ge
door gewoonantoon Jan 9, 2010 om 14:01
Computers & telefonie

Meterstand veel te hoog

Hallo ik heb een vraag. er zit iets niet goed met de meter stand
wij zijn overgestapt naar rwe en daarvoor zaten we bij ned energie maatschappij de stand was toen 2-12-08 stond hij op 98.514 en op 30 aug 2009 op 100.805 normaal verbruik van 2.291 over 9 maanden maar van 30 aug 2009 tot 9-1-2010 staat ie nu op 111514
wat moet ik doen HELP

5243 4 Rapporteer

freya
door freya - Jan 9, 2010 om 14:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo gewoonantoon,

Ik neem aan dat de genoemde meterstanden van 98.514, 100.805 en 111.514 ook 'werkelijke' meterstanden zijn geweest en géén 'geschatte' waarden? Naar ik aanneem is er ook geen wietplantage aanwezig?
In dat geval is een werkelijk verbruik (volgens de meterstanden) van 10709 in ruim vier maanden abnormaal hoog te noemen.

Neem dan dus zo snel mogelijk contact op met de netbeheerder (normaal gesproken de eigenaar van de kWh-meter) en leg daar het probleem neer. Zij kunnen de meter opnieuw laten ijken en als blijkt dat de meter inderdaad niet goed functioneert, dan zal deze vervangen worden. De afrekening van het verbruik vind dan plaats op basis van het verbruik in het verleden.
Bedenk wel dat wanneer de meter 'in orde' is en er een andere oorzaak is voor het hoge verbruik je zelf moet opdraaien voor de kosten van het ijken van de meter. Maar in dit geval lijkt mij een defecte meter het meest voor de hand liggend.

m.vr.gr. Freya

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 9, 2010 om 15:37
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zoiets ook een keer gehad bij Nuon.
Moest over krap 3 maanden, 800 euro bijbetalen.
Ik heb gezegd dat ze de pot op kunnen, heb het nooit betaald.
Tot nu toe niks meer van gehoord.

Heb het ook bij de woningbouw neergelegd omdat mijn ketel steeds kapot ging, heb toen 450 euro tegemoetkoming gekregen, en later ook een nieuwe ketel.

Ook is mijn meter nagekeken, maar die bleek goed.

Je zou dan een verbruik van 10.709 hebben, dit kan natuurlijk niet.
Is duidelijk dat er iets niet klopt.
Neem in ieder geval contact op met rwe. Vraag of ze de meter checken.

jo
door jojanda - Jan 9, 2010 om 18:06
146 Antwoorden / 0 Vragen

het is niet alleen belangrijk om naar uw meter te laten kijken, zoals de voorgaande schrijvers al aangaven, maar ook is het belangrijk om zelf naar uw verbruik te kijken.

Zo kunnen oudere apparaten ineens heel veel stroom gaan verbruiken, zonder dat u zich daarvan bewust bent.

Een plan om uw elektriciteitsverbruik een periode bij te houden kunt u hier vinden

pak dat stroomverbruik eens aan

als u namelijk weet wat u verbruikt, en wat de grote slurpers zijn, dan kunt u ook met sterkere argumenten komen naar uw leverancier toe.

lelyonnais
door lelyonnais - Jan 9, 2010 om 19:09
109 Antwoorden / 24 Vragen

Tot uw netbeheerder bij u komt, adviseer ik u de stand elke dag te noteren, of beter nog elke uur!
U kunt alle apparaten uitschakelen en kijken of de meter alsnog loop, is dat zo, is ergens een jatter in de buurt of uw meter is degelijk kapot!

m.v.g. Robert