ma
door martinmartinmar Nov 28, 2015 om 08:44
Computers & telefonie

Tmobile pakt €295,- af

T Mobile gaat de abonnementsvorm die ik heb opheffen.
Daarmee wordt mijn beltegoed van €295,- vervallen verklaard.

Ze bieden mij tegen dezelfde abonnementskosten een nieuw abonnement aan met gratis bellen en sms'en in Nederland.
Niet echt interessant voor mij. Ik gebruik het beltegoed met name in het buitenland.
Zij beroepen zich op de algemene voorwaarden. Ik vind het nogal een verschil of je zelf de abonnementsvorm verandert (dan vervalt het tegoed, vandaar dat ik altijd heb flex contract heb gehouden) of dat zij dat doen.
Het argument: niet langer de technische ondersteuning op een gewenst niveau kunnen bieden past wat mij betreft prima bij "de greep uit mijn kas"

Kan ik hier nog wat mee? Ik heb bijv. voorgesteld het tegoed om te zetten in een duurder abonnement met een telefoon erbij om het te compenseren. Nee dat doen ze niet.

Hierbij de reactie van T Mobile "
Reactie via e-mail (Cees)
Beste Martin,

Je geeft aan het niet eens te zijn met de omzetting van je Flex abonnement. Ik kan mij dit goed voorstellen. Graag geef ik onderstaande uitleg.

T-Mobile mag besluiten een abonnement uit te faseren, als er aan 2 voorwaarden wordt voldaan:
1. Klanten die door de uitfasering geraakt worden, mogen hun abonnement opzeggen.
2. Klanten die door de uitfasering geraakt worden, moeten ten minste 1 maand van tevoren geïnformeerd worden.

T-Mobile voldoet aan beide voorwaarden, al kunnen we ons natuurlijk voorstellen dat je het jammer vindt dat je Flex abonnement straks niet meer bestaat.

Je Flex abonnement is in 2008 afgesloten, en wordt al een tijd niet meer door ons aangeboden. De vaste contractperiode van je abonnement is sinds 2 juli 2010 verstreken. Gedurende de volledige contractperiode en ook daarna heb je het beltegoed kunnen behouden.

T-Mobile mag op een gegeven moment producten uit haar assortiment halen, wat we met jouw type abonnement nu dus ook doen. Omdat we ons best kunnen voorstellen dat je hier op het eerste gezicht niet zo blij mee bent, bieden we je nu een ongekend goed aanbod inclusief onbeperkt bellen en sms’en.

Je kunt het beltegoed gebruiken, tot het moment dat je abonnement wordt overgezet naar Stel Samen & Stel Bij. Daarna wordt het beltegoed omgezet in onbeperkt bellen en sms’en.

T-Mobile heeft ervoor gekozen om geen enkele mogelijkheid tot coulance toe te passen. Ook niet in de vorm van een nieuwe telefoon.

Mocht je geen gebruik willen maken van het aanbod, dan kan je het contract per direct opzeggen.

Ik kan mij voorstellen dat dit een ander antwoord is dan je wens. Ik hoop in ieder geval wel een duidelijke uitleg te hebben gegeven.

Met vriendelijke groeten,
Cees
Klantenservice T-Mobile"

1354 28 Rapporteer

ltmvz
door ltmvz - Nov 28, 2015 om 08:52
949 Antwoorden / 18 Vragen

Cees slaat de spijker op zijn kop.

ph
door philip36 - Nov 28, 2015 om 09:21
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Weet u wel zeker dat het gratis bellen en sms'en alleen geldt binnen Nederland?
Dat staat niet in het antwoord wat u van T Mobile hebt gekregen.
Dacht dat het gratis was in de hele EU.

Gr
door Grunn1 - Nov 28, 2015 om 10:43
1427 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=philip36 schreef op zaterdag 28 nov 2015, 09:21]Weet u wel zeker dat het gratis bellen en sms'en alleen geldt binnen Nederland?
Dat staat niet in het antwoord wat u van T Mobile hebt gekregen.
Dacht dat het gratis was in de hele EU.

Mooi voor die mensen die in de EU met vakantie gaan maar als je verder weg gaat lopen je telefoonkosten plotseling heel snel en heel hoog op.
Ik heb die aanbieding ook gekregen met 120 minuten per maand bellen in de EU en kan je nu alvast vertellen dat ik daar 0 minuten van ga gebruiken.
Wat heb je aan zo'n abonnement??? hoeveel mensen gaan elke maand op vakantie buiten Nederland??? Je kan overgebleven minuten niet meenemen naar de volgende maand dus betaal je elke maand voor iets wat je misschien 1 of 2 keer per jaar gebruikt.
Dit soort abonnementen kan alleen uit als je dagelijks de grens over gaat om bijvoorbeeld te werken of als je in de grensstreek woont en regelmatig gebruik maakt van het netwerk in Belgie en of Duitsland voor de rest zijn dit onzinnige abonnementen.

tijger1
door tijger1 - Nov 28, 2015 om 10:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je mag 120 minuten "gratis" bellen per maand in Europa. Gebeld worden in Europa is helemaal "gratis" ook sms'en.

testcase
door testcase - Nov 28, 2015 om 12:15
189 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe vaak gaat dit onderwerp nog voorbijkomen

edrick3
door edrick3 - Nov 28, 2015 om 12:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo martinmartinmar,

Je bent nummer -tig met dit 'probleem'.

Kijk/lees eens hier

Lees reacties hier.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Nov 28, 2015 om 12:24
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Probeer als je een probleem hebt eerst eens good old goegel te gebruiken, nu gaan we weer voor de tigste keer een antwoord geven.

Ja, t mobile mag het doen en ja, u bent uw opgebouwde tegoed (hoewel ze geen spaarbank zijn) kwijt, probeer het op de wijd en zijd bekende manieren te cashen of aan een goed doel te schenken.
Hoe wilde u € 295 "weg" bellen? Waarom mag de klant, de ene kant van het contract wel veranderen of opzeggen en de ander kant, de provider, niet?

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 28, 2015 om 12:35
1790 Antwoorden / 3 Vragen

18 euro 60 per maand durven te vragen voor onbeperkt bellen, ze zijn echt helemaal knettergek daar bij T-Mobile. Dat beschouwen ze dan ook nog eens als oplossing voor hun zeer klantonvriendelijk gedrag.
Denk dat Cees super veel plezier in zijn 'baan' heeft..

mahadma
door mahadma - Nov 28, 2015 om 12:38
11541 Antwoorden / 51 Vragen

@Akkerdistel, Kennelijk zijn de gebruikers ook met grote verwachtingen qua belgedrag, saldi tot zelfs € 1.700 gezien, die allemaal lang vanuit het buitenland wilden gaan bellen .............

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 28, 2015 om 12:39
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@epcot ook naar de U.S.A. kun je gewoon helemaal gratis bellen, zonder dat het maar 'n cent kost per minuut :-).

mahadma
door mahadma - Nov 28, 2015 om 12:46
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Zomaar verder nadenkend: Al die groot saldo "bezitters" bellen kennelijk niet als ze in NL zijn naar hun vrienden, familie en kennissen, maar als ze in "verweggistan zijn, op vakantie" gaan ze uitgebreid "naar het thuisfront" bellen? Dan denk ik dat die groot saldo "bezitters" misschien wel anderen een soort van jaloers zouden willen/kunnen maken.

tijger1
door tijger1 - Nov 28, 2015 om 12:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mahadma

Dat is een beetje verkeerd gedacht. Heel veel mensen hebben ook nog thuis een vaste lijn waar ze gewoonlijk mee bellen.

Ik heb zelf de laatste jaren dat we niet meer in het buitenland zijn, thuis mijn mobiel gebruikt ipv de vaste lijn.

mahadma
door mahadma - Nov 28, 2015 om 13:01
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Zal waarschijnlijk de gedachte zijn dan, dat mobiel bellen "duurder" zou zijn als via de "vaste lijn" hoewel het precies hetzelfde kost.

tijger1
door tijger1 - Nov 28, 2015 om 13:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op zaterdag 28 nov 2015, 12:35]18 euro 60 per maand durven te vragen voor onbeperkt bellen, ze zijn echt helemaal knettergek daar bij T-Mobile. Dat beschouwen ze dan ook nog eens als oplossing voor hun zeer klantonvriendelijk gedrag.
Denk dat Cees super veel plezier in zijn 'baan' heeft..

Ik weet niet hoe u aan dat bedrag van € 18,60 komt, maar mijn aanbod is € 7,62 voor onbeperkt bellen en sms'en in Nederland. Onbeperkt sms'en in Europa, 120 Minuten bellen in Europa en gratis gebeld worden in Europa. Plus daarnaast nig een beetje internet.

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 28, 2015 om 14:24
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 28 nov 2015, 13:03]Ik weet niet hoe u aan dat bedrag van € 18,60 komt, maar mijn aanbod is € 7,62 voor onbeperkt bellen en sms'en in Nederland. Onbeperkt sms'en in Europa, 120 Minuten bellen in Europa en gratis gebeld worden in Europa. Plus daarnaast nig een beetje internet.
Ben uitgegaan van het Stel Samen & Stel Bij uit de mail van T-Mobile;
Abonnement: Stel Samen & Stel Bij
Startabonnement 24 mnd € 10,00
+ Onbeperkt NL & 120 EU € 10,00
24 mnd korting - € 2,00
Totaal per maand€ 18,00
Eenmalige aansluitkosten
(op eerste factuur)€ 14,95

Dan geeft T-Mobile blijkbaar dus hun klanten toch een enigszins fatsoenlijk aanbod, hun kennende zal dat dan ook weer tijdelijk zijn. T-Mobile blijft hoe dan ook onbetrouwbaar :-).

mahadma
door mahadma - Nov 28, 2015 om 14:30
11541 Antwoorden / 51 Vragen

T-Mobile blijft hoe dan ook onbetrouwbaar Noem eens een betrouwbare .........

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 28, 2015 om 14:46
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 28 nov 2015, 14:30]T-Mobile blijft hoe dan ook onbetrouwbaar Noem eens een betrouwbare .........Qua mobiel ken ik ze inderdaad niet. Maar van T-Mobile heb ik zwart op wit dat ze de zaak moedwillig oplichten (ze geven het ook gewoon toe) helaas ze weigeren me voor de rechter te slepen :-(.

tijger1
door tijger1 - Nov 28, 2015 om 14:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@akkerdistel

Wat u aanhaalt, is voor mensen die dat nu gewoon willen aanschaffen. Dus niet voor "oude" flexklanten. En het aanbod geldt voor 24 maanden. Uiteraard geen aansluitkosten en maandelijks opzegbaar.

Hoezo onbetrouwbaar? Ben daar klant sinds ongeveer 2009, kwam over van Orange, nog nooit enig probleem gehad.

tijger1
door tijger1 - Nov 28, 2015 om 14:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@akkerdistel

Wat heeft T-mobile dan nog meer dan mobiel?

Gr
door Grunn1 - Nov 28, 2015 om 16:52
1427 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op zaterdag 28 nov 2015, 12:39]@epcot ook naar de U.S.A. kun je gewoon helemaal gratis bellen, zonder dat het maar 'n cent kost per minuut :-).

Amerika valt buiten de Zone 1 landen en moet derhalve tegen apart tarief worden betaald. Alleen bellen naar Zone 1 landen is gratis.

Uit de algemene voorwaarden van Tmobile:
Voor bellen naar, in of vanuit het buitenland
(exclusief Zone 1 landen) en bellen naar Servicenummers (inclusief Zone 1 landen) gelden andere tarieven en deze worden apart afgerekend.

Amerika is een zone 2 land.

ma
door martinmartinmar - Nov 29, 2015 om 11:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=epcot schreef op zaterdag 28 nov 2015, 10:35]Je bent de zoveelste met dezelfde vraag.
En ja ook ik ben de dupe met dit abonnement. Coulance kent Tmobile niet en dat geweldige abonnement wat ze je aanbieden is niet zo geweldig hoor maar neem het en stap over op het moment dat je wat beters kan vinden. Ook ik gebruikte mijn tegoed om van en naar Amerika te bellen en als ik die kosten nu ga optellen bij het nieuwe abonnement ben ik jaarlijks heel wat duurder uit.
Toch klopt er iets niet wat Tmobile doet want in je contract staat dat je telefoon tegoed (niet te verwarren met bel tegoed) onbeperkt geldig is en ten tijde van afsluiten adverteerden ze zelfs met je leven lang geldig.
Al die reacties van "je sluit een 2 jarig contract af en die is inmiddels afgelopen" kloppen niet. Je sluit een contract af met een minimale looptijd en tijdens deze looptijd kan je niet opzeggen maar na deze looptijd kan je maandelijks opzeggen. Je sluit dus een doorlopend contract af met en minimale looptijd zoals bij zoveel aanbieders zoals bijvoorbeeld een sportschool bij Ziggo en bij energie aanbieders. Vaak krijg je voor het afsluiten van een contract met een aanbieding cadeau maar daarom moet je wel minsten 1 of 2 jaar blijven en wat je daarna doet moet je zelf weten.

Ga naar Thoorn.nl en cash je telefoon tegoed voor je contract over gezet wordt. Op deze manier kan je ongeveer de helft van je tegoed cashen en is Tmobile het geld kwijt.
Ik heb inmiddels mijn ruim 250 euro tegoed terug gebracht naar 7,50 euro om de laatste paar dagen nog mee te kunnen bellen.

Gr
door Grunn1 - Nov 29, 2015 om 12:06
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je bent de zoveelste met dezelfde vraag.
En ja ook ik ben de dupe met dit abonnement. Coulance kent Tmobile niet en dat geweldige abonnement wat ze je aanbieden is niet zo geweldig hoor maar neem het en stap over op het moment dat je wat beters kan vinden. Ook ik gebruikte mijn tegoed om van en naar Amerika te bellen en als ik die kosten nu ga optellen bij het nieuwe abonnement ben ik jaarlijks heel wat duurder uit.
Toch klopt er iets niet wat Tmobile doet want in je contract staat dat je telefoon tegoed (niet te verwarren met bel tegoed) onbeperkt geldig is en ten tijde van afsluiten adverteerden ze zelfs met je leven lang geldig.
Al die reacties van "je sluit een 2 jarig contract af en die is inmiddels afgelopen" kloppen niet. Je sluit een contract af met een minimale looptijd en tijdens deze looptijd kan je niet opzeggen maar na deze looptijd kan je maandelijks opzeggen. Je sluit dus een doorlopend contract af met en minimale looptijd zoals bij zoveel aanbieders zoals bijvoorbeeld een sportschool bij Ziggo en bij energie aanbieders. Vaak krijg je voor het afsluiten van een contract met een aanbieding cadeau maar daarom moet je wel minsten 1 of 2 jaar blijven en wat je daarna doet moet je zelf weten.

Ga naar Thoorn.nl en cash je telefoon tegoed voor je contract over gezet wordt. Op deze manier kan je ongeveer de helft van je tegoed cashen en is Tmobile het geld kwijt.
Ik heb inmiddels mijn ruim 250 euro tegoed terug gebracht naar 7,50 euro om de laatste paar dagen nog mee te kunnen bellen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 29, 2015 om 16:02
3449 Antwoorden / 25 Vragen

T-mobile pakt uw geld af? U bedoelt het geld wat u al jarenlang had kunnen verbruiken maar steeds maar niet gebruikte!
Diewilik

ltmvz
door ltmvz - Nov 29, 2015 om 17:43
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=diewilik schreef op zondag 29 nov 2015, 16:02]T-mobile pakt uw geld af? U bedoelt het geld wat u al jarenlang had kunnen verbruiken maar steeds maar niet gebruikte!
Met deze domme redenering kun je iedereen zijn spaargeld afpakken.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 29, 2015 om 20:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@ltmvz, als u denkt dat T-mobile een bank of dat u T-mobile hiermee wenst te vergelijken wie is er dan dom? Spaargeld zet je bewust op een bankrekening met de wetenschap dat je een garantie hebt tot 100.000 euro. Deze garantie heb je logischerwijs niet bij een telecomprovider.
Diewilik

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2015 om 20:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik

U kent blijkbaar het Flex abonnement en de voordelen daarvan niet van T-mobile. Heeft niets met sparen van doen.

nk
door nkmtiscali - Nov 30, 2015 om 15:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

T-MOBILE breekt gemaakte afspraken - gelegaliseerde diefstal.

T-Mobile heft de door mij abonnementsvorm op (Flex) en pikt daarmee mijn hoge beltegoed in. GEEN enkele compensatie.
Er staan al meerdere reacties op dit forum, heb ik uiteraard ook gelezen. Maar i.t.t. de suggestie en rare opmerkingen in sommige reacties (u belde niet genoeg, had je kunnen weten) ben ik van mening dat dit soort acties ontoelaatbaar is en daarom alle aandacht verdient.
De arrogantie van de macht. En natuurlijk heeft deze firma ook nog eens het juridische gelijk aan de zijde! Vervallen verklaren van het opgespaarde tegoed mag dus volgens die Cees van T-Mobile. Voor mij is dit een vorm gelegaliseerde diefstal en woordbreuk.
Eigenlijk zouden we Joep van 't Hek moeten verzoeken nog eens aandacht te besteden aan deze onbetrouwbare provider. Afspraak = GEEN afspraak
Ik 'krijg' wel een 'ongekend goed aanbod'. De vraag is of de lettertjes in dit contract wel betrouwbaar zijn. Zonder de illusie te hebben dat andere providers beter zijn, neem ik wel afscheid van deze aantoonbaar onbetrouwbare.
En de reactie van martinmartinmar is top

mahadma
door mahadma - Nov 30, 2015 om 15:26
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Zonder de illusie te hebben dat andere providers beter zijn, neem ik wel afscheid van deze aantoonbaar onbetrouwbare.

De tam tam en rooksingnalen zijn een betrouwbare optie :-)