Matras nu al versleten
vIn september 2010 kocht ik een elektrisch instelbare boxspring en nieuwe matras met 10 jaar garantie.
Juist omdat ik chronische rugklachten heb kocht ik deze producten bij een speciaalzaak.
Er werd mij verzekerd dat ik zeker 10 jaar plezier van deze matras zou hebben.
Echter een paar maanden geleden bleek er al een deuk in te zitten. Hij zakt door in het midden. Daar waar je normaliter met je onderrug ligt.
Had geen telefoonnummer of adres meer van de deze speciaalzaak, omdat deze inmidels was overgenomen door iemand anders en deze de zaak verplaatste naar een andere plaats.
Bij toeval belde deze nieuwe eigenaar mij om te vertellen dat hij de zaak had overgenomen en dat ik nog steeds garantie had op de boxspring.
Heb meteen de kans aangegrepen om hem over de matras te vertellen.
Hij is komen kijken en constateerde inderdaad een deuk.
Echter hij kon mij niet veel meer bieden dan dat hij deze deuk zou opvullen, want hij had geen klanten overgenomen alleen de zaak.
En de fabriek waar deze matras vandaan kwam bestond ook niet meer.
Uiteindelijk beloofde hij mij om contact op te nemen met de oude eigenaar van de zaak.
Deze belde mij en vertelde dat hij niks voor mij kon betekenen, want hij was geen eigenaar meer en de nieuwe eigenaar wilde mij tegemoetkomen en de matras dus opvullen.
Ik kon mij hier niet in vinden, omdat garantie garantie is en de nieuwe eigenaar ook het klantenbestand had overgenomen.
Dit werd wederom ontkent. Totdat ik vertelde over het spontane telefoontje van de nieuwe eigenaar. Ohh van die kant was zijn reactie toen. Uiteindelijk bleef hij bij het verhaal van opvullen. Meer was er niet en dat moest ik realiseren. En dat opvullen zou op zeer korte termijn kunnen en ze hadden hier goede ervaringen mee. Heb toen gezegd dat ik onder protest akkoord ging. Echter tot op heden niks meer vernomen en op zijn site staat dat de winkel voorlopig gesloten is en nader bericht z.s.m. volgt. Dit was begin juli en toen was ik al een paar weken aa het wachten.
Mijn vraag: moet ik met die opvulling akkoord gaan? Is de nieuw eigenaar verantwoordelijk gezien het feit dat hij mij in zijn klantenbestand heeft staan. Wat is redelijk in deze? En wie heeft ervaring met opvullen van een matras. Wat kan c.q. mag ik hier van verwachten?
Opvullen van een matras? Het is toch geen ouderwets kapokmatras of verenbed. Dus dat opvullen gaat helemaal niet werken.
Maar in principe heeft de nieuwe eigenaar niets met u te maken. Hij hoeft dus ook geen garantie te verlenen, ook al heeft hij een kaartenbak waar u inzit. En wat staat er dan precies in die garantie voorwaarden?
En ligt die kuil aan het matras of aan de boxspring?
Als het aan de matras ligt, koop dan een nieuwe matras bij Ikea, komen altijd als beste uit de test en voor heel wat voordeliger dan al die zogenaamde bedden speciaalzaken.
Nuance: ze zijn niet als beste getest (dat waren Pullman matrassen), maar de Morgedal is wel de beste koop.
"Bij toeval" belde de nieuwe eigenaar? Dat denk ik niet. Heeft het adressenbestand natuurlijk ook overgenomen. Ik hoop voor u dat hij weer boven water komt, de nieuwe eigenaar dan. Hoop ook dat u zijn aanbod accepteert, vullen is beter dan niets. En ja, u heeft recht op 10 jaar garantie, alleen, als zowel de fabrikant als de oude eigenaar niet meer bestaan, word dit alles moeilijk. Succes.
Topantwoord
Het is een matras opgebouwd van 8 cm Visco en daaronder 14 cm koudschuim een afneembare hoes en met toepasing van Aloë Vera voor de antistatische geleiding. En ligt op een elektrisch verstelbare boxspring.
Dat Visco is dus traagschuim. Daarvan is het de bedoeling dat het zich vormt naar uw lichaam door druk en warmte.
En dan dat of daaronder opvullen? Gaat mijns inziens niet werken.
Hebt u zelf al wel gecontroleerd of de lattenbodem nog goed is? Vaak zitten daar schuiven op waarmee je de buigzaamheid kunt veranderen.
Of zijn het veren in een bak? Daar al eens aan gevoeld of die plek dieper inzakt?
Is de nieuw eigenaar verantwoordelijk gezien het feit dat hij mij in zijn klantenbestand heeft staan.
Nee.
Je kunt dan wel garantie hebben, maar als de zaak en de fabriek niet meer bestaat ......
Alles wat er voor je gedaan kan worden is meegenomen.
Beter één vogel in de hand, dan ....
Ik weet niet wat u onder garantie verstaat, maar recht op een nieuw matras hebt in niet (zomaar). Als het matras binnen de garantietermijn gebreken vertoont die onder de garantie vallen, dan behoort de leverancier die gebreken te herstellen. Ik ben geen matrassenspecialist, maar als het doorzakken door opvullen hersteld kan worden, dan is dat een goede oplossing binnen de garantie.
Keert en draait u dat matras wel regelmatig?
Als het niet aan de bodem ligt dan kunt u kiezen voor (gratis) opvullen en zien hoe dat bevalt.
Anders dan toch maar een nieuw matras aanschaffen?
Beste Tijger1,
De springbox is van dik stevig hout en daarom bekleed met stof en daaronder ligt meteen de motor van de elektrische bediening.
Als de matras vanhet bed af is, is er niks dat doorzakt.
Beste Aurora1,
Deze matras mag niet gedraaid worden gezien de opbouw van de matras.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer