bvandenb
door bvandenb Dec 18, 2012 om 10:48
Computers & telefonie

Weer SIM ellende bij telfort

Het gaat niet goed met de KPN en dochters simyo en telfort.
Al sinds eind november lukt het steeds vaker om (met name micro en nano!) sim kaartjes te activeren.

Gevolg: klanten die dagen/weken niet kunnen bellen op nummer x, of dat nu nieuw is of via nummerbehoud.

Ook contracten hebben antedatering, mijn eigen voorbeeld: wegens nummerbehoud zou het pas de 17e in kunnen gaan, op het contract staat de 10e, 10 dagen eerder...

Teruggebeld worden ivm sim activatie, binnen 5 werkdagen, zoals wel meer mensen weten en zoals de kans groot is : niet gebeurd.

Nog weirder is het als ik je vertel dat de nummer portering van simyo naar telfort is, dat is 1 van de 3 bedrijven onder 1 dak, het kpn dak.

Ik heb dus kosten gemaakt, tijd gespendeerd (telfort forum, zoekmachines) en ben niets opgeschoten.

Hopelijk doen ze iets met mijn gratis tips hoe dit beter kan, sneller, goedkoper misschien zelfs. (Ik heb geen inzicht in de kosten voor de helpdesk, forum 'moderators', backoffice werknemer aantallen versus opnieuw sim kaartje sturen.)
Iets wat elke telco zou moeten doen: feedback mail/brief en dan pas verbintenis aangaan.
Dus klopt het dat u x, y, z, per datum x wil...? zo ja nee, opmerkingen, terugsturen, dan pas als alles klopt contract ingang (al dan niet per datum in de toekomst)
Elke dag dat telefoneren/internet e.d. niet werkt zoals het hoort, 10 euro terug bij de klant. Ik denk dat ineens blijkt dat ze veel meer kunnen dan ze nu voor elkaar krijgen en dan in kortere perioden.

1738 8 Rapporteer

tamayo
door tamayo - Dec 18, 2012 om 12:12
4 Antwoorden / 0 Vragen

aan bvanderb,

Je stukje over Telfort e.a. lijkt me geen vraag... ... je zegt 'Het gaat niet goed bij...' enz.
ZIJ vinden dat kennelijk niet, want gaan gewoon door... ...met bijv. niet te veel veranderen...
Het technische gedeelte van je betoogje begrijp ik niet, maar dat is geen wonder denk ik, want je bent waarschijnlijk geheel ondergedompeld in IT-gedachten/taal...
Mijn reactie is: it's all for the money! ...en dat irriteert mij nou zo aan Telfort, en vele andere firma’s in allerlei branches… …wanneer gaan de nu werkenden/studerenden deze methodes veranderen… ‘we’ moeten naar een andere mindset!
Mijn ervaringen met hen (Telfort) zijn ook niet allemaal even tof; het voert te ver om dat hier uitgebreid te vertellen, maar het komt samengevat er op neer dat WIJ, de klanten ons beklag duidelijk moeten neerleggen bij een firma in kwestie en/of consumentenpanels inschakelen en/of de 'goede' ideeën gestructureerd bij 'hen' neerleggen.
Ik heb de moeite genomen, met veel vasthoudendheid hen (Telfort) op fouten te wijzen, met als resultaat dat de fouten zijn hersteld, ik wat vergoedingen heb gekregen, mijn gesprekken zijn opgenomen en ik daarbij er op heb aangedrongen, die gesprekken als ‘cases’ voor de afd. klantenservice te gebruiken, en zij ‘beterschap’ beloofden…
Niet iedereen heeft daar tijd voor en zin in, maar wie niet gehoord wordt…
De maatschappij, dat zijn wij, dus kunnen alleen wij mentaliteitsveranderingen teweeg brengen. Verder is het natuurlijk zo: hoe meer je betaalt, hoe meer je mag verlangen…
Zou je niet bij Telfort kunnen solliciteren? ...en dan vooral - waar je ook terecht komt - met (je) goede ideeën: de focus op de klant houden i.p.v. - wat kennelijk iedereen 'overkomt' - vooral op die van 'de firma' en de eigen carrière? Dát zijn m.i. nl. middelen waarmee 'we' iets veranderen...
Het gekste fenomeen dat ik als Telfortklant heb meegemaakt – en ook dat meld ik ze telkens opnieuw – is: als de internetverbinding om één of andere reden verstoord is, bij mij houd dat in dat ik dan ook geen vaste telefoon- en TV-verbinding meer heb, ik DIE mededeling per email ontvang, met de tip: kijk op www.Telfort enz.!
Geweldig toch?
Ik vraag me af, of als ik dan ook bij hen een mobiel telefoonabonnement zou hebben, ik dan via dat medium bericht zou krijgen over een ‘storing’…
Als prepaid-klantje kan ik dat schudden, en rest mij: afwachten en van tijd tot tijd de verbinding testen door bijv. resetten, of de klantenservice (hoe durven ze het zo te noemen) bellen met dat prepaid geval, uiteraard met extra kosten per minuut, buiten het beltarief om! Dus…
Het is een keuze: blijf ik bij die firma, of ga ik allerlei strapatsen aanhalen, om me bij een ander te gaan ergeren; of je nou door de hond of te kat wordt gebeten…
Ik laat me dus ook niet ‘dwingen’ in een mobiel telefoonabonnement en nog meer mobiele zooi en apparatuur ‘om er bij te horen’ en alleen nog maar daar mee bezig te zijn…
…there’s more in life you know…
Zelf heb ik in mijn werkende leven – van mijn 15e tot 61e (nu AOW) – er alles aan gedaan wat binnen mijn macht lag, om er voor de klant te zijn…
Ik heb aan alle mogelijke helpdesken, telefooncentrales, klantenservices etc. gewerkt, bij diverse commerciële bedrijven, vnl. in de financiële sector en ik weet: snel scoren gaat um niet worden: denk lange(re) termijn… dus…
Heb je inmiddels ook uitgevonden via hun klantenservice, dat Telfort een samenwerking heeft met de firma Guidion, gevestigd te Amsterdam, die dus eigenlijk 'de bagger' moeten ruimen, en dat daar nog wel eens een gewetensvolle medewerk(st)er tussen zit, en dat men daar ook wel eens een 'punthoofd' krijgt van de Telfortmethode?
Ik hoop dat je hier wat mee kan...

overigens: de link die je als 'favoriete website' hebt opgegeven: http://

tamayo
door tamayo - Dec 18, 2012 om 12:19
4 Antwoorden / 0 Vragen

'weg gevallen tekst' aan het eind van mijn reactie: je link dus: ...werkt niet? of out of order?
groet, tamayo!

bvandenb
door bvandenb - Dec 18, 2012 om 17:37
95 Antwoorden / 14 Vragen

Update:
Zojuist d.d. 18-12-2012 is sim activatie dan toch gelukt, met tijdelijke telfort 06 nummer.

Maar ik heb wel al mega verbruik, gezien het feit dat dit niet kOn....
Zie :
http://i.imgur.com/0xnuJ.jpg

Idee voor slogan: geen actieve sim, wel kosten !
all4all Berichten: 28Geregistreerd: 09 nov 2007 11:00

En elders, ook na inlog op mijn telfort staat dit verbruik:

http://i.imgur.com/qAoFt.jpg

Verbruik zonder werkende sim/telefoon, da's knap !

gompy2
door gompy2 - Dec 18, 2012 om 17:54
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Wordt dit nu een vervolg op je eerdere onzin over Simyo Spook verbruik?

Klik -> Spook

bvandenb
door bvandenb - Dec 19, 2012 om 14:04
95 Antwoorden / 14 Vragen

Next...

Ik heb
(naast nog een andere speciaal voor android die HEEL VEEL kan bijhouden, zowel financieel, als afwijkende data, vrije nummers, anders kostende nummers etc.)
de app voor bewust bellen van telfort geinstalleerd.

Belbewust opties: belstand en belupdate zullen sms sturen, staan aan.
Echter MB-update staat uit, die moet ik aldus de app op de telfort website, onder mijn telfort aanzetten.

Die optie voor op je MB's limiet zitten waarschuwing/afzetten is er echter niet, of ik kan het niet vinden... Ik denk dan toch direct aan zuster simyo die het ook zo doen.
Hopen te 'verdienen' op mensen die niet zien dat ze over hun reeds betaalde MBs gaan.

Sowieso jammer dat die niet (simyo idem..) standaard gelimiteerd staat en optioneel door de klant aan te zetten is, dat die klant er voor kiest en wEl meer kosten wil maken eventueel.

Aan gompy2, ja het loopt (niet naadloos maar heel hobbelig) in elkaar over, want het betreft een simyo -> naar telfort nummer, van prepaid op abonnement..
Toch knap voor 3 bedrijven met 1 systeem onder 1 dak....

gompy2
door gompy2 - Dec 19, 2012 om 14:55
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bvandenb schreef op woensdag 19 dec 2012, 14:04]
Toch knap voor 3 bedrijven met 1 systeem onder 1 dak....

Fout, 5 bedrijven.
KPN, Hi, Telfort, Simyo, Yes Telecom.

Maar wat is het doel van je geschrijf nou eigenlijk?
Heb je een vraag of een probleem?

jpm
door jpm - Dec 19, 2012 om 16:45
820 Antwoorden / 28 Vragen

In ieder geval heeft TS een probleem, maar geen vraag. Dus kan een ander een ongestelde vraag beantwoorden. Misschien even een maandverbandje sturen? Per email?

bvandenb
door bvandenb - Dec 19, 2012 om 19:53
95 Antwoorden / 14 Vragen

Nu dit nog / weer...

Lees net in mailtje dat mijn abonnement toch de 7e jl. is ingegaan.

Echter op de site is e.e.a. gewoon op 21 dagen gezet, 1e contract periode, dus minder minuten, sms's, data MB's.

Gaat dit nog ooit goed komen en data/financieel kloppende zijn?

Stel, en ik lees dat her en der, dat telfort het volle bedrag gaat afschrijven vanaf de verkeerde datum, ik dus intussen met minder dan waarvoor ik moet betalen opgescheept zit (sms's, belminuten en data MB's) hoe heet de aanklacht dan bij de politie? oplichting? contractbreuk?
diefstal?