gi
door gijssiedoes May 7, 2013 om 17:28
Geldzaken & recht

Afmelden BKR

In oktober 2009 heb ik via incasso bureau linddorf een schuld ingelost van de DSB. DSB heeft deze nooit als ingelost afgemeld bij de BKR. Mails gestuurd aan Curatoren DSB geen antwoord gekregen welke stap kan ik ondernemen om de lening afgemeld te krijgen bij de BKR.
Heb een brief van Lindorf waar in staat dat de schuld is ingelost.

5569 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 7, 2013 om 17:44
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Deze vraag al aan het bkr zelf gesteld?

tijger1
door tijger1 - May 7, 2013 om 18:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

De aantekening blijft vijf jaar staan.

valerius-2
door valerius-2 - May 7, 2013 om 19:04
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Copy van de brief naar BKR, misschien dat dit dan helpt.

zoekster
door zoekster - May 7, 2013 om 19:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

U kunt zelf uw gegevens opvragen via een schriftelijk verzoek bij een bank. Dan kunt u zien of uw gegevens kloppen. Als het goed is moeten per 2014 uw gegevens worden verwijderd.

Als de gegevens niet kloppen en u krijgt het niet voor elkaar om de gegevens te wijzigen via de kredietverstrekker of BKR, dan kunt u aankloppen bij een geschillencommissie.

- U moet schriftelijk kunnen aantonen dat u uw klacht eerder zonder succes hebt voorgelegd aan de deelnemer of aan BKR. U kunt dus pas een beroep doen op de Geschillencommissie als u er niet uit komt met de kredietverstrekker of met BKR.
- U moet uw bezwaar schriftelijk indienen binnen twee maanden nadat BKR of de kredietverstrekker uw verzoek tot correctie heeft afgewezen.
- U draagt zelf € 22,50 bij aan de kosten voor behandeling van uw bezwaarschrift door de commissie. Als de commissie u in het gelijk stelt, krijgt u deze bijdrage terug.


klik HIER voor meer informatie

Let op de 2 maanden termijn!

labren
door labren - May 8, 2013 om 11:56
862 Antwoorden / 0 Vragen
0

weet u zeker dat die BKR notering van die lening is want als je rood staat bij de bank sta je ook genoteerdt bij de BKR

de
door dewollf - May 8, 2013 om 13:14
54 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=labren schreef op woensdag 8 mei 2013, 11:56]weet u zeker dat die BKR notering van die lening is want als je rood staat bij de bank sta je ook genoteerdt bij de BKR

kortstondig rood staan geeft GEEN registratie bij het BKR

idd blijft een registratie 5 jaar staan na die periode van "goed gedrag"

wel is het zaak dat BKR geïnformeerd wordt dat de schuld is ingelost, maar als dat niet gebeurd is zal het lastig worden, daar DSB ter ziele is.

misschien kan de curator nog wat voor u betekenen.

tot15karakters
door tot15karakters - May 8, 2013 om 14:14
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

Het kan nog erger....
Ik heb nog nooit een schuld gehad dus ook nooit een notering....
Maar bij aanvragen mobiel bleek het plotseling wel zo te zijn.

Ze gaven niet waarvoor en ik moest dus kosten maken om het uit te zoeken.
Maar mijn Bank heeft even gekeken en zag wel waarvoor.
Deze firma heeft wegens zoeken naar iemand mijn gegevens geprobeerd en daar is het fout gegaan.
Dit was iemand met andere geboorte datum en alleen de eerste voorletter hetzelfde.

Maar ik was dit dus niet en ze hadden dit niet mogen doen.
Nu heeft deze slordige firma een schadeclaim gekregen maar ik vind het belachelijk dat ik
als ik geen vriendelijke bank had geld moet betalen om te weten wie en waarvoor ik bij
hun geregistreerd sta.

Waarom stuurde BKR geen brief dat er een notering kwam naar mijn adres?
Dan had ik toen al kunnen reageren en had ik geen 3 maanden nodig om een telefoon te krijgen!
Op foute incasso reageer ik niet, hun probleem maar dat ze zonder het te melden een Notering neer zetten, dat gaat te ver!

BKR mag zich ook wel eens aan de regels houden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer