ba
door bas1988 Mar 27, 2013 om 23:36
Computers & telefonie

Bekeuring downloaden 1000 euro per stuk?

Ik woon in duitsland en heb wat dingen downloaden, nu heb ik verschillende bekeuringen gehad in een hele korten tijd, van 1000 per stuk.
Dit kan ik natuurlijk nooit betalen.
Wat kan ik doen, contact opnemen met het advocatenbureau wordt me via internet overal afgeraden.

7382 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 27, 2013 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kun je dan beter in Duitsland informatie zoeken......
Heb het hier nog nooit gehoord, downloaden is (hier) niet strafbaar, uploaden wel.

Hoezo moet je geen contact opnemen met een advocaat ?
Zijn die boetes wel echt ?!

ve
door verwijderd - Mar 27, 2013 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kwam iets tegen op een forum, weliswaar uit 2009, ook Duitse met boete op Nederlands forum:

--Maar ik heb een tijd in duitsland gewoond en ik heb weleens gehoord dat er bedrijven zijn die willekeurig mensen dit soort brieven stuurt om zo geld binnen te krijgen.--

ve
door verwijderd - Mar 27, 2013 om 23:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, ik vergeet de link, lees het eens door -- Klik Hier --

ve
door verwijderd - Mar 28, 2013 om 00:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie eist die bewijst! Dan wel voor de rechter!

ve
door verwijderd - Mar 28, 2013 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het officieele boetes zijn, dan is er ongetwijfeld een rechtzaak geweest. Zo niet, dan lijkt het erop dat je samen met die leuke "gratis" content malware hebt binnen gesleept. Voortaan gewoon maar op legale wijze de boel kopen, scheelt een hoop gedoe.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2013 om 09:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

bas1988 schreef op woensdag 27 mrt 2013, 23:36: Ik woon in duitsland en heb wat dingen downloaden, nu heb ik verschillende bekeuringen gehad in een hele korten tijd, van 1000 per stuk.

WAT voor dingen heb je gedownload? En van WIE zijn die bekeuringen? Zijn dat (z.g.) bekeuringen die op je scherm verschijnen?

ve
door verwijderd - Mar 28, 2013 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gaat het soms om Getty images?. Indien ja, klik dan HIER

ve
door verwijderd - Mar 28, 2013 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

En hoe heb je gedownload?
Uit nieuwsgroepen of met p2p? (torrents)
Ik denk met P2P anders kan men heel moeilijk je ip-adres achterhalen.
Dat is juist het punt met P2P, je bent niet alleen aan het downloaden, maar ook aan het uploaden en maak je deel uit van een netwerk waarbij ook je ip-adres zichtbaar is, anders kan men geen content adresseren.
In Nederland mag je bepaalde dingen downloaden voor eigen gebruik, maar uploaden mag je helemaal niets, en in Duitsland mag je helemaal niets.
Er zal nog wel geen rechtszaak zijn geweest.
Er is gewoon iemand geweest die alle ip-adressen gecheckt heeft bij het rondgaan van die torrents waarbij jij ook deel van was en nu alle ip-adressen afloopt.
Jouw provider moet dan wel jouw prive-gegevens vrijgegeven hebben, en dat kan niet zomaar.
Heb je dat schrijven van dat advocatenkantoor thuis gehad?

ve
door verwijderd - Mar 29, 2013 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

in Duitsland moet je zeker geen muziek downloaden, dat is een kostbare zaak.
in Duitsland zijn vele ouders straatarm geworden van hun kinderen,die wat muziek
gedownload hadden 500 tot wel 1000 euro per liedje is wel gebeurd dat ze 5000 euro vroegen.
je zou kunnen onderhandelen over de prijs. dus niet meer doen daar.Maar als je in Duitsland
woont zou je dat toch moeten weten ? het is Nederland niet ! ze gaan ver daar als je niet
betaald komt de koekoeksplakker bij je langs u leest het goed ? dat is het Duitse woord
voor deurwaarder, die plakt zegeltjes op wat hij in beslag neemt.Dus handen af van
illegaal download.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2013 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe is het afgelopen? Ik heb net iets soortgelijk te horen gekregen... Alle tips zijn welkom hoe ik hier mee om moet gaan.

ve
door verwijderd - Dec 10, 2013 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je Bitcomet gebruikt voor het downloaden en uploaden van films, hoe kunnen ze daar achter komen?