ja
door jackyh Jan 29, 2018 om 11:33
Computers & telefonie

Toetsen laptop.

Ik heb een HP laptop. Van minstens 2 toetsen is de opdruk verdwenen.  Heb overal geïnformeerd maar losse toetsen zijn niet verkrijgbaar. Heb inmiddels plakletters gekocht maar deze laten steeds los. Heeft iemand een oplossing?

8275 21 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2018 om 11:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je hebt pennen waarmee je op cd’s enzovoort kunt schrijven. Dus de letter er maar zelf opschrijven.

Of een cursus tienvingers  blind typen volgen, dan weet u zonder te kijken waar een letter zit.

ja
door jackyh Jan 29, 2018 om 12:19
953 Antwoorden / 4 Vragen

Goed voorstel. Een witte stift dus. Dank.

aurora1
door aurora1 - Jan 29, 2018 om 11:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vloeibaar emaille proberen? Is hier en daar te koop, o.a. bij Gamma en Karwei: https://www.gamma.nl/assortiment/griffon-emaille-repair-20-ml/p/B419623  Die kunt u ook voor plekjes op witgoed gebruiken.
Of witte nagellak van de markt of de Action o.i.d.? Ca 1 euro per flesje? Tippex? Na het aanbrengen nog even transparante lak over die emaille of nagellak doen?

ja
door jackyh Jan 29, 2018 om 12:18
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dit ga ik proberen. Witte nagellak heb ik en ook transparante. Alleen nog een heel dun penseeltje kopen. Dank voor de tip.

aurora1
door aurora1 Jan 29, 2018 om 12:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Succes ermee, ik hoop dat het goed werkt. Wel goed laten drogen en laten "uitharden". Goedkope penseeltjes hebben ze vast wel bij de Action, Wibra, Zeeman etc. bij de kinderspullen voor waterverf e.d.
Leuk dat u erop reageert, van velen hoor je helaas nooit meer wat. Wel voorzichtig zijn met welk spul u eventueel de lak wilt verwijderen als dat penselen wat minder goed gegaan is, dat u dan niet de toetsen aantast met verwijderspul.

ja
door jackyh Jan 29, 2018 om 12:45
953 Antwoorden / 4 Vragen

Zal ik rekening mee houden en dus geen aceton of remover gebruiken. Het gaat om de a en de e dus relatief gemakkelijke letters.  Nogmaals dank.

tijger1
door tijger1 Jan 29, 2018 om 13:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jackyh
Vergeet niet de toets eerst goed schoon en vetvrij te maken en goed te laten drogen, voordat u met nagellak aan de slag gaat.

ja
door jackyh Jan 29, 2018 om 15:46
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dat begrijp ik.

hansje klein
door hansje klein - Jan 29, 2018 om 11:49
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Als nieuw ...

- toetsen goed ontvetten
- insmeren met een kunststof primer
- plakletters van de folie halen/aandrukken
- met tranparente nagellak beschermen

... maar, ik zou ook even kijken wat een nieuw toetsenbord kost. Misschien tòch de gemakkelijkste/goedkopere oplossing.

ja
door jackyh Jan 29, 2018 om 12:14
953 Antwoorden / 4 Vragen

Een nieuw toetsenbord kost 174 euro.  HP zelf verkoop geen losse toetsen. Heb hier rechtstreeks kontakt over gehad.

hansje klein
door hansje klein Jan 29, 2018 om 13:01
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U wilt dus een A-merk-toetsenbord met extra muziek zoals draadloos ...

Ik zie als allereerste een QWERTY-toetsenbord 'met een glimlach' aanbevolen bij Coolblue voor ca. € 20,- vrij huis ... merk Trust.

Wanneer mensen met het tien-vingersysteem àlle toesten kunnen onthouden, zou ik me die twee (kostenloos) ook nog wel willen kunnen inprenten.

ja
door jackyh Jan 29, 2018 om 15:48
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb het over een laptop toetsenbord, alle toetsen, niet over een los toetsenbord.

hansje klein
door hansje klein Jan 29, 2018 om 16:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het is een oplossing: de mini-toetsenborden kleiner dan van de laptop, maar ik heb al gezocht en gevonden waar een HP-toetsenbord verkrijgbaar is en hoe je die in een HP-laptop zèlf kunt vervangen (video). Zie verderop ...

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 29, 2018 om 11:57
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Kan ook niet vinden waar losse toetsen te verkrijgen zijn.
Als niets helpt zou u voorlopig deze 2 ontbrekende letters kunnen onthouden of opschrijven, als er meerdere letters onleesbaar worden kunt u altijd nog een nieuw toetsenbord kopen.

ja
door jackyh Jan 29, 2018 om 12:16
953 Antwoorden / 4 Vragen

Er is een firma in Engeland die losse toetsen verkoopt. Het probleem is dat je eerst de oude er af moet halen omdat er nogal wat verschil zit tussen de verschillende toetsen wat betreft achterkant.

ja
door jackyh - Jan 29, 2018 om 12:20
953 Antwoorden / 4 Vragen

Hartelijk dank voor de diverse suggesties. Hier kan ik wel wat mee.

Cookies
door Cookies - Jan 29, 2018 om 12:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De goedkoopste en makkelijkste oplossing is natuurlijk om gewoon even je geheugen te gebruiken.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 29, 2018 om 12:23
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien blijft een stukje karton met dubbelzijdig plakband zitten.

tijger1
door tijger1 Jan 29, 2018 om 12:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan krijg je waarschijnlijk weer verschil met de hoogte van de andere toetsen, zodat je “stoot”. Witte nagellak lijkt me prima.

,
Maar eerst toets schoon en vetvrij maken en goed laten drogen.

sjjoppy
door sjjoppy Jan 29, 2018 om 13:17
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat is zeker ook het proberen waard want hoogteverschil moet vermeden worden.

gerbera
door gerbera - Jan 29, 2018 om 15:10
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Deze zijn er speciaal voor; https://www.toetsenbordstickers.nl/

ja
door jackyh Jan 29, 2018 om 19:28
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb al stickers gekocht bij de HEMA.  Die worden vuil en gaan krullen vandaar mijn vraag voor een andere oplossing.  Dus gewoon bij de HEMA.

hansje klein
door hansje klein - Jan 29, 2018 om 15:35
3037 Antwoorden / 62 Vragen

1 - Google op HP-laptop toetsenbord vervangen, vul uw model/serienummer in en u ziet de prijs.

2 - Hoe u een laptop-toetsenbord zelf kunt vervangen heb ik ook gevonden: HIER

https://support.hp.com/nl-nl/document/c03616164

ja
door jackyh Jan 29, 2018 om 19:33
953 Antwoorden / 4 Vragen

De prijs van een heel toetsenbord is mij bekend. Heb ik al doorgekregen van HP.  De video over het vervangen heb ik bewaard. Heel hartelijk dank. Ik ga morgen eerst eens een penseeltje kopen en dan, zoals anderen zeiden, witte nagellak gebruiken. Mocht het niet bevallen kan ik altijd nog verder kijken.

Da
door Damaya63 - Jan 29, 2018 om 18:59
3 Antwoorden / Vragen

Ik gebruik daar witte nagellak voor, werkt perfect. Succes

gerbera
door gerbera - Jan 29, 2018 om 21:38
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Nou kan ik het ff niet snappen maar de link die ik gaf is speciaal voor toetsenbord stickers, dus niks Hema. Heb deze zelf ook gebruikt en laten niet los. Wel ff de toets schoonmaken met bv alcohol. Maar als u geen stickers wil dan is een nieuw toetsenbord de oplossing.

DOOR JACKYH 29 JAN. 2018 OM 19:28
912 ANTWOORDEN / 3 VRAGEN

Ik heb al stickers gekocht bij de HEMA.  Die worden vuil en gaan krullen vandaar mijn vraag voor een andere oplossing.  Dus gewoon bij de HEMA.

ja
door jackyh Jan 29, 2018 om 22:27
953 Antwoorden / 4 Vragen

Sorry daar heb ik over heen gekeken. Ik heb bij de HEMA letterplakkers gekocht dus niet speciaal voor een toetsenbord.  Die zijn natuurlijk kleiner en dat zou ook een reden voor het omkrullen kunnen zijn.  Ik zal uw suggestie bewaren. Ga het eerst proberen met witte nagellak.

wi
door wimvandezandt - Jan 31, 2018 om 12:59
10 Antwoorden / 4 Vragen

Gewoon contact opnemen met HP. Ik had een HP toetsenbord voor een desktop dat na ruim twee jaar dezelfde problemen toonde die u schetst. Na contact met HP kreeg ik binnen 3 dagen een nieuw toetsenbortd toegestuurd. Uitstekende service.

gerbera
door gerbera Jan 31, 2018 om 13:55
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Toetsenbord Laptop?

jo
door jorisw Jan 31, 2018 om 15:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Toetenbord van een laptop is ook makkelijk te vervangen. Zit maar met een paar schroefjes vast.

ja
door jackyh Jan 31, 2018 om 16:33
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ja maar niet gratis. Heb rechtstreeks contact gehad met HP en de kosten zijn bijna 200 euro.

gerardk
door gerardk - Jan 31, 2018 om 13:05
175 Antwoorden / 8 Vragen

er zijn speciale laptop toetsenbord letter stickers, even googlen naar laptop toetsenbord letter stickers en dan vindt 126.000 resultaten zoals https://www.toetsenbordstickers.nl/ die geven denk ik een beter resultaat dan losse plak leters.

lenyenfred
door lenyenfred - Jan 31, 2018 om 13:17
93 Antwoorden / 8 Vragen

Beste JACKYH,
Weet, dat dit een drama is.
Zulllen waarschijnlijk de E en de A zijn.
De rest zal wel volgen.
Zelf heb ik geen laptop en kan dus een nieuw toetsenbord kopen.
Heb Medion en die heeft na twee jaar het toetsenbord vervangen als service, maar het tweede, nu ook weer letteruitval, wordt niet vergoed.
Stellen,dat het 3 jaar garantie is, maar het is pas twee jaar oud.
Kun je niet met HP zelf contact opnemen?
Misschien zijn zij wel klantvriendelijk.
Zou niet aan plakken beginnen, want toetsen zijn niet vlak, dus gaat het ook weer los.
Veel succes.

ja
door jackyh Jan 31, 2018 om 16:34
953 Antwoorden / 4 Vragen

Heb contact gehad met HP. Kosten bijna 200 euro. Niets geen service. Te oud. Net uit de garantie.

Cookies
door Cookies Jan 31, 2018 om 16:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het toetsenbord is niet kapot, logisch dat HP het dan niet kosteloos gaat vervangen vanwege een paar vervaagde lettertjes.

tijger1
door tijger1 Jan 31, 2018 om 17:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Toch fijn dat mensen eerst de reacties lezen op een topic voordat ze zelf een antwoord plaatsen.:-((

gerbera
door gerbera Feb 1, 2018 om 11:50
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@lenyefred, u heeft ervaring met de speciale toetsenbordsticker? Ik dus wel en ze laten niet los mits je de toetsen goed schoon maakt met bv alcohol.

Le
door LeCorbeau - Jan 31, 2018 om 13:23
38 Antwoorden / Vragen

Via ebay zijn er zeer zeker toetsenborden te krijgen! Typenummer invullen en keyboard ben je 3 tientjes of minder voor kwijt

ja
door jackyh Jan 31, 2018 om 16:35
953 Antwoorden / 4 Vragen

Is mij niet gelukt. Het gaat om inbouw.

ke
door kessel45 - Jan 31, 2018 om 13:32
75 Antwoorden / 45 Vragen

Ik heb het bij elke laptop of ander toetsenbord. Het ligt schijnbaar aan de zuurgraad van je vingers.

sjjoppy
door sjjoppy Jan 31, 2018 om 14:09
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Dat wordt dan tikken met katoenen handschoentjes. -))

ja
door jackyh Jan 31, 2018 om 16:36
953 Antwoorden / 4 Vragen

Is niet mijn eerste laptop/pc. Nooit last gehad maar zou natuurlijk kunnen.

ni
door niemands - Jan 31, 2018 om 15:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem.. ben binnen de garantie termijn naar zaak gegaan met mijn klacht. Zou mijn HP laptop minstens 6 weken moeten missen. Niet terug laten sturen dus. Ik kan gelukkig " blind typen", maar toch vervelend. NOOIT MEER EEN HP LAPTOP.

Ook problemen met de HP 3in one printer. Moeten HP cartriges in, print anders niet. HP geeft online geen respons!!!!!! Zelfs met HP cartriges vaak problemen.

ja
door jackyh Jan 31, 2018 om 16:38
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb HP benaderd via schriftelijke chat. Kreeg meteen antwoord. Service was wat dat betreft prima. Rest niet. Ik heb de laptop gekocht bij my com. Die verwezen mij naar HP.

pe
door pebk Feb 1, 2018 om 13:25
581 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit meer een HP is ook niet zaligmakend. Ook andere merken hebben hetzelfde 'probleem'. Euvel is misschien een beter woord. Is gewoon slijtage.

eg
door egbertvdvelde@home.nl - Jan 31, 2018 om 16:48
3 Antwoorden / Vragen

Kijk eens bij www.toetsenbordtoets.nl

eg
door egbertvdvelde@home.nl - Jan 31, 2018 om 16:48
3 Antwoorden / Vragen

Kijk eens bij www.toetsenbordtoets.nl

eg
door egbertvdvelde@home.nl - Jan 31, 2018 om 16:51
3 Antwoorden / Vragen

Www.toetsenbordtoetsen.nl levert losse toetsen.

mo
door mof - Jan 31, 2018 om 18:20
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Blindtypen