ha
door harold010 Apr 27, 2017 om 19:22
Garantie & verzekeringen

Opticien

mn moeder van 73 heeft bij Specsavers- Leyweg denhaag- MultiFocale bril gekocht, maar brandpunt vekeerd gezet ( bevestigd door EyeWish)

zelfs huisarts assistente zag t in een opslag ,maar SpecSavers wil niet herstellen, ze werd heel onvroendelijk behandeld zelfs.

wat te doen?

6292 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 27, 2017 om 19:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien samen met uw moeder nog maar eens teruggaan naar Specsavers?

tenormin
door tenormin - Apr 27, 2017 om 19:27
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien een optie dat u met moeder teruggaat. Uiteraard moet men een goede, voor haar ogen,
bestemde bril geleverd worden. Stuur hen ook een link dat u de klacht op de Kassa site heeft gezet. Vinden ze vast niet leuk.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 27, 2017 om 19:29
7209 Antwoorden / 3 Vragen

  • Misschien hebt u iets aan deze gegevens om Specsavers te benaderen.
  • E-mail: nl.service@specsavers.com
  • Telefoon: 035 - 628 83 11 (werkdagen van 9.00 tot 17.30)
  • Fax: 035 - 628 83 05
  • Postadres: Specsavers International BV, Huizermaatweg 320 - 322, 1276 LJ Huizen

marita5
door marita5 - Apr 27, 2017 om 19:31
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Harold010 ,

Ga naar een andere winkel van Specsavers .

Levenslange service .

U bent in alle Specsavers-winkels altijd van harte welkom voor gratis onderhoud en kleine reparaties, zoals het vervangen van neuspads, het aandraaien van losse schroefjes, uw bril bijstellen of schoonmaken. Deze service bieden wij ook als u uw bril niet bij Specsavers hebt gekocht.

Kwaliteitsgarantie .

In geval van productie- of materiaalfouten tot 2 jaar na aankoop, zal Specsavers uw bril repareren of vervangen. Deze garantie geldt bij normaal gebruik van uw bril.

Plaats uw klacht op Trustpilot , Specsavers reageert op deze site , klik op de rode regel .

https://nl.trustpilot.com/review/www.specsavers.nl

marita5
door marita5 - Apr 27, 2017 om 20:00
11532 Antwoorden / 15 Vragen

@Harold010 ,

Nog een aanvulling , betreft garantie .

Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product

Voor verdere informatie , klik op de rode regel ( zie ook voorbeeldbrieven )

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

kv
door kvjapio - Apr 27, 2017 om 20:22
281 Antwoorden / Vragen

Als de lokale winkel niet wil herstellen stuur dan een mail naar het hoofdkantoor (zie sjoppie).
Ik heb zelf ooit ook zo'n ervaring gehad bij een lokale Specsavers. Vervolgens heb ik het hoofdkantoor gemaild (en nog eens uitgelegd wat het probleem was en dat de lokale winkel mij niet wilde helpen). De volgende dag al kwam diezelfde lokale winkel toen op zijn weigering terug. Het leverde mij een compleet nieuwe bril op.

ja
door janf43 - Apr 27, 2017 om 20:57
733 Antwoorden / 0 Vragen

Dat een huisartsassistente in een oogopslag ziet dat er iets met brilleglazen aan de hand is lijkt me sterk. En hoe het brandpunt verkeerd gezet? Ik denk dat dit ook een term is die niet direct door een opticien herkend wordt. Maar loop eens met de bril en het brillerecept bij een ander filiaal binnen en laat de bril eens nameten.

il
door iljaha Apr 29, 2017 om 12:20
179 Antwoorden / 3 Vragen

tsss, u snapt kennelijk niet veel van brillen.

ja
door janf43 Apr 29, 2017 om 14:34
733 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben geen opticien, maar draag wel een bril. Ik weet wat een brandpunt is, dat heb ik destijds op de HBS al geleerd. Een glas met een verkeerd brandpunt heeft niet de juiste sterkte en dat kan een assistente van de huisarts zien?

fa
door familyman - Apr 27, 2017 om 23:20
888 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat de Pupil Distantie, afgekort PD, niet goed voor de ogen staat. Of het leesdeelop de foute hoogte gezet. Dit is een kwalijke zaak. Echter hoeveel? Een andere opticien heeft dat bevestigd, maar misschien heeft die wel overdreven of misschien een (opzettelijk) foutje gemeld. Misschien wel om de speksavers een hak te zetten. De PD is voor een leek als je weet wat je moet doen simpel te controlen. De leesdeelhoogte wordt lastiger. Laat de bril eens door een derde opticien checken op PD ZONDER het verhaal te vertellen vooraf. Wie heeft de oogmeting/refractie gedaan?

ha
door halex - Apr 27, 2017 om 23:31
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Iemand wordt natuurlijk niet 'zomaar' onvriendelijk behandeld. Wellicht kunt u het hele verhaal in de reacties nog neerzetten? Onder andere waarom SpecSavers de brillenglazen niet wil herstellen. Dat is best wel relevante informatie om u van een goed antwoord te kunnen voorzien.

dokun
door dokun Apr 28, 2017 om 13:02
152 Antwoorden / 0 Vragen

Hoezo wordt iemand niet zomaar onvriendelijk behandeld..?  Was u erbij..?  Er is geen enkele reden om aan te nemen dat ts niet het complete verhaal verteld heeft. Waarschijnlijk geldt dit voor u :

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten...

ha
door halex Apr 28, 2017 om 13:24
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ik kan me niet herinneren dat ik u om een reactie heb gevraagd.

ma
door marnix1 Apr 29, 2017 om 12:34
256 Antwoorden / 22 Vragen

?

fa
door familyman Apr 29, 2017 om 14:39
888 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie het al voor me, @Dokun, ik kom voor het eerst bij die winkel en meteen "out of the blue" word ik afgeblaft na mijn eerste woorden: goedemiddag. Daar MOET wat aan vooraf zijn gegaan. Enne, u was er ook niet bij. De vraagsteller vergeet (zoals vaak) het hele verhaal te vertellen.

hansje klein
door hansje klein - Apr 28, 2017 om 09:58
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bereid u goed voor (link), maak een vaste afspraak met deze brillenverkoper, vraag of er ook een gediplomeerde persoon aanwezig is en geef ze nog eens een kans alvorens een klacht in te dienen HIER

ro
door ronny530 - Apr 28, 2017 om 11:28
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Bij Specsavers een bril gekocht en daarna door EyeWish laten controleren omdat uw moeder dacht dat er iets mis zou kunnen zijn. De assistente van de huisarts zag direct dat de glazen niet correct waren terwijl ze net zoveel van brillenglazen weet als een koe van stijldansen en dat is bar weinig. Als uw moeder gewapend met deze "kennis" bij Specsavers aan gaat kloppen zal er een nieuwe meting worden gedaan en als blijkt dat de glazen geen afwijking vertonen is herstellen zinloos want beter zal het niet worden. Dat uw moeder onvriendelijk behandeld wordt door de medewerkers van Specsavers moet wel een reden hebben want de medewerker zal oplossingsgericht bezig zijn maar er zijn grenzen.

dokun
door dokun Apr 28, 2017 om 13:07
152 Antwoorden / 0 Vragen

Dat u twijfeld aan het verhaal van ts zegt iets over u, en niets over de ts.
Natuurlijk zal er een reden zijn waarom de medewerker van specsavers niet vriendelijk was. Misschien ruzie met haar/zijn partner? Misschien net een groot bedrag verloren bij het gokken..?  Misschien ontslag aangezegd...?  Misschien haar/zijn grote teen gestoten..?

Wie zal het zeggen..?  U was er niet bij!

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat ts niet het complete verhaal verteld heeft. Waarschijnlijk geldt dit (ook) voor u :

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten

fa
door familyman Apr 28, 2017 om 13:16
888 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan mij de reactie van Ronny 530 voorstellen. Waarom was de medewerker van de spekverkoper onvriendelijk? Dat is niet gangbaar of gewoon zonder enige aanleiding. Elk verhaal heeft twee kanten, wij lezen hier het verhaal van de rotterdamse Harold die er (mogelijk) niet bij het gebeurde aanwezig was, en dus het via zijn moeder gehoord heeft. @Dokun, u was er evenmim bij en kan dus ook nergens over oordelen, dus om uw woorden te herhalen: "Wie zal het zeggen..?"

jjvanos
door jjvanos - Apr 28, 2017 om 13:10
14 Antwoorden / 6 Vragen

|Beste harold010,

Gewoon flink bonje maken bij specsavers. Ik heb het zelf mee gemaakt bij specsavers op de oosterhof in Rotterdam. Mijn nieuwe bril met multifocale glazen was klaar en bij het opzetten was alles erg wazig. Dat kon niet volgens specsavers en ik moest er maar even aan wennen. Na een week terug gegaan en bij het opnieuw opmeten van mijn ogen bleek er een duidelijk verschil in te zitten. Hun verklaring was: de een meet digitaal en de ander meet analoog?????
Nieuwe glazen gekregen , maar daarna zag ik nog wazig. Toen is er voor de 4de keer een "expert"bij gekomen en die kwam er achter dat er totaal andere glazen in mijn bril zaten. Na de derde keer zijn de goede glazen er pas in gezet. Ik wil maar zeggen: laat je niet afzeiken bij specsavers en blijf net zo lang klagen tot dat alles in orde is. Maar een ding weet ik zeker: ik ga NOOIT meer naar specsavers, wat een [edit-red.]zaak.

jj

fa
door familyman Apr 28, 2017 om 13:19
888 Antwoorden / 1 Vragen

Ooit een bril besteld bij de spekverkopers; de eerste was goed, de tweede (gratis) bril was ipv -6 met + 6 glazen.

ji
door jiocharana Apr 28, 2017 om 20:53
11 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfde probleem ook bij mij. Je moet blijven wennen volgens hun. Zonde van mijn geld! Onopgeleide personeel op de oosterhof.

hansje klein
door hansje klein - Apr 28, 2017 om 13:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Twee vaststellingen:

- Laat je twee keer je ogen meten op dezelfde dag, wijken de metingen al van elkaar af.

- Klantvriendelijk personeel is getraind op moeilijke gesprekken, dus vraag een andere getrainde medewerker.

aurora1
door aurora1 - Apr 28, 2017 om 18:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat heeft de (relatief jonge) leeftijd van uw moeder met deze kwestie te maken?

ji
door jiocharana - Apr 28, 2017 om 20:51
11 Antwoorden / 0 Vragen

Specsavers is gewoon slecht! Ik heb er tot 2x toe een beil gekocht beiden van slechte kwaliteit. Slecht zicht bij de multifocale en um lujk wel te vliegen met de enkelvoudige.. Niet normaal. Duurt het werkelijk langer dan een half jaar te wennen aan een nieuwe bril? Ik heb het nu een half jaar en wen er dus blijkbaar nooit aan