fi
door fighter Feb 25, 2014 om 17:23
Computers & telefonie

Aangetekende brief met ontvangstbevestiging is veranderd.

Ik had graag het volgende door willen geven aan HerrDoktorOetker. Maar ik kan nergens een e-mailadres e.d. vinden. Misschien kan het aangepast worden in zijn telefoongids. (Dank u voor de voorbeeldbrief) Je kunt tegenwoordig bij PostNL geen aangetekende brief meer versturen naar bijv. Pretium met onvangstbevestiging. Je krijgt nu een track and trace nummer. De kosten zijn € 7,75.
Ook mijn man kreeg een telefoontje en hij heeft gezegd: stuurt u maar wat informatie op want ik wil het eerst met mijn vrouw overleggen. Dus zaten we er toch aan vast. Ook hij dacht met KPN te maken gehad te hebben. Gelukkig heeft hij het tegen me gezegd en heb ik de post in de gaten gehouden om het direct af/op te kunnen zeggen binnen de 7 werkdagen.

5280 38 Rapporteer

hutch
door hutch - Feb 25, 2014 om 18:03
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wat u moet doen is, om te beginnen, de voicelog opvragen van dat gesprek.
U heeft daar recht (!) op, zij zijn verplicht om dat op te sturen, indien u daarom verzoekt.
Dan kunt u zelf horen of en eventueel wat er is afgesproken.

Let ook goed op of dat gesprek niet aan elkaar geplakt is, zodat het lijkt dat uw man een bepaalde overeenkomst is aangegaan.

Laat hen die voicelog opsturen naar uw emailadres.

Leest u * * ook eens.

zoekster
door zoekster - Feb 25, 2014 om 18:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee hoor, er moet nog gewoon worden getekend voor ontvangst. Die wordt nu digitaal verwerkt door Post.nl.

fi
door fighter - Feb 25, 2014 om 18:13
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hutch schreef op dinsdag 25 feb 2014, 18:03]Wat u moet doen is, om te beginnen, de voicelog opvragen van dat gesprek.
U heeft daar recht (!) op, zij zijn verplicht om dat op te sturen, indien u daarom verzoekt.
Dan kunt u zelf horen of en eventueel wat er is afgesproken.

Let ook goed op of dat gesprek niet aan elkaar geplakt is, zodat het lijkt dat uw man een bepaalde overeenkomst is aangegaan.

Laat hen die voicelog opsturen naar uw emailadres.

Leest u * * ook eens.

Ik maak me er niet zo druk over omdat we binnen 7 werkdagen afmelden en ik een bewijs heb van een aangetekende brief en het ook nog per telefoon opgezegd heb. Ik werd trouwens keurig te woord gestaan, de telefoon werd ook direct opgenomen, maar voor de zekerheid er toch nog een aangetekende brief achteraan gestuurd.

fi
door fighter - Feb 26, 2014 om 13:47
13 Antwoorden / 1 Vragen

Na alle negatieve berichtgeving over Pretium moet ik zeggen dat ze mij correct behandeld hebben. Weliswaar is het abonnement volgens mijn man niet door hem afgesloten, maar volgens hen wel. Het bekende KPN verhaal. Donderdags het telefoontje, vrijdag de envelop van Pretium binnen. Maandag opgebeld en opgezegd en nog voor de zekerheid er dinsdag een aangetekende brief achteraan met nogmaals de verwijzing naar het bel-me-niet-register en vandaag schriftelijk de bevestiging binnen. Dus volkomen correct afgehandeld.

fi
door fighter - Feb 26, 2014 om 14:29
13 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry, vrijdag de envelop binnen moet zaterdag zijn.

herrdroetker
door herrdroetker - Feb 26, 2014 om 22:21
275 Antwoorden / 10 Vragen

Liebe Fighter,

Vielen Dank! Ik zal mij verdiepen in de nieuwe service van PostNL en ik zal dit aanpassen in De Telefoongids. Ik ben blij dat u ondanks de verouderde informatie over de aangetekende brief, goed gebruik heeft kunnen maken van De Telefoongids en dat alles goed is afgelopen.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

fi
door fighter - Feb 26, 2014 om 23:46
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=herrdroetker schreef op woensdag 26 feb 2014, 22:21]Liebe Fighter,

Vielen Dank! Ik zal mij verdiepen in de nieuwe service van PostNL en ik zal dit aanpassen in De Telefoongids. Ik ben blij dat u ondanks de verouderde informatie over de aangetekende brief, goed gebruik heeft kunnen maken van De Telefoongids en dat alles goed is afgelopen.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

Nou de dank is meer mijnerzijds! Toen ik thuis kwam. vertelde mijn man dat ze van de KPN gebeld hadden en dat hij gezegd had dat hij het met zijn vrouw wilde overleggen en dat ze maar wat informatie op moesten sturen. Ik was erg blij dat hij het tegen me verteld heeft want nu hield ik de post in de gaten omdat ik wel door had dat hij aan een abonnement vastzat. Als hij het niet gezegd had, had ik de brief waarschijnlijk niet eens doorgelezen en het als reclame afgedaan. Door googelen kwam ik op Herrdroetker terecht. Nogmaals mijn dank. Ik heb ook in de brief vermeld van het bel-me-niet-register en dat ik ook niet benaderd wil worden door 'Privilege'.

Bij het postkantoor ontvang je na betaling van 7.95 twee kassabonnen. Op één staat de datum en dat je 7.95 betaald hebt voor een aangetekende brief en op de andere bon staat een nummer (barcode) en het adres van de heer Nyks ;)
Via www.tracktrace.nl kun je je poststuk volgen. Als het afgeleverd is, kun je dat zien en kun je ook de digitale handtekening zien. In mijn geval was dat van ene Jolanda. Je kunt dan een schermafdruk maken voor je boekhouding als je dat wilt. Het kostte mij nu weinig tijd omdat u er al veel tijd ingestoken heeft. Leve het internet.

pretium webcare
door pretium webcare - Feb 27, 2014 om 12:07
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=fighter schreef op woensdag 26 feb 2014, 13:47]Na alle negatieve berichtgeving over Pretium moet ik zeggen dat ze mij correct behandeld hebben. Weliswaar is het abonnement volgens mijn man niet door hem afgesloten, maar volgens hen wel. Het bekende KPN verhaal. Donderdags het telefoontje, vrijdag de envelop van Pretium binnen. Maandag opgebeld en opgezegd en nog voor de zekerheid er dinsdag een aangetekende brief achteraan met nogmaals de verwijzing naar het bel-me-niet-register en vandaag schriftelijk de bevestiging binnen. Dus volkomen correct afgehandeld.

Beste Fighter,

Goed om te lezen dat het inmiddels allemaal is opgelost.

Met vriendelijke groet,
Caroline - Webcare team Pretium

herrdroetker
door herrdroetker - Feb 28, 2014 om 01:05
275 Antwoorden / 10 Vragen

Liebe Fighter,

Op dit moment pas ik De Telefoongids aan voor de aangetekende brieven. Dank voor uw aanwijzingen. Over enkele dagen verwacht ik de nieuwe versie te publiceren. Dat wordt mogelijk de laatste revisie, want op 13 juni 2014 gaat eindelijk de wetswijziging in, waarmee de verplichte schriftelijke bevestiging door de klant van een telefonisch gesloten overeenkomst wordt geregeld. De Telefoongids zal dan grotendeels overbodig worden. Telepiraterij zal echter in andere vormen terugkeren, zolang oneerlijk handelende ondernemers niet worden aangepakt. Daar zal ook weer een antwoord op moeten worden gevonden.

Wat denkt u; Zou de waardering van Frau Caroline van Pretium Webcare voor de goede afloop van uw zaak ook een beetje stralen op mij?

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

Cookies
door Cookies - Feb 28, 2014 om 07:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......De Telefoongids zal dan grotendeels overbodig worden. .......

Dat vindt de KPN ook en daarom willen ze af van de verplichting tot het drukken/uitgeven van de Telefoongids.

fi
door fighter - Feb 28, 2014 om 12:20
13 Antwoorden / 1 Vragen

Wat denkt u; Zou de waardering van Frau Caroline van Pretium Webcare voor de goede afloop van uw zaak ook een beetje stralen op mij?

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

Ik denk niet dat de dank op u afstraalt. ;( Maar wel onze dank;) Het is inderdaad mooi dat er een einde aan de telefoonterreur komt. In de opmaat naar 13 juni 2014 merk je nu al dat Pretium op diverse fora ingaat op klachten en het ook echt op wil lossen. Het vreemde is dat als ze heel duidelijk aan de telefoon zouden zeggen, wie ze zijn en hoe het precies werkt er misschien niets mis met ze is en ik nog wel met ze in zee had willen gaan. Het is de manier waarop het gegaan is. Mijn man vraagt om documentatie toe te sturen zodat hij het met zijn vrouw (ikke ;) kan overleggen en dat je dan toch aan een abonnement vastzit. Daar zit het pijnpunt. En dat je dan in de toekomst na beëindiging van een abonnement nog aan 'Privilege' vastzit. Mijn man heeft er nog een slecht gevoel aan overgehouden dat hij er ingetrapt is. Slecht voor zijn zelfbeeld. Ik wilde het echt niet en heb zogezegd, dat ik eerst documentatie wilde hebben. Het zijn dergelijke pijnpunten. Wel frappant dat alleen oudere mensen hier hun verhaal doen. Dat geeft ook te denken. Wij blijven lekker bij de KPN en mocht ik nog eens overstappen dan neem ik een abonnement bij onze internetprovider. Alle negatieve publiciteit zal Pretium nog lang blijven achtervolgen. Maar behalve dus het gesprek van het callcenter (een heel vriendelijke dame die zo rap van tong was dat mijn man het niet allemaal bij heeft kunnen benen) wat ik toch als een negatieve ervaring beschouw, is het volledig correct door Pretium opgelost. Dat moet ik ze nageven. Dank zij onze HerrDoktorOetker.

hutch
door hutch - Feb 28, 2014 om 13:19
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=fighter schreef op woensdag 26 feb 2014, 13:47]Weliswaar is het abonnement volgens mijn man niet door hem afgesloten, maar volgens hen wel.
Ondanks dat u er nu vanaf bent, zou ik, als ik u was, toch wel eens dat gesprek willen horen. Het toesturen van die voicelog kost u niets en het is een kleine moeite.
Het is niets anders dan een klein bestandje wat u in uw emailadres krijgt.

Callcentrummedewerkers verdienen hun 'centjes' met aangebrachte klanten.
Hoe meer klanten zij aanbrengen, hoe meer zij verdienen.

Om die reden zullen zij, per definitie, nooit (duidelijk) alles en/of de gehele waarheid vertellen. En als iemand denkt dat (ook) Pretium dit niet weet, moet wel héél erg naïef zijn.

Nu het 'einde der tijden' (figuurlijk wel te verstaan) voor die geraffineerde 'clubjes' aangebroken is, proberen de bedrijven, voor wie die callcentra werken, links en rechts gauw nog even in een goed blaadje te komen.

Vooral Pretium zal die wet alles behalve leuk vinden.
Dus dat 'correct behandelen' zie ik meer als een (verplichte) noodsprong.

pretium webcare
door pretium webcare - Mar 3, 2014 om 16:05
32 Antwoorden / 0 Vragen

Beste fighter,

Iedereen is natuurlijk vrij om een abonnement op te zeggen/te annuleren, we betreuren het uiteraard wel dat u een negatief gevoel overhoudt aan Pretium. We zijn blij dat u in ieder geval tevreden bent over de afhandeling door Pretium.

Met vriendelijke groet,
Caroline - Webcare team Pretium

herrdroetker
door herrdroetker - Mar 3, 2014 om 21:10
275 Antwoorden / 10 Vragen

Freunde und Freundinnen,

De Telefoongids is bijgewerkt zoals beloofd voor de verzending van aangetekende brieven. Nu op 13 juni 2014 de wetswijziging van kracht wordt, welke schriftelijke bevestiging door de consument voorschrijft van telefonisch overeengekomen abonnementen, zou deze 29e editie van De Telefoongids wel eens de laatste kunnen zijn. Sinds ik de heer Nyks op 13 maart 2009 blij verraste met Der Pretiumführer zijn er bijna 5 jaren verstreken. Het is een zaak van lange adem geweest om verbetering van de wetgeving tot stand te brengen.

Oneerlijk handelen zal altijd blijven bestaan, maar met de nieuwe wetgeving voor consumentenrechtsbescherming wordt het grootschalig bedrijven van Telepiraterij een stuk lastiger. Het aantal klachten van telefonisch misleide consumenten is kleiner geworden. We wachten af hoe de situatie zich ontwikkelt en bezien of de wet goed werkt.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

fi
door fighter - Mar 12, 2014 om 21:40
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hutch schreef op dinsdag 25 feb 2014, 18:03]Wat u moet doen is, om te beginnen, de voicelog opvragen van dat gesprek.
U heeft daar recht (!) op, zij zijn verplicht om dat op te sturen, indien u daarom verzoekt.
Dan kunt u zelf horen of en eventueel wat er is afgesproken.

Let ook goed op of dat gesprek niet aan elkaar geplakt is, zodat het lijkt dat uw man een bepaalde overeenkomst is aangegaan.

Laat hen die voicelog opsturen naar uw emailadres.

Leest u * * ook eens.

Nou mooi niet. Mijn man heeft de voicelog per email opgevraagd. Wij kregen bericht per e-mail dat we ons adres e.d. door moesten geven. Dit gedaan. Wij werden een paar dagen later gebeld en gelukkig nam ik de telefoon op. Ze wilde mijn man spreken. Nou, mooi niet, want straks zitten we weer aan een abonnement vast. Je durft haast geen 'ja' te zeggen als ze iets vragen. Ik liet me niet van mijn aardigste kant zien. ;( Maar ze wilde de voicelog klaarblijkelijk aan hem laten horen. Daar hebben we niets aan want ik wil het ook horen. De dame van Pretium zei dat ze het niet per e-mail toestuurde. Dat geeft mij dus toch het idee dat de voicelog niet helemaal in orde was en mijn idd duidelijk gezegd heeft alleen informatie op te sturen. Dus hebben we toch gelijk, want het bewijs is uitgebleven. ;)

fi
door fighter - Mar 12, 2014 om 21:44
13 Antwoorden / 1 Vragen

Was woord weggevallen:
Dat geeft mij dus toch het idee dat de voicelog niet helemaal in orde was en mijn man inderdaad alleen duidelijk gezegd heeft alleen informatie op te sturen. Dus hebben we toch gelijk, want het bewijs is niet geleverd en uitgebleven. ;)

En Pretium! A.u.b. nooit meer contact met ons opnemen!!!

hutch
door hutch - Mar 12, 2014 om 23:56
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Nou Caroline van Pretium,

ik weet zeker dat jullie meelezen. Kom nu maar eens met een duidelijke reactie.

Waarom krijgt TS die voicelog niet in haar emailadres?
Bang voor bepaalde zaken?
Bang dat de waarheid aan het licht komt?
Of moet u nu weer eerst overleggen met uw leidinggevende, hoe nu te reageren......?

Caroline (Pretium)..... wel eens van het woord ' ' gehoord?

door 1953 - Mar 13, 2014 om 00:16
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Aangetekend brief kost - 0 tot 2.000 gram - in 2014 € 7,95 !!
Track & Trace is niet van vandaag of gisteren, dit is al een tijdje, en de ontvangstbevestiging is door PostNL per 1 januari 2011 afgeschaft.

fi
door fighter - Mar 19, 2014 om 01:20
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 13 mrt 2014, 00:16]Aangetekend brief kost - 0 tot 2.000 gram - in 2014 € 7,95 !!
Track & Trace is niet van vandaag of gisteren, dit is al een tijdje, en de ontvangstbevestiging is door PostNL per 1 januari 2011 afgeschaft.

Dat weten we maar het was nog nooit helemaal aangepast.

[quote=hutch schreef op woensdag 12 mrt 2014, 23:56]Nou Caroline van Pretium,

ik weet zeker dat jullie meelezen. Kom nu maar eens met een duidelijke reactie.

Waarom krijgt TS die voicelog niet in haar emailadres?
Bang voor bepaalde zaken?
Bang dat de waarheid aan het licht komt?
Of moet u nu weer eerst overleggen met uw leidinggevende, hoe nu te reageren......?

Caroline (Pretium)..... wel eens van het woord ' '
gehoord?

Tot op heden dus nooit meer iets over de voicelog gehoord. Premium heeft op je (= Hutch) opmerking niet gereageerd. Dus toch weer een minpuntje voor Pretium. Dus heeft mijn man toch gelijk gehad dat hij geen abonnement afgesloten heeft. Dat geeft hem weer een goed gevoel.
Hij heeft nu wel instructies van me gehad om NOOIT meer in te gaan op aanbiedingen van wie dan ook maar gelijk de hoorn erop te gooien. 'Goedendag, geen belangstelling' en vooral geen medelijden hebben met aardige dames aan de ander kant van de lijn. Het zijn gewoon gewiekste lui van een callcenter die abonnementen af willen sluiten en betaald worden per aangebrachte abonnees. Ik zei al tegen hem: je kunt beter medelijden met mij hebben die het allemaal weer op mag knappen. Hahahaha.

pretium webcare
door pretium webcare - Mar 19, 2014 om 12:25
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op woensdag 12 mrt 2014, 23:56]Nou Caroline van Pretium,

ik weet zeker dat jullie meelezen. Kom nu maar eens met een duidelijke reactie.

Waarom krijgt TS die voicelog niet in haar emailadres?
Bang voor bepaalde zaken?
Bang dat de waarheid aan het licht komt?
Of moet u nu weer eerst overleggen met uw leidinggevende, hoe nu te reageren......?

Caroline (Pretium)..... wel eens van het woord ' ' gehoord?

Beste Hutch,

In reactie op uw bericht over de voicelog. Als klanten erom vragen is het wel degelijk mogelijk deze terug te luisteren, alleen we sturen deze niet via de e-mail. Terugluisteren kan via de telefoon door te bellen met de klantenservice van Pretium. Dit kan tot vijf jaar na het afsluiten van een abonnement. Verder willen we benadrukken dat we werken volgens de Code Telemarketing en strikt de richtlijnen volgen rondom telefonische verkoop.

Met vriendelijke groet,

Caroline – pretium Webcare

costnix
door costnix - Mar 19, 2014 om 12:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@Pretium webcare
Ik heb die code uitvoerig gelezen gelezen. Ik wordt hier niet vrolijk van.
Maar mocht ik zo'n stakker van Pretium aan de lijn krijgen, dan krijgt hij/zij een stuk sacherijn aan de telefoon, die na het opleggen van de telefoon even heel smakelijk zal lachen :-D

hutch
door hutch - Mar 19, 2014 om 15:13
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=pretium webcare schreef op woensdag 19 mrt 2014, 12:25]Als klanten erom vragen is het wel degelijk mogelijk deze terug te luisteren, alleen we sturen deze niet via de e-mail. Terugluisteren kan via de telefoon door te bellen met de klantenservice van Pretium. Dit kan tot vijf jaar na het afsluiten van een abonnement. Verder willen we benadrukken dat we werken volgens de Code Telemarketing en strikt de richtlijnen volgen rondom telefonische verkoop.
Zoals ik al verwacht had...... GEEN antwoord op mijn vraag!!
Wel een reactie waar ik totaal niet om gevraagd heb: ik vroeg niet om een voicelog terug te luisteren!!

Dus maar weer opnieuw:

- Waarom (!) krijgt TS die voicelog niet in haar emailadres?

Geef daar eens antwoord op, en niet zo'n nietszeggend antwoord als bijv.: 'dat is onze policy'.

Pretium is uiteraard bang voor bepaalde zaken. En ik kan daar wel een goede reden voor bedenken. Als er niet met (o.a.) deze voicelog 'geknoeid' is, WAAROM stuurt u die voicelog niet gewoon (digitaal) naar het emailadres van TS??
Dat is zelfs nog eenvoudiger en sneller dan een nietszeggende flutreactie hier te plaatsen door uw (zogenaamde) 'webcare'.

Een digitale voicelog is relatief eenvoudig te controleren of er 'geknipt en geplakt' is. En dat wordt moeilijker met het alleen beluisteren.... en dat weet dit 'bedrijfje' ook!!

pretium webcare
door pretium webcare - Mar 19, 2014 om 17:15
32 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Hutch,

We versturen voicelogs niet per e-mail om een tweetal redenen. Allereerst staat op de voicelog niet alleen het geluid van de klant maar ook dat van onze medewerker. Uiteraard vinden we het van belang de privacy van zowel onze klanten als onze medewerkers te beschermen. Daarnaast is het niet mogelijk de opname te versturen omdat we willen voorkomen dat de opnames bewerkt en/of verspreid worden.

Zoals in onze eerdere reactie aangegeven is eenieder van harte welkom om onze klantenservice te bellen, of bij ons langs te komen, om de voicelog te beluisteren.

Met vriendelijke groet,

Caroline – Webcare team Pretium

fi
door fighter - Mar 19, 2014 om 18:47
13 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, maar ik heb door de telefoon aangegeven dat IK het wilde horen. Nee, mijn man moest zelf aan de lijn komen. Het ging er nu juist om dat ik het zelf wilde beluisteren.
We kunnen natuurlijk de telefoon zo instellen dat iedereen in de kamer mee kan luisteren en ........we zouden het dan ook op kunnen nemen ;) Dus dat er geknipt en geplakt kan worden bij een digitale versie wil er bij mij niet in. Dat kan via een opname per telefoon ook.

hutch
door hutch - Mar 19, 2014 om 20:19
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=pretium webcare schreef op woensdag 19 mrt 2014, 17:15]We versturen voicelogs niet per e-mail om een tweetal redenen. Allereerst staat op de voicelog niet alleen het geluid van de klant maar ook dat van onze medewerker. Uiteraard vinden we het van belang de privacy van zowel onze klanten als onze medewerkers te beschermen. Daarnaast is het niet mogelijk de opname te versturen omdat we willen voorkomen dat de opnames bewerkt en/of verspreid worden.
Zelden zo'n onzinnige reactie gelezen!!

Waarom zou een klant niet de stem (...) van een medewerker mogen hebben?
Pretium heeft wel alle gegevens van haar klanten, maar wil niet hebben dat een klant de naam en/of stem van een medewerker krijgt???

En wat als de klant een gesprek zelf opneemt......?

M.a.w. of de medewerker vertelt nooit zijn naam aan de telefoon of liegt en noemt een fakenaam.
Dus 'Caroline' is ook een fakenaam?

En dan die hypocriete opmerking over 'privacy' van de klant en de medewerkers.....
Bullsh*t: het gaat Pretium alléén om die zogenaamde privacy van de mederwerkers.
En waarom eigenlijk? Dus Pretium heeft wel degelijk wat te verbergen.
En open kaart spelen is bij Pretium onbekend.

En opnames te bewerken?

Ook totale onzin. Pretium heeft toch het 'ruwe' materiaal. Dus de originele opname.
Bij een eventuele rechtzaak zal altijd de originele opname naar voren komen.
Maar Pretium geeft dus heel duidelijk aan, dat zij haar klanten totaal niet vertrouwt.
'Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten'.....

En voorkomen dat het verspreid wordt?
Ook onzin...... althans.... jullie hebben toch niets te verbergen?

En, Pretium, zoek eerst eens het verschil op tussen 'mogelijk zijn' en 'willen'.
Het is wel 'mogelijk', maar jullie 'willen' niet.

Een bonafide bedrijf heeft hier geen problemen mee, want die hebben niets te verbergen.
Dus wat heeft Pretium allemaal te verbergen???

fi
door fighter - Mar 19, 2014 om 20:30
13 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad, het ruwe materiaal is er altijd nog: wel vijf jaar!

En ..... eigenlijk mochten ze ons helemaal niet meer bellen want ik heb een aangetekend 'recht van verzet' gestuurd. Dus dat telefoontje mag eigenlijk niet meer, maar ik wil de voicelog graag per e-mail hebben. Kunnen we er gezellig samen, knus op de bank naar luisteren.

pretium webcare
door pretium webcare - Mar 20, 2014 om 12:42
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=fighter schreef op woensdag 19 mrt 2014, 18:47]Tja, maar ik heb door de telefoon aangegeven dat IK het wilde horen. Nee, mijn man moest zelf aan de lijn komen. Het ging er nu juist om dat ik het zelf wilde beluisteren.
We kunnen natuurlijk de telefoon zo instellen dat iedereen in de kamer mee kan luisteren en ........we zouden het dan ook op kunnen nemen ;) Dus dat er geknipt en geplakt kan worden bij een digitale versie wil er bij mij niet in. Dat kan via een opname per telefoon ook.

Beste fighter,

We hebben er geen enkel bezwaar tegen dat u de voicelog terugluistert aan de telefoon. Ons enige verzoek is dat de klant (uw man) dit eerst zelf aan de telefoon aangeeft.

Met vriendelijke groet, Marjolijn - Webcare Pretium

hutch
door hutch - Mar 20, 2014 om 21:12
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Pretium,

uw 'verklaring' is onderuit gehaald. Oftewel een onzin-verklaring.

Wat heeft Pretium te verbergen??

fi
door fighter - Mar 20, 2014 om 21:39
13 Antwoorden / 1 Vragen

Door alle verhalen op internet - en ik heb ze denk ik allemaal gelezen - word je wat paranoïde voor een telefoontje van Pretium. Je bent bang om 'ja' te zeggen op hun vragen. Bijv. Ze vragen naar mijn man en hij komt aan de lijn en dan vragen ze of het goed is dat zijn vrouw gaat luisteren en dan moet hij 'ja' zeggen. Misschien stellen ze nog wel meer vragen en ik hoor niet waar hij 'ja' op zegt en hup zitten we weer aan een abonnement vast. Ik wil niet dat hij ooooooit nog met mensen van een callcenter in gesprek gaat.
Die lui zijn veel te rap voor oudere mensen. Hij vertelde nog dat het een heel vriendelijke dame was - dat weer wel ;) - maar dat ze zo snel sprak dat hij het allemaal niet bij kon houden. Toen heb ik alleen maar gezegd, stuur maar wat documentatie dan kan ik het met mijn vrouw overleggen. Ha, ik regel nl. die zaken altijd en inderdaad overlegt hij altijd met mij en ik met hem.

herrdroetker
door herrdroetker - Mar 20, 2014 om 22:29
275 Antwoorden / 10 Vragen

Freunde und Freundinnen,

De opname van telefonische verkoopgesprekken voor telefonieabonnementen is van nul en generlei waarde. Daarin staat weergegeven dat u met "ja" antwoordt op uiteenlopende vragen en niet dat u kennis heeft genomen van de voorwaarden van de overeenkomst die u telefonisch werd aangeboden (de wettelijke "Informatieplicht"). Deze moeten namelijk integraal aan u worden voorgelezen en door u zodanig worden bevestigd dat u ze begrijpt en accepteert voordat u de overeenkomst telefonisch kunt sluiten.

Waarom?
Omdat deze voorwaarden bij Pretium klaarblijkelijk belangrijk genoeg zijn om u achteraf na het sluiten van de overeenkomst aan te houden en te bedreigen met een incassoprocedure als u geen gevolg geeft aan die voorwaarden.

De overeenkomst met Pretium Telecom omvat meerdere bladzijden met zeer kleine lettertjes. Het voorlezen daarvan duurt minimaal twintig minuten. Met de verificatie van begrijpen en instemming van de klant moet daar toch wel 1 uur voor worden gerekend.

Dit was precies het mankement in de huidige Wet overeenkomsten op afstand dat (eindelijk) op 13 juni 2014 is opgelost met de bepaling dat telefonisch aangeboden overeenkomsten altijd schriftelijk moeten worden bevestigd.

In De Telefoongids leest u alle bijzonderheden.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

fi
door fighter - Mar 20, 2014 om 22:47
13 Antwoorden / 1 Vragen

,
Aha, ik begrijp het. Maar ik ben zo nieuwsgierig hoe zo'n gesprek nu verloopt. Is er niemand hier op internet die zo'n uitgeschreven telefoongesprek heeft? Dat zou ik best eens interessant vinden.

pretium webcare
door pretium webcare - Mar 21, 2014 om 11:10
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=fighter schreef op donderdag 20 mrt 2014, 21:39]Door alle verhalen op internet - en ik heb ze denk ik allemaal gelezen - word je wat paranoïde voor een telefoontje van Pretium. Je bent bang om 'ja' te zeggen op hun vragen. Bijv. Ze vragen naar mijn man en hij komt aan de lijn en dan vragen ze of het goed is dat zijn vrouw gaat luisteren en dan moet hij 'ja' zeggen. Misschien stellen ze nog wel meer vragen en ik hoor niet waar hij 'ja' op zegt en hup zitten we weer aan een abonnement vast. Ik wil niet dat hij ooooooit nog met mensen van een callcenter in gesprek gaat.
Die lui zijn veel te rap voor oudere mensen. Hij vertelde nog dat het een heel vriendelijke dame was - dat weer wel ;) - maar dat ze zo snel sprak dat hij het allemaal niet bij kon houden. Toen heb ik alleen maar gezegd, stuur maar wat documentatie dan kan ik het met mijn vrouw overleggen. Ha, ik regel nl. die zaken altijd en inderdaad overlegt hij altijd met mij en ik met hem.

Beste Fighter,

Helaas is via de telefoon de enige manier om de voicelog te beluisteren. We zullen uw man op dat moment geen abonnement proberen te verkopen. U kunt natuurlijk ook altijd de telefoon op 'speaker' zetten zodat u beide kunt meeluisteren.

Met vriendelijke groet,
Caroline - webcare team Pretium

varabas
door varabas - Mar 21, 2014 om 11:58
450 Antwoorden / 35 Vragen

Caroline van Webcareteam Pretium,

De voicelog wordt niet per email toegestuurd want dan kan deze "bewerkt en/of verspreid worden".
Wat jullie wel doen is per telefoon laten beluisteren, maar dan kan de voicemail toch ook door de (ex) klant worden opgenomen en bewerkt en verspreid worden?

Nee, ik en ik neem aan vele anderen kunnen ons niet verplaatsen en de werk- en denkwijze van jullie!

Denk vanavond nog even voor het slapen gaan wat je de hele dag zit te doen en neem je beslissing!
Ik wens je veel succes bij je nieuwe werkgever.

Bassie
Er is volgens Pretium, Nyks aan de hand

door 1953 - Mar 21, 2014 om 18:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Het onderwerp deze discussie is toch 'Aangetekende brief met ontvangstbevestiging is veranderd'

Wat heeft Pretium op deze forum dan te zoeken of te reageren op die voicelog?

herrdroetker
door herrdroetker - Mar 21, 2014 om 19:57
275 Antwoorden / 10 Vragen

Lieber 1953,

Onder de 'bekende' telefonieaanbieders is Pretium de enige bij wie andere correspondentie dan aangetekende brieven met 'Track & Trace' (zoals ik recent heb geleerd in plaats van 'met ontvangstbevestiging') niet aankomt. Vandaar dat zij zich aangesproken voelt.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

pretium webcare
door pretium webcare - Mar 24, 2014 om 17:21
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 21 mrt 2014, 18:10]Het onderwerp deze discussie is toch 'Aangetekende brief met ontvangstbevestiging is veranderd'

Wat heeft Pretium op deze forum dan te zoeken of te reageren op die voicelog?

Beste 1953,

U heeft gelijk dat dit enigszins off topic is, echter proberen wij te reageren op vragen of opmerkingen m.b.t. Pretium, zo ook op dit forum en binnen dit topic.

Met vriendelijke groet,
Caroline - webcare team Pretium

fi
door fighter - Mar 24, 2014 om 23:10
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat ik maar geen gebruik maak van de voicelog. Als de telefoon bij ons overgaat, zegt mijn man altijd: neem jij maar op, het is toch voor jou. Maar nu net die donderdagmiddag was ik weg en neemt hij de telefoon op. Dus als er gebeld wordt voor de voicelog, bestaat de kans dat ik weg ben en kan ik het nog niet horen. Ik vind het wel best zo. We zijn er van af en dat was het doel. Dat is dank zij dit forum en dr. Oetker gelukt. (voorbeeldbrieven

costnix
door costnix - Mar 25, 2014 om 10:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@fighter
Gelijk heeft u! En voor de volgende keer, dat u door een bedrijf gebeld wordt, vraag onmiddellijk met welk doel er gebeld wordt. Hou zelf het initiatief. Dreigt u dit te verliezen, dan is er een knop op uw telefoon, die u uit de puree helpt.