ma
door maz Apr 18, 2011 om 13:21
Computers & telefonie

Klacht Hollands Nieuwe

Sinds twee weken Hollands Nieuwe als leverancier van mobiele telefonie. Maakt mooie wervende reclame en hanteert scherpe prijzen.
Meenemen van oude mobiele nummer aangevraagd. In afwachting daarop is tijdelijk nummer verstrekt.
De verstrekte SIM kaart werkt echter niet, met geen mogelijkheid e-mail contact te krijgen met Hollands Nieuwe, er wordt niet gereageerd.
Alleen de tekst
"Dankjewel voor je e-mail.
Wij gaan direct aan de slag met je vraag. We proberen je binnen 2 werkdagen antwoord te geven""

Hollands Nieuwe heeft ook geen telefoonnummer om te bellen.
Ondertussen is abonnement gewoon ingegaan.

Kortom: Slecht bedrijf, slechte service & slechte communicatie, tot nu toe afrader.
En dat voor een bedrijf dat de klanten nog moet zien binnen te halen.
Zijn er anderen met hetzelfde probleem ?

14068 19 Rapporteer

pschaecker
door pschaecker - Apr 18, 2011 om 13:38
171 Antwoorden / 0 Vragen

Hollands Nieuwe is onderdeel van Vodafone, misschien kunt u daar terecht met uw klacht.

succes

Paul

mj
door mjiskoot - May 16, 2011 om 10:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hollands Nieuwe is een buitengewoon slecht opererend bedrijf zonder enige service (je kunt ze nl niet bellen, zij bellen jouw ,bij voorkeur op een tijdstip dat je niet de telefoon kunt beantwoorden waardoor contact nauwelijks mogelijk is op het moment dat je problemen hebt)
Eenieder die overweegt om een abonnement van Hollands Nieuwe te nemen: DOE HET NIET!!!!
Service is werkelijk om te huilen. Mijn zoon probeert al 2 maanden zijn internet aan te praat te krijgen (€10,- euro per maand), schrijft dan een mailtje en wordt vervolgens onder zijn schooltijd gebeld en kan dan niet opnemen. terugbellen heeft geen zin en dus maar weer een mailtje met hetzelfde patroon tot gevolg. Om Koot en Bie aan te halen: "een poreuze cirkel".
Bedroevend, irritant en hopelijk ooit door Kassa aan te pakken

cl
door clemensdepurno - May 20, 2011 om 20:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Ook ik krijg een sik van Hollandsnieuwe. Mijn vrouw heeft een Iphone en dus een kleinere simkaart nodig. Bij de bestelling direct aangegeven dat er zo'n kaart moest komen. Nu zo'n drie weken en vele mailtjes verder is er nog steeds geen oplossing. Wel betalen, maar geen passende simkaart. Het is qua communicatie gewoon een k*t bedrijf.
Hopelijk heeft iemand een ide hoe je er toch vanaf kan komen.

es
door estherinutrecht - Jul 13, 2011 om 16:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit sinds 1 juni bij HN. Sinds 2 weken heb ik ineens helemaal geen bereik meer in huis. Ik probeer contact te krijgen om te vragen wat er aan de hand is - een storing ofzo? Maar kan ze alleen mailen en daar reageren ze niet op. Inderdaad, zo'n kort mailtje dat automatisch wordt gestuurd, dat ze heel snel zullen reageren. Niet dus.

Ik heb - na anderhalve week, de wanhoop nabij - Vodafone gebeld, het is immers hun netwerk. Zij kunnen wel kijken hoe het zit met het netwerk en evt. storingen, maar dat doen ze niet. Alleen als HN dit vraagt, en die reageren niet. Ik heb dus niets aan de tip om hen te bellen.

Ik kan geen kant op. Ik loop klanten en omzet mis omdat mensen mij niet kunnen bellen. En ik krijg geen contact en geen antwoord van de klantenservice van HN. Echt waardeloos dus.

Ik wil NU, direct overstappen naar een ander. Maar ja, ik heb een contract afgesloten voor 24 maanden (sim-only). Waarom 24 maanden? Geen idee, het leek allemaal zo mooi en ik denk daar nu pas over na. Had ik maar ...

Maar ze plegen toch wanprestatie als ik gewoon geen bereik heb? In huis, gewoon, een heel normaal huis uit begin 20e eeuw. Waar tot 2 weken geleden nooit een probleem was met mobiele netwerken. En nu ineens wel. Ik vermoed dat er een netwerkprobleem is, wie kan het me vertellen? Maar vooral: wanneer ben ik weer gewoon bereikbaar en kan ik zelf ook weer bellen, want mijn beltegoed loopt natuurlijk gewoon op terwijl ik ondertussen telefoontjes mis en extra kosten maak om op een andere manier te bellen ...

..
door ... - Jul 13, 2011 om 16:45
104 Antwoorden / 2 Vragen

Als je vooraf ging zoeken zag je al hoe zij met jou contact zouden opnemen.
Mijn vraag als misschien klant werd ook niet binnen 3 dagen beantwoord en toen ik iemand kreeg die het contract definitief wilde afsluiten en alles beloofde was dit een reden om het daarom niet te doen.

bo
door bozeklant234556 - Aug 15, 2011 om 08:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook Hollands nieuwe en ik maak me zo boos.. Ook zo frustrerend dat je ze niet te pakken kan krijgen en je gewoon machteloos kan afwachten.. als ik sms verstuurd hij het vaak wel 6 x en dat gaat van me btg af als ik daarover mail krijg ik een oplossing van 2 pagina's wat ik even moet doen net of ik dat allemaal snap.. Nadat iemand met verstand van telefoons dat voor mij had gedaan mailde ik hollands nieuw. Want ik had verteld dat ik ook geld terug wou daarvoor toen reageerde ze met we willen eerst het probleem op lossen en daarna geld terug geven klinkt op zich nog logisch.Nu is het opgelost en nu reageren ze niet meer op mijn mailtjes over dat ik geld terug wil. Daar komt nog bij dat ik 9 aug. al weer me btg opgewaardeerd moest hebben ook dat hebben ze tot heden nog niet gedaan terwijl ik recht heb op mijn btg. Nu moet ik uit onmacht een bundel bij hun kopen van 5 euro want het lijkt zo mooi dat je over je bundel heen kan bellen met 3 cent maar dat is dus onzin. En dan komt het mooie nog dat ze zelf die 5 euro er niet op gooien terwijl het wel bij mij is afgeschreven.. Nu zit ik dus met een abonnement zonder dat ik kan bellen!!!!

harrie
door harrie - Aug 15, 2011 om 09:04
765 Antwoorden / 36 Vragen

Tsja...

Als je qua prijs het onderste uit de kan wilt hebben, kan de klepel op je neus vallen.......

Ergens moet op bezuinigd worden, want ze willen/moeten toch winst maken.
Dus????

Ex-Haagsche Harrie

tdehond
door tdehond - Aug 15, 2011 om 09:28
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik zie een correspondentie adres onder: over Hollandse nieuwe.
Dus desnoods schriftelijk aangetekend een klacht indienen.
site: klik

Het zou mijn keuze niet zijn omdat ik op de site geen knop contact zie waar ik eenvoudig het servicenummer kan lezen of het e-mail adres.

ne
door netwerkfout - Oct 29, 2011 om 10:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Kassa,

Ook ik heb alleen maar ellende met Hollands Nieuwe. Drie abonnementen afgesloten voor de kinderen! Gelukkig maar voor een jaar. De kaarten erin, helaas er stond geen beltegoed op. Na 2 dagen mailtje terug : het activeren van de simkaart moet je doen door een SMS te sturen. Hoezo zit er dan geen aanwijzing bij dat dat zo werkt?

De tweede maand duurde het 2 dagen extra voordat het beltegoed bijgeschreven was. Weer een mailtje : vertraging, met de excuses.... De derde maand hadden ze 2 dagen netwerkproblemen en konden de kids niet bellen. Wel compensatie van 2 dagen, maar dus weer problemen en een mailtje moeten sturen.

Maar nu zitten we halverwege maand 4 en als ze hun beltegoed opvragen krijgen ze ineens een veel lager bedrag en daarna de melding : netwerkfout. Het scheelt bijna 2 euro wat ze ineens kwijt zijn. Rara hoe kan dat nou weer ineens???

Weer een mailtje gestuurd, maar het blijft gewoon een hele slechte provider! Ik had me wel ingelezen , maar had alleen problemen gevonden toen ze net gestart waren. Ik dacht dat ze die problemen inmiddels wel opgelost zouden hebben, maar mooi niet dus.

vl
door vloosbroek - Nov 7, 2011 om 17:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen zin om het hele verhaal te doen, maar voor ieder die twijfelt, begin er niet aan. Hoe vaak zijn we niet gewaarschuwd voor bedrijven die als motto hebben: "Bel ons niet, wij bellen U". Hollands Nieuwe, maakt het nog mooier door erachteraan te plakken: "Wij vinden het niet nodig, dat u als klant dure belkosten dient te maken, om ons (de klantenservice) te bellen. Laat een bericht achter op de site en wij bellen u, of we sturen u een mail". Prachtig, als zeg ik hetzelf. Of te wel, ze bellen alleen terug als je binnen de 7 werkdagen dreigt met het opzeggen van het abonnement. Daarna dien je 25 mailtjes te sturen (via de site), schrijven ze dat ze binnen 1 werkdag terugbellen, en als ze überhaupt al na een paar dagen reageren, dan is dat via de mail en schrijven ze dat ze u gebeld hebben, maar dat u niet opnam (inspreken of nog een keer bellen doen ze blijkbaar niet). En als je iets van een antwoord krijgt, is dat vaak niet naar tevredenheid, dus stuur je een reply en daar hoor je nooit meer iets over. Maar goed. Ik ben bezig met adresgegevens te achterhalen en dan ga ik wel even langs, ik kan me verbaal goed uitdrukken. Overigens het is een onderdeel van Vodafone, gevestigd in Maastricht, dus ga met je klachten ook daarheen en laat je niet door een telfoniste afschepen, maar vraag naar een meerdere en leg aan diegene het verhaal uit. Ik ga een persoonlijke hetze tegen ze beginnen, wat het is geen hollands nieuwe, maar zure haring!
Oja, telefoonnummer Vodafone Maastricht: 0433555555.

fe
door femkeve - Dec 21, 2011 om 13:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste klagers,

Ik word ook helemaal gek van de waardeloze service van Hollands NIeuwe. Slechte voorinformatie (blijkt pas achteraf) slechte service en onmogelijk bereik van de klantenservice voor klanten. (bijzonder)

MAAR!!!!! let op hier het geheime klantenservicenummer

Dus allemaal even bellen!!!!!

Dit is er een in de categorie, eigen schuld voor Hollands Nieuwe. Moeten ze maar een echt bedrijf beginnen.

ro
door roos123456 - Dec 24, 2011 om 17:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hollands Nieuwe,,,,,nooit aan beginnen. Ze zijn telefonisch niet bereikbaar en reageren niet tot nauwelijks op e-mails. Eerste ervaring was dat ik met nummerbehoud het nummer van iemand anders kreeg. Dit duurde bijna een maand voordat het hersteld was. Ook de frustratie dat ik hun niet kon bereiken hierover was groot. Ik heb het ook via pers@hollandsnieuwe.nl gestuurd uiteindelijk. Nu ben ik al drie weken aan het wachten op een nieuwe simkaart. Deze werkte nl niet meer. Er is een keer gebeld om te zeggen dat ik er met een gum over moest wrijven. Werkte dat niet dan kon ik weer mailen. Het werkte niet en het hele prces van wanhopig contact zoeken begon opnieuw. Afgelopen maandag kreeg ik een mail met excuses en dat een nieuwe simkaart onderweg was. Het is nu zaterdag, post is geweest en geen simkaart. En geen reactie en ook pers@hollandsnieuwe.nl reageert nu niet. De komende feestdagen kan ik dus niet bellen en ben ik niet bereikbaar.

kl
door klwinkel - Mar 10, 2012 om 21:06
3 Antwoorden / 1 Vragen

Let op, hier komen alleen de klachten. Bij mijn dochter werkt het perfect. Alles uit 1 bundel en een limiet per maand. Dus geen verrassingen.
Toestel instellingen via de site te vinden. Zeer tevreden. Aangeschaft bij Belcompany

ne
door netwerkfout - Mar 10, 2012 om 21:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook bij mij werkt inmiddels alles naar behoren en ik zie de voordelen weer: drie pubers met een budget, waar ze niet overheen kunnen. Ze hebben geleerd om hun gebruik netjes te verdelen over de hele maand en zijn bereikbaar voor hun ouders als er iets aan de hand is. Ik heb dus wat opstartproblemen gehad, maar nu loopt het gewoon goed. Dat mag ook gezegd worden. Ik blijf wel een klantenservice missen, die gewoon telefonisch bereikbaar is. Een vreemde zaak voor een telecom bedrijf......

ni
door nielsmuinck - Mar 26, 2012 om 14:55
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een hele discusie met hollands nieuwe,
ik had dat abonnement met die galaxy Y aangevraagd kreeg ik een mail dat ik niet kredietwaardig ben, maar ondertussen staat er letterlijk op de site wij hanteren geen bkr check, want iedereen is gewoon welkom.

Maar op het moment dat ik Vodafone bel dus Hof leverancier van hollands nieuwe kunnen ze niets voor me doen. en op e-mails word niet gereageerd ik vind het persoonlijk heel amateuristisch,

maar daarin tegen overtreden ze wel een wet,
Wet oneerlijke handelspraktijken

Misleidende reclame maken, dus reclame waarin de ondernemer dingen zegt die niet waar zijn.
In de prijs niet alle extra kosten noemen, waardoor de totaalprijs hoger is dan u had verwacht.
Zeggen dat u de laatste kaarten voor een uitverkocht concert kunt kopen, terwijl het concert niet uitverkocht is.
Reclame maken voor producten die niet beschikbaar zijn. Dit worden ook wel 'lokkertjes' genoemd.
U een gratis product aanbieden zonder te vertellen dat u daarna iedere maand nog meer producten krijgt, waarvoor u moet betalen.
Zeggen dat ze aangesloten zijn bij een keurmerk of een branchevereniging, terwijl dat niet zo is.

hier dus een paar regels,

Hoe kan ik dit aan het licht brengen?

vl
door vloosbroek - Mar 26, 2012 om 16:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik zou gaarne iedereen willen afraden om hier aan te beginnen. Als alles werkt, en geen vragen/klachten/problemen hebt, zal op zich Hollandse Nieuwe goed en goedkoop zijn, maar als er maar een heel klein hobbeltje op de weg is (al is het maar een wijziging doorgeven), dan heb je een groot probleem. Dan gaat het mis. Ze zijn niet te bereiken, reageren niet of nauwelijks, en het probleem wordt groter en groter.
Gelukkig heb ik onder dreiging de abonnement kunnen opzeggen en ben ik naar Telfort gegaan. Daar ging ook wat mis, maar ze zijn tenminste bereikbaar. En het is meteen opgelost. Ook hebben ze een duidelijk kostenoverzicht. En dan heb ik een hele maand gebeld en gesmst (dit kan je op de site bijhouden), heb ik nog beltegoed/sms over en dat voor ca E 11,00 in de maand. Bij Tele2 (nog zo'n afzetter) betaalde ik E 10,00 (ex btw) in de maand en dit was beltegoed, maar ik moest iedere maand uiteindelijk ca E 30,00 aftikken, onverklaarbaar. Succes voor degene met Hollandse Nieuwe en mocht je twijfelen,,,,niet aan beginnen.

ma
door martine7474 - Jan 10, 2013 om 16:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Nu een jaar bij HollandsNieuwe. Was uiterst tevreden! Totdat ik eind december mijn abonnement ging wijzigen in een ander abonnement, een aanbieding. (zou dan goedkoper uit zijn) Dit kon nu, omdat mijn 1 jaar contract verlopen was.

Het verliep goed, totdat vorige week: IPV 22,75 Euro
(het verschuldigde bedrag ook volgens mijn nieuwe nota en aansluiting) werd afgeschreven van mijn rekening, er 34,37 Euro afgeschreven! Nog meer dan mijn oude abonnement!

Ik ging meteen mailen, en het klachtenformulier invullen. Kreeg na een uur een bevestigings mail terug dat ik BINNEN 2 werkdagen een positief antwoord tegemoet kon zien!
Nou NIET dus. Vandaag gebeld met HollandsNieuwe a 15 ct pm. Bijna een uur aan die telefoon hangen, met een bandje, al onze medewerkers zijn in gesprek! Yeah right! Gewoon even snel 9 Euro vangen noem ik dat. Mijn telefoontje is dus niet beantwoord, en ik heb de hoorn neergelegd om de hoge kosten in de hand te houden!

Ik wil mijn teveel betaalde abonnementsgeld terug en eigenlijk ook mijn 9 Euro mislukte telefoonkosten terug zien. En over een beschaafd antwoord terug ontvangen maar helemaal niet te spreken. Ik weet in elk geval wel, dat ik volgende maand per direct mijn abonnement op zeg bij HollandsNieuwe. Zo laat ik mij natuurlijk niet behandelen!!

ob
door obscuur - Aug 26, 2014 om 18:34
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het 0900-nummer van hollandsnieuwe is: 0900 0324

edrick3
door edrick3 - Aug 26, 2014 om 18:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=obscuur schreef op dinsdag 26 aug 2014, 18:34]Het 0900-nummer van hollandsnieuwe is: 0900 0324

Fijn dat je dat na al die tijd even meldt. ;-)