Bo
door Boven Feb 10, 2017 om 12:26
Elektronica & tv

Tv na 3 jaar dood

Hier wordt ik niet blij van:

Koop je een tv van een gerenomeerd merk voor

1700 euro. Gaat hij na 3 jaar stuk, kan gebeuren

maar dan kan hij niet meer gemaskt worden.

En dan krijg je 850 euro vergoeding.

Dat is dus na de garantie van 2 jaar, een afschrijving van

900 in 1 jaar.

Dit lijkt mij geen redelijk bedrag, van Philips mag

je toch wel een langere levensduur als 3 jaar verwachten?

3254 14 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 10, 2017 om 12:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gerenommeerd merk? Philips???

Gecondoleerd met het overlijden van je TP Vision t.v. Voor 850,- euro kun je waarschijnlijk nu een t.v. kopen met betere specs dan je oude. Je redenering over de afschrijving klopt niet. En een t.v. waar je 1700,- euro voor hebt betaald, is 6 maanden na aanschaf waarschijnlijk al te koop voor plm. 1100,- euro.

Gr
door Grunn1 - Feb 10, 2017 om 12:36
1427 Antwoorden / 18 Vragen

De afschrijving is geen 900 euro in 1 jaar maar over 3 jaren. Vind het nog een hoog bedrag wat je krijgt voor een 3 jaar oude nep Phillips. Knijp je handen dicht en koop voor dat geld een nieuwe goeie tv wat goed kan voor 850 euro en je zal er op vooruit gaan.

simon55
door simon55 Feb 10, 2017 om 12:42
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik dacht zo dat € 1700 minus € 850 dus was...................... € 850 of ik heb n fout reken machientje , en inderdaad t is n nep philips geen eentje meer van Ome fritsie

Gr
door Grunn1 Feb 10, 2017 om 19:34
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nee klopt heb gewoon de bedragen overgenomen van ts en moet inderdaad 2 x 850 zijn.

hansje klein
door hansje klein - Feb 10, 2017 om 12:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Misschien een off-topic-antwoord, maar zou het niet een zegen zijn toekomstig apparaten die zo snel afgeschreven (moeten) worden i.v.m. een circulaire economie (optimaal hergebruik door de producenten) te kunnen huren en alle paar jaren in te kunnen ruilen tegen wéér een nieuwe techniek? Dit is toch een duidelijk voorbeeld van materiaal- èn geldvernietiging.

UW VRAAG: Ik verwacht van de huidige nep-Philipsapparaten juist géén langere levensduur meer, helaas....

ms
door mslender Feb 10, 2017 om 13:50
7 Antwoorden / Vragen

Het was sinds 2012 bij een aantal mobiele providers mogelijk om een toestel te leasen wat overeenkomst met wat je voorstelt. Dit waren de KPN gerelateerde providers zoals Telfort, Hi en KPN zelf. Een leuk idee maar de constructie waarbij de klant geen toestel in eigendom kreeg liep niet goed en ergens midden 2014 werd ermee gestopt. Dat was een goed voorbeeld van hoe een circulaire economie eruit zou komen te zien,: geen aanschaf maar huren van een mobiele telefoon.

hansje klein
door hansje klein Feb 10, 2017 om 14:10
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Inmiddels kan men bij Bundles Miele-apparaten huren met altijd garantie en onbeperkt gebruik. Handig voor appartementencomplexen of studenten die alles delen. Het assortiment wordt steeds meer uitgebreid en omvat inmiddels was-, vaat- en droogmachines. Het benodigde kapitaal wordt in tranches bij elkaar gesprokkeld en levert voor iedere particiliere investeerder 7% rendite op. Andere tijden, meer gemak.

Gr
door Grunn1 Feb 10, 2017 om 19:35
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Had je hier vroeger Skala of zoiets niet voor?

ne
door neodutchio Feb 11, 2017 om 08:46
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Skala bestaat nog steeds, maar dat is weer te commercieel. Als je ziet wat daar de huurpijzen zijn en de verplichte looptijd is huren eigenlijk gen optie meer.

ro
door ronny530 Feb 11, 2017 om 10:18
2796 Antwoorden / 41 Vragen

Vooral met bruingoed (tv, video en dergelijke) is repareren op componentbasis vrijwel verleden tijd want de elektronica is zo complex geworden dat het vervangen van een gehele print ook wel swappen genoemd voordeliger is. Ook de korte doorlooptijd van een model speelt een rol want er zijn al snel geen onderdelen meer leverbaar. Het is ook financiele keuze van de fabrikant want als die voor zeg tien jaar alle onderdelen leverbaar houd ligt het magazijn vol met dood geld aan onderdelen die uiteindelijk als verliespost op de omzet afgeschreven moeten worden. Een coulance regeling is voor de fabrikant veel goedkoper want die is als risico in te calculeren op de verkoopprijs van het product, stel dat 25% van het aantal verkochte producten af mag vallen dan maakt de fabrikant toch nog winst.

fa
door familyman - Feb 10, 2017 om 12:46
888 Antwoorden / 1 Vragen

Uw rekenwijze is bepaald niet realistiesch. In uw gedachte zou u voor een apparaat van € 1000 euro na 2 jaar nog steeds € 1000 terugkrijgen. Zou u voor een apparaat van 2 jaar oud wat nieuw € 1000 was nog steeds € 1000 betalen. Nee. Want dan is het apparaat 2 jaar oud.

Tv's worden tegenwoordig snel afgeschreven, u krijgt een best bedrag nog. Adviesje? Accepteren. U heeft zo wie zo wel 3 jaar tevreden gekeken, of was u dat vergeten?

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2017 om 12:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En dan krijg je 850 euro vergoeding.
Dit lijkt mij geen redelijk bedrag
Nou, dat lijkt me een heel redelijk bedrag voor 3 jaar afschrijving!
Kijk maar eens wat rond wat een gelijkwaardige televisie momenteel kost.
En je hebt dan toch mooi al 3 jaar gekeken.

ro
door ronny530 - Feb 10, 2017 om 13:08
2796 Antwoorden / 41 Vragen

U heeft in drie jaar tijd 900 euro op de tv afgeschreven want de afschrijving begint direct na de aanschaf. Menigeen staart zich blind op de toenmalige aanschafprijs en is van mening dat een tv zijn waarde blijft houden maar dat is niet zo omdat een model van drie jaar oud qua techniek en snufjes hopeloos verouderd is. Daar komt nog bij dat u drie jaar probleemloos heeft kunnen kijken dus als u nu 1700 euro retour zou krijgen voor een nieuwe tv met weer twee jaar garantie dan wordt u daar veel beter van en dat is ook weer niet de bedoeling. Er wordt door Philips een coulance vergoeding van 850 euro toegekend en dat bedrag lijkt me niet aan de lage kant omdat u voor dat bedrag een gelijkwaardige tv aan kunt schaffen met weer 2 jaar garantie.

Off topic, TP Vision laat tv's in het grotere beeldformaat segment in het Oostblok assembleren en volgens de kwaliteitseisen die Philips er aan stelt. De kleinere tv's en dvdspelers worden in China geproduceerd door licentiehouders en die zijn echt van summiere kwaliteit.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 11, 2017 om 00:47
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Probleem is dat de eisen van Philips niét hoog genoeg zijn.

pc
door pcmdejongh - Feb 10, 2017 om 13:59
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is ook niet redelijk maar daar hebben de grote bedrijven lak aan. Zolang het een eenling is die klaagt doen ze er niets aan.

ou
door oudewouter - Feb 10, 2017 om 14:21
52 Antwoorden / Vragen

Prima aanbieding!  Gauw ja zeggen voor zijer spijt van krijgen!   Voor dat geld koop je momenteel een prachttoestel. Bij voorkeur Samsung, L.G  of Sony,

fr
door frans56 - Feb 10, 2017 om 17:58
230 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo

Hier in mijn buurt (en waarschijnlijk ook in uw buurt)  zit een, zoals de meeste personen het noemen, een beun de haas electronica reparateur.
En die krijgt met grote regelmaat moderne TV's te repareren waarvan door de winkel word beweerd dat die niet meer te repareren zijn.
Echter in de praktijk is gebleken dat deze persoon er van de 10 aangeboden TV's er zeker 8 gerepareerd krijgt voor een paar tientjes kosten.
Dus:  Voor U die oude TV wegggooid of ter vernietiging aanbied bij het electronisch afval, probeer uit te vissen of er in uw buurt ook zo iemand
is, grote kans dat het ding door zo iemand wel gerepareerd kan worden voor een paar tientjes.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 11, 2017 om 00:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Onzinnige reactie daar ts van de €850 een prima nieuwe tv kan kopen zonder bijbetaling.
Dan laat je toch dat antieke ding niet repareren voor bijv €50.
Gaat ie dan stuk krijg je niets meer omdat beun eraan heeft gesleuteld.
Hele slechte tip van u.

ro
door ronny530 Feb 11, 2017 om 09:45
2796 Antwoorden / 41 Vragen

Die tip is nog niet zo slecht maar in dit geval wordt er een coulance aangeboden waarbij het toestel ingenomen zal worden.

holstein
door holstein - Feb 11, 2017 om 08:01
922 Antwoorden / 16 Vragen

Op zich natuurlijk een aardig aanbod, maar het is natuurlijk waanzin dat je een tv na 3 jaar bij het vuil kan zetten, de wegwerpmaatschappij!

ca
door carrie - Feb 11, 2017 om 09:50
79 Antwoorden / 1 Vragen

Zit er bij u in de buurt misschien een repaircafe, daar zitten vrijwilligers, die hem misschien kunnen maken. Dit is gratis, alleen vragen ze een vrijwillige bijdrage voor de eventuele kosten

jo
door jorisw - Feb 11, 2017 om 10:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Netjes, die vergoeding. Een auto heeft een vergelijkbare afschrijving terwijl die een veel langere levensduur hebben dan TV's (een TV is na gemiddeld 10 jaar wel op, terwijl een goed onderhouden auto makkelijk 20 jaar mee kan).

hansje klein
door hansje klein - Feb 11, 2017 om 10:59
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Aanvullend aan een hier al eens eerder gegeven TIP:  zoek een repaircafé in uw buurt

ro
door ronny530 - Feb 11, 2017 om 11:33
2796 Antwoorden / 41 Vragen

Vraagsteller krijgt al 850 euro coulance om een nieuwe tv te gaan kopen het lijkt me daarom stug dat vraagsteller de defecte tv mag behouden want dan zou vraagsteller echt de spekkoper zijn. Het komt er dan op neer dat de oude tv voor zeg 50 euro door een echte techneut wordt gerepareerd en vraagsteller 800 euro winst maakt. Ik zou zo'n verdien model ook wel willen want dan verzin ik op het einde van de garantie of net daarna een vage klacht die niet traceerbaar is maar ik eis wel een soort van coulance die meestal wordt gegeven omdat de fabrikant/verkoper van mijn gezeur af wil zijn.