am
door amateurtje Dec 15, 2013 om 19:50
Computers & telefonie

Google balk

Systeemherstel uitgevoerd, maar ben nu De Google zoekbalk kwijt. Werk met i.e. Hoe krijg ik die terug?

12065 13 Rapporteer

ltmvz
door ltmvz - Dec 15, 2013 om 20:13
949 Antwoorden / 18 Vragen

Welke zoekbalk heeft u nu dan?

am
door amateurtje - Dec 15, 2013 om 20:14
26 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb nu geen zoekbalk

edrick3
door edrick3 - Dec 15, 2013 om 20:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo amateurtje,

Klik hier.

am
door amateurtje - Dec 15, 2013 om 20:40
26 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb Google Toolbar gedownload, opnieuw opgestart en nu krijg ik als zoekbalk: Search Here.
Dat had ik eerder ook wel maar daarbij Google, daar kon ik dan meteen doorklikken naar bv zoeken naar afbeeldingen, maps enz. En dat zie ik nu nog niet terug.

aurora1
door aurora1 - Dec 16, 2013 om 00:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Staat Google wel als startpagina in IE?
Kijk anders ook of er iets vreemds bij add-ons/extensies staat.
Waarom heb je systeemherstel gebruikt, was dat vanwege malware o.i.d.?

ltmvz
door ltmvz - Dec 16, 2013 om 10:33
949 Antwoorden / 18 Vragen

Precies, aurora1, dit zijn de juiste vragen.

edrick3
door edrick3 - Dec 16, 2013 om 10:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@amateurtje,

Stap 1. Klik in de menubalk bovenin je browser op: "Extra" en dan op "Internetopties".

Als je geen menubalk ziet: ga dan met het muispijltje op de grijze bovenbalk staan en klik op de rechtermuisknop, voor het woord "Menubalk" moet een vinkje staan, zo niet, klik dan met je linkermuis op "Menubalk" en voer stap 1 uit.

Stap 2. Vul in het bovenste invulveld je gewenste startpagina in: b.v. https://www.google.nl (bekijk www.google.nl)

Stap 3.Klik op "OK" en je startpagina staat nu ingesteld.

Suc6

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 16, 2013 om 11:49
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Uit privacy overwegingen is het verstandig om deze, en iedere andere, toolbar niet te installeren.

ltmvz
door ltmvz - Dec 16, 2013 om 12:36
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 16 dec 2013, 11:49]Uit privacy overwegingen is het verstandig om deze, en iedere andere, toolbar niet te installeren.

Inderdaad, Startpage lijkt mij een (veel) betere keuze.

zonnetje69
door zonnetje69 - Dec 16, 2013 om 15:00
37 Antwoorden / 0 Vragen

@amateurtje

Dat "search here" ziet er niet uit als de Google toolbar. Als u ergens helemaal bovenin op de gekleurde bovenrand rechtsklikt, moet er een menu uitklappen met oa "menubalk", "werkbalk favorieten", "opdrachtbalk", "statusbalk" en indien geïnstalleerd "Google toolbar". Om die laatste zichtbaar te maken, moet er een vinkje voor staan. Als er nog meer toolbars in het rijtje staan, dan kan het zijn dat u die ziet ipv de Google toolbar. Als u die eventuele andere toolbars niet gebruikt, kunt u het vinkje daarvan weghalen.

In de Google toolbar vindt u ergens aan de rechterkant een steeksleuteltje. Als u daarop klikt komt u bij de instellingen. Hier kunt u onder andere de zoekmachine op google instellen (onder algemeen) en knoppen maken voor "afbeeldingen", "maps" etc. (onder "aangepaste knoppen").

Dit is in ieder geval hoe het bij mij in IE 10 werkt. Mocht u een andere versie van IE hebben, dan kan het er misschien wat anders uitzien.

am
door amateurtje - Dec 16, 2013 om 19:20
26 Antwoorden / 10 Vragen

Het is weer ok. Ik heb Google Toolbar opnieuw geïnstalleerd. Werkt weer perfect. Snap niet hoe dat ineens verdwenen kan zijn.

Allemaal bedankt voor de spontane hulp.

Jeanne

edrick3
door edrick3 - Dec 16, 2013 om 20:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@amateurtje,

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

dirck
door dirck - Dec 17, 2013 om 12:33
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=amateurtje schreef op maandag 16 dec 2013, 19:20]Het is weer ok. Ik heb Google Toolbar opnieuw geïnstalleerd. Werkt weer perfect. Snap niet hoe dat ineens verdwenen kan zijn.
Je hebt Systeemherstel uitgevoerd. Met andere woorden: je hebt de computer weer in de tijd terug gezet zoals het op die datum was, en als Google Toolbar toen nog niet geïnstalleerd was, maar pas na die datum, dan is het logisch dat de toolbar weer verdwenen is en zul je hem weer opnieuw moeten installeren.
Zo is het mogelijk dat er nog meer dingen verdwenen zijn of dat er zelfs programma's zijn die niet meer werken.
Ook is de kans groot dat er weer een heleboel updates van Windows geïnstalleerd moeten worden, het is maar net hoever je terug in de tijd gegaan bent.

Groet, Dirck