halfertje
door halfertje Apr 16, 2006 om 23:15
Computers & telefonie

EEye digital security

Nadat er een windows-update is uitgevoerd krijg ik met opstarten een waarschuwing : eEye digital security . Het kwetsbare TextRange zou geïnstalleerd zijn. Ik krijg dus de keuze om die eEye digital security  JScript patch te un-installeren of niet . Ik heb géén idee wat het is en wat nu te doen ?

Vast bedankt, Marij

755 8 Rapporteer

mammeloe
door mammeloe - Apr 17, 2006 om 00:10
29 Antwoorden / 2 Vragen

ik kreeg hetzelfde ervoor na een opdate en heb het laten verwijderen en allles werkt nog prima.

Het komt van windows dus dan zal het wel goed wezen,want met zo,n update weet je ook niet wat ze er opzetten.

gladdeharry
door gladdeharry - Apr 17, 2006 om 10:39
463 Antwoorden / 14 Vragen

Ik kreeg hier dezelfde melding en heb het gewoon verwijdert.Daarna heb
je er geen last meer van.Ik heb trouwens wel van enkele personene
gehoord dat het verwijderen problemen geeft als je Norton hebt.Zijn
hier ook leden die daar meer vanaf weten?

Harry

csb5
door csb5 - Apr 17, 2006 om 11:13
85 Antwoorden / 6 Vragen

heb hier norton 2005

en heb ook de update gedaan ,norton gaf aan verdacht script gevonden virus ,heb hem toen toch uitgevoerd en uninstaleren gedaan.heb geen last meer van de melding,het programma is nu verwijdert, dit is een javascript uitvoerbaar bestand wat (denkt ik)gevaarlijk is en met de update verwijdert word .of hersteld word.

boer44
door boer44 - Apr 17, 2006 om 11:44
7 Antwoorden / 5 Vragen

Ook hier hetzelfde probleem,maar ik kan het(tot nu toe)totaal niet verwijderen.Geprobeerd maar mislukt steeds.Wil ik het verwijderen begint Norton(2003)te zeuren en meld het volgende:OBJECT:windows script hot shell object.ACTIVITEIT:regwrite.BESTAND:Ms Exec.exe.   Probeer ik om door te gaan komt de melding dat er een onherstelbare instalatiefout inzit .Kan het dus niet verwijderen helaas.

boer44
door boer44 - Apr 17, 2006 om 12:11
7 Antwoorden / 5 Vragen

Kleine aanvulling op mijn eerdere reactie ivm enkele verkeerd geschreven dingetjes:OBJECT:windows script host object.ACTIVITEIT:RegWrite.BESTAND:MsiExec.exe.Ook verwijderen uit software lukt niet.(de grootte is trouwens 0,10mb).Komt weer Norton melding zoals boven beschreven en daarna software melding:Onherstelbare fout bij instalatie.Lukt dus niet helaas.Hoop dat jij meer succes hebt Marij.

halfertje
door halfertje - Apr 17, 2006 om 22:09
2 Antwoorden / 8 Vragen

 Hoi ,

bedankt allemaal voor het meedenken . Ik heb vandaag toch ook maar die un-install gedaan en (tot nu toe) geen problemen. Hoop dat ik nu geen risico loop ! En dat microsoft snel een patch beschikbaar heeft om het lek in IE te dichten . Gr. Marij

kw
door kweettniet - Apr 19, 2006 om 18:28
10 Antwoorden / 8 Vragen

Hoi Marij,

Volgens mij loop je geen gevaar. Vermoedelijk heb je de melding van eEye digital security gehad dat de Microsoft-patch op je pc ontdekt is (je had immers een update uitgevoerd) en dat je de eEye-patch dus kunt verwijderen. De patch van eEye is waarschijnlijk automatisch geïnstalleerd tijdens het draaien van Hitman.

Voor de norton 2005-gebruikers: Als je de optie 'volledige script eenmalig toestaan' kiest komt een en ander volgens mij wél in orde.

halfertje
door halfertje - Apr 19, 2006 om 18:30
2 Antwoorden / 8 Vragen

Hoi Kweettniet ,

Ik heb nog eens op internet gezocht en denk ook dat jouw uitleg de juiste is . Bedankt , Marij