maanden. Uiteraard geen aansluitkosten en maandelijks opzegbaar.
Hoezo onbetrouwbaar? Ben daar klant sinds ongeveer 2009, kwam over van Orange, nog nooit enig probleem gehad.
[quote=akkerdistel schreef op zaterdag 28 nov 2015, 12:39]@epcot ook naar de U.S.A. kun je gewoon helemaal gratis bellen, zonder dat het maar 'n cent kost per minuut :-).
Amerika valt buiten de Zone 1 landen en moet derhalve tegen apart tarief worden betaald. Alleen bellen naar Zone 1 landen is gratis.
Uit de algemene voorwaarden van Tmobile: Voor bellen naar, in of vanuit het buitenland (exclusief Zone 1 landen) en bellen naar Servicenummers (inclusief Zone 1 landen) gelden andere tarieven en deze worden apart afgerekend.
[quote=epcot schreef op zaterdag 28 nov 2015, 10:35]Je bent de zoveelste met dezelfde vraag. En ja ook ik ben de dupe met dit abonnement. Coulance kent Tmobile niet en dat geweldige abonnement wat ze je aanbieden is niet zo geweldig hoor maar neem het en stap over op het moment dat je wat beters kan vinden. Ook ik gebruikte mijn tegoed om van en naar Amerika te bellen en als ik die kosten nu ga optellen bij het nieuwe abonnement ben ik jaarlijks heel wat duurder uit. Toch klopt er iets niet wat Tmobile doet want in je contract staat dat je telefoon tegoed (niet te verwarren met bel tegoed) onbeperkt geldig is en ten tijde van afsluiten adverteerden ze zelfs met je leven lang geldig. Al die reacties van "je sluit een 2 jarig contract af en die is inmiddels afgelopen" kloppen niet. Je sluit een contract af met een minimale looptijd en tijdens deze looptijd kan je niet opzeggen maar na deze looptijd kan je maandelijks opzeggen. Je sluit dus een doorlopend contract af met en minimale looptijd zoals bij zoveel aanbieders zoals bijvoorbeeld een sportschool bij Ziggo en bij energie aanbieders. Vaak krijg je voor het afsluiten van een contract met een aanbieding cadeau maar daarom moet je wel minsten 1 of 2 jaar blijven en wat je daarna doet moet je zelf weten.
Ga naar Thoorn.nl en cash je telefoon tegoed voor je contract over gezet wordt. Op deze manier kan je ongeveer de helft van je tegoed cashen en is Tmobile het geld kwijt. Ik heb inmiddels mijn ruim 250 euro tegoed terug gebracht naar 7,50 euro om de laatste paar dagen nog mee te kunnen bellen.
Je bent de zoveelste met dezelfde vraag. En ja ook ik ben de dupe met dit abonnement. Coulance kent Tmobile niet en dat geweldige abonnement wat ze je aanbieden is niet zo geweldig hoor maar neem het en stap over op het moment dat je wat beters kan vinden. Ook ik gebruikte mijn tegoed om van en naar Amerika te bellen en als ik die kosten nu ga optellen bij het nieuwe abonnement ben ik jaarlijks heel wat duurder uit. Toch klopt er iets niet wat Tmobile doet want in je contract staat dat je telefoon tegoed (niet te verwarren met bel tegoed) onbeperkt geldig is en ten tijde van afsluiten adverteerden ze zelfs met je leven lang geldig. Al die reacties van "je sluit een 2 jarig contract af en die is inmiddels afgelopen" kloppen niet. Je sluit een contract af met een minimale looptijd en tijdens deze looptijd kan je niet opzeggen maar na deze looptijd kan je maandelijks opzeggen. Je sluit dus een doorlopend contract af met en minimale looptijd zoals bij zoveel aanbieders zoals bijvoorbeeld een sportschool bij Ziggo en bij energie aanbieders. Vaak krijg je voor het afsluiten van een contract met een aanbieding cadeau maar daarom moet je wel minsten 1 of 2 jaar blijven en wat je daarna doet moet je zelf weten.
Ga naar Thoorn.nl en cash je telefoon tegoed voor je contract over gezet wordt. Op deze manier kan je ongeveer de helft van je tegoed cashen en is Tmobile het geld kwijt. Ik heb inmiddels mijn ruim 250 euro tegoed terug gebracht naar 7,50 euro om de laatste paar dagen nog mee te kunnen bellen.
[quote=diewilik schreef op zondag 29 nov 2015, 16:02]T-mobile pakt uw geld af? U bedoelt het geld wat u al jarenlang had kunnen verbruiken maar steeds maar niet gebruikte! Met deze domme redenering kun je iedereen zijn spaargeld afpakken.
@ltmvz, als u denkt dat T-mobile een bank of dat u T-mobile hiermee wenst te vergelijken wie is er dan dom? Spaargeld zet je bewust op een bankrekening met de wetenschap dat je een garantie hebt tot 100.000 euro. Deze garantie heb je logischerwijs niet bij een telecomprovider. Diewilik
T-Mobile heft de door mij abonnementsvorm op (Flex) en pikt daarmee mijn hoge beltegoed in. GEEN enkele compensatie. Er staan al meerdere reacties op dit forum, heb ik uiteraard ook gelezen. Maar i.t.t. de suggestie en rare opmerkingen in sommige reacties (u belde niet genoeg, had je kunnen weten) ben ik van mening dat dit soort acties ontoelaatbaar is en daarom alle aandacht verdient. De arrogantie van de macht. En natuurlijk heeft deze firma ook nog eens het juridische gelijk aan de zijde! Vervallen verklaren van het opgespaarde tegoed mag dus volgens die Cees van T-Mobile. Voor mij is dit een vorm gelegaliseerde diefstal en woordbreuk. Eigenlijk zouden we Joep van 't Hek moeten verzoeken nog eens aandacht te besteden aan deze onbetrouwbare provider. Afspraak = GEEN afspraak Ik 'krijg' wel een 'ongekend goed aanbod'. De vraag is of de lettertjes in dit contract wel betrouwbaar zijn. Zonder de illusie te hebben dat andere providers beter zijn, neem ik wel afscheid van deze aantoonbaar onbetrouwbare. En de reactie van martinmartinmar is top
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat.
Lees meer
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas
...
Lees meer
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer