H.
door H.Westerhuis Aug 1, 2016 om 16:24
Garantie & verzekeringen

Problemen met Ardanta uitvaartverzekering in natura.

Uitvaartverzekering in natura afgesloten op index bij de Facultatieve Crematie in 1978 is nu premie vrij.
Onlangs in 2013 zijn alle belangen overgedaan aan Ardanta met de voorwaarde dat alle rechten zouden blijven bestaan voor de verzekerden.
Bij deze polis is met de Facultaieve een minimaal pakket afgesproken wat geindexeerd zou worden.
Ook wordt er in de voorwaarden vermeld dat de uitvaartkosten tot een maximum vergoed word zoals dat geld in het kalenderjaar van overlijden.
In 1978 werd dit bedrag ingesteld op 2500,00 gulden.
Nu blijkt dat Ardanta deze 2500,00 gulden hanteerd als verzekerd bedrag en dat er omgerekent naar euro  het verzekert bedrag 1134,00 euro plus indexering van 1073,00 euro neer komt op een totaal bedrag van 2207,00 euro.Dit is uiteraad bij lange na niet voldoende maar Ardanta weigert te voldoen aan de afspraak van een maximum vergoeding van de kosten die gelden in het kalenderjaar van overlijden en keert niet meer uit aan de uitvaartverzorger van 2207,00 euro. Heeft iemand hier al ervaring mee zoja hoe dan te handelen om Ardant op andere gedachten te brengen.

14941 21 Rapporteer

ja
door jackyh - Aug 1, 2016 om 16:43
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als ik het goed begrijp denkt u dat u verzekerd bent voor de kosten die  in het jaar van overlijden gebruikelijk zijn. Bijvoorbeeld in 1978 2.500 gulden en nu b.v. 5.000 euro zonder aanpassing van de premie. Dat kunt u toch niet menen. Natuurlijk is het verzekerde bedrag 2.500 gulden. U zult zich bij moeten verzekeren en als u dat niet wilt een spaarpotje moeten hebben.

H.
door H.Westerhuis Aug 1, 2016 om 18:54
5 Antwoorden / 1 Vragen

Geachte JACKYH

Mijn inziens begrijpt u het niet helemaal en zal ik proberen om dit in het kort duidelijk te maken.

Deze polis is in 1978 afgesloten op index en had een looptijd van 10 jaar, je kon je ook inkopen door de premie voor de hele verzekering in een keer te voldoen.
Deze polis is een naturapolis die een minimale pakket bevat wat men in het geval van overlijden moet leveren.
Het bedrag wat daar mee gemoeid was is in 1978 is vastgesteld op 2500,00 gulden.
In de voorwaarden is opgenomen dat het bedrag jaarlijks aangepast zou worden i.vm stijgende prijzen.
In de voorwaarden is ook opgenomen dat in het kalenderjaar van overlijden het maximale bedrag wat betaald moet worden in dat jaar uitgekeerd zal worden aan de uitvaartondernemer.
Het moge dan ook duidelijk zijn dat de 2500,00 gulden nog de thans 2207 euro waar Adanta over spreekt bij lange na niet voldoende zijn.

tijger1
door tijger1 - Aug 1, 2016 om 17:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit doet me een beetje aan Yarden denken. Daar zijn jaren geleden ook de naturaverzekeringen, stiekem, omgezet naar een sommen verzekering. Zijn later nog hele toestanden over geweest op tv en ook een topic hier.

Als u in 2013 een naturaverzekering had, met een bepaald pakket bij de uitvaart, dan dient u ook nu dat pakket te krijgen.

Ik weet niet welk maximum nu zou gelden, maar ik weet wel dat, als mijn eerdere veronderstelling juist is, Ardanta de boel beduvelt.

Zal eens zoeken of ik die kwestie over Yarden kan vinden.

wi
door wilhelmina59 Aug 21, 2016 om 17:04
512 Antwoorden / 0 Vragen

Als u gaat zoeken op  Grenswetenschap.nl komt u ook een relaas tegen van een gevecht met een uitvaartbedrijf. Als mijn geheugen mij niet bedriegt was dat de Dela. Moraal van dit verhaal laat u niet afschepen. http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?i=9354

tijger1
door tijger1 Aug 21, 2016 om 17:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wilhelmina59: Uw link werkt, bij mij, niet.

wi
door wilhelmina59 Sep 13, 2016 om 16:18
512 Antwoorden / 0 Vragen

Goegelen op grenswetenschap en daarna bij zoekfunctie Dela intikken
Zeepkist week 46 en 48

tijger1
door tijger1 - Aug 1, 2016 om 17:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou zeggen, lees dit verhaal over Yarden eens helemaal door. Mijns inziens identiek aan uw kwestie.

naturapolis/sommenverzekering

Topantwoord

po
door postduif54 - Aug 1, 2016 om 17:28
51 Antwoorden / 3 Vragen

Ga eens na een Rechtswinkel en vraag daar voor hulp.

tijger1
door tijger1 - Aug 1, 2016 om 17:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft dat de polis nu premievrij is. Hoe komt dat? Doordat een bepaalde leeftijd is bereikt? Of hebt u hem zeld premievrij laten maken?

H.
door H.Westerhuis Aug 1, 2016 om 18:38
5 Antwoorden / 1 Vragen

Geachte TIJGER1

De polis is in 1978 afgesloten op index en had een looptijd van 10 jaar en is dus in 1988 al premie vrij geworden.
Volgens het UKV waar de polis toen beheerd werdt was de crematie waarde op dat moment opgelopen naar 3109 gulden en zou verder jaarlijks aangepast worden aan de stijgende kosten tot een gemiddelde waarde.
Je kon in 1978 deze polis ook afsluiten en de premie in zijn geheel voldoen ( zogenaamd inkopen) maar daar waren voor ons de finaciele middelen niet toerijkend voor.
Hopelijk is nu een en ander duidelijk geworden.

tijger1
door tijger1 - Aug 1, 2016 om 19:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In principe is mijns inziens niet van belang welk bedrag er mee gemoeid is (was). Het gaat om de omschrijving van het pakket in uw originele polis. Dus dat pakket moet nog steeds geleverd worden. Hoeveel het ook (nu) kost.

H.
door H.Westerhuis Aug 1, 2016 om 19:25
5 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie en ik ben de zelfde mening toegedaan maar Adanta denkt daar anders over en tot op dit moment kom ik er nog niet door heen ondanks er in de voorwaarden duidelijk omschreven staat welke goederen of ze moeten leveren. Heb ook de hulp ingeroepen van de facultative die heben dat ook toegezegd door mij terug te bellen maar die het moet doen is met vakantie dus kan het nog wel even duren.

tijger1
door tijger1 Aug 1, 2016 om 20:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees dat Yarden verhaal, wellicht staat daar in wat u er tegen kunt doen. Succes gewenst.

H.
door H.Westerhuis Aug 1, 2016 om 20:32
5 Antwoorden / 1 Vragen

Heb het verhaal gelezen en het lijkt inderdaat identiek.
Voorbij gaan aan het afgesproken pakket en aan een vast bedrag bedrag vast houden. (wat nergens op slaat na bijna 40 jaar)

Ik hoop dan ook vurig dat er meer mensen zijn (Wetend of onwetend) die ook deze polis hebben en nu ook bij Ardanta zitten zullen reageren zodat we eventueel een vuist kunnen maken.

tijger1
door tijger1 Aug 1, 2016 om 20:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult zelf een vuist moeten maken. Kassa is met vakantie, maar misschien is het wat voor het programma van Max. Vooral omdat het over uitvaartverzekeringen gaat. :-((

zoekster1
door zoekster1 - Aug 1, 2016 om 21:27
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt hiermee naar het Kifid. Leest u wel de klachtenprocudure goed door.

klik HIER

zoekster1
door zoekster1 - Aug 1, 2016 om 21:28
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt misschien bij die persoon van de link van tijger1 het vonnis opvragen om zo ook nog uw verhaal kracht bij te zetten. Eventueel bij Ardant en anders bij het Kifid.

tijger1
door tijger1 - Aug 1, 2016 om 21:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het advies van Zoekster

http://www.hansvrij.nl

Als u zelf in wilt loggen, toetst u in de adresbalk in

www.hansvrij.nl
volgende scherm bij inlogcode: 06

volgende scherm : uitvaart

H.
door H.Westerhuis Aug 2, 2016 om 08:08
5 Antwoorden / 1 Vragen

Heb de zaak hansvrij bekeken en deze zaak is mijn inziens identiek aan die van Ardanta.
Bedankt voor het advies.

tijger1
door tijger1 Aug 2, 2016 om 09:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Graag gedaan.

H.
door H.Westerhuis - Aug 20, 2016 om 13:12
5 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn prille nieuwe ontwikkelingen.
Heb dit probleem ook op het forum van Tros Radar geplaatst.

Via deze forum een reactie gehad van Ardanta om eventueel telefonisch contact op te nemen voor verder toelichting.
Heb op deze forum bericht aan Ardanta dat dit zinloos is omdat ik het al meerder keren geprobeerd zonder enige vorm van toe nadering van hun kant.

Ardanta heeft nu mijn reactie op de gang van zaken opgenomen als een klacht met een verzoek om de polis nummers per mail op te sturen en dan zou een klachtencoordinator de zaak bekijken en uiterlijk 2 september ofwel per mail of telefonisch contact opnemen.

Er zijn dus ontwikkelingen alleen jammer dat er nog zo weinig mensen gereageerd hebben terwijl ik er van overtuigd ben dat er nog veel meer polissen zijn als die van mij die op het moment dat het aan de orde is verkeerd door Ardanta geinterpenteerd worden met alle negatieve gevolgen voor de nabestaanden.

tijger1
door tijger1 - Aug 21, 2016 om 14:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de meeste mensen kijken nauwelijks naar hun papieren of denken, die club zal wel gelijk hebben.

Ze worden er pas mee geconfronteerd bij een overlijden.

Hebt u al wel een reactie gehad van de facultatieve?

H.
door H.Westerhuis Aug 23, 2016 om 21:13
5 Antwoorden / 1 Vragen

Geachte Tijger1,

Net uw bericht gelezen op deze forum en het lijkt er inderdaat op dat niemand zijn papieren goed naleest en allemaal denken het komt wel goed.

Van de facultatieve heb ik nog niets gehoord maar dat kan nog te maken heben met de vakantie's.

Vandaag een mail uitlaten gaan naar Ardanta voor een gesprek met een adviseur hier bij mij thuis dat dan als hun er de goedkeuring aangeven a.s dinsdag gaat plaats vinden.
Voorts heb ik wel reactie's gehad op het Forum van Trosradar van mensen die in de zelfde ostandiheden zitten met de polis als die van mij.
Een er van hebben we contact via mail en een telefonisch.
We moeten dindag maar even afwachten wat dit brengt. We blijven iedereen die dat wil op de hoogte houden.

tijger1
door tijger1 Aug 23, 2016 om 21:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beetje griezelige ontwikkeling. Een "adviseur" bij u thuis.

Wellicht compleet overbodig dit te zeggen, maar let heel goed op, dat u nergens mee akkoord gaat.  En laat het besprokene, dus hun uitleg, schriftelijk bevestigen, zodat u het kunt nalezen. Weet u wel sat die "adviseurs" aan huis geld kosten?

H.
door H.Westerhuis Aug 25, 2016 om 14:43
5 Antwoorden / 1 Vragen

Heb alleen de toezegging gehad om dat van mij als klacht te behandelen en de klachtencoordinator heeft beslist dat het verder in een persoonlijk gesprek  met een adviseur besproken kon worden. Wanneer wij dat wilden moesten we dat kenbaar maken en de dag en tijdstip bepalen. Ardanta heeft er met geen woord over gerept dat hier eventeel kosten aan verbonden zouden zijn. Wij zullen dan ook niet meteen overal mee accoord gaan en eerst alles vast laten leggen op papier daarna doorlezen en dan de beslissing nemen. voorts worden er tijdens het gesprek de nodige maartregelen getroffen.

tijger1
door tijger1 Aug 25, 2016 om 15:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel verstandig.

tijger1
door tijger1 - Aug 21, 2016 om 17:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wilhelmina59

Ik heb dat verhaal toch op een andere manier kunnen vinden.

Maar het is wel een hele andere kwestie dan die van de Ts. De persoon in die zaak dacht juist een sommenverzekering te hebben, maar het bleek een naturapolis te zijn. En zij wilde de uitvaart niet door Dela laten regelen.

Maar ja, ook nooit de polis bekeken blijkbaar.

tijger1
door tijger1 - Aug 23, 2016 om 21:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er hebben blijkbaar twee personen met hetzelfde probleem gereageerd op het Radarforum.

H.
door H.Westerhuis Aug 24, 2016 om 16:14
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat klopt.
Alleen deze polissen zijn later afgesloten dan die van mij maar wel onder de zelfde voorwaarden,ook tegen hun is gezegd bij het afsluiten dat men zich geen zorgen meer hoefde te maken alles werd geregeld zonder verdere kosten tenzij men dus extra dingen cq handelingen wenste die niet gedekt zijn.
Maar ook deze mensen hebben het zelfde pakket in hun voorwaarden.
Kwam ook nog iemend tegen die er eentje had van Yarden en er een verzekering op advies naast had genomen.
Deze geadviseerd om toch nog eens te kijken naar de polis omdat het waarschijnlik overbodig is.
Ook gewezen op het gerechtelijke uitspraak tegen Yarden.

tijger1
door tijger1 Aug 24, 2016 om 16:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi.

H.
door H.Westerhuis - Sep 2, 2016 om 21:51
5 Antwoorden / 1 Vragen

Na een gesprek met de adviseur afgelopen dinsdag 30 augustus ligt de zaak weer bij Ardanta.
Vandaag is ons toegezegd dat ze na advies van een externe partij in de loop van volgende week nader uitleg zullen geven over onze polissen in natura. Een ieder die per mail gereageerd heeft zal ik persoonlijk inlichten.

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2016 om 21:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, wordt dus vervolgd. Wat een afschuifsysteem overigens. Nu weer een externe partij, terwijl ze zelf die streken uithalen.

Nog een reactie gehad van de Facultatieve? Ben benieuwd. Lees ook graag over het vervolg.

Niet dat ik daar polissen heb hoor, maar ik kan die slinkse streken niet uitstaan.

H.
door H.Westerhuis Sep 2, 2016 om 22:57
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ja de Facultatieve zelf maar gebeld maar deze konden niets meer doen.???????
Het antwoord van die externe party pas gekregen nadat ik gevraagd had om een kopie van de mail die de adviseur naar Aradanta had gestuurd. Externe partij denk aan juridische afdeling.

tijger1
door tijger1 Sep 2, 2016 om 23:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, voor de consument is er altijd nog het Kifid. Wellicht is een eerder adviesje van mij, breng het hijvoorbeeld onder de aandacht van het programma Meldpunt (of zo) van Max, zo gek nog niet. Mijns inziens veel oudere kijkers en velen zullen die polissen hebben.

Die kwestie van Yarden is toentertijd bij Kassa of Radar aan de kaak gesteld (weet echt niet meer waar), dus die zullen waarschijnlijk geen belangstelling meer hebben. Ook een voddenbale reactie van die Facultatieve.

H.
door H.Westerhuis Sep 2, 2016 om 23:43
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat is misschien zo gek nog niet.

Wacht nog even op de reactie van vogende week af, afhankelijk daarvan moet er een vervolg op komen.
Wat dat dan zal moeten zijn hangt af van de reactie van Ardanta.

tijger1
door tijger1 Sep 2, 2016 om 23:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Sterkte met de strijd.:-))

eclipse
door eclipse Oct 30, 2016 om 20:46
1561 Antwoorden / 370 Vragen

begrafenissen zijn big  business, en als ze je bij leven nog  kunnen belazeren zullen ze het niet laten. die gasten denken ook wie kijkt er nu elke maand naar z n polis  is éng toch... mja helaas komen er veel in de problemen als er geld  bij moet n je het niet hebt  .  maar toch als je een liefdevol en waardig  afscheid  wilt. dan leen je gewoon,andere keus  is er niet.   of een redelijk voorziene familie. in grote steden wil de soos wel bijspringen..

H.
door H.Westerhuis - Sep 9, 2016 om 15:49
5 Antwoorden / 1 Vragen

Vandaag 09-09-2016 een mail gehad van Ardanta wat er op neer komt dat Ardanta vast houd aan hun standpunt en  dat wij de consument het verkeerd zien.

Ardanta een mail gestuurd met nogmaals mijn zienswijze en wacht nu weer op antwoord.

Volgens mij willen ze het niet begrijpen en krijg ik de indruk dat er andere stappen nodig zijn maar dan wel collectief.

tijger1
door tijger1 Sep 9, 2016 om 15:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk begrijpen ze het best, kost ze alleen veel geld. Misschien toch maar eens Max aanschrijven, als die dan een oproep doen, volgen er misschien meer klachten/klanten. Daar hadden ze die adviseur niet voor hoeven sturen.

H.
door H.Westerhuis Sep 9, 2016 om 17:54
5 Antwoorden / 1 Vragen

Zit eigelijk nog te wachten op mensen die ook bij Ardanta betrokken zijn met het zelfde probleem maar die zijn met vakantie op dit moment.
Maar het kan geen kwaad om volgende week eens een balletje op te gooien bij de  ombudsman van Max.
Er is al wel gezegd door Ardanta als ik het met hun niet eens was om dan de klacht maar bij het Kifid neer te leggen en die uitspraak zouden zij dan respecteren.
Kan natuurlijk wel maar daar moet ik mij dan wel even eventueel met hulp op inleven.

tijger1
door tijger1 Sep 13, 2016 om 16:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laat het er niet bij zitten.!!

H.
door H.Westerhuis Sep 16, 2016 om 15:02
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb net nog een mail gehad van iemand met het zelfde probleem bij Ardanta.
Ook deze natura polis is afgeblokt met een maximaal uit te keren bedrag.
Ardanta haalt die artikel uit de voorwaarden die voor hun relavant zijn en hun handelingen goed moet praten, maar gaan voorbij aan het artikel die er voor staat met de bepaling dat zij de uitvaartkosten conform de in de voorwaarden genoemd pakket moeten betalen met een gemiddeld bedrag dat geld in het jaar van overlijden zonder enige beperkingen die elders genoemd worden in de voorwaarden.
Heb dan ook gemeend om dit maar bij Max ombudsman neer te leggen en deze gaan het bekijken.
Wacht nu op antwoord maar dit kan uiteraard wel even duren.
Hopelijk lezen meer mensen dit forum en komen dan ook in actie, ik zou iedereen dan ook willen adviseren om de natura uitvaart polissen die overgegaan zijn van de Facultatieve en het UKV naar Ardanta nog eens tegen het licht te houden.

H.
door H.Westerhuis Oct 30, 2016 om 19:19
5 Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem voorgelegd bij Max maar die zien er niets in en laten ons in de kou staan.Men gebruikt hiervoor argumenten die door Ardanta bedacht kunnen zijn.Het is jammer maar men heeft er wel voor gekozen om alles telefonisch af te doen zodat er ook geen naslag werk is dat je nog een keer kunt bekijken en nalezen zodat je hun beweegredenen en gedachtegang goed kunt begrijpen.BEDANKT OMROEP MAX. De zaak nu voorgelegd aan een advocaat die heeft bericht dat het zo specifiek is dat het doorverwezen is naar een advocaat die hierin meer gespecialiceerd is. We wachten nu maar weer af.

tijger1
door tijger1 Oct 30, 2016 om 20:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus er zit nog helemaal geen schot in de zaak. En wat een schijtlijsters bij Max, zonde dat ik het zeg.

Juist veel van hun kijkers, zullen vandaag of morgen, bij wijze van spreken dan, met diezelfde kwestie geconfronteerd worden.

Maar ja, amusement vinden ze blijkbaar nuttiger.

Als ik u was zou ik ook eens rechtstreeks contact opnemen met de strijder tegen Yarden. Die kent het hele verweer tegen die streken en dat zijn dezelfde die nu toegepast worden door Ardanta.

eclipse
door eclipse - Oct 30, 2016 om 20:38
1561 Antwoorden / 370 Vragen

optie is gewoon niet dood gaan...

mijn Moeder had ook een verzekering van 1800 gulden, kwamen we achter toen ze overleed, ter goeder trouw, niet beter wetende hoefde Moeder, geen premie meer te betalen, We hebben met de broers  gewoon bijgelegt, Ikzelf  heb Dela, en blijf  mn leven lang  34 euro betalen + index, per kwartaal, daarnaast heb ik een spaarpot  van 2200 euro die vast staat wel index) , ook door premie vergaard, dus mijn begrafenis is 100% geregeld, de steen wordt van de 2200 euro betaald, nou in crooswijk kost een tegeltje  met  tekst Ca  500 euro, van het bedrag wat overblijft  heb ik een regeling  getroffen dat de bloemist elk seizoen de bloemen en planten van mijn vrouw( rip) onderhoud,  tekst minimaal, bij dela staat er in mn lijst  "Eclipse" en geboren en overlijden, voor de goede verstaander Eclipse is van Pinkfloyd en de lyric  beschrijft mijn leven wel zo `n beetje.later kom je toch in de knekel put.. dus  zonde om er een joekel van een steen neer te kieperen , ook heb ik de tekst.... leuk dat U even langs  loopt gekozen, Maar dat laat ik onder "Eclipse" zetten. Ik heb alles zo goedkoop mogelijk, een volgauto, de rest hebt  eigen vervoer, geen koffie, doen ze thuis maar en geen koek van een ander overledene, https://www.youtube.com/watch?v=JiYv1dIR4js         klik ............

tijger1
door tijger1 Oct 30, 2016 om 21:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Interessant:-(( Wat moet de Ts hiermee? Zij heeft een naturapolis, die stiekem omgezet is.

H.
door H.Westerhuis - Jan 5, 2017 om 21:22
5 Antwoorden / 1 Vragen

Het heeft lang geduurd maar eindelijk schot in de zaak.

Alles voorgelegd aan een advocaat en die oordeeld dat Ardanta zich aan de voorwaarden moet houden en het pakket goederen wat genoemd wordt in artikel 3 en 4 moet leveren.dit is in de voorwaarden contractueel vastgelegd.
Artikel 5 bepaald dat de hoogte van het aanpassen van het bedrag jaarlijks door de vereniging( nu dus Ardanta) aangepast moet worden als het exploitatieoverschot dit toelaat tot het gemiddelde waarde van de te verwachten kosten in het volgende jaar(ook dit is een afspraak)en heben wij geen invloed op.
Wanneer het aan de orde is en de middelen schieten te kort dan is dat voor rekening en verantwoording van Ardanta.
Volgens mij lukt ze dit aardig met een indexering over 2016 van € 3,00.
Zolang het gestelde in artikel 3 voor wat beterft het pakket niet overschreden wordt kan er dan ook geen navordering worden gedaan en zal de zelfde weg bewandeld moeten worden als in de zaak Yarden.
Er zijn mensen die zich bij mij gemeld hebben met de zelfde problematiek en ik hoop dat er mocht het zo zijn dat er nog vele volgen.

tenormin
door tenormin Jan 5, 2017 om 22:11
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dat hoop ik dan ook van harte voor U.

tijger1
door tijger1 - Jan 5, 2017 om 22:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zoals ik het lees, zit er dus helemaal nog geen schot in de zaak. Die advocaat stelt dat, ben het overigens helemaal met hem eens, en heb ik u in augustus al gezegd, maar het standpunt van Ardanta is toch niet gewijzigd?

Dus als u komt te overlijden, moeten de nabestaanden gaan knokken op dezelfde manier als de nabestaande in die Yarden kwestie.

Of begrijp ik het verkeerd en gaat die advocaat van u dat nu al aanhangig maken bij Ardanta, om het bij voorbaat te regelen?

H.
door H.Westerhuis - Jan 6, 2017 om 19:52
5 Antwoorden / 1 Vragen

Nee de advocaat gaat uit kosten overweging nog niets doen.
De indexering wordt geregeld door Ardanta zo staat in de voorwaarden en hebben we geen invloed op(zal door de rechter ook als zodanig worden beoordeeld) Maar wanneer er door een te kort aan indexering een te laag uitkeringsbedrag ontstaat is dat voor rekening en verantwoording van Ardanta.
Ardanta zal als het aan de orde is wel het pakket goederen moeten leveren (ook dat is zo afgesproken en vast gelegd in de voorwaarden staat in art 3 en 4) het enigste waar de nabestaanden aan moeten denken is dat er niet meer geleverd word als afgesproken in de voorwaarden. Dus is het zaak om de uitvaartverzorger te attenderen dat alleen het pakket geleverd mag worden.
Als men zich daar aan houd kan er geen navordering komen komt die er wel dan deze weigeren en zal Ardanta eventueel een proces moeten starten.
vandaar ook dat ik vindt dat zoveel mogelijk mensen die het zelfde probleem hebben hiervan op de hoogte zou moeten zijn.
Ardanta gaat namelijk gewoon door met overnemen van andere partijen waar men op de zelfde manier te werk gaat.
Ik krijg zelfd post van een ander persoon i.v.m. een overname van een polis.Polis met aanhangsel is in mijn bezit en ondanks herhaaldelijke oproep aan Ardanta om dit te corrigeren krijg ik geen antwoord.

tijger1
door tijger1 Jan 6, 2017 om 19:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, dan had ik het toch goed begrepen. Zou de correspondentie op dit topic maar uitprinten en ook die Yarden kwestie, bij uw polis leggen en daar zelf nog instructies bijvoegen.

Ik hoop dat uw nabestaanden nog lang verschoond zullen blijven van het toekomstige conflict met Ardanta.

H.
door H.Westerhuis Jan 6, 2017 om 20:14
5 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger1
Dit zal ik zeker doen.
Voorlopig ben ik nog wel even bezig met deze zaak is het niet voor mij zelf dan zal ik anderen zoveel mogelijk op weg helpen en ze wijzen op de mogelijkheden en onmogelijkheden.

tijger1
door tijger1 Jan 6, 2017 om 20:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Succes gewenst.:-)) Misschien is het ook verstandig die kwestie eens voor te leggen aan het Kifid.

wi
door winter 2017 - Feb 16, 2017 om 19:32
1 Antwoorden / Vragen

Vandaag ben ik ingelogd op deze pagina vanwege het feit dat ik problemen heb met Ardanta. Ik heb in 1992 bij Memento Mori een natura uitvaartverzekering afgesloten voor mijzelf, mijn vrouw en mijn twee kinderen. Na Memento Mori hebben diverse andere verzekeringsmaatschappijen de polissen overgenomen.
Nu blijken mijn vrouw en ik ineens een bedrag te hebben gespaard i.p.v. een natura begrafenispolis en mijn kinderen ( die natuurlijk jong zijn) hebben nog wel een natura polis!!!!! vreemd, wij hebben nooit de polisvoorwaarden gewijzigd!!!!!! ik heb geprobeerd  in december 2x en in januari 2 x en in februari 1x om telefonisch en via de mail (op verzoek van de klantmanger) contact op te nemen met Ardanta: Ik heb nog steeds geen antwoord!!!!!!

Hebben meer mensen hier mee te maken??? Volgens mij kan dit niet anders. Ben benieuwd.

Hugo