Ro
door Roy_ Apr 22, 2020 om 09:00
Computers & telefonie
Laptop verkocht(?) via marktplaats maar koper wil nu zijn geld terug.

Hallo allemaal,
ik heb op 5 april via marktplaats een laptop verkocht voor €170. Nu krijg ik vanochtend oppeens een bericht dat de koper de laptop terug wil brengen en zijn geld terug wil. Ik vind dit nogal raar, want anderhalve week geleden stond de laptop nog op zijn marktplaats met een nieuwe SSD voor €240 want hij knapt laptops op en verkoopt ze dan door (dit heeft hij mij ook verteld). Ik denk dus dat hij de laptop niet verkocht krijgt en dus daarom zijn geld terug wilt. Maar hij zegt dat de versie van windows 10 die erbij zat niet meer gesupport wordt en dat dit deel was van de afspraak (ik zou hem een licentiecode voor windows 10 sturen die op de laptop stond toen deze gerest is). En hij zegt dat "er geen drivers zijn voor de wifi of Lan." Nu keek ik net op het internet en vind ik binnen een minuut hier een download voor, dus ik vind dit gek. Moet ik de laptop terugnemen? Of is dat zijn risico? Ik heb namelijk nu ook wel tijd verloren waarop de laptop op marktplaats nog had kunnen staan en hij was niet de enige bieder.

3800 16 Rapporteer

Topantwoord

ju
door juliomariner - Apr 22, 2020 om 09:09
1331 Antwoorden / 2 Vragen

U bent particulier? Jammer dan voor de koper. U hoeft de laptop niet terug te nemen en zeker geen geld retour te geven. Garantie tot aan de deur

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 22, 2020 om 09:12
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U behoeft helemaal niets te doen.Verkoop = Verkoop. Daarbij komt dan ook nog aan de orde dat de koper zal moetren bewijzen dat hetgeen hij aangeeft inderdaad niet aanwezig zijn en dat bovvendien hetgeen hij aangeeft zeer eenvoudig, zoals u zelf al aangeeft, via het i-net is op te halen en installeren.

Re n.a.v. al gegeven reactie: M.a.w. ook naar mijn mening heeft hij 'geen poot om op te staan'.

Topantwoord

Gr
door Grunn1 - Apr 22, 2020 om 10:16
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zoals al gezegd u hoetf helemaal niks, koop is koop. Daarbij komt ook nog eens dat hij blijkbaar ook al met de laptop bezig is geweest en een anderde ssd heeft geplaatst dus dat ding is open geweest. Nee hij heeft nergens recht op.

edrick3
door edrick3 - Apr 22, 2020 om 10:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Moet ik de laptop terugnemen?
Nee.

Ka
door Kassagebruiker - Apr 22, 2020 om 12:10
683 Antwoorden / 5 Vragen

Nee, de koper gedraagd zich "zakelijk" door de van u gekochte pc op MP aan te bieden. U bent particulier. Dus de koper heeft geen enkel recht.

lo
door lovewinnie - Apr 22, 2020 om 12:17
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dag . Zijn probleem. Hij heeft gezien wat hij heeft gekocht. Heeft er van alles mee gedaan, blijkbaar zelfs aan lopen knutselen en wil nu zijn geld terug. Gewoon niet meer reageren. Koop is koop.

Ro
door Roy_ - Apr 22, 2020 om 14:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

De koper dreigt nu om gewoon langs te komen en anders aangifte te doen bij de politie. Help, wat moet ik nu. Ik voel me gedwongen het terug te nemen.

mr
door mrmoto Apr 22, 2020 om 14:23
167 Antwoorden / 4 Vragen

ben je een meisje ,borst vooruit en hakken in het zand , ben je een jongen gedraag je als een meisje !

lo
door lovewinnie Apr 22, 2020 om 18:18
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon terug dreigen. Laat politie maar bellen. Je staat in je recht. Zou online aangifte doen voor dreigen als hij je nog lastig valt .
Gewoon blokkeren en tot ziens. Staat hij aan de deur, niet open doen en bel politie. Wat een mafkees zeg

sw
door swat1500 Apr 22, 2020 om 19:43
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Waar zou hij aangifte van kunnen doen?
Zoals gezegd koop is koop.
De enige uitzondering zou kunnen zijn als u in de verkoopadvertentie zaken hebt vermeld waaraan de laptop niet voldoet.
Zoals een SSD die er feitelijk niet in zit of het verkoop argument geschikt voor en voorzien van de meest recente versie van W10.
Is dat niet het geval dan bent u nergens toe verplicht.

ju
door juliomariner Apr 23, 2020 om 15:10
1331 Antwoorden / 2 Vragen

Dreigen is nog niet doen.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Apr 22, 2020 om 14:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je moet je nergens toe gedwongen voelen. Ga zelf bij de politie langs om dit te melden!

mr
door mrmoto - Apr 22, 2020 om 14:24
167 Antwoorden / 4 Vragen

Roy , ben je een meisje ,borst vooruit en hakken in het zand , ben je een jongen gedraag je als een meisje !

Thijs12
door Thijs12 - Apr 22, 2020 om 14:25
555 Antwoorden / Vragen

Niet meer op reageren. Laat hem maar naar de politie lopen. Als ze vragen hebben komen ze wel langs. Een civielrechtelijke zaak doet de politie niets mee. Hij mag een rechtszaak opstarten. Dan zeg je maar dat de deurwaarder welkom is als hij een strafzaak begint. Verder afzijdig houden.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Apr 22, 2020 om 18:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bel ook even de politie met dit verhaal. Je staat volledig in je recht, dus dit dreigen met langskomen door de koper is meldenswaardig.

DOOR ROY_ - 22 APR. 2020 OM 14:15
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

De koper dreigt nu om gewoon langs te komen en anders aangifte te doen bij de politie. Help, wat moet ik nu. Ik voel me gedwongen het terug te nemen.

Topantwoord

sira
door sira - Apr 22, 2020 om 18:38
2365 Antwoorden / 24 Vragen

De koper heeft zich voorgedaan als degene met computerkennis. Achteraf blijkt dat hij er geen kennis van heeft, maar hij heeft inmiddels wel aan de laptop zitten klooien.
Dus koop is koop. Had hij zich tevoren maar moeten inlezen.

Ka
door Kassagebruiker - Apr 22, 2020 om 22:04
683 Antwoorden / 5 Vragen

Die (niet) pc handelaar en er kennelijk niets van weet moet maar fijn naar de politie gaan. Nul op rekest, als ze al de moeite nemen.

Ro
door Roy_ - Apr 22, 2020 om 22:57
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het is opgelost, na veel gezeik via marktplaats berichten afgesproken dat ik hem €30 zou betalen zodat hij er voor kon zorgen dat alles naar behoren werkt, want ik dacht dus dat de windows key misschien voor een oude versie alleen werkte. Krijg ik net opeens een email dat hij autisme heeft en dus fout zat en hij heeft het geld teruggestort. Kortom, veel tijd weggegooit omdat de koper zijn zaken niet op orde had...

lo
door lovewinnie Apr 24, 2020 om 14:53
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook autisme maar krijg nooit kortsluiting dat ik mensen ga bedreigen en verrot schelden. Is eerder gevalletje  borderline

edrick3
door edrick3 - Apr 23, 2020 om 12:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat is dan toch heel netjes afgehandeld.
Bedankt voor het terugmelden.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Apr 23, 2020 om 15:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, als je autisme hebt ga je blijkbaar dreigen als je je zin niet krijgt. Lekker op je ziekte gooien.

MisterrMix
door MisterrMix Apr 24, 2020 om 15:44
18 Antwoorden / Vragen

Dat zegt de koper helemaal niet, die geeft zn autisme niet de schuld van zn gedrag, maar de kortsluiting in zn kop.

Dat kan nou eenmaal gebeuren. Er zijn genoeg mensen zonder autisme die achterlijk gaan doen als er iets niet goed gaat, voor een autist is dat een stuk moeilijker in bedwang te houden. En als normale mensen t soms al laten varen, kan dit bij autisme helemaal. Beetje kort door de bocht Tijger1.

tijger1
door tijger1 Apr 24, 2020 om 15:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er heeft zich door zijn autisme een behoorlijke kortsluiting voor gedaan, schrijft hij.

Heeft dus blijkbaar helemaal niets met autisme te maken volgens u? Hij schrijft het zelf.