cornelis71
door cornelis71 Sep 6, 2015 om 13:11
Elektronica & tv

Analoog naar digitaal

Goedenmiddag, camping is overgegaan naar digitale ontvangst. Mensen met een analoog tv konden een kastje kopen
T104HD kosten 50 euro.grieks fabrikaat. Ging prima!
maar nu staat dat kastje te brommen, heb al een ander kabeltje geprobeerd, geen succes.
De garantie is voorbij. Weet iemand een oplossing.
Weer 50 euro gaat me te ver.
groetend

1241 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 6, 2015 om 17:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cornelis71,

Even een kastje van de buren proberen?
Dan weet je of het aan je kastje ligt.
Zo ja, dan zal het toch wel defect zijn.

Met vr.gr.

me
door mein33 - Sep 6, 2015 om 17:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Is het het apparaat zelf waar een brommend geluid uit komt of is het een brommend geluid dat voorkomt uit resonantie van het apparaat en dat wordt verstrekt door het kastje of plank waar het in/op staat.
In het laatste geval kunt u er een stukje vilt o.i.d. onder leggen.

cornelis71
door cornelis71 - Sep 6, 2015 om 18:29
167 Antwoorden / 60 Vragen

Dank voor uw antwoorden.
zodra ik met de kabel het het aansluit punt van het kastje aanraak (nog niet erin) begint het gebrom in dat kastje.
Het zal wel stuk zijn, maar waar moet ik op zoeken op internet? Weet niet eens hoe zoiets heet.
er zal er toch wel ergens een voordeliger zijn. 50 euro vind ik heel wat.
groetend

gerbera
door gerbera - Sep 6, 2015 om 22:32
7372 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=cornelis71 schreef op zondag 6 sep 2015, 18:29]Dank voor uw antwoorden.
zodra ik met de kabel het het aansluit punt van het kastje aanraak (nog niet erin) begint het gebrom in dat kastje.
Het zal wel stuk zijn, maar waar moet ik op zoeken op internet? Weet niet eens hoe zoiets heet.
er zal er toch wel ergens een voordeliger zijn. 50 euro vind ik heel wat.
groetend
Zou dan toch eerst maar even de kabel controleren. Als het kastje niet bromt zonder kabel zit er mogelijk sluiting in de kabel.

cornelis71
door cornelis71 - Sep 7, 2015 om 09:52
167 Antwoorden / 60 Vragen

Goedenmorgen, dank voor uw antwoorden.
gerbera ik laat de kabel nakijken, maar dan zou de klacht toch uit de muur moeten komen, want ik heb ook nog een andere kabel aangesloten, en het was hetzelfde.
hrdwerrorman, dank voor uw uiteenzetting ik ga nog eens goed lezen. Er zat een griekse gebruiksaanwijzing bij.
groetend

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 7, 2015 om 09:54
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag cornelis71,

Via Google op T104HD kwam ik er achter dat het een DVB-T ontvanger betreft, die in z'n geheel in/op de scart aansluiting gedrukt kan worden. Zoiets als Digitenne van KPN, maar dan veel kleiner, want KPN verkoopt veel lucht..... Blijkbaar biedt de camping dat digitale signaal nu op een coaxkabel aan.
Zie ook:
http://en.09635.com/pd/5823866/DVB-T-Digital-TV-Receiver-104HD-DVB-T-G104HD-Mini-Scart-DVB-T104HD-Terrestrial-Receiver-DVB-T104HD.htm#divContact

Het is een Chinees fabrikaat.

Het idee van gerbera is eerst uit te voeren en wanneer het niet aan de kabel ligt is het idee van edrick uit te voeren. Zo maak je niets kapot wat van een ander is.

Overigens is een Digitennekastje ruim 2 keer zo duur dan de €50,-- waar u het over heeft.
Zelf gebruik ik een DVB-T ontvanger die ALDI jaren geleden in de aanbieding had voor €15,--. Dat vond ik zo goedkoop dat ik er meteen maar twee gekocht heb en beide heb ik nog in gebruik.
Ook heb ik er één met veel lucht erin gekocht in Duitsland, ook zonder abonnementkaartlezer erin, en die kostte toen €39,--. Maar die moet via een scartkabel aangesloten worden. Die is ook nog in gebruik. Omdat er geen kaartlezer in zit kunnen er geen commerciële zenders zoals RTL 4,5,8,9, Net 5, SBS6, Veronica enz. mee ontvangen worden, alleen de vier verplichte Nederlandse zenders en alle (Duitse en Belgische) Free To Air zenders.

Voor ons is dat voldoende, want we kunnen tóch niet naar alles kijken wegens tijdgebrek en een bekent Duits gezegde stelt: "Wer der Wahl hat, hat der Qual". Oftewel: "Teveel keuze levert keuzedilemma's op".

Voor commercie heb ik geen cent over: laat de commercie mij maar betalen als ik daar naar moet kijken!

Hardware ERror MAN.

cornelis71
door cornelis71 - Sep 7, 2015 om 11:16
167 Antwoorden / 60 Vragen

Hrdwerrorman, is het mogelijk dat U die link even doorgeeft? De link in Uw antwoord werkt niet.
hartelijk dank

gerbera
door gerbera - Sep 7, 2015 om 11:32
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Klik voor de link van hrdwerrorman

reflecs
door reflecs - Sep 7, 2015 om 11:34
1859 Antwoorden / 4 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2015 om 11:39
16885 Antwoorden / 202 Vragen

cornelis71@ een 'oude tip' die soms goed werkt en in ieder geval zinnig is om te proberen: de stekker in het stopcontact omdraaien

Een tweede tip: probeer eens andere kabels, n.a.v. uw vraag leid ik af dat u mogelijk al oude coaxkabels gebruikt die gevoelig zijn voor z.g. interferentie van buitenaf. Dat kan zelfs al een ander apparaat in de omgeving zijn als een videorecorder of zelfs de TV.

reflecs
door reflecs - Sep 7, 2015 om 11:42
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Neem me niet kwalijk als het een overbodige vraag is: komt de brom uit het kastje of de tv?

cornelis71
door cornelis71 - Sep 7, 2015 om 12:10
167 Antwoorden / 60 Vragen

Goedenmiddag,
Gerritaltena, stekker omgedraad, geen succes. Maar bedankt.

Reflecs,
komt uit het kastje.

ben naar kantoor geweest zojuist, heb een ander kastje gehad(voorlopig)
dit kastje wat ik achtergelaten heb, gaan ze terugsturen.

geen last meer, gelukkig!

Iedereen hartelijk voor de adviezen.

groetend

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2015 om 12:37
16885 Antwoorden / 202 Vragen

dank voor de reactie, het lijkt er dus op dat het kastje defect is.

edrick3
door edrick3 - Sep 7, 2015 om 12:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@cornelis71,

.....ben naar kantoor geweest zojuist, heb een ander kastje gehad(voorlopig)
dit kastje wat ik achtergelaten heb, gaan ze terugsturen.
.....

Goede service. ;-)
Scheelt weer een paar euro's!