Jo
door Jossmorenberg Feb 3, 2017 om 17:42
Garantie & verzekeringen
Garantie

7 jaar geleden Leolux 4 eetkamerstoelen gekocht met stalen frame a € 630/stuk.
Na de bocht naar het voetstuk is een gat geboord van 6mm voor een stoeldop. En dat is precies waar de eerste stoel is doorgescheurd en stoel nr 2 begint. De winkel waar de stoelen gekocht zijn bied aan een nieuw stalen frame op te sturen a €150.
Nu denk ik dat stoelen in die prijsklasse toch wel een levenlang mee mogen gaan. Ik kan me niet voorstellen dat ik ieder 7 jaar €600 moet dokken voor 4 nieuwe frames.
In mijn opinie en die van een bevriende metaaldeskundige is dit duidelijk een ernstige constructie fout.

Is dit nu een redelijk aanbod?

1855 11 Rapporteer

fa
door familyman - Feb 3, 2017 om 17:50
888 Antwoorden / 1 Vragen

Als de garantie over is en u de meubels wilt behouden kunt u dit overwegen om te doen.
"Levenslang" heb je al niet meer in de cel.

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2017 om 17:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vind dit een redelijk aanbod.

ja
door jackyh - Feb 3, 2017 om 17:54
953 Antwoorden / 4 Vragen

Na 7 jaar gebruik? Denk het wel.

edrick3
door edrick3 - Feb 3, 2017 om 17:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En wat staat er in de garantievoorwaarden?
Als je er niet uit komt met de leverancier kun je naar de geschillencommissie stappen.

ne
door neodutchio - Feb 3, 2017 om 18:23
5167 Antwoorden / 12 Vragen

Als het een ernstige constructiefout zou zijn was dit niet pas na 7 jaar gescheurd. Mocht dit wel zo zijn is het aan u om het te bewijzen.

Helaas voor u, wat u denkt hoeft nog geen waarheid te zijn. Ik denk ook een knappe man te zijn, maar anderen denken daar dan weer anders over. Het gaat om wat er in de koopovereenkomst staat wat de garantie inhoud.

hansje klein
door hansje klein - Feb 3, 2017 om 18:25
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De zeven-jaars-garantie bij Leolux geeft aan, dat er doorgaans 55%! moet worden bijbetaald .... garantie

Maar de foto toont aan, dat het om een zwakke plek, een constructiefout gaat, die bij een andere stoel ook optreedt. Mogelijk heeft u swingstoelen, dus met een verend-effect, waardoor er spanningen optreden en daarbij zijn de doorboringen fataal.

Dus opnieuw officieel een klacht indienen bij de verkoper wegens een constructieffout, die ú echter moet kunnen bewijzen. Ik zou daarom bij de klacht de lichaamsgewichten van alle personen noemen die deze stoelen regelmatig gebruiken. Wanneer u op het internet meerdere klachten kunt vinden m.b.t. dit stoelmodel staat u steviger in uw schoenen en zou ook eerder (later) een expert voor een expertise gevraagd kunnen worden.

TIP: Geef het bestelnummer aan en laat de V&B-deelnemers meezoeken op het internet naar dezelfde klachten!

tijger1
door tijger1 Feb 3, 2017 om 20:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kan de Ts dat niet zelf doen?

Cookies
door Cookies Feb 3, 2017 om 20:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@HK: misschien alleen even voor jezelf praten? Googelen kan TS zelf tenslotte ook. OT: en wat was nou het antwoord van de redactie op jouw vraag?

hansje klein
door hansje klein Feb 3, 2017 om 23:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dames.......

1 - Het antwoord van de redactie op mijn opmerking dat er enkele deelnemers zijn die onophoudelijk maar vragen (blijven) stellen aan andere reageerders i.p.v. aan de TS was:

"dat er ....... ", maar dat antwoord was eerder aan mij gericht dames @Tijger1 en @ Carola.83!!

2 - Het antwoord waarom de Auping-topic werd verwijderd was, "omdat de vraagsteller hierom had gevraagd en dus niet de firma Auping". Waarom is mij niet meegedeeld.

3 - Het antwoord waarom mijn tegenvraag hierover werd verwijderd was: "omdat het off-topic was".

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2017 om 20:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bijna niets gaat levenslang mee. En zijn er nu nog twee helemaal heel?

Cookies
door Cookies - Feb 3, 2017 om 20:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vind het een net aanbod. 600,- euro over 7 jaar is 85,- euro p.j. Valt wel mee dan. Gewicht van degenen die er op zitten, kan ook mee spelen. Een constructiefout komt niet pas na al die jaren naar boven.

mathijs_b
door mathijs_b - Feb 3, 2017 om 21:39
641 Antwoorden / 77 Vragen

Lijkt me geen constructiefout maar slijtage.
De poten bewegen iets en er treedt metaalmoeheid op. Dat gebeurt vroeg of laat altijd bij bewegende metalen delen.
Het tijdstip wordt bepaald door de mate van bewegen (Rustig zitten of schommelen en het gewicht van de "zitter").
Dus geen garantie, lijkt me.
Dat de leverancier voor een schappelijke prijs van minder dan 25% van de prijs van de stoel nog frames kan/wil leveren vind ik erg positief.

Apetjoek
door Apetjoek - Feb 4, 2017 om 10:33
234 Antwoorden / 16 Vragen

Hallo Jos ,wij hebben een gelijk iets meegemaakt en hebben dat voor een tiental euro's laten oplossen , zoek in uw omgeving een lasser of lasbedrijf op en laat de stoelpijpen lassen en slijpen ,(onze stoelen 3stuks hebben wij ook zo laten maken en we zitten er nu nog steeds op ze zijn nu ongeveer 10 jaar oud )

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 4, 2017 om 15:29
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Leolux is een designstoel, dus dat is precies waar je voor betaalt. Je betaalt niet voor "levenslang" gebruik en dito garantie. Je betaalt voor klasse en stijl.

Leolux gebruikt goede materialen maar niet de top.

Iedere bestuurder van een Ferrari, Aston Martin of Lamborghini betaalt ook een hoop geld, maar na 2 jaar is de garantiekoek spreekwoordelijk wel op.

Enige verschil is dat bij een zwaarr defect aan zo'n dure auto de bestuurder meestal een andere koopt.

De tegmoetkoming is zeer redelijk en ik zou erop ingaan, of de tip van @kowalski volgden, of beter nog laat uw eigen metaalkundige het oplossen.