mjvanderwerf
door mjvanderwerf Jun 12, 2021 om 11:32
Computers & telefonie

Windows update probleem

Goedenmorgen,
dit gebeurt als ik Windows update wil uitvoeren :
1. Bestanden worden gedownload.
2, Bestanden worden geïnstalleerd.
3. Opnieuw opstarten.
4. Melding "De updates kunnen niet worden geïnstalleerd"
5. Melding "Wijzigingen ongedaan maken. Schakel de computer niet uit,"
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Heeft iemand een remedie ?
MJ

6138 16 Rapporteer

ro
door ronny530 - Jun 12, 2021 om 11:38
2781 Antwoorden / 41 Vragen

Te weinig schijfruimte op de systeemschijf of de updates die u wil installeren zijn niet de juiste voor uw besturingssysteem.

ma
door malty - Jun 12, 2021 om 11:52
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Het windows10 schijfbestand van de Microsoft site downloaden en dit op een usb stick, minimum 5 gb., zetten en de computer vanaf de usb starten.
Let op dat je niet het schijfbestand zelf op een usb stick zet maar kies op de download site dat het schijfbestand direct naar de usb stick gedownload moet worden, hierdoor krijg je een bootable usb stick.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10ISO

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 12, 2021 om 11:56
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Goedemorgen,
als u de update's op automatisch installeren hebt ingesteld hoeft niets te doen ook al wordt u daar de gelegenheid toe gegeven.
De nodige update's worden in een bepaalde volgorde aangeboden en wie aan de beurt is krijgt ze.
Na een tijd ziet u dat ze geïnstalleerd zijn.
Daar heb ik ook aan moeten wennen.
U houdt wel de keus om essentiële updates zelf te installeren.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 12, 2021 om 13:16
2061 Antwoorden / Vragen

Er is op basis van deze informatie geen diagnose te stellen. Zoek iemand die er verstand van heeft en laat die kijken.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Jun 12, 2021 om 14:00
98 Antwoorden / 1 Vragen

Download Ccleaner dit programma is gratis. Installeer Ccleaner  klik op analisten klik hierna op nu opruimen.
Installeer de updates opnieuw.

aurora1
door aurora1 - Jun 12, 2021 om 16:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk hier eens:
https://www.seniorweb.nl/artikel/problemen-oplossen-in-windows-10

U kunt nmm het beste de computer 's-nachts laten updaten en er niet bij gaan zitten wachten.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 12, 2021 om 16:32
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Heb een antwoord van GSM opgezocht die er m.i. als een computerkenner mag zijn:

DOOR GSM - 24 FEB. 2021 OM 14:09
5932 ANTWOORDEN / 47 VRAGEN

Het allerbelangrijkste bij Windows 10 is om af en toe, via het Start menu, bij Aan/uit te kiezen voor "Opnieuw opstarten".
Windows 10 zal dan na het afsluiten met een schone lei opstarten.
Kies je namelijk bij Aan/uit voor Afsluiten, dan zal Windows 10 later opstarten met de gegevens die bij het afsluiten bewaard worden.
Dit wordt Hibernation genoemd en zorgt helaas voor diverse problemen, vooral met updates, wanneer je niet zo nu en dan "Opnieuw opstarten" kiest.
Start je computer dus regelmatig via Start en Aan/uit opnieuw op en het komt meestal vanzelf goed.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 12, 2021 om 16:39
16854 Antwoorden / 202 Vragen

Is het oprbleem opgelost? Laat dat dan even weten en zo niet:  Re: op basis van mijn ervaring heeft zich een probleem voorgedaan omdat een update of onderdeel ervan kennlijk om de een of andere reden niet kon worden geïstalleerd. Dat daarna de melding komt dat de wijziging ongedaan wordt gemaakt is dan ook werkelijk niet meer dan dat alles m.b.t. die update weer wordt verwijderd en de situatie wordt hersteld zoals die voor die update was. In dat geval behoeft u op dat moment niets te doen.
 Wel is het een kwestie om na te gaan of het daarna nog een keer gebeurt.

Maar mogelijk is het al opgelost op basis van de verwijzing die @SHOPPY al gaf naar een eerder antwoord van @GSM. Ik sluit niet uit dat die zelf ook nog reageert maar hij is 'niet meer zo vaak in de lucht' op deze site.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jun 12, 2021 om 17:39
525 Antwoorden / 385 Vragen

Hallo MALTY en DIUMENGE,
hartelijk dank voor jullie suggesties.
Beide een langdurig karwei !
Helaas heeft het niet tot een goed resultaat geleid.
Toch dank en een prettig weekend !
MJ

ma
door malty Jun 12, 2021 om 17:53
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ben benieuwd hoever u gekomen bent en wat de foutboodschap was.
Kon u booten vanaf de usb stick met het windows10 installatiebestand?

aurora1
door aurora1 - Jun 13, 2021 om 03:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Eens foutcontrole (met repair) laten lopen?
Al het advies van @gsm opgevolgd?
Eventueel een tijdje met updaten wachten?
Als alles werkt er liever niet aan gaan veranderen: If it ain't broke, don't fix it.....

ro
door ronny530 - Jun 13, 2021 om 09:31
2781 Antwoorden / 41 Vragen

Normaliter wordt het Windows besturingssyteem automatisch bijgewerkt tenzij u de keuze heeft gemaakt dat niet te willen en handmatig te doen. Als het besturingssyteem al bijgewerkt is dan heeft het geen enkele nut om dat nogmaals te doen want de updates zijn al geïstalleerd. Als u dan gaat proberen om een oudere versie te installeren krijgt u de melding dat de update niet geïstalleerd kan worden en de wijzigingen ongedaan gemaakt worden.

Thecla58
door Thecla58 - Jun 14, 2021 om 11:50
855 Antwoorden / 3 Vragen

@TS

Als je er met alle tips and tricks hier niet uitkomt dan kun je altijd hulp op afstand aanvragen bij MS. Ik had laatst een vreemd probleem met iets anders van MS en kwam er na een week ploeteren en zoeken op internet niet uit toen heb ik dus hulp van MS zelf gevraagd en was het zo opgelost.

Je hoeft niet bang te zijn dat ze alles op je pc/laptop/tablet zien want je kijkt live mee wat ze allemaal aanklikken en intoetsen.

Succes.

gerbera
door gerbera - Jun 14, 2021 om 15:48
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft iemand een remedie ?

Gewoon niet zo kl....en met de PC, Heeft u de upadates op automatisch staan hoeft u verder niets te doen.
Staat dit op "handmatig" dan krijgt u een melding als u de PC wilt afsluiten en is het een kwestie van het kiezen voor "bijwerken en opnieuw opstarten". De updates lopen dan soepel zonder problemen.
Wat u doet is blijkbaar zelf de optie zoeken naar updates gebruiken, kijk dan eerst naar het nr van de update en die van de laatst geïnstalleerde. Zijn die hetzelfde krijgt u die melding.

panter22
door panter22 - Jun 14, 2021 om 16:06
6599 Antwoorden / Vragen

Welke update wil je dan uitvoeren. Deze misschien:
Onderdelen update na windows 10 versie 20H2.
Heb je misschien een oude computer?

panter22
door panter22 - Jun 21, 2021 om 08:39
6599 Antwoorden / Vragen

Als je intussen nog geen oplossing hebt gevonden: Heb je windows Edge?

Foutcode 0x800f0922 bij de installatie van de Mei 2021 Update

Met de nieuwe Mei 2021 Update wordt definitief afscheid genomen van de oude Edge-browser. Had je de nieuwe op Chromium gebaseerde Edge-browser in het verleden al geïnstalleerd maar daarna ook weer verwijderd, dan is de kans groot dat je bij het installeren van de Mei 2021 Update een foutmelding (met de foutcode 0x800f0922) krijgt! Dit is op te lossen door vanuit de Windows Verkenner de achtergebleven lege map C:\Program Files (x86)\Microsoft\Edge te verwijderen. De Mei 2021 Update zou hierna wel probleemloos geïnstalleerd moeten kunnen worden.
Uit de nieuwsbrief van:
SchoonePC.nl
https://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief.html