ho
door hompie2001 Apr 18, 2016 om 10:02
Garantie & verzekeringen

Een vriend is mijn spullen kwijtgeraakt

Een vriend is mijn audio speaker ter waarde van 150 euro kwijtgeraakt.
Kan dit worden vergoed door zijn verzekering?

8020 7 Rapporteer

jo
door jorisw - Apr 18, 2016 om 10:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als hij een verzekering heeft voor slordig omgaan met spullen van iemand anders dan zou dat moeten kunnen.
Zoniet dan is het wel zo netjes als hij gewoon een nieuwe voor je koopt.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Apr 18, 2016 om 10:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe kan men nou een audio speaker kwijtraken? Maar goed. Normaal gesproken vergoedt een AVP schade aan spullen van een ander, die men gebruikt heeft, maar dan wel de dagwaarde. Hoe oud was die speaker?

ho
door hompie2001 Apr 18, 2016 om 14:07
Antwoorden / 1 Vragen

Hij was pas net 2 weken oud

Cookies
door Cookies Apr 18, 2016 om 14:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: uit zijn broekzak gevallen?;-))

ho
door hompie2001 Apr 18, 2016 om 14:57
Antwoorden / 1 Vragen

Nee hij was aan het chillen in een bos en hij had hem en toen daar achtergelaten

tijger1
door tijger1 Apr 18, 2016 om 15:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo zie je maar wat er van chillen komt.:-))

Cookies
door Cookies Apr 18, 2016 om 15:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, dat wordt dan een duur partijtje chillen voor hem, want daar zal het wel op uitdraaien. Maar niks meer uitlenen aan iemand die zo slordig met de spullen van een ander omgaat.

diumenge
door diumenge Apr 18, 2016 om 19:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Net twee weken oud? Je vertrouwt een baby toch niet je speaker toe!

uwjurist
door uwjurist - Apr 18, 2016 om 10:18
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Als hij een aansprakelijheidsverzekering heeft, kan het daar geclaimd worden. Let wel op het eigen risico. Dit zal hij aan u moeten vergoeden.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

ka
door kareuter - Apr 18, 2016 om 14:24
22 Antwoorden / 3 Vragen

1-  Wat is een audio speaker? Bestaan er dan ook nog video speakers?
2-  Waarom vraagt je vriend dat niet aan zijn verzekering of jij aan de jouwe?
     De verzekeringen kunnen het juiste antwoord geven.
     Kareuter

Li
door Lisa Kaasbergen - Apr 18, 2016 om 14:43
4 Antwoorden / 1 Vragen

Als je vriend een aansprakelijkheidsverzekering heeft kan het zijn dat dit gedekt wordt. De dekking verschilt echter per verzekering. Je vriend kan dit opzoeken in de polisvoorwaarden van zijn verzekering of contact opnemen met de verzekeraar.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 18, 2016 om 18:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Laat je vriend lekker een nieuwe speaker voor je kopen. Als de verzekering al uit zou keren (behalve bij bijzondere omstandigheden) dan krijgt u een paar centen terug. Maar zeker niet genoeg om uw speaker te vervangen.
Diewilik

hansje klein
door hansje klein - Apr 19, 2016 om 09:51
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bij welke verzekering zou hij dan moeten claimen? Aansprakelijkheid?

Indien hij jouw spullen verliest, zal hij om te beginnen hiervan eerst een aangifte bij de politie moeten doen.

Vriendendiensten zijn echter voor iedere verzekeraar op voorhand al verdachtig.