Oostappen vakantiepark prinsenmeer
wij hebben per abuis een reservering met daarna direct een annulering gemaakt bij Oostappen Prinsenmeer, vakantiepark in Asten-Lommel.
Direct na de reservering heb ik gebeld met de servicelijn en gevraagd of er ook rookvrije huisjes op het park zijn.
Nee, werd me gezegd, na verblijf van de gasten worden de huisjes schoongemaakt en dat moet voldoende zijn.
Ik heb vervolgens uitgelegd dat mijn man astma patiënt is met daarbij herstellende van een longontsteking.
Er van uitgaande dat dit voldoende was om te annuleren krijgen we een dag later een mail met daarin de mededeling dat we €209,53 mogen overmaken.
Daarop heb ik gebeld met de boekingscentrale, verwezen naar mijn mail, ook dat ik per omgaande heb gereageerd op de voorlopige bevestigingsmail, die ik weer teruggestuurd kreeg, dat ik het geen pas vind geven een dusdanig absurd hoog bedrag moet betalen voor het niet kunnen verzorgen van een rookvrij huisje.
Ik heb gezegd dat het bij deze alsnog geannuleerd is.
Dat ik er van uitga dat het op misverstand berust.
Er staat nergens op hun site dat er in de huisjes gerookt mag worden of te wel de informatie op de site is niet volledig.
Had ik dit op de site gelezen dan had ik er simpelweg niet over gepiekerd om te boeken.
Dit heb ik ook aangegeven in het telefoongesprek.
Kunnen zij mij dwingen te betalen voor iets waar ik niets mee kan? Moet ik dit tot een rechtszaak laten komen?
Hallo kat7muis,
Tja, de fout ligt toch echt bij jou.
.....wij hebben per abuis een reservering met daarna direct een annulering gemaakt .....
Oftewel: je hebt een reservering gemaakt.
Als je die dus - om welke reden dan ook - wilt annuleren, dan zijn daar kosten aan verbonden.
.....Direct na de reservering heb ik gebeld met de servicelijn en gevraagd of er ook rookvrije huisjes op het park zijn. .....
Dat had je dus eerst moeten doen en niet nádat je een boeking gedaan had.
.....Kunnen zij mij dwingen te betalen voor iets waar ik niets mee kan?.....
Ja. Je hebt een boeking gedaan.
..... Moet ik dit tot een rechtszaak laten komen?....
Je moet natuurlijk niets en doe je het toch dan is dit een verloren zaak.
Met vr.gr.
Is dit probleem te schikken?
Het is toch absurd dat na een klik een reservering gedaan schijnt te zijn.
Binnen 5 min, na de vraag is er ""GEROOKT"" in de overnachtings plek?
Dan van onze zijde direct verteld wordt waarom
(Astma en recente long ontstekingen) we niet kunnen komen overnachten.
Er een rekening komt van meer dan 200 EURO !!!!
Dit lijkt op de "TABAK TERREUR""
Er zijn geen betaal gegevens bij de boeking gegeven.
Is dit probleem te schikken?
Of zit hier een ""ROOKER"" achter?
Beste kat7muis,
mocht het tot een rechtszaak komen dan zal door de rechter gekeken worden of de annuleringskosten redelijk zijn. Redelijk in relatie tot de kosten die door de oostappen vakantiepark prinsenmeer gemaakt zijn door uw annulering.
Het bedrag wat u noemt is niet redelijk te noemen als een annulering direct na de boeking plaats vind.
Als u over bewijs van de directe annulering beschikt dan zou ik ze er zeker op aanspreken.
Wellicht dat u daarmee tot een voor u aanvaardbaar compromis met ze kunt komen. U kunt altijd nog aangeven (als u over bewijs beschikt dat u direct na uw boeking heeft geannuleerd) dat het bedrag dat ze vragen in relatie staat tot de kosten die uw annulering met zich heeft meegebracht en dat u derhalve een rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet (wellicht trekt dat ze over de streep om een normaal compromis met u te bereiken).
'Tabak Terreur' of roken heeft hier verder niets mee te maken. U annuleert direct nadat u geboekt heeft en dan is een bedrag wat u noemt niet normaal als annuleringskosten.
Tja...is de wet koop op afstand wel van toepassing dunkt mij? In mijn visie wel!
Het is niet onredelijk en/of onbillijkheid dat u uw reservatieboeking tijdig heeft herroepen en annuleren van de reservatieboeking schriftelijk per e-mail heeft gedaan.
Misleiding lijkt mij niet van toepassing, anders had moeten staan in de algemene voorwaarden dat in het huisje niet gerookt mag worden.
Van dwaling kunt m.i. wel van spreken. Ook het (schoonmaak) moet in een 'rookvrije omgeving' werken en als in het huisje wordt of werd gerookt, dan is geen sprake meer van een 'rookvrije omgeving'.
In het vervolg eerst de algemene voorwaarden vooraf lezen, desnoods schriftelijk vragen stellen aan het park, dan voorkomt u dat u in uw opwelling een nodeloze 'reservatieboeking' doet; bezint eer gij er aan begint!
Tja...is de wet koop op afstand wel van toepassing dunkt mij? In mijn visie wel!
Het is niet onredelijk en/of onbillijkheid dat u uw reservatieboeking tijdig heeft herroepen en annuleren van de reservatieboeking schriftelijk per e-mail heeft gedaan.
Misleiding lijkt mij niet van toepassing, anders had moeten staan in de algemene voorwaarden dat in het huisje niet gerookt mag worden.
Van dwaling kunt m.i. wel van spreken. Ook het (schoonmaak)personeel moet in een 'rookvrije omgeving' kunnen werken en als in het huisje wordt of werd gerookt, dan is geen sprake meer van een 'rookvrije omgeving'.
In het vervolg eerst de algemene voorwaarden vooraf lezen, desnoods schriftelijk vragen stellen aan het park, dan voorkomt u dat u in uw opwelling een nodeloze 'reservatieboeking' doet; bezint eer gij er aan begint!
U boekt een huisje waarbij u pas nadien gaat kijken of een voorwaarde die voor u belangrijk is van toepassing is. Dat is niet het geval, dus u annuleert.
De wet "koop op afstand" is hiervoor niet van toepassing, dus u moet gewoon annuleringskosten betalen.
Dit heeft niets met tabaksreus te maken, maar is te wijten aan uw eigen onzorgvuldigheid.
[quote=1953 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 10:08]Tja...is de wet koop op afstand wel van toepassing dunkt mij? In mijn visie wel!
Maar jouw visie in deze is fout!
[quote=kat7muis schreef op vrijdag 9 okt 2015, 00:48]Is dit probleem te schikken?
Blijkbaar willen ze daar niet aan meewerken en houden ze je aan je reservering.
[quote] Het is toch absurd dat na een klik een reservering gedaan schijnt te zijn.
Hoezo? Je doet een boeking en bevestigt die. Dat doe je toch echt zelf.
En nogmaals: je had je dus eerst moeten oriënteren betreffende het al dan niet rookvrij zijn.
[quote]Er een rekening komt van meer dan 200 EURO !!!!
Tja, lees eens wat er staat in de Voorwaarden over annuleringskosten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer