ka
door katana28 Dec 22, 2006 om 16:10
Elektronica & tv

Reperatie

Hallo,

Hoop dat iemand hier dit al eens meegemaakt heeft, maar om het verhaal maar eens uit te leggen.

Maand geleden is mijn Philips DVD-recorder stuk gegaan, ben netjes met het apperaat naar de winkel gegaan waar deze aangeschaft was(er zat nog garantie op). Desbetreffende winkel "De Block" heeft het apperaat opgestuurd voor onderzoek en eventuele reperatie.

20 december ontvang ik een brief van De Block, dat het apperaat omgeruild gaat worden voor een ander model. Op zich geen probleem, maar oorspronkelijke apperaat kostte destijds 349 euro, het andere model wat ze me nu willen geven kost in de winkel 179 euro.

Nu vraag ik mij af, kunnen zij dit maken? Ik koop een apperaat voor 349 euro en 2 jaar later krijg ik een apperaat terug wat 179 euro kost bijna 50% verschil...

Hopelijk heeft iemand dit al eens meegemaakt en kan mij adviseren.

352 2 Rapporteer

freya
door freya - Dec 22, 2006 om 17:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo katana28,

Dit soort apparatuur daalt heel snel in prijs en het is dan ook niet reeël om naar de prijs te kijken. Kijk naar de  kwaliteit en funktionaliteit van het apparaat. Ik denk dat het apparaat van €179 dat je nu wordt aangeboden net zoveel kan (zoniet meer) dan het apparaat dat je destijds voor €349 hebt gekocht.
Als het apparaat dat je nu wordt aangeboden duidelijk 'minder' is hoef je er geen genoegen mee te nemen.

m.vr.gr. Freya

ma
door machverb - Dec 22, 2006 om 17:56
4 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, ook ik heb dezelfde ervaring.

Zowel met een defecte DVD-recorder als met een breedbeeld TV.

Door ervaring wordt men wijzer dus, koop altijd het aller goedkoopste
apparaat en gaat er wat kapot dan gewoon een nieuwe kopen. dat is veel
goedkoper dan een duur apparaat kopen dat binnen een paar jaar kapot
gaat en de reparatiekosten zo hoog zijn dat (Philips) een aanbod doet
voor een vervangend apparaat waarvan de kosten even hoog of hoger zijn
dan zo'n zelfde apparaat in de winkel.

Koop nooit meer dure audio/video/home-cinema apparaten.