ku
door kubbeltje85 Aug 5, 2013 om 14:19
Computers & telefonie

Onvoldoende 3G dekking, geen hulp van Vodafone

Ik woon in Beegden en daar heeft niet iedere provider even goede 3G ontvangst. Toen ik nog in Eindhoven woonde had ik T-Mobile en na verhuizing bleek dat de verbinding zeer slecht was. Het contract werd zonder problemen ontbonden.
Daarna heb ik contact opgenomen met Vodafone en zij gaven aan prima 3G dekking te hebben in mijn woonplaats dus heb ik een abonnement afgesloten. De eerste paar maanden had ik inderdaad prima internetverbinding, maar sinds een paar maanden is dit echt slecht. Hiervan heb ik meerdere malen melding gemaakt, maar het enige wat ik als antwoord krijg is een standaard antwoord over dat je een signaalplus stekker kunt kopen voor bijna 80 euro excl btw en dat er in de toekomst vast nog wel een extra zendmast komt. Ik heb aangegeven het hier absoluut niet mee eens te zijn en dat ik een passend antwoord en een passende oplossing wens en dat mijn contract bijvoorbeeld om dezelfde reden wordt ontbonden. Hier gaan ze totaal niet op in en ik krijg wederom hetzelfde standaard antwoord. Wat kan ik hiermee doen?

3596 19 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Aug 5, 2013 om 15:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft u een idee waarom de verbinding ineens een stuk slechter is geworden? Is er soms een zendmast verdwenen die er eerst wel was, of stoort de zendmast van Vodafone met een andere? Ik meen dat hier laatst een topic over was, maar weet niet meer precies hoe dat in elkaar stak.
Als Vodafone op het moment van het contract heeft aangegeven prima 3G te kunnen leveren, dan mag u ze daar aan houden. Het zou mooi zijn als u dat op schrift had, bijv. een screenshot, een mail of een brief waarin dat wordt beweerd. Heeft u Vodafone om een gratis signaalplus stekker verzocht?

Leest u er dit ook eens op na
klik HIER

Mocht u stappen willen ondernemen richting geschillencommissie dan moet ik u zeggen dat u waarschijnlijk buiten de klachtentermijn van 30 dagen valt, maar u kunt het alsnog proberen,
klik HIER en lees dan vooral de brochure goed door.

dearagain
door dearagain - Aug 5, 2013 om 19:23
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*zet je klacht ook eens op klachtenkompas.nl

*de Consumentenbond leest dan mee en dat wil wel eens helpen

aurora1
door aurora1 - Aug 5, 2013 om 19:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@zoekster, bedoel je dit topic over het afbreken van een zendmast in Ter Apel?

zoekster
door zoekster - Aug 5, 2013 om 19:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 5 aug 2013, 19:23]@zoekster, bedoel je dit topic over het afbreken van een zendmast in Ter Apel?
Ja, die! Bedankt ;-)

aurora1
door aurora1 - Aug 6, 2013 om 01:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@zoekster, ik wist me dat ook nog te herinneren en graag gedaan natuurlijk.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Aug 6, 2013 om 08:27
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste kubbeltje85,

Wat vervelend dat je problemen ondervindt met het netwerk.

Kun je aangeven op welke postcode je deze problemen hebt? Kun je ook aangeven of je deze problemen binnen of buitenshuis ervaart?
Helpt het als je het toestel instelt op het 2G netwerk?

Met vriendelijke groet,

Linda
Vodafone 24/7 Web crew

ku
door kubbeltje85 - Aug 6, 2013 om 10:06
4 Antwoorden / 1 Vragen

Allemaal bedankt voor de tips, daar ga ik zeker wat mee doen!

Linda van Vodafone, ik heb mijn klacht al meedere malen voorgelegd bij jullie en het enige wat ik krijg is een standaard antwoord dat ik een Signaal plus apparaat kan aanschaffen. Dit vind ik geen oplossing, want dan moet ik weer extra kosten maken, terwijl ik al een duur abonnement betaal waar ik niks aan heb. De klachten zijn zowel binnenshuis als buitenshuis, maar ik weet dat jullie binnenshuis niks garanderen.
Wat ik wel heel frapant vind is dat ik bij T-Mobile hetzelfde probleem had en zij zo klantvriendelijk waren om het contract te ontbinden zonder moeilijk te doen, daar kunnen jullie wel een voorbeeld aan nemen.
Ik bedoel, wat hebben we eraan om het contract zo door te laten lopen als jullie ook totaal geen zicht hebben op wanneer die extra zendmast wordt geplaatst? Ik word er niet vrolijk van en betaal voor niks en voor jullie is het ook totaal geen reclame kan ik je vertellen.
Ook het 2G netwerk is om te huilen, dus het is gewoon een wanprestatie van jullie kant die op een simpele manier opgelost kan worden, maar blijkbaar willen jullie graag moeilijk doen.
Ik heb overigens inmiddels een brief gestuurd naar het hoofdkantoor met deze klacht en heb jullie officieel in gebreke gesteld.

Nogmaals, ik wil graag dat het contract gewoon ontbonden wordt wegens het niet kunnen leveren van mobiel internet, uiteraard komt het toestel dat ik bij het abonnement kreeg gewoon terug naar jullie, ik wil gewoon een provider kunnen zoeken die wel fatsoenlijk internet kan leveren aan mijn adres.

zoekster
door zoekster - Aug 6, 2013 om 11:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@kubbeltje85, toch is het handig om eveneens even met de webcare van Vodafone in contact te treden. Er is hier al vaker gebleken dat wat via gewone kanalen niet mogelijk leel, via de webcare ineens wel mogelijk was.

Je ingebrekestelling aangetekend verstuurd met een uitdrukkelijk verzoek om een schriftelijke reactie van Vodafone binnen een bepaalde termijn (bijv. 14 dagen)?

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Aug 6, 2013 om 15:27
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste kubbeltje85

Je geeft aan dat je graag wilt dat het contract ontbonden wordt. We zullen eerst de klacht grondig moeten onderzoeken voordat we eventueel tot dit besluit over kunnen gaan. Dit is de reden dat deze vragen gesteld worden.

In je bericht geeft je aan dat je je klacht inmiddels schriftelijk heb ingediend. Onze klachtenafdeling zal je klacht zo snel mogelijk in behandeling nemen en je van een reactie voorzien.

Met vriendelijke groet,

Linda

re
door remtec - Aug 7, 2013 om 12:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem.
In mijn woonplaats heb ik zelfs soms geen bereik meer.
Tevens kom ik in veel plekken in Nederland waar ik eerst wel bereik had en nu hellemaal geen 3g meer.
Ik ben echt hellemaal klaar met Vodafone.
Ik betaal voor een Vodafone red abonnement bijna 60 euro per maand.. daarbij krijg ik een snelheid indicatie die ik maximaal kan halen.
Ik woon in Budel in noord Brabant en heb mijn abonnement in weer afgesloten..
Zij weten toch zeker ook wel dat 5km verderop het een dood gebied is…

Ik blijf de winkel net zolang stalken totdat ik van dit waardeloze zooitje af ben

ri
door riavdberg - Aug 7, 2013 om 15:02
4 Antwoorden / 1 Vragen

het bekende verhaal bij Vodafone als je klant wordt wordt je als een koning behandeld maar is er iets niet goed laten ze het afweten spreek uit ervaring hebben ze allerlei smoesjes daar is niemand die jou echt antwoord geeft ze zouden gewoon moeten ontbinden als het niet werkt!

ku
door kubbeltje85 - Aug 12, 2013 om 17:12
4 Antwoorden / 1 Vragen

Linda van Vodafone.

Kun je ook nakijken of mijn klacht in behandeling is genomen?
Ik heb namelijk niet zo'n goede ervaringen met jullie klachtenafdeling.
De klachtenafdeling van de mobiele diensten leest de klachten niet goed en geeft slechts een standaard antwoord.
De klachtenafdeling van Vodafone thuis reageert uberhaupt niet en sluit de klacht gewoon af terwijl er nog geen antwoord is gegeven, dus al met al zou het me verbazen als deze klacht naar behoren wordt afgehandeld.

Ik hoor graag van je!

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Aug 14, 2013 om 10:26
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste kubbeltje85,

Aangezien je deze klacht officieel hebt ingediend en per post hebt verzonden, kan ik hier helaas niks aan versnellen of invloed op uitoefenen. Bij in gebreke stelling dient, zoals mijn collega Linda heeft vermeld, technisch onderzoek plaats te vinden om zeker te weten dat het netwerk niet in orde is op jouw locatie.
We streven ernaar om brieven naar onze Special Services en hoofdkantoor binnen 30 dagen te beantwoorden en een oplossing te bieden.

Mocht je nog vragen hebben over Vodafone Thuis, kijk dan eens op https://www.vodafone.nl/support/vodafone-thuis/ voor contactinformatie.

Met vriendelijke groet,

Mitch
Vodafone 24/7 Web Crew

ku
door kubbeltje85 - Aug 14, 2013 om 11:32
4 Antwoorden / 1 Vragen

30 dagen?! Dat is wel een belachelijk lange doorlooptijd.
En in die 30 dagen krijgt de klant zeker ook geen ontvangstbevestiging?
Ik en ik ben vast niet de enige vind echt dat jullie iets moeten gaan doen aan de klantenservice, doorlooptijden, klantvriendelijkheid en klantgerichtheid, dat scheelt een hoop gefrustreerde klanten en zorgt ook nog eens voor klantbehoud.

ri
door riavdberg - Aug 14, 2013 om 15:59
4 Antwoorden / 1 Vragen

Als je binnen 30 dagen bericht krijgt is het nog snel bij mij heeft het wel 2 maanden geduurd en inderdaad ze zijn wel klantvriendelijk maar klantenservice en klantgerichtheid hebben ze nog nooit van gehoord als je belt krijg je steeds iemand anders de gene waar jij afspraken hebt gemaakt is nooit bereikbaar of hebben ze nog nooit van gehoord spreek uit ervaring!!

ku
door kubbeltje85 - Aug 23, 2013 om 09:41
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb gisteren telefoon gehad van Vodafone nav mijn klachtenbrief.
Ze stemmen ermee in om mijn contract kostenloos te beeindigen op het moment dat ik een nieuwe provider heb gevonden.
Beetje jammer dat het via zoveel omwegen moet, maar ik ben blij met de oplossing!!

zoekster
door zoekster - Aug 23, 2013 om 09:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=kubbeltje85 schreef op vrijdag 23 aug 2013, 09:41]Ik heb gisteren telefoon gehad van Vodafone nav mijn klachtenbrief.
Ze stemmen ermee in om mijn contract kostenloos te beeindigen op het moment dat ik een nieuwe provider heb gevonden.
Beetje jammer dat het via zoveel omwegen moet, maar ik ben blij met de oplossing!!
Hallo kubbeltje85
Dat is toch nog 'redelijk snel' gegaan en gelukkig met een goede afloop. De aanhouder wint weer eens ;-)
Bedankt voor het terugmelden, hopelijk heb je met een andere provider meer succes.
(zou het niet bij Tele2 proberen)

ri
door riavdberg - Aug 23, 2013 om 11:01
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is zeker snel opgelost ook ik heb ooit een klachten brief geschreven niet via kassa nooit meer iets van gehoord? Het is toch triest dat je daar de media voor in moet schakelen succes moet de nieuwe provider Gr. Ria

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Aug 27, 2013 om 04:02
779 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ria, bedankt voor het plaatsen van je bericht.

Groeten,
Per
Vodafone 24/7 Web Crew