michiel1979
door michiel1979 May 25, 2012 om 15:12
Computers & telefonie

Vodafone brief schrijven om geld geannuleerde bestelling terug te krijgen?

Ik heb op 29 maart online een bestelling geplaatst voor een mobiel abonnement met iPhone 4s. Ik heb dit direct betaald middels ideal. Tot zover gaat alles goed.
Ik ontvang direct een order bevestiging en een minuut later een mail dat ik ben afgewezen door de credit assessments afdeling.

Na een telefoontje bleek er al een hoop onduidelijk te zijn aan mijn verhaal. De klantenservice begreep er (nu al) niets van.

Na twee weken over en weer mailen met de credit assessments afdeling ben ik toch goedgekeurd. Het bleek om een fout aan de kant van Vodafone te gaan.

Naar aanleiding van bovenstaande heb ik getracht mijn bestelling alsnog door te laten gaan. Dit was op 20 april. Ik had een korting bedongen van 25 euro op mijn toestel.

5 minuten later ontving ik een mailtje van de verkoopmedewerker dat ik geen korting kon krijgen omdat ik reeds betaald had. Hierop heb ik besloten van Vodafone af te zien. Ik heb dit aan de verkoopmedewerker gemaild en hij heeft de annulering op 23 april via de mail bevestigd.

Er gingen weer weken overheen. Ondertussen heb ik contact gehad met de twitter webcare en die gaven aan dat mijn zaak op de juiste afdeling was en dat het een kwestie van tijd was.

Vandaag 25 mei besloten om maar weer eens te bellen.
In dit gesprek bleek dat er helemaal niks bekend was over het feit dat ik mijn geld retour zou krijgen. Nee mijn bestelling stond er nog steeds, er was helemaal niets geannuleerd, nou geen echte bestelling maar er stond 'iets'. En dat 'iets' kon niet door de medewerker geannuleerd worden omdat het buiten de 7 dagen bedenkingstijd viel.

Mij werd geadviseerd om een brief te schrijven zodat mijn 'iets' geannuleerd kon worden en ik mijn geld zou kunnen terugkrijgen. HELP!! Ik ben een heel rustig persoon maar vodafone heeft mij hiermee behoorlijk op de kast weten te jagen. Ik heb nergens voor getekend, ik heb wel betaald, nu moet ik achter mijn geld aan en brieven gaan schrijven? Please..

4088 17 Rapporteer

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - May 25, 2012 om 17:10
355 Antwoorden / 1 Vragen

Doe niet zo paniekerig.
Ik zou mailen, kost niks.
Je hebt toch dit: hij heeft de annulering op 23 april via de mail bevestigd.

abarth
door abarth - May 29, 2012 om 08:09
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=vodafonewebcare schreef op zondag 27 mei 2012, 17:23]Hoi michiel1979,

Ik kijk graag voor je na wat er precies gebeurd is. Zou je ons een e-mail kunnen sturen met jouw gegevens? Stuur je mail naar webcare.nl@vodafone.com en zet in het onderwerp: Kassa - vrijdag 25 mei 2012, 15:12 Vodafone geld terug annulering wachten. Vermeld de volgende informatie in de mail: 06 nummer, klantnummer, adres, geboorte datum en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer. Dan kijk ik het graag voor je na.

Groeten, Bruce

En dat op 1e pinksterdag....

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - May 29, 2012 om 08:10
779 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi michiel1979,

Ik kijk graag voor je na wat er precies gebeurd is. Zou je ons een e-mail kunnen sturen met jouw gegevens? Stuur je mail naar webcare.nl@vodafone.com en zet in het onderwerp: Kassa - vrijdag 25 mei 2012, 15:12 Vodafone geld terug annulering wachten. Vermeld de volgende informatie in de mail: 06 nummer, klantnummer, adres, geboorte datum en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer. Dan kijk ik het graag voor je na.

Groeten, Bruce

michiel1979
door michiel1979 - May 29, 2012 om 08:15
26 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=vodafonewebcare schreef op zondag 27 mei 2012, 17:23]Hoi michiel1979,

Ik kijk graag voor je na wat er precies gebeurd is. Zou je ons een e-mail kunnen sturen met jouw gegevens? Stuur je mail naar webcare.nl@vodafone.com en zet in het onderwerp: Kassa - vrijdag 25 mei 2012, 15:12 Vodafone geld terug annulering wachten. Vermeld de volgende informatie in de mail: 06 nummer, klantnummer, adres, geboorte datum en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer. Dan kijk ik het graag voor je na.

Groeten, Bruce

Bedankt ik ga een mailtje opstellen en hoop dat je er iets mee kunt.

kiran
door kiran - May 29, 2012 om 08:16
2791 Antwoorden / 0 Vragen

michiel1979

Zou eens mailen naar de webcare die hier ook regelmatig mee leest.
vodafone.nl@vodafone.com
t.a.v. Christianne

Zou erbij vermelden: betreft vraag VaraKassa/V&B/25-5-12/michiel1979

michiel1979
door michiel1979 - May 29, 2012 om 08:20
26 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=jolijn nr.2 schreef op vrijdag 25 mei 2012, 17:10]Doe niet zo paniekerig.
Ik zou mailen, kost niks.
Je hebt toch dit: hij heeft de annulering op 23 april via de mail bevestigd.
beste jolijn ik ben niet paniekerig maar eerder geïrriteerd over wat ik nu aan mijn broek heb hangen en dat ik actie moet ondernemen om mijn geld terug te krijgen dat ik betaald heb voor iets dat ik niet heb (gekregen) en wat er niet is (geweest)

michiel1979
door michiel1979 - May 29, 2012 om 08:22
26 Antwoorden / 2 Vragen

Beste forumleden. Ik heb een mailtje verzonden naar het webcare team. Ik zal eventuele resultaten hier posten.

michiel1979
door michiel1979 - Jun 19, 2012 om 11:51
26 Antwoorden / 2 Vragen

Hier de resultaten van de mail naar Vodafone.
Op 29 mei heb ik gemaild naar Vodafone:

Hierbij mijn gegevens:

Michiel
xxx
xxxx

Ik heb geen Vodafone telefoonnummer, initieel werd het abonnement me
geweigerd (zie bijlage) en in tweede instantie heb ik de bestelling
geannuleerd (zie bijlages). In het kassa onderwerp staat het hele
verhaal van mijn kant.

Alvast bedankt voor het nagaan wat er gebeurd is.

Op 7 juni ontving ik onderstaand mailtje:

Beste Michiel,

Ik vind het erg vervelend om te lezen dat een en ander mis is gegaan.

In het klantregistratiesysteem zie ik dat je order destijds wel succesvol is geannuleerd. Ook zie ik dat je sinds een aantal dagen contact hebt met één van mijn collega's bij de afdeling betalingen over de terugbetaling van de kosten van je toestel.

Mijn collega's zijn ermee bezig om te zorgen dat alles in orde wordt gemaakt. Deze klacht wordt gesloten bij Webcare om verwarring te voorkomen.

Mocht je er met mijn collega's van de afdeling betalingen uiteindelijk niet uitkomen dan hoor ik dat uiteraard graag.

Sindsdien is het stil.

Een paar dagen (5 juni) voor bovenstaand mailtje ontving ik mail van een andere afdeling dat mijn betaling van 129 euro niet was terug te vinden. Dat kan kloppen, het gaat namelijk om 119 euro (wat ook in de voorgaande mailwisseling stond).
Ik heb op verzoek een betalingsbewijs verzonden. Hierop heb ik niets meer gehoord. Niet eens een ontvangstbevestiging van mijn email.
Stel je voor dat je je rekening 3 maanden te laat betaald... Grrrrrr
Ik ga maar weer eens rappeleren.

michiel1979
door michiel1979 - Jun 19, 2012 om 11:56
26 Antwoorden / 2 Vragen

Mailtje van vandaag naar Vodafone

LS,

We zijn inmiddels weer twee weken verder, ik heb nog niks gehoord of gezien. Is het terugstorten van mijn geld zo ingewikkeld? Tevens vorder ik de wettelijke rente ( ex..art. 6:119 BW ) over de 119 euro.

Mvg,

Michiel ter Haar

michiel1979
door michiel1979 - Jul 3, 2012 om 14:57
26 Antwoorden / 2 Vragen

Op 26 juni dubieus mailtje van vodafone ( afzender customerservice@sender.net )

Gachte heer xxx, Hierbij reageren wij naar aanleiding van uw telefonisch contact met onze klantenservice op 20 juni 2012. In dite gesprek heeft u aangegeven dat u de 119,00 die u voor uw bestelling heeft betaald nog niet terug heeft ontvangen ondanks dat de bestelling al is geannuleerd. Allereerst willen wij u onze excuses aanbieden dat u het bedrag nog niet terug op uw rekening heeft ontvangen. Onderzoek van onze klantgegevens heeft uitgewezen dat wij op 9 juni 2012 een verzoek hebben gedaan om de door u betaalde 119,00 aan u terug te betalen. In totaal kan het 4 tot 6 weken duren voordat een terugbetaling op de rekening wordt teruggestort. Nogmaals onze welgemeende excuses voor de wachttijd. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge nformeerd. Met vriendelijke groet, Vodafone

In eerste instantie dacht ik aan een nep mailtje maar de volgende dag ontving ik onderstaand mailtje:

Geachte xx, Ik kan u helaas geen termijn geven wanneer deze 119,- teruggestort zullen worden. Zoals mijn collega gisteren reeds aangaf, kan dit 4-6 weken duren. Wij zullen het geld uiteraard aan u terugstorten, dat is een feit dat vaststaat. Met vriendelijke groet,

Al met al, afdelingen die langs elkaar heen werken. En nu ruim 3 maanden later kan het dus nog eens 1 a 1,5 maand gaan duren. Goed bezig daar bij Vodafone..

michiel1979
door michiel1979 - Jul 23, 2012 om 09:00
26 Antwoorden / 2 Vragen

Op 9 juni heeft Vodafone volgens eigen zeggen een betaalverzoek gedaan (op een zaterdag?). Inmiddels is het 23 juli, 6 weken zijn voorbij, dus dat gaan ze ook niet meer redden.
Ik word hier een beetje moedeloos van. Ik wil alleen mijn geld terug..

michiel1979
door michiel1979 - Jul 23, 2012 om 09:19
26 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi zoekster, bedankt voor de tip. Ja ik ben nu ook van plan wat onderwerpen op andere consumenten sites te zetten, ik zal het dan eerst nog maar eens op dit forum proberen.
Ik blijf het schandalig vinden, moet het echt 5 maanden (!!) duren voordat iemand een onterecht betaald bedrag terug kan krijgen? Pffff

zoekster
door zoekster - Jul 23, 2012 om 09:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Probeer Bruce nog een keer van de webcare. Dit weekend was hij hier ook actief, 3 uur 's nachts notabene. En anders een nieuw topic starten met de titel 'Vodafone maakt beloftes niet waar!'
Vodafone is nogal gevoelig voor anti-reclame op het Kassa-forum.

michiel1979
door michiel1979 - Jul 23, 2012 om 09:21
26 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=vodafonewebcare schreef op zondag 27 mei 2012, 17:23]Hoi michiel1979,

Ik kijk graag voor je na wat er precies gebeurd is. Zou je ons een e-mail kunnen sturen met jouw gegevens? Stuur je mail naar webcare.nl@vodafone.com en zet in het onderwerp: Kassa - vrijdag 25 mei 2012, 15:12 Vodafone geld terug annulering wachten. Vermeld de volgende informatie in de mail: 06 nummer, klantnummer, adres, geboorte datum en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer. Dan kijk ik het graag voor je na.

Groeten, Bruce

Bruce zou jij er nog eens in kunnen duiken? Hoe kan dit toch zo lang duren?

tdehond
door tdehond - Jul 23, 2012 om 10:08
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=michiel1979 schreef op maandag 23 jul 2012, 09:19]Hoi zoekster, bedankt voor de tip. Ja ik ben nu ook van plan wat onderwerpen op andere consumenten sites te zetten, ik zal het dan eerst nog maar eens op dit forum proberen.
Ik blijf het schandalig vinden, moet het echt 5 maanden (!!) duren voordat iemand een onterecht betaald bedrag terug kan krijgen? Pffff

klacht indienen bij Consuwijzer over deze gang van zaken.
Lijkt mij tijd worden voor een aangetekende brief.
U kunt voorbeeldbrief aanpassen aan uw omstandigheden.

klik op hier

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Jul 26, 2012 om 16:55
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Michiel,

Ik vind het heel vervelend dat je klacht nog altijd niet naar tevredenheid is afgehandeld. Zoals beloofd lossen we hem alsnog voor je op.
Zou je op de laatste reactie die je van ons als Webcare hebt gekregen (dd 7 juni) nogmaals willen reageren? Ik wil je vragen om in je reactie de bovenstaande e-mailberichten die je van mijn collega's hebt gekregen te vermelden.

Dan kan ik sneller en gerichter uitzoeken wat hier precies mis gaat en dit voor je verhelpen.

Groeten,
Bas
Vodafone 24/7 Web Crew

michiel1979
door michiel1979 - Jul 26, 2012 om 17:01
26 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Bas,

Ik kan het betreffende mailtje niet terugvinden. Het is inmiddels in mijn mailbox een wirwar van Vodafone mailtjes tussen mij en verschillende Vodafone mensen en afdelingen. Wat wil je precies weten?