oo
door ookmaareenmens Jan 27, 2011 om 06:50
Computers & telefonie

Hollandsnieuwe

Heeft iemand misschien ervaring met de Hollandsnieuwe telefoonaanbieder? Ik gebruik nu kpn, maar wil overstappen naar een sim only.
Alvast bedankt voor de reacties.

19912 29 Rapporteer

drevil
door drevil - Jan 27, 2011 om 07:59
223 Antwoorden / 14 Vragen

Nog niemand heeft ervaring met Hollandsenieuwe, ze zijn erg nieuw. Mijn ervaring met nieuwe aanbieders echter is dat ze het nooit lang uithouden. Ze beginnen met frisse moed, maar na een paar weken, maanden, moeten ze constateren dat ze het niet geregeld krijgen zoals ze het in gedachte hadden en gaan ze aanpassingen maken die nadelig zijn voor de klant, of stoppen gewoon met bestaan.

Sim only abbonementjes kun je ook bij de gevestigde orde bestellen (kpn - vodafone - telfort). Goedkoper is vaak om dit dan via een online wederverkoper te doen. Ik heb goede ervaringen met typhone.nl. Van gsm-track.nl weet ik dat een paar bekenden daar goede ervaringen mee hebben.

oo
door ookmaareenmens - Jan 28, 2011 om 07:14
4 Antwoorden / 2 Vragen

Dank je wel voor je reactie drevil.
Ik heb ook goeie ervaringen met Typhone, maar zag dat ze bij hollandsnieuwe ook niet slecht waren met simonly abbonementen.
Ik ga nog even rondkijken.

Fijne dag nog.
Groet H

remi
door remi - Jan 28, 2011 om 07:26
317 Antwoorden / 84 Vragen

ik heb geen ervaring met hollandsenieuwe maar als je een sim-only abbonement wilt raad ik je simpel aan.
je betaald

2.50 voor 100 minuten
5.00 voor 200 minuten
het abbonement loopt 2 jaar.

jo
door joebiedoe - Jan 28, 2011 om 09:37
15 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga ook over naar hollandsnieuwe.
Voordelen voor mij zijn dat je alles uit een bundel kan doen, ook internet (hier wil ik geen tientje voor betalen als ik maar enkele tientallen Mb`s gebruik.
nu ben ik totaal klaar voor 9 euro, kan ik 275 minuten bellen of smsen of 275 mb internet.

ik heb er wel vertrouwen in omdat vodafone er achter zit

mahadma
door mahadma - Jan 28, 2011 om 09:57
11572 Antwoorden / 51 Vragen

Bereken eens voor jezelf (uitgaande van een maandgebruik) je bel en sms gedrag. Bereken dan je jaarbelkosten en vergelijk dit met de verschillende sim-only's en pre-paid. Dan zie je wat voor jou belgedrag het gunstigste is. Zelf gebruik ik Leb***-prepaid, vanwege mijn belgedrag ben ik goedkoper met met pre-paid (€ 20,00 per jaar aan reeële kosten, € 40,00 beltegoed) als welke sim-only dan ook, op jaar basis. Groet, MG.

da
door danosi - Feb 2, 2011 om 21:25
2 Antwoorden / 0 Vragen

Begin daar absoluut niet aan! Mijn verhaal...23 januari jl. heb ik mezelf aangemeld voor een abonnement van Hollands Nieuwe....19 euro betaald en 2 dagen later lag de simkaart in de bus. Mooi briefje erbij....sim was tegelijk te gebruiken als je de sim in een simlockvrij toestel doet en een telefoontje mee pleegt of smsje meestuurt, vanaf dat moment zou hij geactiveerd zijn of 7 dagen na ontvangst van de sim. Toen ik de sim in het toestel deed deed hij het niet. Ik na de site van Hollands Nieuwe..nergens een nummer bekennen..hun reden was dan hoeven de klanten geen kosten te betalen..nee Hollands Nieuwe belt ons wel...dan maar een mailtje sturen....kreeg een mailtje terug..die natuurlijk automatisch verstuurd was...hadden langer de tijd nodig om mijn probleem op te lossen...welk probleem??? Was net nieuw duuuh...ff wachten dan maar.....na een paar dagen weer een mailtje gestuurd dat dit geen service en ik antwoord wil...en ook nog een belverzoek ingediend..hoppa weer een automatisch berichtje terug....vandaag kwam ik erachter dat ik niet meer kon inloggen op MIjn Hollands Nieuwe en dat die 19 euro terug was gestort....geen mailtje over het hoe en waarom..helemaal niks....met zo'n bedrijf wil je toch niet in zee gaan....Dus neem mijn advies aan......begin niet aan een abonnement bij Hollands Nieuwe......er is maar 1 Hollands Nieuwe en dat lig bij de visboer en geloof me de kwaliteit en service van de visboer is duizend keer beter als die zgn...nieuwe provider

dobby
door dobby - Feb 2, 2011 om 22:36
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=drevil schreef op donderdag 27 jan 2011, 07:59]Nog niemand heeft ervaring met Hollandsenieuwe, ze zijn erg nieuw. Mijn ervaring met nieuwe aanbieders echter is dat ze het nooit lang uithouden. Ze beginnen met frisse moed, maar na een paar weken, maanden, moeten ze constateren dat ze het niet geregeld krijgen zoals ze het in gedachte hadden en gaan ze aanpassingen maken die nadelig zijn voor de klant, of stoppen gewoon met bestaan.

Sim only abbonementjes kun je ook bij de gevestigde orde bestellen (kpn - vodafone - telfort). Goedkoper is vaak om dit dan via een online wederverkoper te doen. Ik heb goede ervaringen met typhone.nl. Van gsm-track.nl weet ik dat een paar bekenden daar goede ervaringen mee hebben.

Feitelijk is Hollandsnieuw ook "de gevestigde orde"... is de low-cost branch van Vodafone.. (net zoals T-Mobile daarvoor Ben heeft, en KPN idem Telfort)... maar idd.. je weet nooit hoe het gaat lopen...

oo
door ookmaareenmens - Feb 3, 2011 om 06:52
4 Antwoorden / 2 Vragen

Jammer dat het zo liep bij jou Danosi, ik had eerlijk gezegt al mijn twijfels, en het bereik is ook niet al te best. Ik hoop voor jou dat het nog goed komt.
In ieder geval bedankt voor alle reacties.

cl
door cls - Feb 3, 2011 om 10:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas heb ik ook een zelfde slechte ervaring met Hollandsnieuwe. Twee weken gebruik gemaakt van hun tijdelijke nummer, in afwachting van overzetten naar mijn eigen nummer., Maar inmiddels sinds 25 januari is alles geblokkeerd. Ik kan niet meer bellen met het tijdelijke nummer. En de klantenservice????? Die sturen alleen maar een automatische bevestiging, dat ze verwachten binnen twee dagen je probleem op te lossen?
Blijkbaar kunnen zij zelf ook niet meer bellen naar de klant om de problemen te bespreken en op te lossen?
Slechte start van deze nieuwe provider.

je
door jettepetm - Feb 7, 2011 om 09:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

Heb dezelfde ervaringen als cls en danosi. Op 16 januari heb ik mijn bestelling geplaatst. Kreeg snel de SIM-kaart binnen. Had ook nummerbehoud aangevraagd.
De SIM van Hollandse Nieuwe werkt overigens prima. Daar geen klachten over.
Bereik heb ik tot nu toe ook geen klachten over.
Wel over het overzetten naar mijn oude nummer van T-mobile. Dat is nog steeds niet gebeurd en dus heb ik nu twee abonnementen wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Je kan inloggen op een persoonlijke site. Daar stond eerst op dat de aanvraag tot nummerbehoud in behandeling is, nu staat er dat mijn aanvraag geblokkeerd is.
Nadeel: klantenservice is niet te bereiken. Er is geen klantenservice die je kunt bellen.
Vorige week mail gestuurd. Kreeg ik na twee dagen antwoord dat ze de vraag niet binnen twee dagen konden beantwoorden en dat het langer zou duren. Nu nog steeds geen antwoord.
Hoelang kan het overzetten van zo'n nummer gaan duren?

mahadma
door mahadma - Feb 7, 2011 om 09:50
11572 Antwoorden / 51 Vragen

Zoals gezien bij vara kassa 5-2-2011 werd het kantoor van HN nog geverfd en was er nog geen personeel te vinden. En dan het truckje van zogenaamd tegen de grote jongens te vechten terwijl de eigenaar vodafone is. Moet dat vertrouwen wekken .................

cl
door cls - Feb 7, 2011 om 11:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

Eindelijk ben ik na 11 dagen ineens weer "in de lucht" via Hollandsnieuwe en zelfs met mijn eigen nummer. Bij toeval kwam ik erachter dat ik weer kon bellen - via de website van HN kon ik ineens mijn gegevens weer lezen.
Maar de klantenservice heeft ook in dit geval weer gefaald.
Ze hebben me geen melding gestuurd, dat ze het probleem hadden opgelost........ nee ik kreeg voor de zoveelste keer weer een automatisch antwoord, dat ze er druk mee bezig waren om het probleem op te lossen?!?!?!?!?!?
Welk probleem?
Voorlopig nog geen positief beeld van deze nieuwe Hollandsnieuwe.

je
door jettepetm - Feb 8, 2011 om 16:37
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben inmiddels vandaag gebeld door Hollandse Nieuwe. Er zou iets fout zijn gegaan met het nummerbehoud bij T/mobile. Ze gaan opnieuw een poging wagen. Per de 15e februari zou het nummerbehoud geregeld moeten zijn. We wachten maar af. Ze hebben wel snel gereageerd na mijn tweede mail trouwens dus daar geen klachten (meer) over.

su
door sutje - Feb 9, 2011 om 22:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb op 25-01-2011 een abbonement afgesloten via deze jostiband/hollandsnieuwe/vodafone onderneming, betaald via IDEAL (helaas niet terug te boeken zoals automatische incasso). Na vier maal een mail te hebben verstuurd via de site van hollands nieuwe standaard mail terug:

Hallo,

Je verzoek is bij ons in behandeling. We hebben echter extra tijd nodig en daarom gaat het langer duren dan de standaard antwoordtijd van twee dagen om met een oplossing te komen. We doen ons best je zo snel mogelijk een antwoord te sturen. We danken je voor je begrip.

Dit is een automatisch gegenereerd bericht, antwoorden worden niet gelezen.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

Hollandsnieuwe is een onderdeel van vodafone libertel, zie algemeene voorwaarden hollandsnieuwe 1.1.1.:

1.1.1.hollandsnieuwe: Vodafone Libertel B.V. handelend onder de naam hollandsnieuwe, gevestigd aan de Avenue Ceramique 300, 6221 KX, te Maastricht, KvK nr. 14052264 en BTW-nummer NL.800755133B01.

Op 08-02-2011 een brief geschreven, geadreseerd aan:

Correspondentie adres:
Hollandsnieuwe
Postbus 312
2000 AH Haarlem

Postbus niet bekend bij het postkantoor, vandaag een aangetekende brief verstuurd naar vodafone, zie algemeene voorwaarden voor adres 1.1.1!

in aangetekende brief geschreven eind volgede week sim-kaart leveren of betaling terugstorten, anders treffen wij elkaar bij de kantonrechter.

Tevens kan ik per heden 09-02-2011 niet meer inloggen op de site van Hollandsnieuwe, mijn Hollandsnieuwe

Ik houd jullie op de hoogte!

groeten,
Sutje

dr
door drongel1 - Feb 11, 2011 om 17:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb op 17 januari een 550 simkaart met nummerbehoud besteld, direct via ideal betaald en ik heb nog steeds geen sim kaart ontvangen.
Ondertussen 2 emails verstuur en het standaard antwoord daarop is dat ze meer tijd nodig hebben om het uit te zoeken. In het tweede antwoord op de eerste email geven ze aan dat het simkaartje in gebruik is en naar behoren werkt, terwijl ik nummer behoud heb aangevraagd. Ik bel nog steeds via mijn t mobile nummer wat overgezet zou moeten zijn.verder geen enkele voorm van communicatie tussen HN en mij Ik heb ook een derde mail gestuurd met de vraag of ze mij terug willen bellen en tot nu toe nog steeds geen respons gehad.
Ziet er niet erg solide uit.
Denk dat ik mijn HN ook maar bij de visboer ga halen.
Wat een teleurstelling..... en dan zeg ik het nog netjes.
Zo ga je toch niet met je klanten om?

jo
door joebiedoe - Feb 15, 2011 om 09:20
15 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels hollands nieuwe 275 met bel/sms/internet bundel besteld.
kwam een leuke veronica actie tegen, voor maar 6.50 per maand.

http://www.hollandsnieuwe.nl/veronica

simkaart lag de volgende dag al in de bus, nummerbehoud aangevraagd per 23-3.
tot zover alles naar wens verlopen !

sa
door sanderkip - Feb 15, 2011 om 16:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

Heb hollandsnieuwe nu alweer een aantal weken en het bevalt prima, sommige zeggen dat je beter naar simpel kan gaan, maar daar ben ik net vandaan, wat een organisatie is dat, houden niks bij, belplafond werkt niet en als je belt word je niet vriendelijk te woord gestaan.
Het enige bij hollandsnieuwe is dat je de klantenservice niet kan bellen, ze bellen jouw.
En volgens mij is het het goedkopere zusje van vodafone, gewoon goed dus tot nu toe.
Ik zeg doen!!

ka
door karel boos - Feb 27, 2011 om 09:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Afgelopen vrijdag heb ik een 275 sim-kaart gekocht. Deze lag gister netjes bij de post. Nieuw nummer, dus geen problemen met nummerbehoud.
Ik loop tegen een nieuw fenomeen op: de simkaart verliest na 2 uur contact met het toestel: melding: SIMKAART PLAATSEN .
Door het toestel aan en uit te doen wordt het probleem verholpen en gaat het weer 2 uur goed.
Uiteraard heb ik dit in drie verschillende toestellen geprobeerd, bij alle toestellen (NOKIA) heb ik hetzelfde probleem.
Ben ik de enige of zijn er meer mensen?

dobby
door dobby - Feb 27, 2011 om 15:46
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=karel boos schreef op zondag 27 feb 2011, 09:50]Afgelopen vrijdag heb ik een 275 sim-kaart gekocht. Deze lag gister netjes bij de post. Nieuw nummer, dus geen problemen met nummerbehoud.
Ik loop tegen een nieuw fenomeen op: de simkaart verliest na 2 uur contact met het toestel: melding: SIMKAART PLAATSEN .
Door het toestel aan en uit te doen wordt het probleem verholpen en gaat het weer 2 uur goed.
Uiteraard heb ik dit in drie verschillende toestellen geprobeerd, bij alle toestellen (NOKIA) heb ik hetzelfde probleem.
Ben ik de enige of zijn er meer mensen?
Hm.. met 3 toestellen? dan zal je meer een defecte SIMkaart hebben? Of het zou een specifieke interactie tussen Nokia en deze SIMserie zijn.. maar dan nog.. als jij in 3 verschillende toestellen dit probleem hebt ligt het *dus* aan de SIMKaart..

Eens kijken of een nieuwe toesturen ook zo snel gaat.. dat zou mooi zijn..

je
door jettepetm - Feb 27, 2011 om 19:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals beloofd door Holands Nieuwe was het op de 15e februari allemaal geregeld. Eind goed, al goed dus.

ko
door koen40 - Apr 1, 2011 om 14:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan Hollands Nieuwe op basis van mijn persoonlijke bevindingen alleen maar sterk afraden.
Ik wacht nu anderhalve maand op nummerportatie en ze doen alleen loze beloftes.
Wanneer deze niet waar kunnen worden gemaakt, ligt dat aan een andere organisatie.
Het levert veel frustratie op die ik iedereen graag zou willen besparen!

ja
door jambek - Oct 25, 2011 om 17:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nu al een week niet kunnen bellen of smssen maar wel gewoon ontvangen. Krijg ik na paar keer dezelfde standaard mailtjes dat het misschien aan de telefoon kan liggen. Maar dan zou ik toch ook niks moeten kunnen ontvangen? maar had alles gedaan waar het aan zou kunnen liggen maar tevergeefs. Ben helemaal klaar met hollands nieuwe. Je betaal voor iets waar je niks mee doet. Beetje jammer. Via vodafone kunnen ze je ook al geen nummer geven van hn. Raar toch als je met zo iets samen werkt?

ve
door veerman111 - Dec 5, 2011 om 16:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen begin er NIET aan. Ik wacht al twee maand op mijn sim kaart, en ja ze laten me wel betalen. Je kunt ze niet bellen dus je bent overgeleverd aan hun of ze je bellen of niet. Anderhalve week geleden voor het laatst contact met ze gehad en er werd belooft dat de sim kaart binnen drie dagen bij ons in de bus zou liggen. Maar tot de dag van vandaag niets!!! Ga proberen via mijn rechtsbijstandverzekering mijn gelijk te halen. Haal liever een hollandse nieuwe bij de viskraam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ja
door jambek - Dec 5, 2011 om 18:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=veerman111 schreef op maandag 5 dec 2011, 16:07]Mensen begin er NIET aan. Ik wacht al twee maand op mijn sim kaart, en ja ze laten me wel betalen. Je kunt ze niet bellen dus je bent overgeleverd aan hun of ze je bellen of niet. Anderhalve week geleden voor het laatst contact met ze gehad en er werd belooft dat de sim kaart binnen drie dagen bij ons in de bus zou liggen. Maar tot de dag van vandaag niets!!! Ga proberen via mijn rechtsbijstandverzekering mijn gelijk te halen. Haal liever een hollandse nieuwe bij de viskraam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik had de sur ook ingeschakeld en uiteindelijk na een paar weken contact tussen sur en hn had hn me een nieuwe simkaart gestuurd binnen een paar dagen. Maar deze deed het ook niet dus uiteindelijk hebben ze het contract kunnen ontbinden. Maar rechtsbijstand inschakelen is zeker een goed idee!!

ke
door keessie77 - Dec 12, 2011 om 20:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik het vervelende van Hollandsnieuwe vind is dat ze geen service telefoonnummer hebben. Ik heb donderdag een telefoon ontvangen en deze werkte meteen al niet. Een telefoonnummer gebeld dat bij mijn orderbevestiging stond. Ik moest een verzoek doen via internet zodat ik gebeld kon worden. Tot nu toe niets gehoord. Wel nog 10 verzoeken gedaan om me te bellen. Tot nu toe geen gehoor. Ik heb er behoorlijk spijt van. Dus geen aanrader!!!!!

pw
door pwierda - Jan 6, 2012 om 20:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

ABSOLUUT NIET AAN BEGINNEN!!

Ik heb sinds maart 2011 een abbo bij Hollands nieuwe en sinds dien heb ik 5 maanden geen gebruik kunnen maken van mijn telefoon door een onoplosbaar probleem. Totdat ik via 100 omwegen eindelijk iemand live te spreken kreeg (ze reageren nagenoeg nooit op terugbelverzoeken en antwoordformulieren, tenzij je als onderwerp aangeeft dat je een sim wilt bestellen) was het in 3 minuten opgelost. Tot een paar weken later de automatische incasso's verkeerd begonnen te lopen en ik geen betalingen meer kon doen, waardoor mijn sim nu is geblokkeerd.

Sinds april 2011 ongeveer 50 terugbelverzoeken ingediend, twee brieven geschreven en 100 berichten op hun site achter gelaten. Allemaal vergeefs. Dit is absoluut het slechtste bedrijf dat ik ooit bij de hand gehad heb.

Groet Peter

er
door erik40 - Feb 10, 2012 om 08:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Recent overgegaan naar HN. In het kort: vaak "alleen noodoproepen" mogelijk en 90% van de tijd geen internet en app's beschikbaar vanwege "geen verbinding met server".
Klacht bij HN ingediend, maar behalve ontvangstbevestiging geen enkele reactie.
In mijn omgeving -helaas te laat dus- navraag gedaan en dit is inderdaad het gebruikelijke beeld bij deze club. Een sterke afrader derhalve!

sandrie
door sandrie - Feb 10, 2012 om 09:27
28 Antwoorden / 6 Vragen

Zelf heb ik goede ervaring met Hollandse Nieuwe, echter ik heb gewoon een nieuw nummer genomen, dus geen problemen met het overzetten van mijn oude nummer gehad.
Er was vorig jaar een keer een storing en het geld van die 1 of 2 dagen (ik weet het niet meer precies) kreeg je automatisch bij je beltegoed.
Ik heb ook een keer een vraag gehad, werd meteen terug gemaild, maar het was een vraag en dus geen probleem. Geen problemen gehad, tot nu toe, kan best zo zijn dat ze niet goed in het oplossen van problemen zijn...

am
door amink - Mar 23, 2012 om 11:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een vreselijk bedrijf ! Zo geeft ook de klantenservice van Vodafone direct toe !! Maar kunnen alleen niets.
Eind jan. een aanbieding besteld simkaart + simpel toestelletje.
Simkaart binnen 1 week in huis maar .. geen toestel. Zou na 1 week gestuurd worden, helaas. Gebeld gebeld gemailed gemailed gebeld enz. Heb gevraagd: wees eerlijk kunnen jullie dit leveren of niet ?
Geen antwoord. In overleg simkaart (ongebruikt) teruggestuurd.
Maar er wordt dus nog geld geincaseerd. Wederom gebeld, gemailed weer gebeld enz. Ik ben de tel kwijt. IEdere keer duurt het 2 dagen voordat iemand reageerd. Zo ga je niet met je klanten om.
Nu op 21 maart telefoontje binnengekregen ! Heb hier niets meer aan. Dus weer gemailed, gebeld. Ik zou dezelfde dag een mail ontvangen. Nu na 2 dagen nog niets gehoord !! Ik heb het helemaal gehad met dit bedrijf. DUS GA NIET IN ZEE MET HN !!