lijnvb
door lijnvb Jan 18, 2012 om 15:23
Computers & telefonie

Vraag aan Wehkampklanten over zoekfunctie

Als ik bij Wehkamp een artikel aanklik en daarna klik op 'terug naar overzicht' dan kom ik niet op de pagina terug waar ik gebleven was, maar op de eerste pagina van het artikelenoverzicht. Als ik de terugtoets op mijn computer gebruik lukt het soms wel op de juiste pagina terug te komen, maar na een keer of 2 krijg ik de melding 'pagina verlopen'.Heel vervelend en ik heb Wehkamp Klantenservice al meermalen geschreven. Is het een probleem van mijn computer of hebben jullie daar ook problemen mee? Bij andere webwinkels heb ik er geen last van. Ik erger me zo dat ik daarom niet meer bij Wehkamp koop.

1701 20 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 18, 2012 om 15:27
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben geen Wehkamp klant maar blader regelmatig door hun website en ik heb dat ook. Heel irritant.

naitsoezn
door naitsoezn - Jan 18, 2012 om 15:30
842 Antwoorden / 1 Vragen

Tip: open de artikelen die je wilt bekijken in een ander tab-blad (in firefox klik je met de middelste muis-knop op een link). Zo kun je gewoon door-browsen op de pagina waar je was, en open je een reeks andere pagina's die je later stuk voor stuk kunt bekijken :-).

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 18, 2012 om 15:36
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Middelste muisknop?

Ik heb er maar 2.

naitsoezn
door naitsoezn - Jan 18, 2012 om 15:37
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op woensdag 18 jan 2012, 15:36]Middelste muisknop?

Ik heb er maar 2.
Geen scroll-wieltje? Die kun je (vaak) inklikken ;-).

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 18, 2012 om 15:45
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Nee mijn scrolletje kan alleen maar scrollen :-)

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 18, 2012 om 15:47
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Verrek je hebt gelijk, hij klikt ook!!

freya
door freya - Jan 18, 2012 om 15:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo lijnvb,

Ik zou die knop 'Terug naar overzicht' niet gebruiken.
Als je een artikel gekozen hebt, staat daarboven altijd een regel waarin je kunt zien langs welk 'pad' je bij het betreffende artikel bent gekomen. Dus als je b.v. een bepaalde LED-TV hebt opgezocht, dan staat er boven dat artikel de regel:

Home > Beeld & geluid > Televisies > LED tv's

Wil je dan terug naar een 'hogere' categorie, dan klik je in die regel op de betreffende categorie. (Dus op 'LED tv's' of op 'Beeld & geluid') Op die manier kun je heel eenvoudig terug naar de gewenste categorie.

m.vr.gr. Freya

lijnvb
door lijnvb - Jan 18, 2012 om 15:52
27 Antwoorden / 2 Vragen

Met ctrl klik op het artikel dat ik wil zien (ik heb nl. ook geen middelste knop op mijn muis en het scrollwieltje doet niets) lukt het inderdaad naitsoezn. Bedankt voor die tip!
Maar ik blijf het stom vinden van Wehkamp dat ze dat niet kunnen oplossen. Kreeg wel als antwoord dat ze ermee bezig zijn, maar dat is 6 maanden geleden dus erg handig zijn ze niet.

lijnvb
door lijnvb - Jan 18, 2012 om 15:56
27 Antwoorden / 2 Vragen

Freya, dat heb ik ook geprobeerd, maar dan kom ik wel terug in de categorie, maar niet op de pagina waar ik gebleven was. Als je bijv. bij TV's op pagina 8 zit, kom je terug op 1. Je kunt dan niet eens pag. 8 weer aanklikken want die zit verborgen 1 2 3 4 5 ------------ 10 11 enz. Je moet dan op 5 klikken om pag. 8 weer in het rijtje te krijgen.

naitsoezn
door naitsoezn - Jan 18, 2012 om 16:05
842 Antwoorden / 1 Vragen

Hetzelfde effect kan trouwens bereikt worden met ctrl + klik. Dus de ctrl-knop ingedrukt houden tijdens het klikken op een link.

freya
door freya - Jan 18, 2012 om 16:23
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@lijnbv:

Ah, op die fiets....

Heb dat eens getest en met 'Terug naar overzicht' gaat dat inderdaad niet goed, maar als ik de 'vorige' knop van de browser gebruik, dan werkt het wel goed..... Gaat dat bij jou dan ook niet goed?

Freya

lijnvb
door lijnvb - Jan 18, 2012 om 16:37
27 Antwoorden / 2 Vragen

Hi Freya, dat lukt mij een paar keer, maar op gegeven moment krijg ik de mededeling dat de pagina verlopen is en dan moet ik opnieuw beginnen. Gedoe gewoon en stom van Wehkamp dat ze er niets aan doen.

lijnvb
door lijnvb - Jan 18, 2012 om 16:38
27 Antwoorden / 2 Vragen

Ben in ieder geval blij te horen dat het niet aan mijn computer/verbinding ligt, maar dat anderen er ook last van hebben. Zal Wehkamp nog een keer (de laatste keer) een mailtje sturen.

freya
door freya - Jan 18, 2012 om 16:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lijnvb schreef op woensdag 18 jan 2012, 16:37]Hi Freya, dat lukt mij een paar keer, maar op gegeven moment krijg ik de mededeling dat de pagina verlopen is en dan moet ik opnieuw beginnen. Gedoe gewoon en stom van Wehkamp dat ze er niets aan doen.
Die melding krijg je wanneer er 'iets' op die vorige pagina is gewijzigd. Bijvoorbeeld een advertentie. Daar doe je inderdaad niets aan. Dat is dus iets dat Wehkamp moet oplossen.....
De enige mogelijkheid om het te voorkomen is dus dat wanneer je aan het bladeren bent en je wil een artikel selecteren, dat je dat artikel in een nieuw tabblad (of venster) opent. Dus (Ctrl) indrukken en ingedrukt houden en dan op het artikel klikken. Of met de rechter muisknop op het artikel klikken en dan in het menu kiezen voor 'Openen in een nieuw tabblad' of iets van die strekking. Ben je op dat arrtikel uitgekeken, dan sluit je gewoon dat tabblad en ben je weer in je huidige lijst.

Freya

li
door lizmol - Jan 18, 2012 om 16:52
61 Antwoorden / 5 Vragen

Ik had het toevallig net ook bij Klingel, klik op terug naar overzicht, en je staat weer op pagina 1, echt waardeloos.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Jan 18, 2012 om 16:54
330 Antwoorden / 15 Vragen

aan de rechterkant, boven de artikelgegevens staat: Terug naar het overzicht
zomaar een artikel klik hier Hiermee komt u probleemloos terug

gerdamarijke
door gerdamarijke - Jan 18, 2012 om 16:56
330 Antwoorden / 15 Vragen

Sorry, te snel op verzenden geklikt. Ik kom zowel met Firefox als IE wel op de juiste pagina.

lijnvb
door lijnvb - Jan 18, 2012 om 17:05
27 Antwoorden / 2 Vragen

Gerdamarijke, je geeft als voorbeeld een pullover die op pag. 1 van het overzicht dat uit drie pagina's bestaat. Kies nu eens een pullover op pag. 3 en klik dan op 'terug naar overzicht'. Je zult zien dat je dan weer op pag. 1 terechtkomt en niet op pag. 3 :-(

gerdamarijke
door gerdamarijke - Jan 18, 2012 om 22:08
330 Antwoorden / 15 Vragen

Lijnvb, die link was inderdaad een slecht voorbeeld, maar van de 10x dat ik het naderhand uitprobeerde, lukte het 8x. Alleen bij de schoenen met zo'n 57 pagina's ging het niet.
Ik ben zeer trouwe Wehkampshopper, maar ik had het nog nooit opgemerkt.
Wel kan ik regelmatig de foto niet zien, moet dan eerst de foto groot maken eer ik hem zie.............. Blijft vreemd, en hopelijk wordt het snel opgelost.

lijnvb
door lijnvb - Jan 18, 2012 om 22:48
27 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor alle tips. Die ctrl klik ga ik gebruiken.
Ik hoop toch dat Wehkamp de functies verbetert. Ik neem aan dat ze niet willen achterlopen bij de ander online shopping sites.