Anatra
Beste,
Ik maak al een geruime tijd jaarlijks gebruik van de online backup dienst van Anatra. Dit kwam neer op een jaarbasis van 18 euro voor 524 gigabite. Perfect.
Deze (reseller) die zijn geheugen ergens anders plaatst vind het ineens te duur worden en stuurt ons een mail met het besluit te stoppen met hun huidige partner en verder te gaan met hun nieuwe partner die 6,95 euro per maand kost. Wij krijgen te horen via deze brief dat dit voor ons ook geld en per 1-10-2016 ingaat.
Kunnen ze de prijs voor ons zomaar verhogen of heb je als klant recht op je oude prijs?
Geeft men u niet de kans dan om op te zeggen? ( Als u dit wilt). Is wel een enorm prijsverschil. Lijkt me dat u dan van deze dienst geen gebruik meer hoeft te maken en kan opzeggen. Staat zoiets niet in die brief?
18 euro per jaar was wel erg weinig. 6,95 per maand komt meer bij de werkelijkheid. Men geeft aan de prijs te verhogen per 1 oktober dus heeft u volop tijd om informatie te zoeken inzake prijzen bij andere bedrijven en eventueel op te zeggen. U kunt moeilijk van een bedrijf verwachten dat de prijs altijd hetzelfde blijft.
U heeft alleen recht op de oud prijs als u een contract heeft waarin dit staat en als in het contract staat dat die prijs niet verhoogd mag worden.
Ik neem aan dat u een particuliere klant bent. U hoeft deze verhoging niet te accepteren en kan de overeenkomst opzeggen en elders een contract afsluiten.
Hallo Hans Bosklopper ,
U heeft meer mogelijkheden en voordelen waaronder : wij bieden dus straks een All In One backup oplossing die alle ( tot nu toe optionele ) optie Box en Nas en delen bevat , klik op de rode regel .
http://www.anatra.nl/services/announcements/21/Belangrijke-mededeling-over-verandering-in-onze-backup-service.html
OPZEGGEN ,
1. Een gebruiker kan op elk moment zijn/haar account opzeggen. Dit kan door het maken van een ticket via onze support site of door in te loggen in Mijn Anatra en vervolgens opzegging van de dienst aanvragen.
2. Een account kan enkel worden opgezegd, door degene die bevoegd is de account te gebruiken en bij Anatra bekend is.
3. Anatra account wordt 10 dagen na het ontvangst van de opzegging stopgezet. Account van de gebruiker wordt dan gesloten en alle data worden definitief en onherstelbaar verwijderd.
Kunnen ze de prijs voor ons zomaar verhogen
Ja, maar dan kuin je opzeggen als je het er niet mee eens bent.
of heb je als klant recht op je oude prijs?
Nee.
Kunnen ze de prijs voor ons zomaar verhogen of heb je als klant recht op je oude prijs?
Lees bovenstaande regel eens en denk eens na, heel even maar, in het algemeen gezien.
Dan zou er geen enkel artikel of dienst meer mogen gaan kosten als je eerste keer gebruik en konden we nog tanken voor beneden de gulden per liter .... als voorbeeld. Huursverhogingen en accijnzen op vele zaken worden gewoon betaald zonder de vraag: "Mag dat zomaar?".
Beste Hans, Google even op stack trans ip.
Je meldt je aan en na een dag krijg je de toegangsgegevens. Je krijgt het 1TB gratis cloud/opslag. Is een Nederlandse dienst
Diewilik
@Hans Klopper ,
Aanvulling op @Diewilik gratis 1Tb opslag Stack , er zit geen backup bij , klik op de rode regel en scroll helemaal naar beneden ( groen 1000 Gb gratis )
https://www.transip.nl/stack/
Lees ook deze gegeven antwoorden betreft Stack ,
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/gratis-opslag-one-drive-van-microsoft-verdwijnd-voor-een-groot-deel?id=583452
Hier in dezelfde situatie, maar nu ik vraag om restitutie van het afgesloten contract omdat ik nu namelijk niet bij Anatra wil blijven (ik wil namelijk een betrouwbare back-up hebben), niets meer van ze gehoord.
4x al gemaild, 2x officieel formulier op de website ingevuld, niks!
Volgens mij is dit geen professioneel bedrijf maar wat geklungel door iemand die handig is met computers.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer