re
door reini_1 Dec 15, 2012 om 17:59
Computers & telefonie

Geheugen loopt vol van Samsung Galaxy Ace

Hallo allen,

Sinds anderhalf jaar ben ik in het bezit van een Samsung Galaxy Ace (GT-S5830). In het begin was ik erg tevreden en kon ik met het toestel alles wat ik wilde. Sinds de update naar Android 2.3.5 gaat het echter een stuk minder. Wekelijks moet ik apps verwijderen en heb er nu, naast de apps van Google die je dus niet kan verwijderen, alleen nog Wordfeut, SportyPal, Buienradar en de Rabo telebankieren app op staan. Echter, ook deze week merkte ik weer dat ik geen apps meer kan updaten aangezien er niet voldoende geheugen beschikbaar is. Alle apps die ik naar het SD geheugen kon verplaatsen staan ook aldaar, maar nog steeds geheugenproblemen. Ik ben al bij T-Mobile geweest (mijn telefoonprovider) en ben daar erg teleurgesteld vandaag gekomen, ze kunnen niks voor me betekenen anders dan mij een ander toestel verkopen. Ze zeggen dat het aan de apps ligt, die steeds groter worden. En ze hebben ook wel gelijk hoor, alleen als ze mij dat hadden verteld bij de aanschaf van deze foon, had ik natuurlijk voor een ander type gekozen.
Mijn vraag: Wie heeft misschien een oplossing voor dit probleem? Ik bedoel bijvoorbeeld, weet iemand hoe ik de YouTube app kan verwijderen ? (dat scheelt al weer 22MB)
Ook andere opties zijn van harte welkom. Ik voel me namelijk enigzins belazerd. Het is een mooie foon, maar heeft veel te weinig intern geheugen...

Groetjes,

Reini

46009 17 Rapporteer

freya
door freya - Dec 15, 2012 om 18:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo reini,

Tja, ik zou zeggen: "verkopen op marktplaats en dan iets kopen wat meer bij de tijd is".

Dit toestel is toch alweer bijna 2 jaar oud, draait op een oude Androidversie en heeft gewoon erg weinig intern geheugen. Kortom, je blijft rommelen met het schuiven van programma's naar een sd-kaartje.

Een andere échte oplossing is er niet....

m.vr.gr. Freya

f.weele
door f.weele - Dec 17, 2012 om 07:52
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Je kan deze ook nog eens proberen "RootAppDelete". Goed lezen wat er staat omschreven. Punt is dat je in de root van het toestel moet komen (Root Access) om deze standaard apps te verwijderen.
m.vr.gr.

f.weele
door f.weele - Dec 17, 2012 om 08:13
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Op de website van "ComputerTotaal stond op 19 okt. 2011 een stukje beschreven hoe je root-toegang kunt krijgen.

Kopieer deze link even en lees het hele artikel.
m.vr.gr.

f.weele
door f.weele - Dec 17, 2012 om 08:14
1085 Antwoorden / 27 Vragen

nou lekker, dat linkgebeuren werkt dus niet meer bij mij.
http://computertotaal.nl/software/23168-ontwijk-beperkingen-met-root-toegang-in-android.html

freya
door freya - Dec 17, 2012 om 09:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Voor het gemak hier de directe 'link': *[u]klik[/u]*.
Freya

f.weele
door f.weele - Dec 17, 2012 om 12:33
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Reini, als je je toestel kunt rooten, dan kun je in de google play store de gratis app "Move 2Sd enabler (root only) downloaden. Hiermede verplaats je de (eerst niet verwijderbare) app. naar je sd-kaart.
"Root explorer"is ook zo'n app, maar deze moet je betalen.
m.vr.gr.

f.weele
door f.weele - Dec 17, 2012 om 20:43
1085 Antwoorden / 27 Vragen

In google play store staat de volgende app. "Easy Uninstaller", probeer deze eens voor het verwijderen van de apps.
m.vr.gr.

re
door reini_1 - Dec 17, 2012 om 20:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allemaal. Dank voor jullie reacties, ik ben er een stuk wijzer van geworden. Het eenvoudigst is trouwens de Easy uninstaller app, voorgesteld door f.weele. Hiermee kan je inderdaad voorgeprogrammeerde app's verwijderen en maak je een hoop geheugen vrij.

f.weele
door f.weele - Dec 18, 2012 om 08:35
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Reini, bedankt voor het terugmelden. Goed dat het gelukt is. Indien je wat meer over android wilt weten dan kun je naar de volgende sites gaan: www.tabletguide.nl, www.androidworld.nl, www.android-magazine.nl en in het engels; www.androidpolice.com.
Androidmagazine geeft ook regelmatig een blad uit waarin handige tips en tutorials staan.
Kijk eens op de website,in de tijdschriftenshop of eventueel in de bieb.
m.vr.gr.

an
door andrea123 - Feb 21, 2013 om 13:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,
Ik heb de desbetreffende app Easy Installer geïnstalleerd. Dat was de easy part.
Nu kan ik heel makkelijk mij eigen apps verwijderen, maar ik wil dus voor geprogrammeerde apps verwijderen zoals you tube om ruimte te krijgen want ik heb er maar 3 / 4 apps van mezelf opstaan en deze wil ik ook graag houden.
TIPS?? Please! en alvast bedankt!

f.weele
door f.weele - Feb 21, 2013 om 18:47
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@andrea123, Om apps te verwijderen die tot het besturingssysteem behoren, zal roottoegang moeten hebben. Als je niet weet wat rooten is en nog nooit hebt gedaan, dan raad ik het je af om dat te doen.
Zeker als je een nieuw toestel hebt, dan verspeel je eventueel het recht op garantie. Je kunt ook niet altijd alle apps verwijderen omdat je besturingssysteem die nodig heeft. Indien je een micro sd-kaart kan plaatsen, dan heb je in dat geval je geheugen uitgebreid en kun je apps daar naartoe verplaatsen.
Wil je toch je toestel rooten, dan kun je met "Titanium Backup Pro" ongewenste programma's uitschakelen of deïnstalleren. Je moet dan wel kennis hebben van het android besturingssyteem en weten wat je doet om
te voorkomen dat je systeembestanden verwijdert en je toestel beschadigt.
m.vr.gr.

ba
door bartsnewenergy - May 20, 2013 om 11:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

@f.weele dank voor je antwoorden, heeft me veel geholpen.

Ik zat met hetzelfde probleem. Inmiddels heb ik een aantal apps verwijderd en gebruik in plaats daarvan de mobiele site. Dan gaat het over de Facebook App, Twitter App en dergelijke. De website heeft dezelfde functionaliteiten als de Apps. Hierdoor kun je behoorlijk wat ruimte vrij maken.

f.weele
door f.weele - May 20, 2013 om 12:29
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@bartsnewergy: bekijk de volgende links ook eens even:
klik hier
Op de volgende site van XDA developers, kun je ook nog veel informatie vergaren: klik hier

m.vr.gr.

po
door positano - Aug 23, 2013 om 15:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

@f.weele => hartelijk dank. Ik was een beetje wanhopig omdat ik voortdurend de melding "onvoldoende geheugen" kreeg. Is dankzij rootappdelete opgelost. Super!

f.weele
door f.weele - Aug 24, 2013 om 08:15
1085 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=positano schreef op vrijdag 23 aug 2013, 15:45]@f.weele => hartelijk dank. Ik was een beetje wanhopig omdat ik voortdurend de melding "onvoldoende geheugen" kreeg. Is dankzij rootappdelete opgelost. Super!
Heel hartelijk dank voor je reactie. Voor iedereen geldt; hou rekening met de beperkte opslagcapaciteit van je smartphone. Van het interne geheugen gaat al behoorlijk wat verloren door het besturingssysteem wat hierop is geplaatst. Kijk goed naar welke apps je hebt geïnstalleerd. Sommige apps overlappen elkaar of hebben de zelfde functie. Verwijder dan één van deze. Er bestaan ook nogal wat misverstanden over de sd-kaart. Op een externe sd-kaart (het zelf te plaatsen micro-sd kaartje) kun je geen apps naartoe verplaatsen. Hierop zet je muziek, video,film, foto's en je back-up van alles wat er op je telefoon staat. Er zijn verschillende apps waarmee je een back-up kunt maken, maar kijk eerst wat er vanaf de fabriek is opgezet.
Vaak zit er in je virus/malwarescanner al een mogelijkheid om te back-uppen. Belangrijk is zeker zo'n virus/malware scanner. (o.a. bitdefender(free) kwam onlangs zeer goed uit een test). Lees goed de recensies die worden gegeven bij de apps in de play-store. Indien een app. lager dan 4 scoort, is deze niet aan te raden om te downloaden. Voor degene die een toestel hebben dat is geroot (meestal china-phones) kunnen als alternatief apps/apk bestanden downloaden buiten de playstore om. Eén van deze apps is addfree van "bigtincan.com". Deze blokkeert vrijwel alle reclames. Open de link die in de eerste reactie staat (van bijgaande link) in de browser van je toestel en deze wordt direct gedownload. Volg daarbij de verdere instructies.
Veel succes en m.vr.gr.

f.weele
door f.weele - Aug 31, 2013 om 11:59
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Nog even terugkomend op mijn antwoord van 24/8 , 08.15 uur. Het verplaatsen van apps naar de externe sd-kaart is dus wel mogelijk, maar alleen dan wanneer het toestel geroot is. Zie ook mijn antwoord van 21 februari en de link in antwoord van 20 mei.
m.vr.gr.