1m
door 1margaretha Apr 19, 2011 om 19:20
Garantie & verzekeringen

U.W.V. uitbetaling

Vandaag kreeg ik een brief van het U.W.V. dat de maandelijkse uitbetaling van mijn WAZ uitkering verhuist van wisselend 12,13,14,15,en uiterlijk de 16e van een maand naar de 23e van elke maand.Ook al blijft het maandbedrag 1x per maand hetzelfde er zit toch een verschil van (minimaal) 7 dagen overbrugging die dus niet betaald worden. van 16 naar 16 verandert van 23 naar 23 van de maand. Om moeilijkheden te voorkomen in je betaalschema aan derden (vaste lasten) kan je een voorschot verkrijgen. M.I. kan niemand zich dit veroorloven, immers het voorschot wordt verrekend met de daarop volgende maanden.Iemand die zoals ik afhankelijk is van de voedselbank kan daardoor in grote financieele problemen komen. Wie weet raad in deze ? En dan bedoel ik mag dit zomaar ?

12218 58 Rapporteer

pino123
door pino123 - Apr 19, 2011 om 20:53
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Er is hier al eerder een topic over gestart. Aangezien de uitkering maandelijks wordt uitgekeerd en niet per 4 weken, krijg je gewoon de uitkering op tijd. Of je de betaling op de 1e of op de 31e krijgt, maakt hierbij niet uit. Het gaat erom dat je het in de maand betaald krijgt, datum maakt niet uit. April krijg je ook betaalt in april.

lenyenfred
door lenyenfred - Apr 20, 2011 om 13:40
93 Antwoorden / 8 Vragen

Beste 1Margaretha,
Natuurlijk is een betaling in april in principe juist zoals pino123 schrijft, maar ik begrijp, wat je bedoeld hebt.
Zo geeft ook het UWV aan.
Hier over contact met ze gehad, maar een ''gewoon'' gesprek is niet mogelijk, het is zo en verder niets.
Je hebt je betaalschema's, welke eventueel aangepast moeten worden.
Toch begrijp ik ook, dat je zomaar ineens een week langer met je geld moet doen.
Ze denken bij het UWV, dat het wel kan, omdat ze het vakantiegeld zullen storten.
Ook kun je een voorschot krijgen, maar die moet je toch weer aflossen in 5 termijnen.
Je komt geen geld te kort op maandbasis, maar toch mis je ,tijdelijk, een week.
Er wordt echter simpel bij het UWV gedacht.
Veel succes, zit met het zelfde probleem, al begrijp ik het wel.

jannyholtrop
door jannyholtrop - Apr 20, 2011 om 14:10
84 Antwoorden / 1 Vragen

Dit probleem heeft een kennisje van mij net zo.
Ze zit met precies hetzelfde, echter heeft het UWV wel een gunstige maand uitgekozen voor deze verschuiving.
In mei krijg je immers ook je vakantietoeslag!?
Het zal dus even roodstaan worden en dan is het leed geleden.
Het 7-dagen gat wordt dan ook weer snel opgevuld.
Succes

peetje123
door peetje123 - Apr 20, 2011 om 14:33
49 Antwoorden / 18 Vragen

klopt helemaal zoals mn voorgangers hier schrijven
mijn zoon heeft een wajong uitkering (waar hij overigens elke dag voor werkt) en dat wordt ook verplaatst.....gelukkig voor hem woont ie nog thuis dus heeft hij er geen problemen mee maar zoals jij Margaretha en anderen kan ik t me goed voorstellen over die ene week langer....
wel is t idd zo dat ze pas in mei hiermee van start gaan incl. vakantie geld....

t wordt zo langzamerhand wel steeds "benauwder" in Nederland he op dit gebied..
k Zei vanmiddag nog tegen mn man "als ik hier wegkon ging ik meteen"

rijken rijker armen armer........maja da's vvd en cda he altijd al zo geweest maar wel graaien van ons !!!!!

be
door bendebanjo - Apr 20, 2011 om 15:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

je kan voor jou geval een voorschot krijgen en dat in maandelijkse termijnen terug betalen

an
door anna4u - Apr 20, 2011 om 15:32
4 Antwoorden / 0 Vragen

Instanties voor Gas, Electra, Huur zijn vaak prima bereid om de incasso op te schorten naar een datum die beter uitkomt voor de klant.
Er zijn meerdere betaaldata mogelijk hierin.

En zoals Pino123 ook aangeeft, het blijft in dezelfde maand en als je weet wat je aan rekeningen moet betalen, houd dat dan achter de hand. Moet je normaal ook.

sp
door spikkel - Apr 20, 2011 om 16:22
148 Antwoorden / 5 Vragen

Ook ik heb hier mee te maken en kan me heel goed voorstellen dat het problemen geeft. Gelukkig zit ik de tweede helft van het jaar wat ruimer. Niet omdat er meer geld binnenkomt maar omdat er minder uitgaat.

Wat ik niet snap is waarom iedereen hier boos over is. Als je werkt krijg je je salaris over juni toch echt eind juni gestort en niet half juni of soms nog eerder. Dat hebben wij wel jarenlang gehad. Iedere keer dat ik van plan was om die halve maand 'in te lopen' kwam het er niet van, nu heb ik geen keus meer. Aangezien vrijwel alle vaste lasten (huur, zorgverzekering, WA- en inboedelverzekering, voorschot energie enz.) aan het begin van de maand worden afgeschreven kom je met die posten al niet in de problemen.

Een week huishoudgeld zou je kunnen missen, bedrijven schrijven in die periode toch geen geld af ? Met niet al teveel geld leven veel mensen vaak van een maandbudget dat begint op de eerst van de maand, dan merk toch niet dat je uitkering een week later komt.

Nogmaals, wij hebben jarenlang veel te vroeg onze uitkering ontvangen.

jantje
door jantje - Apr 20, 2011 om 16:32
123 Antwoorden / 12 Vragen

Margaretha,

Wij zitten ook in deze situatie, alleen wij krijgen niet van de voedselbank. In de formulier staat ook dat je om een voorschot kunt vragen.
Mag ik je de raad geven om dit niet te doen? Want het voorschot moet ook terug betaald worden en dat wordt in 5 maanden tijd op je inkomen in mindering gebracht.
Probeer als het kan die eerste 7 dagen als het kan zo te overbruggen. Ik kan je niet privé bereiken, daarom maar even hier, zou je eens naar de site van het Consuminderhuis van Annemiek van Deursen willen gaan kijken?
Daar kun je ook veel tips krijgen om van zo weinig mogelijk geld ook leuk te leven. Annemiek heeft zelf ook al eens mensen geholpen die in de schuldsanering waren beland.
Ze geeft dagelijks aan mensen die het haar vragen een mijmering via het internet. In die mijmeringen ook tips en aanmoedigingen, maar als je zelf iets weet kun je het haar ook vertellen. Oja en ze heeft een paar bladzijden in het blad Genoeg.

Wij gaan in ieder geval niet om een voorschot vragen, want het moet wel terug betaald worden. En dan kom je nog meer in de knijp te zitten. Laat de stroomleverancier en de huurbaas dan maar even wachten, als je vóór het eind van de maand betaald is dat netjes.
Niet bang zijn.

Hartelijke groeten van Jantje

jansje
door jansje - Apr 20, 2011 om 16:49
131 Antwoorden / 14 Vragen

ook ik heb zo'n brief ontvangen, alleen wordt de datum dan verschoven naar de 28ste van de maand dat ze het overmaken. dus dan heb je pas de 30ste van de maand op je rekening staan.
ik kan me goed voorstellen dat er een hoop mensen in de problemen komen hierdoor.
Ik gebruik mijn vakantie geld maar om de periode te overbruggen.
dan kan ik toch alles op tijd betalen

sp
door spikkel - Apr 20, 2011 om 16:56
148 Antwoorden / 5 Vragen

@ jansje

Betreft het een WAO/WIA/Wajong uitkering. Ze gaan alle uitkeringen op dezelfde dag storten om kosten te besparen. Dan is het niet handig dat ze sommige uitkeringen toch weer op een andere dag gaan betalen.

jansje
door jansje - Apr 20, 2011 om 16:59
131 Antwoorden / 14 Vragen

ik heb een wao uitkering

sp
door spikkel - Apr 20, 2011 om 17:06
148 Antwoorden / 5 Vragen

Dan zou ik ze toch eens bellen. De bedoeling van de verschuiving is juist dat iedereen op dezelfde dag zijn/haar uitkering gestort krijgt. Scheelt kosten automatisering.

jansje
door jansje - Apr 20, 2011 om 17:10
131 Antwoorden / 14 Vragen

zal idd eens horen, het is wel raar dat de 1 weer op die datum krijgt en de ander weer later. dank je wel

fotoflex
door fotoflex - Apr 20, 2011 om 17:16
67 Antwoorden / 6 Vragen

Er is nog wel een belangrijk verschil;
soms wordt je inkomen om de een of andere reden niet gestort.
Ik had dan nog even tijd om de uitkerende instantie ervan te overtuigen dat er iets mis gegaan was, en met wat mazzel stond het bedrag nog op tijd op mijn rekening om de vaste lasten te betalen.
Maar in de nieuwe situatie komt het herstel vrijwel altijd pas in de nieuwe maand en dat zal een hoop rompslomp geven, zelfs als je er vanuit gaat dat de alle betrokkenen mee willen werken en je niet meteen als wanbetaler behandelen. :)

ro
door rosenthal - Apr 20, 2011 om 17:33
53 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zie het probleem niet zo. In mei krijg je je maand geld inclusief vakantiegeld op de vertrouwde datum gestort. Het vakantiegeld zou eventueel gebruikt kunnen worden om dat weekje te overbruggen.
Betaaldata's voor je vaste lasten zoals huur, zorgverzekering en eniergie kan naar ik aanneem altijd in overleg opgeschroven worden.
Zelf ben ik blij met deze maatregel daar mijn vrouw haar uitkering nu op dezelfde datum ontvangt van mijn pensioen en AOW.
Met wat creativiteit hoeft dit geen probleem te zijn dacht ik.

jantje
door jantje - Apr 20, 2011 om 17:42
123 Antwoorden / 12 Vragen

Vanmorgen lagen er bij de C1000 zakjes met kwarkbroodjes voor 0, 50 cent. Daar heb ik een paar zakjes van meegenomen en in de vriezer gestopt. Kijk ook eens in je buurt naar voordelige aanbiedingen. Op die manier kun je alvast een buffertje opbouwen.

Want sommige mensen hebben dan wel een pensioentje naast de AOW. Dat heeft Margaretha niet, ze is afhankelijk van de voedselbank. Geen vetpot bij haar dus.

Moin.

sp
door spikkel - Apr 20, 2011 om 18:28
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=fotoflex schreef op woensdag 20 apr 2011, 17:16]Er is nog wel een belangrijk verschil; soms wordt je inkomen om de een of andere reden niet gestort.

Het is voor ons altijd een voorrecht geweest dat we zo vroeg over onze uitkering konden beschikken. Als je werkt en je baas maakt een foutje bij het overmaken van je salaris kun je meestal ook niet even de huur of hypotheek, zorgverzekering, energierekening e.d. voorschieten. Ook dan rest je alleen nog maar deze bedrijven te bellen en uit te leggen dat het geld wat later komt.

ha
door hajete - Apr 20, 2011 om 19:45
75 Antwoorden / 19 Vragen

De klanten van het UWV (dus zijn uitkeringsgerechtigden en werkzoekenden) zijn vertegenwoordigd door cliëntenraden (inspraak- en adviesorganen).
Deze raden zijn wettelijke instellingen die op grond van meningen van de cliënten het UWV adviseren.
Op de site clientenraad-uwv kom je te weten wat en waarom de Centrale cliëntenraad namens de (mede)cliënten adviseert.

mo
door mowocos - Apr 20, 2011 om 19:56
19 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pino123 schreef op dinsdag 19 apr 2011, 20:53]Er is hier al eerder een topic over gestart. Aangezien de uitkering maandelijks wordt uitgekeerd en niet per 4 weken, krijg je gewoon de uitkering op tijd. Of je de betaling op de 1e of op de 31e krijgt, maakt hierbij niet uit. Het gaat erom dat je het in de maand betaald krijgt, datum maakt niet uit. April krijg je ook betaalt in april.

Dit is zéér kort door de bocht: het gaat bij het UWV om miljoenen (wellicht meer) en 10 dagen later betalen scheelt dan weer 10 of wellicht zelfs honderd duizenden euri's aan rente winst (boekwinst wel te verstaan, maar toch ...). Bij de uitkeringgerechtigen vertaald dit zich in - je voelt hem al aankomen - renteverlies (oftewel boekverlies, langer rood moeten staan, etc.).
Een renteloos voorschot is dan een pleister 'op den wonde'.

Het enige wat je kan doen is diverse instanties vragen of JIJ ook later mag betalen.

ha
door hajete - Apr 20, 2011 om 20:09
75 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=pino123 schreef op dinsdag 19 apr 2011, 20:53]Er is hier al eerder een topic over gestart. Aangezien de uitkering maandelijks wordt uitgekeerd en niet per 4 weken, krijg je gewoon de uitkering op tijd. Of je de betaling op de 1e of op de 31e krijgt, maakt hierbij niet uit. Het gaat erom dat je het in de maand betaald krijgt, datum maakt niet uit. April krijg je ook betaalt in april.

Als je deze formele redenering volgt, mag het UWV (ons aller Uitvoeringsorgaan werknemersverzekeringen) er bij voorbeeld ook toe overgaan om de uitkering bij voorbeeld ineens, eenmaal per jaar te betalen, bij voorbeeld met Sinterklaas.
Op jaarbasis zit het dan wel goed maar je moet er wel langer dan voorheen op wachten.
Je hebt je er als uitkeringsgerechtigde op ingesteld om midden in de maand van een veel lager dan je salaris geworden (qua hoogte achtergebleven) verzekeringsuitkering te leven en dan gaat hogerhand over je beslissen door je geld later te betalen.
Je betaalt je huur i.p.v. aan het begin van de maand in het midden van de maand.
Dan bedenkt de bureaucratie dat de betaling van je rechtmatige uitkering ook wel ruim een week later de deur uitgaat.

Acties helpen niet, staken is onmogelijk.

Je hebt niet om die situatie gevraagd.
Uitkering is een ramp die mensen overkomt.
Je moet niet als "de beter wetende stuurlui aan de wal" recht praten wat krom is.

Dat helpt mensen niet.

mo
door mowocos - Apr 20, 2011 om 20:23
19 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rosenthal schreef op woensdag 20 apr 2011, 17:33]Ik zie het probleem niet zo. In mei krijg je je maand geld inclusief vakantiegeld op de vertrouwde datum gestort. Het vakantiegeld zou eventueel gebruikt kunnen worden om dat weekje te overbruggen.
Betaaldata's voor je vaste lasten zoals huur, zorgverzekering en eniergie kan naar ik aanneem altijd in overleg opgeschroven worden.
Zelf ben ik blij met deze maatregel daar mijn vrouw haar uitkering nu op dezelfde datum ontvangt van mijn pensioen en AOW.
Met wat creativiteit hoeft dit geen probleem te zijn dacht ik.

[quote]Wat ik niet snap is waarom iedereen hier boos over is. Als je werkt krijg je je salaris over juni toch echt eind juni gestort en niet half juni of soms nog eerder. Dat hebben wij wel jarenlang gehad.

Etc., etc.

Allemaal tot je dienst. Maar regels zijn in het verleden zo gemaakt zoals ze zijn - of in dit geval - waren.
Blijft er nog steeds het feit dat: ER VOOR 10 DAGEN NIET BETAALD WORDT !!!!

Wordt er zelfs geopperd dat je je vakantiegeld er maar tegenaan moet gooien om te overbruggen. Die is lekker, ga je me ook nog vertellen hoe ik m'n kont moet afvegen ????

pino123
door pino123 - Apr 20, 2011 om 20:29
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=hajete schreef op woensdag 20 apr 2011, 20:09]

Je moet niet als "de beter wetende stuurlui aan de wal" recht praten wat krom is.

Dat helpt mensen niet.

volgens mij sta ik niet iets recht te praten wat krom is, ik geef alleen aan hoe er geredeneerd wordt. Daarnaast begrijp ik dondersgoed dat mensen binnen een uitkering geen vetpot hebben en vaak alle eindjes aan elkaar moeten knopen.

@Mowocos,

En dat is dus pertinent niet waar. Wat al probeer aan tegen is dat de uitkering per maand wordt betaald en niet per 4 weken. Je krijgt hetzelfde geld van de maand april, alleen op een andere datum.
Daarnaast is er inderdaad een inspraakorgaan bij het UWV, daarnaast kan je natuurlijk ook een klacht indien.

sp
door spikkel - Apr 20, 2011 om 20:52
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=mowocos schreef op woensdag 20 apr 2011, 20:23]
Blijft er nog steeds het feit dat: ER VOOR 10 DAGEN NIET BETAALD WORDT !!!!
/quote]

Heb je ook geklaagd bij het UWV toen je uitkering voor de eerste keer werd gestort ?
Toen nog meestal op de tiende of elfde van de maand je volledige uitkering voor de hele maand ontvangen. Heb je toen die 20 dagen die teveel waren teruggestort ? Nee zeker !! Bij het starten van je uitkering heb je bijna 3 weken teveel ontvangen. Die 10 dagen zijn allang betaald.

mo
door mowocos - Apr 20, 2011 om 21:15
19 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pino123 schreef op woensdag 20 apr 2011, 20:29][quote=hajete schreef op woensdag 20 apr 2011, 20:09]

@Mowocos,

En dat is dus pertinent niet waar. Wat al probeer aan tegen is dat de uitkering per maand wordt betaald en niet per 4 weken. Je krijgt hetzelfde geld van de maand april, alleen op een andere datum.
Daarnaast is er inderdaad een inspraakorgaan bij het UWV, daarnaast kan je natuurlijk ook een klacht indien.

Kennelijk wil je het niet begrijpen: als JIJ voor iets moet betalen en het geld 10 dagen langer vast kunt laten staan, dan krijg JIJ er 10 dagen langer rente over. De ontvanger (wie dan dan ook) moet 10 dagen langer op z'n geld wachten, heeft dus in principe 10 dagen minder rente-opbrengst.
Nu zijn de ontvangers in dit geval uitkeringsgerechtigen die rekeningen moeten betalen, cq. eten in huis moeten halen van geld "dat dus 10 dagen op zich laat wachten".
Bovendien is er nog steeds een GAT van 10 dagen betaling. Een gat die een minimumlijder met z'n vakantiegeld mag dichten.
"Ze hebben toch niks te doen" en "waarom zouden die nog op vakantie moeten gaan, ze hebben het hele jaar al vakantie" (niet wetende dat je van dat beetje geeneens op vakantie kunt gaan, maar ach: de beste stuurlui staan aan wal zou mijn vader zaliger hebben gezegd.)

Je oppering om een klacht in te dienen: kennelijk heb jezelf geen uitkering en géén ellende (gehad) om een uitkering überhaupt te krijgen, cq. te behouden anders zou je wel weten dat zelfs een procesvoering weinig uithaalt, laat staan een klacht indienen. Dat is een zoethoudertje.
Zelfs de eigen artikeltjes van het UWV (o.a. Artikel 41 van de WAO) nemen ze geeneens serieus. Laat staan jouw klacht !

Dit is gewoon grof geld verdienen over de rug van het gepeupel.

Ander voorbeeld:

Het 'opschuiven' van de pensioenuitkeringen heeft in 2006 alleen al (niet alleen de AOW, maar ook de aanvullende pensioentjes) het rijk, verzekeraars, pensioenfondsen, e.d. enerzijdes miljoenen gekost aan inversteringen, maar aan de andere kant miljarden weer opgeleverd doordat AOW, pensioengelden, etc. worden opgeschoven en door het vervallen van de VUT, en het bevriezen, resp. uitsmeren vanaf 65 jaar (nu dus al vanaf 66 jaar en t.z.t. wordt dit 67 jr) van de opgebouwde pensioenreserves voor het vervroegd uittreden, etc.
Ga maar na: de kans dat een 67 jarige komt te overlijden is velen malen groter dan dat een 60 of 62-jarige komt te overlijden. M.a.w. de kans dat er door overheid, verzekeraar of pensioenfonds uitgekeerd moet worden, wordt gewoon stukken kleiner. Kassa ....

Hoeveel klachten zijn hier al niet over gedaan ...... (?)
Heeft het wat geholpen .... (?)

Het gaat MAAR over 10 dagen, toch ........ (?)
(x honderdenduizenden euri's aan uitkeringen x rentepercentage over 10 dagen, etc.)
Én het gaat máár om uitkeringsgerechtigden, toch ...... (!)

mo
door mowocos - Apr 20, 2011 om 21:18
19 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=spikkel schreef op woensdag 20 apr 2011, 20:52][quote=mowocos schreef op woensdag 20 apr 2011, 20:23]
Blijft er nog steeds het feit dat: ER VOOR 10 DAGEN NIET BETAALD WORDT !!!!
/quote]

Heb je ook geklaagd bij het UWV toen je uitkering voor de eerste keer werd gestort ?
Toen nog meestal op de tiende of elfde van de maand je volledige uitkering voor de hele maand ontvangen. Heb je toen die 20 dagen die teveel waren teruggestort ? Nee zeker !! Bij het starten van je uitkering heb je bijna 3 weken teveel ontvangen. Die 10 dagen zijn allang betaald.

??????????????????????????????????????????????????????

We leven in het NU, niet in het verleden !

mo
door mowocos - Apr 20, 2011 om 21:40
19 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=spikkel schreef op woensdag 20 apr 2011, 20:52]
Heb je ook geklaagd bij het UWV toen je uitkering voor de eerste keer werd gestort ?
Toen nog meestal op de tiende of elfde van de maand je volledige uitkering voor de hele maand ontvangen. Heb je toen die 20 dagen die teveel waren teruggestort ? Nee zeker !! Bij het starten van je uitkering heb je bijna 3 weken teveel ontvangen. Die 10 dagen zijn allang betaald.

Laten we het - aangezien jij graag in het verleden kijkt - eens hebben over het feit dat - in mijn geval dan - je van 100% bruto-salaris terug valt naar ca. 50% bruto-uitekering ?????
Jazeker, IK HEB TOEN GEKLAAGD !!!!!!!
Als er niks verkeerd was gegaan (onjuiste medische behandelingen, etc.) had ik nu (bruto weliswaar) over afgelopen jaren gerekend zo'n 300.000,- euro meer moeten hebben (gehad).
Mag ik dan klagen over 10 .... dagen minder betaling of ben jij er zo eentje die maar even bepaald dat ik m'n mond moet houden en blij mag zijn dat ik nog leef (want ja, in principe had ik dus in m'n graf moeten liggen, beste betweter)

ro
door rosenthal - Apr 20, 2011 om 22:01
53 Antwoorden / 6 Vragen

Quote
Wordt er zelfs geopperd dat je je vakantiegeld er maar tegenaan moet gooien om te overbruggen. Die is lekker, ga je me ook nog vertellen hoe ik m'n kont moet afvegen ????

Ja dat ga ik zeker doen. Ook op het toilletpapier kan je bezuinigen. Gebruik het aan beide zeide als je je kont moet afvegen.

mo
door mowocos - Apr 20, 2011 om 22:17
19 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rosenthal schreef op woensdag 20 apr 2011, 22:01]Quote
Wordt er zelfs geopperd dat je je vakantiegeld er maar tegenaan moet gooien om te overbruggen. Die is lekker, ga je me ook nog vertellen hoe ik m'n kont moet afvegen ????

Ja dat ga ik zeker doen. Ook op het toilletpapier kan je bezuinigen. Gebruik het aan beide zeide als je je kont moet afvegen.

Doe ik mee met bezuinigen: gebruik ik jou als afval bakje, scheelt weer een hoop water bij het doorspoelen van de aan beide zijden gebruikte toiletpapiertjes.......

diumenge
door diumenge - Apr 20, 2011 om 22:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=mowocos schreef op woensdag 20 apr 2011, 20:23]Blijft er nog steeds het feit dat: ER VOOR 10 DAGEN NIET BETAALD WORDT !!!!

Ik begrijp best dat dit voor heel veel mensen die krap zitten heel lastig is, maar je moet niet de feiten gaan verdraaien. Die 10 dagen krijg je gewoon betaald hoor, je krijgt toch dezelfde uitkering, alleen later?

birdies
door birdies - Apr 20, 2011 om 22:54
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Blijft er nog steeds het feit dat: ER VOOR 10 DAGEN NIET BETAALD WORDT !!!! .............

Grote nonsens en je hoeft niet te schreeuwen, daarmee krijg je echt geen gelijk!

fotoflex
door fotoflex - Apr 21, 2011 om 01:15
67 Antwoorden / 6 Vragen

Het probleem is misschien beter te begrijpen als je je realiseert dat er ëen maand is van 40 dagen, gevolgd door één van 20 dagen.
Voor beide maanden krijg je evenveel geld.
Maar de kortere maand weegt niet op tegen de langere, hoewel ze, als je het gemiddelde uitrekent, precies hetzelfde zijn als andere maanden. Maar dat is statistiek en Bomans zei al;
"Een statisticus is iemand die verdrinkt in een rivier van gemiddeld 1 meter diep.''

sp
door spikkel - Apr 21, 2011 om 09:55
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=mowocos schreef op woensdag 20 apr 2011, 21:40]Laten we het - aangezien jij graag in het verleden kijkt - eens hebben over het feit dat - in mijn geval dan - je van 100% bruto-salaris terug valt naar ca. 50% bruto-uitekering ?????
Jazeker, IK HEB TOEN GEKLAAGD !!!!!!!
Als er niks verkeerd was gegaan (onjuiste medische behandelingen, etc.) had ik nu (bruto weliswaar) over afgelopen jaren gerekend zo'n 300.000,- euro meer moeten hebben (gehad).
Mag ik dan klagen over 10 .... dagen minder betaling of ben jij er zo eentje die maar even bepaald dat ik m'n mond moet houden en blij mag zijn dat ik nog leef (want ja, in principe had ik dus in m'n graf moeten liggen, beste betweter)

Je bent daarin echt niet de enige !! Als ik geen erfelijke afwijking had gehad was mijn bruto salaris ook niet met 50 % teruggevallen. Jij hebt het over 300.000 euro, ik ben nog veel meer misgelopen. Ik stond op het punt psychologie te gaan studeren. Helaas zit ik thuis met een WAO uitkering die ook ik 10 dagen later ga krijgen.

Ik heb niets over je leven gezegd, betweter mag je voor je houden, ik heb enkel en alleen uitgelegd dat je je uitkering jarenlang veel te vroeg hebt ontvangen. Destijds, toen je uitkering amper 10 dagen na je laatste salaris werd gestort had je kunnen bedenken dat dat geld eigenlijk pas voor de maand daarna bestemd was.

pino123
door pino123 - Apr 21, 2011 om 10:32
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@mowocos,

Ten eerste ben ik er niet van gediend om op zo'n manier aangesproken te worden. Dit is een open forum, waar ik probeer neer te zetten hoe de redeneringen zijn. Als je daar niet tegen kan, moet je hier niet reageren.

Ten eerste, heb je al berekend hoeveel rente je misloopt? Daarnaast heb ik niets geopperd over je vakantie geld, maar aangegeven dat het inderdaad geen vetpot is, en dat je niet voor je plezier een uitkering ontvangt.

Ten tweede over de klacht indienen, inderdaad heb ik geen uitkering, maar als jij een betere manier weet, opper deze dan in plaats van om je heen te gaan slaan. Daarnaast stoor ik mij aan de opmerking dat mensen met een uitkering 'gepeupel' zijn, deze opmerking is geheel voor jouw en is zeer vervelend voor de mensen die hier reageren en inderdaad een uitkeringen hebben.

Dus misschien iets meer respect voor de mensen die hier 'normale' antwoorden geven en iets meer respect voor mensen die inderdaad een uitkering hebben.

le
door leonatoday - Apr 21, 2011 om 11:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb een Wajong-uitkering omdat ik psychiatrische klachten heb en onder behandeling ben.
Ik kreeg bericht dat mijn uitkering op de 23e betaald zou gaan worden,
vanaf juni,
ipv uiterlijk de 15e.
Ik zal zeker proberen contact op te nemen met de clientenraad maar ik vrees het ergste.
Ook heb ik jarenlang in de bijstand gezeten,
ik ga uitzoeken of ik niet een AAW(voorloper van de WAO) had moeten krijgen.
Ik mocht van de Sociale Dienst niet zeggen dat ik ziek was,ik hield vol,keuring door GGD,daarna vrijstelling sollicitatieplicht,uiteindelijk regelde mijn spv-er van het Riagg dat ik Wajong kreeg,aantal jaren terugbetaald maar niet vanaf mijn 18e.
Ik had al psychische problemen ver voor mijn 18e,maar daar werd helaas niets aan gedaan tot mijn 17e.Mijn huisarts zag me voor de 1e keer en wist meteen dat ik hulp nodig had.Dus ik ben nog niet klaar met het UWV.

pino123
door pino123 - Apr 21, 2011 om 12:36
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Blijft er nog steeds het feit dat: ER VOOR 10 DAGEN NIET BETAALD WORDT !!!!

Je krijgt wel betaald, alleen op een ander tijdstip, aangezien het over de maand april gaat en niet over een periode van 31 dagen.

ha
door hajete - Apr 21, 2011 om 21:48
75 Antwoorden / 19 Vragen

Als je formeel en bureaucratisch redeneert, maakt het niet uit of je de uitkering aan het begin of aan het einde van de periode krijgt. Dat is echter geen mens- en geen klantgerichte redenering.
Als je die bureaucratische redenering volgt, mag het UWV er ook toe overgaan om de uitkering bij voorbeeld eenmaal per jaar te betalen, bij voorbeeld in december met Sinterklaas.
Op jaarbasis zit het dan wel goed maar je moet er wel langer dan voorheen op wachten.
Je hebt je er als uitkeringsgerechtigde op ingesteld om midden in de maand je verzekeringsuitkering te ontvangen en daar heb je je leven op ingesteld. Dan besluit hogerhand - zonder overleg - je geld later te betalen.
De overbrugging LIJKT gemakkelijker omdat je de maand tevoren je vakantiegeld hebt ontvangen.
Die wachtperiode van ruim een week ben je niet alleen in juni kwijt maar ook elke maand en alle maanden daarna. Dus je hebt continu een week aan geld verplicht “geïnvesteerd” in het UWV

Als het UWV dat voor nieuwe gevallen zou doen, zou het verdedigbaar zijn. Nu wordt voor mensen die al langer daarvan leven, en er op ingesteld zijn, het regime eenzijdig gewijzigd. M.a.w. tijdens de wedstrijd worden de spelregels gewijzigd.
Als je je dan ook nog realiseert dat straks de AOW later betaald gaat worden maar ook tegen het eind van de maand kan worden betaald en dat de AOW ophoudt op de overlijdensdatum i.p.v. een maand later dan rekt onze overheid de rechten van de uitkeringsgerechtigde wel erg en eenzijdig op. De huur houdt niet op bij overlijden. Daar mogen de erfgenamen voor opdraaien.

an
door anton steenkamp - Apr 22, 2011 om 00:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Of we de uitkering ooit nu wel of niet te vroeg hebben ontvangen maakt eigenlijk niet uit. Feit is dat je met vaste lasten hebt te maken die je toch zal moeten betalen op de 'normale' data. Ik zie het het niet zo snel gebeuren dat mijn woningbouwvereniging zegt van ach maak de huur maar ff wat later over...
Je zult dus deze 'aanpassing' moeten overbruggen, tenzij er zoveel klachten richting UWV worden verzonden dat wellicht de politiek er zich mee gaat bemoeien, kamervragen ? Zeker tav de extra rente inkomsten voor uwv zou dit interessant kunnen zijn immers zouden de op til staande ontslagen bij uwv deze maatregel hebben geinitieerd ?
Iemand meer info omtrent het aantal klachten richting uwv ?

nb
door nbw - Apr 22, 2011 om 02:30
521 Antwoorden / 24 Vragen

Dat dit gebeurt is een kabinetsbesluit met doel te besparen. Alle uitkeringen later verstrekken bespaart de schatkist miljoenen aan renteverlies. Dat het eventueel mensen in problemen kan brengen is niet zo belangrijk. En dat is ook helemaal niet erg ware het niet dat dezelfde overheid deurwaarders met extra kosten gewoon tegelijkertijd inhuurd lokale belasting of een verkeersboete te innen. Begrip vragen is compleet dichtgespijkerd. Zo raar kan het lopen als je op je hete kolen moet lopen financien netjes rond te breien volgens de regels.

Het verbaast me niet dat er zoveel hennep gekweekt wordt naast allerlei andere beter niet vertellen activiteiten.En dit is een echte ziekte want iemand/instantie/bedrijf doet waar het kan exact hetzelfde en dan gaat het in die hogere sferen om heel veel geld.

ma
door marnix1 - Apr 22, 2011 om 09:51
256 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=fotoflex schreef op donderdag 21 apr 2011, 01:15]Het probleem is misschien beter te begrijpen als je je realiseert dat er ëen maand is van 40 dagen, gevolgd door één van 20 dagen.
Voor beide maanden krijg je evenveel geld.
Maar de kortere maand weegt niet op tegen de langere, hoewel ze, als je het gemiddelde uitrekent, precies hetzelfde zijn als andere maanden. Maar dat is statistiek en Bomans zei al;
"Een statisticus is iemand die verdrinkt in een rivier van gemiddeld 1 meter diep.''
Ik kan het even niet volgen; Die maand van 40 dagen snap ik nog maar die van 20 dagen niet, volgende maand komt de uitbetaling weer op/rond de 23ste toch?

sp
door spikkel - Apr 22, 2011 om 10:38
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=anton steenkamp schreef op vrijdag 22 apr 2011, 00:17]Of we de uitkering ooit nu wel of niet te vroeg hebben ontvangen maakt eigenlijk niet uit. Feit is dat je met vaste lasten hebt te maken die je toch zal moeten betalen op de 'normale' data. Ik zie het het niet zo snel gebeuren dat mijn woningbouwvereniging zegt van ach maak de huur maar ff wat later over...

Als je iets 20 dagen eerder krijgt maakt het eigenlijk niet uit. Als ze het 10 dagen later gaan doen, nog altijd ruim voor het einde van de maand waarover je de uitkering krijgt, staat iedereen op zijn achterste poten.

Mag ik weten waar u woont ? Huur moet je overal voor de eerste van de maand betalen. Zo ook je zorgverzekering, Energiebedrijven willen meestal ook rond die tijd hun geld, net als overige verzekeringen. Met welke vaste lasten komen jullie dan niet uit ? Ik heb namelijk niets dat in die 10 dagen wordt afgeschreven.

mi
door miffy53 - Apr 22, 2011 om 12:18
67 Antwoorden / 3 Vragen

Er zullen wel mensen zijn die standaard achter lopen. Dus bijv. de huur van april pas op 14 april betalen omdat de uitkering dan komt. Nu ziet de WBV dat misschien door de vingers, maar als je straks pas rond de de 24e de huur van de lopende maand gaat betalen zal zo'n WBV dat vast niet accepteren.

Tja, in hoeverre kun je dat het UWV aanrekenen, je had in de eerste plaats moeten zorgen dat je niet achter loopt dan zou er geen probleem zijn. De uitkering van 14 april moet natuurlijk gebruikt worden voor de maand mei en niet om maart achteraf te betalen.

mi
door miffy53 - Apr 22, 2011 om 12:24
67 Antwoorden / 3 Vragen

edit:
De uitkering van 14 april moet natuurlijk gebruikt worden voor de maand mei en niet om april pas halverwege te betalen.

sp
door spikkel - Apr 22, 2011 om 12:43
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=miffy53 schreef op vrijdag 22 apr 2011, 12:24]edit:
De uitkering van 14 april moet natuurlijk gebruikt worden voor de maand mei en niet om april pas halverwege te betalen.

PRECIES !!
Gezien de reacties is dat denk ik wel wat veel mensen doen.

ro
door rosenthal - Apr 22, 2011 om 13:22
53 Antwoorden / 6 Vragen

Je maand geld in verschillende porties op verschillende data ontvangen is voor mij zeer vervelend. Ben dus blij dat het naar de 23 ste wordt verschoven. Krijg dan alles tegelijk op 1 datum.
En die 10 dagen overbruggen dat overleef ik ook wel weer. Er zijn ergere dingen dan die rotcenten.

fotoflex
door fotoflex - Apr 22, 2011 om 20:43
67 Antwoorden / 6 Vragen

@ marnix1,

ik bedoel dat je in 1 periode van 60 dagen hetzelfde bedrag geld krijgt als anders in 2 periodes van 30 dagen. Daarna ontstaat er weer een regelmaat van 30 dagen. Theoretisch ga je er niet op achteruit, de praktijk is weerbarstiger. Ik lees hier nogal wat mensen die hun eigen situatie (waarin ze kennelijk de mogelijkheid hebben het goed te regelen) als norm nemen voor anderen (die die mogelijkheid misschien niet hebben).
Maar laat duidelijk zijn, de UWV neemt deze maatregel om er zelf beter van te worden, niet om de klanten te helpen.

sh
door shera - Apr 25, 2011 om 22:52
51 Antwoorden / 7 Vragen

Jaren geleden kreeg ik bericht van de Wao. Mijn wao die ik altijd op de 13 de kreeg, werd naar de 23 -ste geschoven omdat zij iedereen op dezelfde datum wilde uitbetalen,omdat dit zoveel zou schelen voor hun.

Paar jaar later kreeg een vriend van mij wao en ik was helemaal verbaasd te horen dat hij het op de 13-de kreeg !!!

En nu kreeg hij dus ook bericht dat zijn wao ook op de 13-de kwam.
Ik weet niet meer precies hoelang het geleden is ,dat dit bij mij veranderd is, maar het zal zeker 10 jaar geleden zijn.

Dus ik vermoed dat zij dit idd doen om rente te trekken die 10 dagen. Want waarom hebben zij in die 10 jaar bij nieuwe mensen de uitlkering op de 13-de gegeven en mij toen al veranderd naar de 23-ste.
Dat had in 10 jaar tijd toch al lang op 1 lijn kunnen zitten en vervelend zijn ze wel bij de Uwv. Maar zo dom toch ook weer niet dat dit hun in 10 jaar tijd niet zou lukken.

Maar al is het maar 10 dagen, vervelend is het natuurlijk wel, want je moet toch zorgen dat je die dagen geld hebt. En je moet vaak toch bepaalde vaste lasten weer regelen dat ze op andere datums worden betaald.

Groetjes

nb
door nbw - Apr 26, 2011 om 02:13
521 Antwoorden / 24 Vragen

Wanneer begrijpen wij dit nou eens. Dit probleem is politiek bepaald. En het maakt deze beslissers helemaal niet uit of er mensen in de problemen komen financieel. Het is alleen maar triest voor mensen die geheel eerlijk pogen de eindjes vast te knopen. 10 dagen later betekend smekende ellende. Hoor ze al roepen op rechts.

Hoe kun je een internetabonnement betalen hier te reagearen? Als je zoveel uitkering te besteden hebt voor deze luxe kun je ook wel 10 dagen wachten. Einde discussie.

Oordelen in wijsheid ja dat is geen probleem. Een jaar ruilen voorstellen en iedereen bedankt. Wel schreeuwen en dan wegkijken.

Het enkele feit dat we in ons land al gewend zijn aan het fenomeen "voedselbank" is in en in triest.

fotoflex
door fotoflex - Apr 26, 2011 om 02:59
67 Antwoorden / 6 Vragen

Het is nog veel simpeler!
De regering kijkt iedere jaarwisseling hoeveel er wordt uitgegeven aan vuurwerk. (Een slordige €65.000.000 in 2010)
Dat bedrag hebben we kennelijk over aan het eind van het jaar, dus dat kan nog wel afgeroomd worden.

U weet nu wat u te doen staat, komende december.

sp
door spikkel - Apr 26, 2011 om 09:35
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=fotoflex schreef op vrijdag 22 apr 2011, 20:43]Ik lees hier nogal wat mensen die hun eigen situatie (waarin ze kennelijk de mogelijkheid hebben het goed te regelen) als norm nemen voor anderen (die die mogelijkheid misschien niet hebben).

Grotere kans dat de mensen die het 'goed kunnen regelen' het geld van bijvoorbeeld april gebruiken voor mei en niet voor april. Die mensen hebben de eerste maand van hun uitkering geleefd van hun laatste salaris. Daarna zijn ze gaan leven van hun uitkering die 20 dagen ervoor al was gestort. Als je die mogelijkheid destijds niet hebt gekozen zit je nu met een probleem. Was ik dan de enige die het gek vond dat je de tiende van de maand al je geld kreeg voor de hele maand ?

Ik heb net iets meer dan bijstandsniveau maar na de overgang van werk naar uitkering heb ik alle vaste lasten aan het begin van de maand laten staan. Uitgezonderd degene die je niet kan regelen zoals Ziggo, Gemeentelijke heffingen, waterschapsbelastingen.

Nu niet meteen gaan roepen dat ik meer geld heb en het makkelijk praten is. Voor mij geen vangnet van de sociale dienst. Geen goedkopere en allesdekkende ziektekostenverzekeringen, geen langdurigheidstoeslag, geen tegemoetkomingen in de kosten van mijn handicap, lagere huurtoeslag, lagere zorgtoeslag en het moeten betalen van gemeentelijke heffingen en waterschapsbelasting. Iemand met een uitkering op bijstandsniveau heeft vaak meer te besteden dan ik. Zot maar waar !! Zelfs dan kun je je financiën goed regelen.

Met de vorige schrijver eens dat als je afhankelijk bent van de voedselbank je beter je internet op kan zeggen en daarna je mobiele telefoon.

kr
door krieno - Apr 26, 2011 om 09:47
60 Antwoorden / 1 Vragen

Ja het is misschien vervelend dat je idd een paar dagen langer met het huishoudgeld moet doen, maar dat moet toch in de maand dat je ook het vakantie geld krijgt te overbruggen zijn, en voor de vaste lasten veranderd er toch niks, die kun je gewoon aan het eind van de maand betalen, alle bijstands en ioaw en andere uitkeringen van een gemeente worden ook pas aan het eind van de maand betaald, heb zelf een uitkering , en word ook pas de 27e uitbetaald, en nog nooit in de problemen gekomen.
Ja dat als je de 15 het geld krijgt en dan alles direct betaald, ook de vaste lasten die pas voor de 1e van de volgende maand betaald moeten zijn, ja dan moet men nu even wachten, en in juni met het vakantie geld is toch 10 dagen eten en drinken kunnen kopen wel te doen.

jantje
door jantje - Apr 26, 2011 om 10:40
123 Antwoorden / 12 Vragen

Het vakantiegeld is in de meeste gevallen een laatste redmiddel voor mensen om b.v. schulden af te lossen en/ of nieuwe kleren voor de kinderen aan te schaffen zodat zij ook weer netjes naar school kunnen gaan.

Ik denk dat Margaretha (en veel andere mensen in haar situatie ) ook van de gemeente ondersteuning kan krijgen voor abonnement op zwembad/ bieb. Niet (meer) roken, weinig alcohol drinken dat scheelt op zijn minst 120 euro per maand.
Een eigen tuintje met daarin groentes verbouwen. Lukt dat niet, ga dan in de maanden dat groentes in de winkels goedkoop zijn grote porties inslaan en in de vriezer doen. (bonen even - de kook erover- dan worden ze niet slap) Stel dat je in de zomer één euro per kilo betaald voor boontjes, in de winter kosten diezelfde bonen 4 euro per pond. Reken maar uit wat je dan bespaard.
Hetzelfde voor appels, aardbeien en andere vruchten en groentes.
Je kunt appelmoes maken, al of niet met stukjes, het is overal voor te gebruiken.
Als je de mogelijkheid hebt om op een goedkope moment stoofpeertjes te kopen, doe dat dan. Ook weer bereiden voor in de vriezer want nu betaal je er in het groot wat meer voor, maar in de winter zijn al die dingen peperduur, je hebt dat geld zo weer terug verdient.

Zonde van de tijd zegt U? Dan neem je de bonen toch mee naar een recreatieplas en gaat daar zitten punten. Intussen kun je de kinderen ook in de gaten houden en op de kleren passen. Die boek welke je nog wilt lezen loopt niet weg.

jantje
door jantje - Apr 26, 2011 om 10:50
123 Antwoorden / 12 Vragen

En gooi ook de (katoenen) bloesjes, jurkjes, en schortjes niet weg. Maar maak er lapjesdekens van. Al dan niet op de ouderwetse manier met kartonnetjes. (Karton van hagelslag- havermout en andere cerials, enz. zijn daar heel geschikt voor. Via google kun je voorbeelden vinden. Daar kun je een mooi herinneringsdeken van maken.

En vertel aan iedereen waar je mee bezig bent. Gegarandeerd dat je van mensen kledingstukken krijgt - voor de deken- en vaak zit er nog wel iets bij wat nog draagbaar is. Als men dat ziet dat je het (nog) zonde vind om te verknippen dan zijn zij ook wel bereid om nog wat dieper in hun kast te duiken voor hun afgedankte kleding.
In ruil kun je dan eens een zelfgemaakt potje jam of een geurzakje cadeau doen. Het kost zo weinig.
En je komt op deze manier niet in de verleiding om naar winkels te gaan om weer met prulletjes thuis te komen.

ca
door casuarisvogel - May 30, 2011 om 19:29
50 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=moin schreef op dinsdag 26 apr 2011, 10:50]En gooi ook de (katoenen) bloesjes, jurkjes, en schortjes niet weg. Maar maak er lapjesdekens van. Al dan niet op de ouderwetse manier met kartonnetjes. (Karton van hagelslag- havermout en andere cerials, enz. zijn daar heel geschikt voor. Via google kun je voorbeelden vinden. Daar kun je een mooi herinneringsdeken van maken.

En vertel aan iedereen waar je mee bezig bent. Gegarandeerd dat je van mensen kledingstukken krijgt - voor de deken- en vaak zit er nog wel iets bij wat nog draagbaar is. Als men dat ziet dat je het (nog) zonde vind om te verknippen dan zijn zij ook wel bereid om nog wat dieper in hun kast te duiken voor hun afgedankte kleding.
In ruil kun je dan eens een zelfgemaakt potje jam of een geurzakje cadeau doen. Het kost zo weinig.
En je komt op deze manier niet in de verleiding om naar winkels te gaan om weer met prulletjes thuis te komen.

Lieve adviezen, Moin. Maar heb je een idee hoeveel mensen helemaal niet toekomen aan die prulletjes? Niet eens meer een winkel in durven, omdat ze nooit iets te besteden hebben? Ntuurlijk kun je van alles goedkoop of gratis doen, veel zelf maken. Maar mensen met een WAO uitkering zijn meestal niet voor niks afgekeurd. Ze kunnen niet werken en zijn ook niet in staat om van alles zelf te doen.

ca
door casuarisvogel - May 30, 2011 om 19:37
50 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=pino123 schreef op dinsdag 19 apr 2011, 20:53]Er is hier al eerder een topic over gestart. Aangezien de uitkering maandelijks wordt uitgekeerd en niet per 4 weken, krijg je gewoon de uitkering op tijd. Of je de betaling op de 1e of op de 31e krijgt, maakt hierbij niet uit. Het gaat erom dat je het in de maand betaald krijgt, datum maakt niet uit. April krijg je ook betaalt in april.

En ook dat onderwerp wilde je gesloten zien.

jantje
door jantje - May 30, 2011 om 23:57
123 Antwoorden / 12 Vragen

Beste casuarisvogel,

Dat weet ik heel goed. Want we zitten er zelf ook midden in.

Helemaal in het begin van deze topic schreef ik al dat ik ook in soortgelijke situatie zit.
De adviezen (ik noem het liever tips) die ik gaf zijn van iemand die het zelf allemaal mee heeft gemaakt. We hebben onszelf door heel zuinig te leven omhoog zien te krabbelen.
En nu het weer een beetje beter gaat, nu begint de huidige regering wéér opnieuw met bezuinigingen en wéér zijn wij, de mensen met een WAO inkomen de klos. Want het is niet alleen de huur, water en licht, maar ook de verzekeringen en de eigen bijdrage die betaald moet worden.
En dat gaat allemaal te koste van een nieuw stukje kleding of een paar nieuwe schoenen.
Wij hebben het zo uitgevogeld dat de afrekeningen altijd in een "goedkope" maand valt.
Boodschappen worden in goedkope winkels gedaan en "chique" dingen worden ook niet gekocht. We maken en herstellen alles zoveel mogelijk zelf. En oude spullen krijgen een tweede leven.
Ik hoop dat ik u een goed antwoord heb gegeven.

groeten van Moin.

ca
door casuarisvogel - May 31, 2011 om 17:07
50 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=moin schreef op maandag 30 mei 2011, 23:57]Beste casuarisvogel,

Dat weet ik heel goed. Want we zitten er zelf ook midden in.

Helemaal in het begin van deze topic schreef ik al dat ik ook in soortgelijke situatie zit.
De adviezen (ik noem het liever tips) die ik gaf zijn van iemand die het zelf allemaal mee heeft gemaakt. We hebben onszelf door heel zuinig te leven omhoog zien te krabbelen.
En nu het weer een beetje beter gaat, nu begint de huidige regering wéér opnieuw met bezuinigingen en wéér zijn wij, de mensen met een WAO inkomen de klos. Want het is niet alleen de huur, water en licht, maar ook de verzekeringen en de eigen bijdrage die betaald moet worden.
En dat gaat allemaal te koste van een nieuw stukje kleding of een paar nieuwe schoenen.
Wij hebben het zo uitgevogeld dat de afrekeningen altijd in een "goedkope" maand valt.
Boodschappen worden in goedkope winkels gedaan en "chique" dingen worden ook niet gekocht. We maken en herstellen alles zoveel mogelijk zelf. En oude spullen krijgen een tweede leven.
Ik hoop dat ik u een goed antwoord heb gegeven.

groeten van Moin.

Dat heb je inderdaad, Moin.
En jouw bijdrage is heel wat vriendelijker dan van mensen die niet willen meedenken met de vraagsteller.

ca
door casuarisvogel - May 31, 2011 om 17:17
50 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=1margaretha schreef op dinsdag 19 apr 2011, 19:20] Wie weet raad in deze ? En dan bedoel ik mag dit zomaar ?

Ik ben er niet zeker van, of dit volgens de huidige wetgeving nog kan, maar ik kan me herinneren dat gesubsidiëerde instellingen ooit een proces tegen de overheid hebben gewonnen, omdat de subsidie ineens veel later had betaald. Het was een procedure wegens Onbehoorlijk Bestuur.

Misschien weet iemand of je de overheid nog op Onbehoorlijk Bestuur kan aanspreken?

pino123
door pino123 - May 31, 2011 om 20:08
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Andere topic gesloten casuarisvogel? Nu hier maar verder?