to
door tomaantgoor Dec 17, 2013 om 15:30
Computers & telefonie

Problemen met Samsung (toestel)

Hallo iedereen,

Ik heb ongeveer een jaar geleden een Samsung Galaxy Ace S5830i aangeschaft via www.midimedia.nl

Deze is 6 keer in een boot-loop beland. Deze heb ik 1 keer laten repareren met een software-update bij The Phone House. En 4 keer is hij doorgestuurd naar Dynafix.
Ook bij Dynafix is hij weer gerepareerd met een software-update.

Iedere keer na een software-update, heeft het toestel het tussen de 2 weken en 2 maanden volgehouden. En viel daarna weer terug naar de boot-loop.

Ik heb 3 maanden geleden voor het eerst contact opgenomen met Samsung.
Ik zou een e-mail ontvangen met verdere instructies. Echter heb ik nooit een e-mail ontvangen.
Na veel telefoon gesprekken kreeg ik eindelijk een mail met (kort gezegd) de volgende informatie:
[quote]Beste Tom,

Wij raden u aan een software update te doen.

Wij hopen dat we u zo voldoende hebben geholpen.

Samsung

Ik ben hier (via mail) tegenin gegaan maar hier werd niet meer op gereageerd.

Na 2 maanden lang elke dag bellen, mailen en chatten met Samsung is het me eindelijk gelukt dat ze een claim voor me hebben aangemaakt.

Na een paar weken heb ik gevraagd hoe het stond met de claim, ik zou hier een mail over krijgen. Echter heb ik deze nooit ontvangen.
Als ik Samsung moest geloven had ik nu 6 a 7 e-mails gekregen met informatie over de claim, echter heb ik nooit wat gehoord.

Als ik telefonisch contact had werd mij verteld dat ik binnen enkele dagen een reactie kon verwachten. En dat er geen mogelijkheid was dat dit langer zou duren dat een week.

Ondertussen ben ik elke dag met Samsung in gesprek, maar dit lijken ze niet meer op prijs te stellen.

E-mails met mij als afzender worden volledig genegeerd.
Telefonisch wordt er opgehangen.
En in de live chat wordt ik er meteen uit gegooid.

Als ik mezelf voorstel onder een andere naam krijg ik wel contact met ze.

Na 5 weken wachten, sinds er een claim is aangemaakt, en geen mogelijkheid tot contact met Samsung begin ik de moed te verliezen.

LAATSTE UPDATE:
Na (nogmaals) 3 weken lang elke dag bellen en live chat gesprekken aan te gaan is er eindelijk een resultaat van mijn claim:
[quote]Beste Tom,

Wij raden u aan contact op te nemen met de verkoper van dit toestel.

Wij hopen dat we u zo voldoende hebben geholpen.

Samsung


Een quote uit dit mailtje:
[quote]Uit navraag bij het door Samsung erkende reparatiecentrum Selectro is gebleken, dat uw toestel grondig is onderzocht en getest. Er is hierbij geen afwijking van de specificaties aangetroffen.
Echter vindt ik dit erg knap, aangezien mijn toestel nooit bij Selectro is geweest.
En ik vind het erg bijzonder dat mijn toestel is onderzocht en getest, aangezien mijn toestel gewoon thuis ligt.


Heeft iemand tips voor me?

Tom

683 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 17, 2013 om 19:24
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

"Ik ben hier (via mail) tegenin gegaan maar hier werd niet meer op gereageerd."
Meestal maken dit soort mega klantvriendelijk bedrijven gebruik van 'n no-reply adres, het woord zegt het al..

Wettelijk gezien moet je bij de verkoper zijn.

aurora1
door aurora1 - Dec 17, 2013 om 19:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Kijk eens op de Consuwijzer bij garantie.
Zoals al gezegd, je moet met je klachten bij de verkoper zijn.
Is de gsm al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen?

to
door tomaantgoor - Dec 18, 2013 om 09:00
1 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 17 dec 2013, 19:24]...
Meestal maken dit soort mega klantvriendelijk bedrijven gebruik van 'n no-reply adres, het woord zegt het al..

Wettelijk gezien moet je bij de verkoper zijn.

Dit was geen no-reply e-mail adres, aangezien ik hier wel een keer contact mee heb gekregen met ze. Via het zelfde e-mail adres.

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 17 dec 2013, 19:28]Kijk eens op de Consuwijzer bij garantie.
Zoals al gezegd, je moet met je klachten bij de verkoper zijn.
Is de gsm al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen?

Ik heb het toestel meerdere malen geprobeerd terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, alleen dit heeft geen zin.
Hij blijft in een boot-loop hangen, en moet dus bij een reparatiecentrum gerepareerd worden.

Ik heb contact opgenomen met de verkopen, alleen hij heeft me verteld dat hij er zelf niks aan kan doen, en dat ik fabrieksgarantie heb bij Samsung. Hij kan wel zelf contact opzoeken met Samsung, maar dit geeft hij zelf een kleine kans.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 18, 2013 om 13:16
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=tomaantgoor schreef op woensdag 18 dec 2013, 09:00]Hij kan wel zelf contact opzoeken met Samsung, maar dit geeft hij zelf een kleine kans.
Dat is zijn probleem/hun risico. Stuur hun 'n linkje naar Consuwijzer, kunnen ze zelf even nalezen wat hun plichten zijn.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer