Ltv
ik overweeg een tv aan te schaffen.
uit prijsoverwegingen zou ik via internet moeten bestellen
winkelprijs 999 en internet 800 voor hetzelfde type
zijn er risico s om via internet te bestellen
mvg
Hallo
Meestal is internetwinkelen nagenoeg zonder risico's
Kijk op de site van de internetwinkel in elk geval of alle adresgegevens (en nummer kamer van koophandel) aangegeven staan.
Belangrijk zijn ook de garantievoorwaarden: Is er service aan huis, pickup & return service of zijn er servicepunten door het hele land?
Bij dit soort bedragen zou ik eerst even bellen met de internetwinkel. Dan krijgt u een indruk en kunt u ook naar die garantievoorwaarden vragen.
Vrgr. AF
Goede Morgen
Als eerste. Zou ik de betreffende winkelier met de internet prijs confronteren, misschien dat deze u tegemoet komt. (Bij ons wel)
Ten tweede. Zit je met de service verlening en de garantie, op papier leuk geregeld, maar als er wat is zit jealtijd met het versturen van de TV. Vaak een kostenplaatje.
Verder wat ik zelf 3 weken geleden heb ondervonden met onze nieuw geleverde JVC bij de winkel om de hoek. TV werd de zelfde dag na aankoop geleverd en keurig netjes geinstalleerd zowel digitaal , videorec. dvd rec. Iets waar ikzelf veel meer tijd voor nodig had gehad.
En dit allemaal omdat er ik hetzelfde voorstond als U om een keuze te maken,
Veel succes bij uw evt. aankoop Vr.gr Wil. R
Dag aketelaars,
Natuurlijk zijn er risico's bij het kopen via internet, maar ook gewoon kopen in een winkel kan gezien deze site ook een behoorlijk risico inhouden. Wel kun je de risico's beperken als je de hier volgende lijn volgt:
Een betrouwbaar internetbedrijf geeft voorafgaande aan de aankoop op haar site duidelijke en begrijpelijke informatie over:
- de belangrijkste kenmerken van het produkt of de dienst en de prijs van het artikel of de dienst
- de wijze van betaling en van levering
- het adres van de verkoper, tenzij de koop op afstand niet verplicht tot vooruitbetaling van de prijs of een gedeelte daarvan
- de eventuele bijkomende leveringskosten
- de geldigheidsduur van het aanbod en/of de prijs
- het recht van de klant om de overeenkomst binnen een bedenktijd te beëindigen (bij kopen op afstand is dat meestal 7 werkdagen)
- de minimumduur van de overeenkomst wanneer het gaat om duurzame of periodieke dienstverlening
- de leveringstermijn
- de werkwijze/procedure van onderstaande schriftelijke bevestiging van de koopovereenkomst
Bij de uitvoering van de overeenkomst dient het internetbedrijf de koper uiterlijk bij levering een schriftelijke bevestiging toe te sturen (tenzij je deze al voor het sluiten van de overeenkomst hebt gekregen). Deze schriftelijke bevestiging kan ook per e-mail of een andere duurzame drager (denk aan brief of fax) verstuurd worden. De schriftelijke bevestiging moet in elk geval informatie geven over:
- de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de koper van het herroepingsrecht (lees de bedenktijd) gebruik kan maken
- het bezoekadres van de vestiging van de leverancier waar de koper met zijn klachten terecht kan en het telefoonnummer van de verkoper
- de regeling met betrekking tot de aftersales service en garantie
- de voorwaarden voor de ontbinding van de overeenkomst (als het diensten betreft) indien deze van onbepaalde duur is of een duur heeft van meer dan een jaar
Alle bovenstaande informatie kan op de site van de verkoper staan. Als je dan op de ja-button klikt heb je in feite wettelijk een koopovereenkomst afgesloten. Je kunt dus daarna niet meer beweren dat je niet alle informatie hebt gekregen of dat je het niet had kunnen weten. Dan zul je daar zelf toch echt bewijzen voor moeten aandragen.
Pas als aan bovenstaande informatievoorwaarden volledig is voldaan, kun je er vrij zeker van zijn dat het internetbedrijf betrouwbaar is. Een extra zekerheid is dat het bedrijf is aangesloten bij de thuiswinkel, de branchevereniging van internetbedrijven.
Zie deel 2.:
Deel 2:
Kopen en betalen op internet:
Kopen op internet kan het beste bij internetwinkels die in het bezit zijn van het thuiswinkel-waarborg. Met dit waarborg weet je vrij zeker dat je de bestelde goederen ook daadwerkelijk voor de afgesproken prijs ontvangt. Wat het betalen betreft kun je vaak kiezen tussen 'overboeking' (eerst geld storten, dan bestelling ontvangen), 'onder rembours' (contant betalen aan de postbode) en 'per acceptgiro' (spreekt voor zich). De bedenkperiode (periode waarin je kunt annuleren) van 7 werkdagen gaat in op de dag dat je de bestelde goederen ontvangt.
Verwijzing naar site Thuiswinkel Waarborg:
(geschillencommissie thuiswinkel)
http://www.thuiswinkelwaarborg.nl/onderdeel/voor_consumenten/index.asp
thuiswinkelwaarborg
Geschillencommissie Thuiswinkel
Postbus 90600
2509 LP DEN HAAG
Bezoekadres:
Bordewijklaan 46, 2e etage
2591 ZR Den Haag
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=2422
Telefoonnummer: 070-3105310
Faxnummer: 070-3658814
http://www.wetboek-online.nl/wet/index.html
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1977
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=2422
http://www.computerconsument.nl/pages/printen.php?redartID=171
http://www.computerconsument.nl/pages/redartikelendetail.php?redartID=170
http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/
http://www.passade.nl/mwsr/sr/jurinschuld/index.php
Sukses, groeten, Read2.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer