gkelderman
door gkelderman Jul 9, 2015 om 17:03
Elektronica & tv

Receiver 3x in reparatie geweest, nog niet opgelost

Ik heb een receiver pioneer VSX-828-7KANAALS gekocht en vanaf het begin afaan haperde het toestel bij het afspelen van een film, ik heb toen redcoon opgebeld met deze mededeling, en zij zeggen, stuur de receiver maar op, dan gaat die in de reparatie. nadat hij voilgens hun gerepareerd was werdt hij terug gestuurd, maar het euvel was niet opgelost, hij beef weer haperen. de tweede keer opgestuurd en na weer retour te hebben gekregen was het weer niet opgelost. toen weer opgestuurd en weer in de reparatie geweest maar het probleem was nog niet opgelost. En nu krijg ik een mail van redcoon, met de mededeling dat zij niks meer voor mij kunnen betekenen. einde verhaal, terwijl de garantie nog loopt t/m 16-07-2015 Kan dat zo maar om de klant op deze wijze terwijl het toestel nog niet naar behoren werkt zeggen zij dan, wij kunnen niks meer voor u betekenen. De vraag is , wat kan ik nu nog doen?

1197 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ro
door ron530 - Jul 9, 2015 om 18:17
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Als u twee jaar Nederlandse fabrieksgarantie heeft dan kunt u contact opnemen met Pioneer Nederland. Redcoon staat er wel om bekend apparatuur middels parallel import op de Nederlandse markt te brengen en dan is Redcoon volledig verantwoordelijk voor de garantietermijn. Ik vrees dat het laatste het geval is want anders had Redcoon de handen niet teruggetrokken met in korte lijnen "zoek het maar uit" want wij doen niets meer. Pioneer Nederland contacteren wordt ook niets want zij staan niet te trappelen om een apparaat dat ze niet verkocht hebben te gaan herstellen. U heeft recht op twee jaar volledige garantie maar om die van Redcoon ook te krijgen zeker nu die op 16-07-15 afloopt wordt een gebed zonder eind.
Wat betreft het defect, de receivers van Pioneer zijn niet zo snel in het verwerken van videosignalen met haperen tot gevolg. Het meest handige is om de dvd speler rechtstreeks op de tv aan te sluiten.

gkelderman
door gkelderman - Jul 9, 2015 om 18:40
49 Antwoorden / 20 Vragen
0

Bedankt Edrick3, Ik heb de brief al ingetypt en alle gegevens die nodig waren.

Morgenvroeg doe ik die brief per aangetekend versturen naar redcoon.

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2015 om 18:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo gkelderman,

Schrijf ze een brief dat je de koop ontbindt: klik hier.

Suc6

zoekster
door zoekster - Jul 9, 2015 om 19:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Zet uw klacht ook nog op de klachtenkompas.nl en klacht.nl

Verder kunt u ook nog denken aan een klacht via thuiswinkel, daar zijn ze bij aangesloten.
klik HIER

U kunt ook de brief per mail versturen, als u een ontvangstbevestiging krijgt hoeft u geen aangetekende brief te sturen.

Doe alles, dus officieel overeenkomst ontbinden en klachten rondstrooien.

Optimale druk is optimaal resultaat.

ho
door hopetobehelping - Jul 9, 2015 om 20:38
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste gkelderman,

zoals u al gelezen heeft in de antwoorden, koop ontbinden en klacht indienen.
Hier vind u nog wat meer informatie van consuwijzer, klik hier en hier.
Alle communicatie zwart op wit en goed bewaren.

Hoop voor u dat redcoon snel tot inkeer komt en inziet dat ze verkeerd bezig zijn en het alsnog netjes met u afhandelen.

19
door 1953 - Jul 9, 2015 om 22:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Bij de vierde garantieaanspraak is er sprake van de ontbinding van de koopovereenkomst.

ro
door ron530 - Jul 10, 2015 om 18:52
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Ik kan de link niet werkend maken maar toch.
http://www.redcoon.nl/warranty daaruit blijkt dat Redcoon met twee maten meet. De eerste is de wettelijke garantie waarbij je na 6 maanden zelf moet bewijzen dat het product defect is en het is dan aan Redcoon om te bepalen of ze het er mee eens zijn. De tweede is fabrieksgarantie als die van toepassing is zit je gedurende de totale fabrieksgarantie gebeiteld. De koop op basis van 3x defect ontbinden gaat in het eerste geval zeer moeilijk worden want bewijs maar eens dat het apparaat werkelijk defect is.

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2015 om 20:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

De link van ron530: klik hier.

ro
door ron530 - Jul 10, 2015 om 20:48
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Als er Redcoon "garantie" van toepassing is dan wil ik wel naar oplossingen zoeken om de set weer te kunnen gebruiken want er zijn oplossingen genoeg.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer