sp
door speemarieke Oct 30, 2013 om 12:14
Auto & vervoer

Mag NS na 3 maanden weigeren geld terug te geven

Helaas ben ik in juni vergeten uit te cheken. Dit was op een reis die ik toen heel vaak maakte, van Amsterdam Zuid naar huis toe. Toen ik deze week het geld terug wilde vragen dat ik te veel had betaald. Gaf de NS aan dat dit niet mogelijk was, omdat het langer dan 3 maanden geleden is. Na extra lang aan de telefoon (10 ct/min) gehouden te zijn kreeg ik te horen dat ze niets voor mij konden betekenen. Is het geen diefstal van de NS om na 3 maanden het geld niet terug te betalen wat je bewijsbaar te veel hebt betaald?

1429 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ltmvz
door ltmvz - Oct 30, 2013 om 13:46
949 Antwoorden / 18 Vragen
0

Het is inderdaad één van de schaduwzijden van de OV-Chipkaart, maar die termijn van 3 maanden worden wij allemaal geacht te kennen. Als je dat dus niet weet of wist heb je gewoon pech.

Als dit het enige nadeel van de OV-Chipkaart was dan viel het nog mee.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 30, 2013 om 14:27
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Je kunt de NS beter niet bellen, zonde van het geld. Overigens kost dit nog niet eens 10 cent per minuut maar is een stuk duurder aangezien de kosten van jouw provider er nog bovenop komen en met dank aan het ACM nu ook vanaf je vaste telefoon..

Beter kun je online contact opnemen en ja dat is nogal omslachtig gemaakt (hebben ze uiteraard zo moeilijk mogelijk gemaakt, waarom zou je het ook klantvriendelijk zijn?). Er zit 'n voordeel aan, hierna beschik je over hun mail adres en wordt het een stuk makkelijker om contact te leggen (geheel zinloos overigens verder als standaard kopieer en plakwerk komen ze daar niet).
Maar als je 'n beetje blijft klagen neemt Rob Sluijsmans (Operationeel Manager Klantenservice), overigens betwijfel ik ten zeerste of deze persoon werkelijk bestaat volgens mij is het 'n pseudoniem van een van de directieleden, met een beetje geluk lost hij het we op.

Nog 'n sterke aanrader ga niet sarcastisch reageren, kunnen ze daar absoluut niet tegen, ow wacht dat moet je dus eigenlijk wel doen ;-).

melomaan
door melomaan - Oct 30, 2013 om 16:07
157 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 30 okt 2013, 14:27]
Maar als je 'n beetje blijft klagen neemt Rob Sluijsmans (Operationeel Manager Klantenservice), overigens betwijfel ik ten zeerste of deze persoon werkelijk bestaat volgens mij is het 'n pseudoniem van een van de directieleden.

Wanneer je de naam ff had gegoogled zou je geen twijfels hebben.

Voor wanneer je in complotten geloofd:

Speciaal voor lekkerisdat hebben ze ook een linkedinprofiel van Rob gemaakt ;-)

di
door diemenees - Nov 2, 2013 om 09:16
196 Antwoorden / 15 Vragen
0

je kan sinds enige tijd online een vergeten check-in rechtzetten.
Maar dan moet je wel zo slim zijn geweest tevoren een account op mijnns te hebben aangemaakt.
Die termijn van NS is vastgezet mede door advies van de privacy-commissie. Overigens is het bij veel chipkaartsystemen in deze wereld-NL is bepaald al lang niet meer de enige- korter. 1 maand is heel gewoon. En al die waardebonnen met vervaldatum-is vast ook allemaal diefstal als je ze niet op tijd benut??

ma
door matthijs30 - Apr 7, 2014 om 14:30
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

beste Mensen

Overal bestaat een alternatief nummer dan de 0900 nummers zowel van de bank als ns klantenservice het nummer van de ns klantenservice alternatief nummer is 0505866007 met dit nummer kom je precies bij het zelfde klantenservice en je betaald dan geen 10 cent per minuut meer maar gewoon alleen je normale belkosten

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

FK
FKprs - May 8, 2024 om 13:33
Geldzaken & recht

Glasvezel voor de prijs van een auto!!

Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mi
Michael Smeer - May 6, 2024 om 00:16
Huishouden & energie

Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?

Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel  een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer