An
door Antera May 29, 2017 om 20:45
Geldzaken & recht

Bank zegt dat geld nooit gestort is

Goede dag,

Ik wilde toch eens me verhaal bij jullie doen in de hoop dat jullie mij van een goed advies kunnen dienen of zelfs

Een stapje verder kunnen helpen omdat ik helemaal vast loop met de bank omtrent het onderstaande:

Ik heb zakelijk een rekening al jaren bij de Rabobank en daar stort ik een keer in +/- de 2 maanden mijn kasgeld via

Een storingsautomaat bij de Rabobank in Prinsenbeek. Deze keer is dit mis gegaan en is de bank niet thuis.

Ik ben op 16-2-2017 een laptop gaan kopen voor onze zoon Quinn bij Staples in Breda. Onze zoon heeft een spaarpot

Met allemaal klein geld wat hij daarvoor heeft in moeten leveren bij mij en heb ik de rest bij gelegd. Dit kleingeld zit

In een oud koffieblik en heb ik niet geteld maar weet dat er rond de 200 a 250 euro in heeft gezeten.  Ik ben een deze

Dagen daarna naar de bank gegaan samen met een X-bedrag uit me kas. Helaas heb ik dit niet opgeschreven hoeveel ik

Mee had genomen omdat dit normaal gezien netjes door de automaat word geteld en verwerkt.

Dit ben ik op een dag na 15:30 uur maar voor 17:00 uur gaan brengen met mijn privé auto. Daar heb ik netjes zoals altijd

Alles gestort in de automaat en aan het eind word gevraagd of ik accoord ging met de storing waarop ik ja heb gedrukt.

Dit was als ik het goed had +/- 4500 euro. Met mijn stomme hoofd heb ik met de vraag of ik een storingsbewijs

Wilde op nee gedrukt. Daardoor geen bewijs achteraf.

Nu ben ik zo druk wegens vakantie privé omstandigheden dat ik pas 1.5 maand later erachter kom dat ik een hoop geld uit

De kas mis. Dit komt omdat ik normaal gezien bij het nakijken van alle in en uitgaven ook de stortingen tegen kom en dit dan

In me kasboekverwerk en dit wegens omstandigheden ook wat langer geduurd heeft.

Nu ik daarbij ontdek dat ik dus zon 4500 mis  ben ik alles gaan terug beredenen waar dit is gebleven en kom ik al snel tot de

Ontdekking dat de storting nooit op mijn rekening verschenen is. Daarmee direct contact op gezocht met de bank die voor mij

Er toch even in gingen duiken of ze geen stortingsverschil hadden omstreeks de periode waar ik het geld gestort heb.

Hier kwame ze al zeer snel mee terug dat ze dat niet hadden en dat ze zelfs mijn rekeningen hadden bekeken en van me partner

En kids om te kijken of het geld daar niet op gestort was. Beetje vreemd zei ik al omdat ik het met mijn bankpas gestort heb en

Echt niet de rekeningnummers ken. Daarop heb ik meteen gevraagd of ze eens konden terug zien wanneer mijn pas gebruikt is.

Ze hebben tenslotte me pasnr en alles. Daarop werd direct gezegd dat dat niet mogelijk is en dat men niet kan zien wanneer een

Pas gebruikt is. Waarop ik vol verbazing roep dat me dat erg onzin lijkt omdat ze toch ook bij diefstal enz kunnen zien war de pas

Gebruikt is/word. Maar onder geen enkel beding wilde ze daar tijd in steken en was zeker niet mogelijk.

Daarna heb ik geprobeerd via mijn eigen camera beelden thuis n in de auto het precieze tijdstip terug te halen maar helaas waren

Die beelden al overschreven.

Daarom weer contact gezocht met de bank omdat ik weet dat er camera’s hangen en dat er aan de hand van die beelden duidelijk

Terug te halen moet zijn wanneer en welk tijdstip ik daar ben geweest. Sterker nog mijn privé auto is volgens mij zelfs nog zichtbaar

Geweest op die beelden omdat ik deze voor de deur heb gezet. Ook daar was geen spraken van dat dit terug gezien kon worden

Want die beelden zouden niet terug gezien kunnen worden buiten calamiteiten en dan door een speciale dienst. Ik heb behoorlijk

Lange gesprekken daarover gehad maar hoe we het ook wenden of keren dat is niet mogelijk.

Conclusie bank is simpel;

1.       Je hebt geen bon dus geen bewijs van storting

2.        Je kan geen datum en tijd aangevene

3.       Een precies bedrag wat er gestort is

Dus mag ik naar me centen fluiten. Sterker nog dat waren alle centen zon beetje die ik nog in de zaak had zitten met daarin de

Kleine winstmarge. Ik kan dus nu amper tot niet me leveranciers betalen om de rekeningen te betalen en ben ik van ellende

Aan me spaarcenten privé begonnen om dit te kunnen laten doorlopen

Ik hoop dat jullie iets mijn mijn verhaal kunnen om ervoor te zorgen dat ik me centen terug ga krijgen. Ik ben ten einde raad op dit moment.

4620 9 Rapporteer

ha
door halex - May 29, 2017 om 20:52
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Zakelijke vraag, ga daarvoor naar higherlevel.nl.

Tegenvraag: een klant koopt een product van ongeveer € 5.000 bij u dat later geleverd wordt. Bij levering staat u klaar met de mobiele pin, maar de klant zegt dat hij het bij aankoop contact voldaan heeft aan u. Maar helaas geen ontvangstbewijs heeft gevraagd, noch door u op de opdrachtbon 'contant voldaan' heeft laten opschrijven. Uw camerabeelden zijn helaas al overschreven. U levert toch?
Zonder bon, geen verhaal. Bank is niet simpel, maar zakelijk. € 4.500 storten, maar niet om de bon vragen, noch dezelfde dag even in de rabo-app kijken of het bijgeschreven is. Daar kan ik met mijn pet niet bij.

diumenge
door diumenge - May 29, 2017 om 21:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lekker 'compact' verhaal... even kopieren en plakken bij higherlevel (zie hierboven), dit is een consumentenforum.

getty
door getty - May 29, 2017 om 21:02
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Sorry, maar vrij kansloos lijkt me.

tijger1
door tijger1 - May 29, 2017 om 21:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij een volkomen ongeloofwaardig verhaal. U stort een bedrag uit de spaarpot van uw kind, u weet niet hoeveel daar in zit, en u stort een bedrag uit uw kas, en niet zo'n klein beetje ook volgens u, terwijl u niet weet hoeveel u meeneemt.

Dan hoeft u geen bon, nog raarder als je een bedrijf hebt. En 1,5 maand later mist u heel veel geld uit de kas en moet u gaan verzinnen hoe dat kan? Terwijl u maar één keer in de twee maanden stort?

Natuurlijk gaat de bank niet alle fratsen uithalen die u wenst. En u houdt maar wonderlijk de boeken bij, om het zo maar te zeggen.

zw
door zwaardvis - May 29, 2017 om 22:29
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Weet u zeker dat u bij de vraag over het stortingsbewijs op Nee heeft gedrukt. Verschijnt er niet een vraag of u het bedrag wilt storten of terug wilt hebben? Ik weet niet of bij Rabo die vraag verschijnt, maar als dat zo is, en u heeft daar verkeerd geantwoord, dan heeft de klant na u geluk gehad en is er inderdaad geen kasverschil door de bank te constateren.

ha
door halex May 29, 2017 om 23:32
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Bij welke bank krijgt u deze vraag? Lijkt mij wel handig, een bank die gratis mijn kleingeld telt, dus ik ben erg benieuwd.

zw
door zwaardvis May 29, 2017 om 23:46
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zag op YT dit filmpje. Spoel door naar 6'24"
https://www.youtube.com/watch?v=MvfRAXjEPoU

Ik zie daar na het tellen een OK knop maar ook een Annulatie knop. Het is dus niet per se gestort = gestort. Als ik de vraagsteller was, zou ik nogmaals een bedrag storten en zien of ik een bedieningsfout kan hebben gemaakt, waardoor de storting is afgebroken.

zw
door zwaardvis May 29, 2017 om 23:55
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zie nog een filmpje op YT nu bij ING met kleingeld.Ik zie een vraag na het tellen hiervan Akkoord of Niet Akkoord. Wat er gebeurt bij Niet Akkoord vermeldt het verhaal niet, maar ik kan me voorstellen, dat de storting wordt afgebroken en als de klant dan naar huis gaat, heeft de volgende die gaat storten of opnemen, geluk.....
https://www.youtube.com/watch?v=CyW-5Gh3Rms

Gr
door Grunn1 - May 30, 2017 om 02:28
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Sorrie hoor maar wat een ongeloofwaardig k** verhaal.
Een bedrijf met een zakelijke rekening en geen stortings bewijs hebben???? Hoe hou je je kasboek bij?
En dan omdat u het zo druk heeft met vakantie privé problemen? Zeker van die 4500 euro op vakantie geweest? Dat verhaal zal veel geloofwaardiger klinken.

er
door erdincce - May 30, 2017 om 04:52
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb ongeveer het zelfde meegemaakt bij de Rabobank in Uden. Het zijn gewoon oplichters, ik heb een tijd geleden geld proberen te storten op mijn eigen rekening, maar dat lukten steeds niet, ik moest sommige biljetten rechtzetten en opnieuw proberen, zo ging het 3 of 4 keer door, op het laatst ging de lade dicht en begon het geld weer te tellen, en op eens kreeg ik mijn pasje terug zonder een mededeling, of dat mijn geld gestort is of niet helemaal niets. Toen kwam een bankmedewerker naar me toe,had mij van afstand bezig gezien, hij zij tegen mij dat het een fout is van de automaat,maar dat het geen probleem was, in de middag zouden ze de geld automaat bijvullen,en gelijk een telling doen, en mijn geld op mijn rekening storten, ik heb mijn gegevens achtergelaten rekeningnummer e.d. Maar achter mij stonden mensen inde rij, en die bleven gewoon storten automaat bleef in werking. Rond 14:00 uur in de middag kreeg ik een telefoontje van da bank met de mededeling dat ze de telling hadden gedaan, maar dat mijn geld er niet tussen lag, ik ben helemaal verbaasd en reed direct naar de bank, heb ik de zelfde man gesproken die mij zag en zou mijn geld terug storten, maar echter zonder resultaat, ik heb aangifte gedaan bij de politie wegens verduistering, want er waren genoeg cameras. İk kreeg een maand later antwoord van mijn aangifte, dat er geen cameras naar die stort automaat gericht waren en dat er geen bewijs was, (terwijl die bank medewerker van dichtbij mij zien storten) konden ze niets doen,(had ik ook niet anders verwacht) als het andersom was konden ze heel veel doen. Tot slot weg gespaarde vakantiegeld en vakantie natuurlijk. İk heb mijn rekeningen ondertussen gesloten en naar een andere bank gegaan. DUS WEES VOORZICHTIG MET RABOBANK

er
door erdincce - May 30, 2017 om 05:02
2 Antwoorden / Vragen

Bij deze mijnheer is het gestort,maar hij heeft geen bewijs van storting, en het geld staat niet op zijn rekening, maar bij mij is het geld gewoon geslikt door de automaat en verdwenen!!!, hoe kun je nog zo'n bank vertrouwen? Stel dat ik geen 1500€ maar 15000€ had gestort was ook verdwenen. 1500€ is al veel geld. Dat moet niet kunnen, ze richten wel een camera in jou gezicht bij een geld automaat, ze kunnen ook eentje richten naar de geldlade toe, dan is het opgelost toch, kun je alles bewijzen.

ha
door halex May 30, 2017 om 06:11
1374 Antwoorden / 4 Vragen

En dat gelooft u zelf allemaal? Sterk verhaal.

tijger1
door tijger1 May 30, 2017 om 10:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja hoor, nog zo'n ongeloofwaardig verhaal.

sw
door swat1500 May 30, 2017 om 17:34
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vermoed eerder dat de klant na u "geluk" had en het door u "gestorte" bedrag gewoon nog in de geldlade lag en door hem  is meegenomen.

sw
door swat1500 - May 30, 2017 om 17:38
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Zonder "hard" bewijs kunt u niet aannemelijk maken dat u daadwerkelijk geld hebt gestort. U kunt niet van de bank verwachten dat zij maanden aan stortingen gaan terug kijken om te zien of die van u er wellicht tussen zit. Zeker als er geen onverklaarbare kasverschillen zijn bij de bank.
Camerabeelden mogen inderdaad niet "zomaar" bekeken worden en worden tevens niet zo heel lang bewaard. Meestal worden die na 4 weken overschreven.
U kunt wellicht een klacht indienen bij het KIFID maar dan moet uw verhaal wel wat consistenter zijn.