ka
door katana28 Dec 22, 2006 om 16:10
Elektronica & tv

Reperatie

Hallo,

Hoop dat iemand hier dit al eens meegemaakt heeft, maar om het verhaal maar eens uit te leggen.

Maand geleden is mijn Philips DVD-recorder stuk gegaan, ben netjes met het apperaat naar de winkel gegaan waar deze aangeschaft was(er zat nog garantie op). Desbetreffende winkel "De Block" heeft het apperaat opgestuurd voor onderzoek en eventuele reperatie.

20 december ontvang ik een brief van De Block, dat het apperaat omgeruild gaat worden voor een ander model. Op zich geen probleem, maar oorspronkelijke apperaat kostte destijds 349 euro, het andere model wat ze me nu willen geven kost in de winkel 179 euro.

Nu vraag ik mij af, kunnen zij dit maken? Ik koop een apperaat voor 349 euro en 2 jaar later krijg ik een apperaat terug wat 179 euro kost bijna 50% verschil...

Hopelijk heeft iemand dit al eens meegemaakt en kan mij adviseren.



352 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

freya
door freya - Dec 22, 2006 om 17:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo katana28,

Dit soort apparatuur daalt heel snel in prijs en het is dan ook niet reeël om naar de prijs te kijken. Kijk naar de  kwaliteit en funktionaliteit van het apparaat. Ik denk dat het apparaat van €179 dat je nu wordt aangeboden net zoveel kan (zoniet meer) dan het apparaat dat je destijds voor €349 hebt gekocht.
Als het apparaat dat je nu wordt aangeboden duidelijk 'minder' is hoef je er geen genoegen mee te nemen.

m.vr.gr. Freya




ma
door machverb - Dec 22, 2006 om 17:56
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ja, ook ik heb dezelfde ervaring.

Zowel met een defecte DVD-recorder als met een breedbeeld TV.

Door ervaring wordt men wijzer dus, koop altijd het aller goedkoopste
apparaat en gaat er wat kapot dan gewoon een nieuwe kopen. dat is veel
goedkoper dan een duur apparaat kopen dat binnen een paar jaar kapot
gaat en de reparatiekosten zo hoog zijn dat (Philips) een aanbod doet
voor een vervangend apparaat waarvan de kosten even hoog of hoger zijn
dan zo'n zelfde apparaat in de winkel.

Koop nooit meer dure audio/video/home-cinema apparaten.



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer