divon01
door divon01 May 26, 2017 om 15:13
Computers & telefonie

Mag Hollandsnieuwe een vol maandabonnement voor 1 dag vragen omdat ze zelf te laat hebben beëindigd?

Wij zijn overgestapt van Ziggo naar Hollandsnieuwe per 7 mei. Wij hadden betaald t/m 6 mei. We ontvingrn een mail dat het abonnement per 8 mei afloopt. Waarschijnlijk omdat 7 mei op een zondag valt en het pas de 8e verwerkt kon worden. Reageren naar Hollandsnieuwe is onmogelijk. Wel hebben ze voor die ene dag € 10.50 afgeschreven en dat hebben wij natuurlijk gestorneerd. 
Op 7 mei waren we nog wel aangesloten bij HN, geen gebruik gemaakt van het mobieltje, maar konden ook niet over naar Ziggo, omdat het nummer nog via HN liep.
Als we niet betalen wordt het nummer geblokkeerd!! mailde Hollandsnieuwe, terwijl wij al via Ziggo bellen, dus dat kan gelukkig niet. Per 26 mei heefft HN gemaild dat ze het nummer hebben geblokkeerd. Natuurlijk hebben we daar niks van gemerkt, maar we moeten nog steeds wel binnen 5 dagen € 10.50 betalen.
De klantenservice heeft alleen een virtuele assistente Anouk, die me kan helpen. Dus NOT.... Misschien is er ergens op de site wel een mogelijkheid om met iemand te contacten, maar wij kunnen dat niet vinden. Verstopt? Lekker rustig voor hun klantenservice.
Zoals je begrijpt, gaan we voor die ene dag nooit betalen,laten ze de computerprogramma's maar op zondag werken :-). Maar wat zijn eigenlijk onze rechten? Doen wij het zo goed?

1557 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - May 26, 2017 om 15:21
11536 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Divon01 , 

Contact Hollandse Nieuwe via FB / of Twitter , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.hollandsnieuwe.nl/klantenservice?hc_location=ufi#!.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 26, 2017 om 15:27
3449 Antwoorden / 25 Vragen
3

Nee u doet het niet goed. Storneren, ook al staat u in uw recht is vragen om problemen.
Beter was het, zeker gezien het lage bedrag om ze even de kans te geven om het juist te verwerken en terug te storten.

ha
door halex - May 26, 2017 om 15:36
1374 Antwoorden / 4 Vragen
3

U betaalt het maandbedrag. Daarna ontvangt u een afrekening van HN waarbij u 30/31 terugkrijgt. Zomaar storneren is ontzettend dom. Ga maar vast sparen voor de € 40 die er over vijf dagen bijkomen. De klant is koning, maar dat wil niet zeggen dat HN naar uw pijpen moet dansen.

panter22
door panter22 - May 26, 2017 om 16:38
6599 Antwoorden / Vragen
0

Je hebt bericht gekregen dat het abonnement eindigede op 8 mei en je kon nog bellen op 7 mei met HN. De overstap was op 8 mei naar Ziggo. Dan moet je nog 1 dag betalen. 
De automatische incasso gaat dan administratief door. Dat zal achteraf wel verrekend worden. Je bent niet de eerste wiens contact in het weekend eindigt. 
Zoals je begrijpt, gaan we voor die ene dag nooit betalen,laten ze de computerprogramma's maar op zondag werken 
Heb je dan geprotesteerd bij HN tegen de datum van 8 mei, een maand geleden?

Cookies
door Cookies - May 26, 2017 om 16:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Nee natuurlijk heb je het niet goed gedaan. Je krijgt nu een hoop gedoe en dat allemaal voor 10 euro. Wat teveel wordt geïncasseerd, wordt echt wel terug gestort hoor.

divon01
door divon01 - Jun 9, 2017 om 14:24
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Alle reageerders,

Eerst bedankt voor jullie reacties. 

Inmiddels hebben wij alweer een paar mail ontvangen waar we niet op konden reageren (No-Reply). Eerst mail met dreigementen van afsluiten.... maar we waren al weg en afgesloten bij HN en daarna weer een mail waarin stond dat we de € 10.50 + € 10.00 heraansluitingskosten !!! moeten betalen. Hoezo heraansluiten.... kan niet !!!

Daarnaast vinden wij apart dat je zou moeten reageren via via facebook of twitter. (je moet het maar willen hebben). Maar via een familielid zijn we achter een telefoonnummer van HN klantenservice gekomen, welke ik niet op hun site kon vinden. 026 - 845 0915.

Dit nummer gebeld en zowaar een vriendelijke klantenservice medewerker aan de lijn en tot onze verbazing hoefden we die ene dag niet te betalen.
De € 10.00 heraansluiting natuurlijk ook niet. En de ten onrechte ingehouden € 10.50 hadden we zelf al gestorneerd. 

En alles is nu kwijtgescholden. Al met al "Eind goed, al goed".

Toch nog iets positiefs over Hollandsnieuwe.


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

d
d hol - May 21, 2024 om 15:33
Huishouden & energie

Vattenfall

vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald.
nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat? Lees meer

anita555
anita555 - Apr 29, 2024 om 21:46
Vrije tijd & tuin

Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?

Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer

Ky
Kyletwee - May 20, 2024 om 10:06
Geldzaken & recht

Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?

Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer