Ku
door Kutya1 Oct 1, 2018 om 15:26
Elektronica & tv

Canal Digitaal met 10 euro korting?

Een aanbod via mail van Canal Digitaal op 5 september 2017; bij het aangaan van een contact van 2 jaar, 10 euro korting op het eerste jaar. Nu was mijn basiscontract 19,95 euro dus toch de helft er af. Per 27 september betaalde ik 9,95 en dat 12 keer. 27 september 2018 werd er 22,95 euro van mijn rekening afgeschreven. He, da's raar, 3 euro meer. Eerst maar eens contact gezocht via Chat; geen antwoord, ook niet bij de 2e of 3e poging. Toen maar eens gebeld. De heer die mij te woord stond vertelde mij dat de afspraak was dat er 10 euro korting op mijn abonnement gegeven werd maar dat de abonnementsprijs per november 2017 met drie euro was verhoogd. Daar had ik op 21 november een mail over ontvangen volgens hem. Nou nee, niet dus. Op mijn argument dat als ik 10 euro korting zou krijgen op een contact van 22,95 er 12,95 van mijn rekening afgeschreven had moeten worden schakelde deze helpdeskheer meteen door naar een hogere versnelling door te zeggen dat ze bij Canal Digitaal natuurlijk wel zo coulant waren om voorlopig 13 euro korting te verlenen. Dit verhaal werd alle kanten op gebogen om maar niet toe te geven dat je niet een contract voor 2 jaar tussentijds kan veranderen zonder kennisgeving. Nu lig ik niet wakker van 3 euro per maand maar ik hoop altijd nog, tevergeefs, dat de klant koning is en dat hij het voordeel van de twijfel mag krijgen. Ik twijfel sterk aan de klantvriendelijkheid bij Canal Digitaal. Heeft iemand hier ook ervaring mee en hoe dan te handelen?

921 4 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2018 om 15:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zou natuurlijk om te beginnen eens uw contract kunnen doorlezen om te weten of zij tussentijds, dus na een jaar het bedrag mogen aanpassen.

En blijkbaar houdt u nu nog langer die korting dan afgesproken. Mooi toch?

En een mail op 21 november?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 1, 2018 om 15:33
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U geeft aan een korting van € 10,00 het eerste jaar.
Een oude ervaring van mij is helaas ook dat men bij Canal Digital niet altijd 'coulant' is maar waarschijnlijk staat er in uw overeenkomst toch wel ergens dat zij het abonnement mogen/kunnen verhogen net zoals bij meerdere providers het geval is.
De enige optie die u zou hebben gehadis het per omgaande kunnen overstappen naar een andere provider wegens een tussentijdse enkelzijdige aanpassing. Het is dan natuurlijk wel zo dat bij u andere opties mogelijk zijn. Maar dat had u dan al wel op 7 november of vlak erna moeten doen.

(Ik zie inmiddels dat @tijger1 mij net iets voor was)

Ku
door Kutya1 - Oct 1, 2018 om 15:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Tijger, nee de korting hou ik niet langer, ik betaal na het eerste jaar dus 3 euro meer dan mijn contract voorheen. En ik bedoelde 21 november 2017, pakweg 2 maanden na het aangaan van het contract.
En Gerritaltena, ik zou natuurlijk kunnen opstappen maar ik ben bang dat Canal Digitaal daar niet van onder de indruk zal zijn en gewoon mijn abonnementskosten van mijn rekening wil/blijft afschrijven met al het gezeur enz erbij.

ne
door neodutchio - Oct 1, 2018 om 16:15
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Elke aanbieder heeft elk jaar een prijsaanpassing. Dit wordt middels mailings, nieuwsbrieven en/of in een persoonlijke omgeving bekend gemaakt. Het is vreemd te noemem dat de ene persoon dit wel leest en een andere dit niet.

Van september 2017 tot september 2018 waren de abonnementskosten 19,95 per maand met een tientje eraf dus 9,95. Per september 2018 is er 3 euro bijgekomen en dat is ook de eerste maand geweest dat u die 10 euro korting niet meer kreeg. Dus hoe u er bij komt dat u daar recht op zou hebben, geen idee.