Gebruikte ipv nieuwe telefoon gekregen bij Vodafone abonnement
Vorig jaar november heb ik bij Belcompany in Meppel een Vodafone abonnement afgesloten met daarbij een nieuwe HTC Sensation.
In deze tijd was de HTC Sensation het topmodel van HTC.
Een maand nadat ik de telefoon in gebruik had genomen viel de telefoon steeds vaker onverwachts uit zonder duidelijke reden.
Ik heb Belcompany meerdere malen hierover gecontacteerd maar deze gaven telkens aan dat het waarschijnlijk een software probleempje zou zijn en dat ik het beste kon wachten op een update.
Afgelopen maand was het zo erg dat de telefoon meerdere malen per dag uitviel.
Nu had ik op internet gelezen dat dit een redelijk bekend probleem van de Sensation is.
Ook staan er alternatieve oplossingen zoals het plaatsen van een speelkaart achter de batterij zodat deze beter blijft zitten en een oplossing om het internet alleen op de langzame instelling te zetten.
Ik ben echter van mening dat bij een duur product zoals deze telefoon dit gewoon niet mag gebeuren en dat dit anders onder garantie dient te worden.
Inmiddels was ik het echt helemaal zat en ben ik persoonlijk naar de Belcompany winkel in Meppel gegaan.
Heb daar het probleem voorgelegd, men gaf aan hier niet van op de hoogte te zijn en gaf twee mogelijkheden.
1. Via Belcompany ter reparatie opsturen, circa 30 dagen wachten.
2. Zelf contact met HTC opnemen voor reparatie, circa 10 dagen.
Ik heb contact met HTC opgenomen en deze haalde de telfoon keurig de volgende op.
Binnen een week had ik het toestel weer terug in huis met een gedane Boardswap (nieuw binnenwerk)
Toen ik de telefoon terug had deed ik de thuis gehouden SD kaart er weer terug in.
Mijn telefoon vroeg of ik de updates mbt de contacten en de berichten terug wou zetten.
Ik heb alle back-ups terug laten zetten.
Tot mijn zeer grote verbazing stonden er wel zeker 60 nieuwe contacten in die ik niet ken.
Gek genoeg allemaal uit mijn eigen woonplaats.
1 van de contacten stond als Thuis.
Aangezien het nummer niet van mij zelf was heb ik besloten dit nummer te bellen en te vragen hoe het kan dat ik zijn/haar contacten, berichten e.d. in mijn telefoon heb.
Ik heb contact gehad met een man welke aangaf inderdaad ook een HTC Sensation te hebben gehad welke niet goed was.
Er waren problemen met de speaker en de telefoon viel telkens uit.
De telefoon was ter reparatie naar The Phonehouse gebracht welke de speaker hebben gerepareerd.
Echter het probleem van het uitvallen bleef.
Daarop gaf de man aan heeft hij het toestel mogen wisselen voor een nieuwe.
Dit heeft zich allemaal afgespeeld kort voor dat ik deze telefoon als nieuw heb gekregen.
The Phonehouse gaf bij het afsluiten van het abonnement aan nog precies 1 Sensation te hebben. Voor de klantvriendelijkheid hadden ze het toestel reeds klaar gemaakt, wil zeggen SIM kaart en SD kaart er in. Dit zodat ik kon zien dat het toestel het deed.
Men wist dus donders goed dat men mij een gebruikt toestel als nieuw verkocht en dan ook een die het nog steeds niet goed deed!
Ik heb Vodafone gebeld aangezien ik het abonnement met daarbij behoren dit nieuwe toestel bij hun heb afgenomen en bij hun nog steeds elke maand er voor betaal.
Hun gaven tijdens het gesprek aan dat dit een zeer kwalijke zaak was maar dat hun er ook niet aan kunnen doen.
Dit omdat Vodafone alleen over het leveren van de SIm kaart en de belminuten gaat.
Erg vreemd want ik betaal toch echt aan hun voor mijn toestel!
Tevens heb ik Belcompany gebeld met hetzelfde verhaal.
Men gaf aan dat mij inderdaad een gebruikt toestel in plaats van een nieuw toestel is geleverd.
En bood daar enkel de excuses voor aan. Hier werd ik natuurlijk niet blij van en heb dit ook aangegeven.
Uiteindelijk geeft het hoofdkantoor aan mij een schadevergoeding te willen geven van €45. Wat in mijn ogen totaal niet relevant is.
Ik heb aangegeven gewoon een nieuw toestel te willen hebben en geen geld, zeker niet zo'n klein bedrag.
Hierop gaf de dame aan dat het een menselijke fout was en dat dit het gene is wat hun kunnen doen.
Anders had ik maar binnen 14 dagen terug moeten komen.
Ik ben hier niet mee akkoord gegaan want in mijn ogen slaat deze oplossing helemaal nergens op.
Ik betaal per maand al meer voor mijn abonnement!
In mijn ogen heb ik gewoon recht op een nieuw toestel.
Ik heb ook niet eerder er achter komen dat dit een gebruikt toestel is geweest omdat ik pas na reparatie een back-up terug hoefde te zetten. Er was ook geen andere manier om hier achter te komen.
Kan iemand mij vertellen waar ik in dit geval recht op heb?
Is het niet aannemelijker dat je 'pas' na de reparatie een tweedehands toestel gekregen hebt?
Nee het toestel wat mij geleverd is tijdens het afsluiten van het nieuwe contract was gebruikt.
Dit is inmiddels ook aan de hand van het "oude" IMEI nummer door het hoofdkantoor van Belcompany bevestigd.
De gegevens van de oud-eigenaar stonden namelijk ook op de SD kaart welke nooit mee naar HTC ter reparatie is gegaan.
Inmiddels is n de trilfnctie van het toestel defect.
Belcompany hoofdkantoor wil een schadevergoeding betalen van €45 en het toestel wederom repareren.
Dat wil ik niet ik wil nu gewoon eindelijk een nieuw goed functionerdend toestel.
Zie nu dat ik in mijn frustratie twee maal The Phonehose heb getypt in het bericht hierboven.
Dit moet echter Belcompany zijn!
Maar hebt u dan bijna een jaar gewacht met het teruggaan naar de winkel? Valt nog mee dat ze niet zeggen dat de garantie verlopen is. En deed u dan zelf helemaal niets met die sd kaart, dat u niet eerder gezien hebt, dat daar nog oude, andere gegevens op stonden?
Niettemin wens ik u succes met het verkrijgen van een nieuw toestel, want daar heeft u linksom, of rechtsom recht op.
U heeft een koopovereenkomst met de verkoper, dat is in dit geval Belcompany. U heeft een nieuwe telefoon gekocht, maar er is u een gebruikt toestel geleverd. Dat is niet volgens de overeenkomst. U heeft het recht om alsnog het correcte toestel geleverd te krijgen. Dus dat wordt een nieuw zelfde toestel.
Zeer kwalijk van Belcompany overigens, alles wijst erop dat de verkoper er zich terdege van bewust was dat hij u een gebruikt toestel verkocht. Dat duidt op misleiding.
Wat nu te doen. Het beste is een aangetekende brief naar de winkel met daarin de mededeling dat u een gebruikt product is geleverd tijdens de koop in plaats van een nieuw, waar u recht op had. Dat dit niet is volgens de overeenkomst. Dat u geen genoegen neemt met de schadevergoeding die is voorgesteld, maar dat u alsnog recht heeft op het nieuwe product.
Dateer de brief en vraag om een schriftelijke reactie van de winkelier binnen bijv. 10 dagen.
Zelf een kopie bewaren.
U kunt ook bellen met Belcompany (de winkel) en vertellen dat u met uw klacht op de Kassa site staat en dat zij natuurlijk de mogelijkheid hebben om daar (eventueel met webcare) op uw klacht te reageren. Dat doet soms wonderen.
@sabas, je hebt dubbel en dwars recht op een nieuw toestel.
Zet ook op de klachtencompas van de consumentenbond je klacht neer. Op klacht.nl. Op het Radarforum, facebook, twitter. Laat je niet afschepen!
(dat je Belcompany bedoelde is wel duidelijk)
zoekster schreef op woensdag 21 nov 2012, 15:48: U heeft een koopovereenkomst met de verkoper, dat is in dit geval Belcompany. U heeft een nieuwe telefoon gekocht, maar er is u een gebruikt toestel geleverd. Dat is niet volgens de overeenkomst. U heeft het recht om alsnog het correcte toestel geleverd te krijgen. Dus dat wordt een nieuw zelfde toestel.
Zeer kwalijk van Belcompany overigens, alles wijst erop dat de verkoper er zich terdege van bewust was dat hij u een gebruikt toestel verkocht. Dat duidt op misleiding.
Wat nu te doen. Het beste is een aangetekende brief naar de winkel met daarin de mededeling dat u een gebruikt product is geleverd tijdens de koop in plaats van een nieuw, waar u recht op had. Dat dit niet is volgens de overeenkomst. Dat u geen genoegen neemt met de schadevergoeding die is voorgesteld, maar dat u alsnog recht heeft op het nieuwe product.
Dateer de brief en vraag om een schriftelijke reactie van de winkelier binnen bijv. 10 dagen.
Zelf een kopie bewaren.
U kunt ook bellen met Belcompany (de winkel) en vertellen dat u met uw klacht op de Kassa site staat en dat zij natuurlijk de mogelijkheid hebben om daar (eventueel met webcare) op uw klacht te reageren. Dat doet soms wonderen.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Ik heb inmiddels ook op advies een brief van 3 kantjes gemaakt welke ik aangetekend naar het hoofdkantoor van BelCompany zal sturen.
Ben benieuwd naar de reactie want die van de klantenservice is tot nu toe echt slecht.
tijger1 schreef op woensdag 21 nov 2012, 17:51: Maar hebt u dan bijna een jaar gewacht met het teruggaan naar de winkel? Valt nog mee dat ze niet zeggen dat de garantie verlopen is. En deed u dan zelf helemaal niets met die sd kaart, dat u niet eerder gezien hebt, dat daar nog oude, andere gegevens op stonden?
Niettemin wens ik u succes met het verkrijgen van een nieuw toestel, want daar heeft u linksom, of rechtsom recht op.
Het valt me zeker niet mee dat de garantie niet is verlopen.
Wettelijk gezien is deze volgens mij min. 2 jaar.
Tevens heb ik tot nu toe nog geen enkele reden gehad om de SD card uit het toestel te halen.
Het enige vanwaar ik kon uitvond dat dit een gebruikt toestel was, was een back-up file.
Deze back-up file's zijn niet 1, 2 3 te vinden op de SD card.
Dus zo raar is het denk ik niet.
Maar bedankt voor het succes wensen.
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
Op de website van HTC staat dat men standaard 2 jaar garantie geeft.
Waarom HTC TopGarantie? Met een HTC telefoon heb je niet alleen de modernste technologie in handen, het is met HTC Sense ook nog eens voorzien van het grootst mogelijke gebruiksgemak. En wij weten als geen ander dat dat gemak heel snel went. Daarom besteden wij veel aandacht aan de betrouwbaarheid van onze telefoons en aan onze service aan jou. Dus wanneer je onverhoopt toch een storing aan jouw telefoon hebt, dan staan wij voor je klaar om het zo snel mogelijk en met zorg te herstellen. Dit kan zowel binnen als buiten de 2 jaar standaard fabrieksgarantie zijn. Maar wanneer er onverhoopt iets vervelends mee gebeurt, bijvoorbeeld doordat je hem per ongeluk uit je handen hebt laten vallen of dat hij gestolen wordt, dan dekt de standaard fabrieksgarantie dit niet. Daarom hebben wij voor jou een bijzonder garantie-uitbreidingspakket samengesteld: HTC TopGarantie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer