Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: walterw
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 30, 2011 om 14:19Kan dit met niet bestelde goederenIk ben het ook weer met susannef eens, maar wat ik bedoel is: is voor de verkoper duidelijk geweest dat philbomac ook een leesgedeelte in het glas wenstte?
Dat de leessterkte gemeten is bij de oogmeting, wel niet zeggen dat men dit ook in het glas wil hebben (misschien heeft philbomac thuis wel een losse leesbril liggen).
Als je dit wel hebt aangegeven bij de DA, dan betekent het dat DA gewoon fout besteld heeft / iets besteld heeft dat je niet wil.
Als dit niet duidelijk is aangegeven, en dat er vanuitgegaan is dat de DA alle gemeten waardes gebruikt, is het een ander verhaal. Dan heeft de drogist netjes de gewenste glazen besteld.
Dit staat dan weer los van het foute montuur. Dat is gewoon pech voor DA. -
Oct 30, 2011 om 12:14Kan dit met niet bestelde goederenOm te beginnen vraag ik me toch af waarom iemand bij een drogisterij een bril gaat halen. Een bril is specialistenwerk, en hier ga je natuurlijk voor naar een gediplomeerd opticien. (let wel: de naam opticien wil niet zeggen dat deze ook gediplomeerd is). De opticien voert de oogmeting uit en samen met de opticien kies je een bril uit.
Je ziet nu wat de gevolgen zijn van het kopen van de bril bij de drogist.
Maar dat terzijde, als de sterkte voor additie op het voorschrift staat, en je vraagt om een bril voor dat, zou de winkel wel moeten aangeven dat dat niet mogelijk is denk ik. Maar dit is lastig, er is niet duidelijk wat je precies gevraagd hebt. Als je alleen een bril voor in de verte komt uitzoeken, kloppen de glazen wel.
Voor extra opties (leesgedeelte, multifocaal, kraswerende of ontspiegellaag enz) zal je toch bij de opticien moeten zijn.
Een verkeerd montuur door een fout van de drogist is risico verkoper.
Omdat een bril maatwerk is zal de leverancier de kosten van de glazen wel in rekening brengen bij de drogist, het montuur kan teruggestuurd worden. Deze kosten komen echter voor rekening verkoper.
Ik zou zeggen: laat de DA het juiste montuur bestellen met de glazen en dan heb je voor 45 een reservebril.
En dan de bril van 184, van natuurlijk betere kwaliteit, als dagelijkse bril gebruiken. -
Aug 20, 2011 om 10:49Rijsschool komt afspraken niet naToen zij vertelde dat ze alleen op vrijdag kon, wat was daarop de reactie van de instructeur?
Als hij gezegd heeft dat dit geen probleem is, heeft hij haar onder valse voorwendselen het contract laten tekenen.
Dan staat zij in haar recht.
Maar stel nou dat hij niet gezegd heeft dat ze alleen op vrijdag kan, wordt het weer een stuk lastiger.
'Spijt' is geen reden om onder het contract uit te komen.
Het zal sowieso lastig worden, want als hij mondeling toezeggingen gedaan heeft, wordt het zijn woord tegen het hare, ondanks dat mondelinge afspraken ook rechtsgeldig zijn.
Er staat weer wel dat ze van maandag t/m vrijdag les kan krijgen. Dus als de rijschool vrijdags niet doet, is in mijn ogen wanprestatie van de rijschoolhouder. -
Aug 9, 2011 om 11:35ervaring met bril totaal plan Hans Anders[quote=vr1944 schreef op dinsdag 9 aug 2011, 11:26]Dat geldt dus voor alle opticiens,dus ook de opticiens in de de duurdere brillenzaken.Je kunt de oogmeting dus beter door een gediplomeerde oogarts laten doen in plaats van een opticien .Maar dat was niet de vraag van TS
Helaas wel ja.
Dat is dus een taak voor de minister van volksgezondheid om die foute maatregel van jaren geleden terug terug te draaien.
Maar vandaar dus mijn waarschuwing. TS kijkt naar een aantrekkelijke prijs. Terwijl dat juist het minst belangrijke is wanneer het om je ogen gaat. Kwaliteit is veel belangrijker.
Als je een televisie koopt die niet goed bevalt, koop je de volgende keer een ander merk.
Maar wanneer je ogen verpest worden, blijft dit voor altijd zo. Je hebt maar 1 paar en dat kan niet vervangen worden.
Verder moet ieder zelf weten wat hij/zij doet, maar als die maar onthoudt dat 'opticien' niet hoeft te betekenen dat die persoon een volwaardige studie heeft gevolgd. -
Aug 9, 2011 om 10:43ervaring met bril totaal plan Hans Anders[quote=vr1944 schreef op dinsdag 9 aug 2011, 09:06]Uiteraard werken er bij Hans Anders ook gediplomeerde opticiens.Ik heb er inmiddels de tweede bril mee betaald en ik ben er zeer tevreden over de geleverde kwaliteit van de glazen en montuur.
Laat dat 'uiteraard' maar weg. Vandaar ook mijn waarschuwing.
In Europa zijn Nededrland en Portugal de enige landen waar je voor de titel opticien geen papieren nodig hebt. Doordat dit een vrij beroep is geworden mag iedere glasboer zich opticien noemen.
Het is dus echt zo dat er ketens zijn waar personeel alleen maar opgeleid worden tot verkoper ipv opticien. Alsof je voor het uitvoeren van een goede oogmeting geen kennis nodig hebt. -
Aug 9, 2011 om 00:27ervaring met bril totaal plan Hans AndersIk heb maar 1 advies:
Ga naar een gediplomeerd opticien.
Goede kwaliteit is voor je ogen zeer belangrijk, dus is het van groot belang dat er iemand naar kijkt die er verstand van heeft (dwz jarenlange studie ipv interne cursus).
Kwaliteit en juiste glazen is vele malen belangrijker dan een aantrekkelijke prijs. -
Aug 6, 2011 om 15:48reparatie magnetronhttp://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Ontevredenheid_over_aankoop/Basisinformatie/Uw_rechten_bij_een_product_dat_niet_goed_ondeugdelijk_is
Op deze link staat precies hoe het zit.
3x staat hier niet in, het gaat meer om redelijke termijnen. Vooropig dus even afwachten maar...
Wij hebben het met een videorecorder gehad. Die kwam defect terug van reparatie ,na een keer of 3 vervanging gekregen. In de tussentijd heeft de winkel voor een leenapparaat gezorgd. -
Aug 5, 2011 om 23:57reparatie magnetronZodra hij nu weer 'klaar' is, vraag dan of ze hem in de winkel even willen aanzetten. Een winkel wil immers dat de klant tevreden naar huis gaat, zou ik denken (helaas denkt niet iedere winkelier zo).
Ik weet niet precies of er een vast aantal kansen is dat ze moeten krijgen om te repareren, maar ze moeten wel in de glegenheid gesteld worden om te herstellen. Lukt dit niet, dan heb je recht op vervanging of geld terug. -
Aug 4, 2011 om 00:17e mailGebruik je het windows live mail-programma dat in windows 7 zit, of ga je eerst naar een website om de mail te lezen.
Als het het programma is: ik weet niet of wlm ook die optie heeft, maar outlook expresss heeft een optie om gelezen mails te verbergen. Ze worden dus niet weggegooid. Mogelijk is dat de oorzaak? Dus komt de mail binnen, dan zie je hem, maar daarna verdwijnt deze uit beeld. -
Jul 17, 2011 om 21:31ip adresTrappist, dat hoeft niet altijd nep te zijn.
Ik had het laatst ook.
Mijn pc had een vast ip-adres, eindigend op xxx.xxx.0.7
Mijn humax-decoder krijgt het voor elkaar om het handmatig ingestelde ip-adres te negeren, en ook op xxx.xxx.0.7 te gaan werken.
Dat gaf dus ook een conflict.
Maar goed, grote kans dus dat het de cinemaser is die conflicteerde.