Quirine van Steijn
door Quirine van Steijn Oct 4, 2023 om 13:50
Geldzaken & recht

Boete betalen bij abbostop

Ik heb per ongeluk via Abbostop.nl mijn koboplus abonnement laten stopzetten. Ik dacht dat ik rechtstreeks bij Koboplus opzegde.
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95. Direct gemaild dat het een vergissing was. Viel geen discussie over te voeren. Heb de afschrijving terug laten boeken. Dag later een mail met eis dat ik binnen 7 dagen 29,95 + 12,95 boete moest betalen. Via een knop die ik moest aanklikken. Heb ik niet gedaan, wel geprobeerd 29,95 over te maken, maar dat lukt niet op het rekeningnummer dat erbij staat.
Als ik niet betaal binnen 7 dagen komt er een boete bij van  40 euro. Wat kan ik hiertegen doen?
[edit - redactie]

8984 15 Rapporteer
1paul
door 1paul - Oct 4, 2023 om 14:02
3161 Antwoorden / 0 Vragen

Lees dit even en ga na war er staat op de site, maak hiervan ook een printscreen om bewijs te hebben.

mijn advies, niet betalen en stuur ze nog een bericht, ik zie u graag bij de rechter!!

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/abonnement-opzeggen-pas-op-sommige-sites-rekenen-zeer-hoge-tarieven

ma
door marsgoddess - Oct 4, 2023 om 14:03
16 Antwoorden / Vragen

een pittige brief schrijven dat u misleid bent door hen.
Wijs daarbij op het feit dat de webpagina misleidend was en niet duidelijk aangaf dat je niet bij KOBO zelf iets opzegde, maar op de website van een derde.
Daarnaast protesteren tegen de verhoging van de kosten.
Ik weet zeker dat die iets te snel oplopen volgens de wetgeving. Een kantonrechter zou een streep zetten door de verhogingen. Er zijn namelijk regels voor hoe hoog een boete mag oplopen. Met hoeveel procent, binnen welke termijn.

Om te weten of u succesvol die misleiding kan claimen, zou u print screens van de website moeten maken om te zien of er op de webpagina wel heel duidelijk wordt gemaakt dat dit een extra service is.

Thecla58
door Thecla58 Oct 4, 2023 om 14:13
857 Antwoorden / 3 Vragen

er staat duidelijk op de site van abbostop.nl dat je gebruik maakt van een opozegservice.

van de site:
quote
Maak vervolgens gebruik van onze verzendservice voor 29,95 euro en we kunnen de opzegbrief direct voor u versturen. Bij Abbo Stop maken we opzeggen gemakkelijk, zonder gedoe
unquote Gewoon een kwestie van even verder scrollen en dan lezen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 4, 2023 om 15:11
2071 Antwoorden / Vragen

Een "pittige" brief, nou daar zullen ze van onder de indruk raken. Pittig vertellen dat je niet de moeite hebt genomen verder te kijken dan de lengte van de neus en dat je als consument toch mag verwachten dat dit niet nodig is. Als TS die rekening niet betaalt gaat die gewoon rechtstreeks naar incasso en dan mag TS heel pittig de kantonrechter overtuigen van zijn gelijk. Nadeel is dan wel dat als hij verliest de rekening een "stukje" hoger zal zijn dan de huidige tussenstand.

1paul
door 1paul Oct 5, 2023 om 08:28
3161 Antwoorden / 0 Vragen

het blijft een online dienst en die moet je op kunnen zeggen binnen 14 dagen, dat zij per direct handelen doet daar niets aan af, zie ook de bovenste link in eerste bericht!

sira
door sira - Oct 4, 2023 om 14:04
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Helaas, u heeft via een betaalde opzegservice opgezegd. Hier zijn zelfs als tv-programma's aan gewijd.
Ik kan de site niet vinden, maar waarschijnlijk heeft u ook een vinkje moeten plaatsen om akkoord te geven dat u de voorwaarden hebt gelezen.

U kunt beter betalen, inclusief boete, want die boete wordt alleen maar hoger als er een incassobureau op wordt gezet.

Volgende keer alles goed lezen en vooral de URL in de balk, pas dan ziet u of u op de juiste site zit, in dit geval KOBO.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 4, 2023 om 14:14
2071 Antwoorden / Vragen

Betalen, je hebt de dienst gebruikt en hoewel het heel zinvol kan zijn daar juridisch naar te laten kijken en er wellicht gaten in te schieten zijn kost dat meer dan de hele rekening.

marita5
door marita5 - Oct 4, 2023 om 14:15
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Quirine Van Steijn ,

Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95

Staat duidelijk op de site vermeldt , dus betalen .

Wij zijn hier om u te helpen met het soepel beëindigen van uw abonnementen, verzekeringen, contracten of lidmaatschappen. We hebben opzegbrieven voor allerlei organisaties. Kies de organisatie die u wilt opzeggen en wij genereren snel en efficiënt een opzegbrief voor u. Maak vervolgens gebruik van onze verzendservice voor 29,95 euro en we kunnen de opzegbrief direct voor u versturen. Bij Abbo Stop maken we opzeggen gemakkelijk, zonder gedoe.

https://abbostop.nl/kobo-plus-opzeggen/

sira
door sira Oct 4, 2023 om 16:25
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Aaah, daarom kon ik de site niet vinden, ik las abboshop en dat terwijl ik net nieuwe contactlenzen heb ;-))

marita5
door marita5 Oct 5, 2023 om 09:47
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Fouten maakt iedereen , zijn de contactlenzen wel goed ?

Thecla58
door Thecla58 - Oct 4, 2023 om 14:21
857 Antwoorden / 3 Vragen

ik snap heel goed dat abbostop zegt dat er geen discussie mogelijk is. Het staat namelijk duidelijk op de site (moet je wel even verder doorscrollen) dat je gebruik gaat maken van een opzegservice. Tja... zij gaan voor je aan het werk en dat doen ze uiteraard niet voor niets.

Die boete is wel er snel doorberekend. Het nummer waar je alsnog op wilde overschrijven is gekoppeld aan die link (over het algemeen that is).

Wat je moet doen?
Heel eenvoudig de 29,95 servicekosten en 12,95 boete betalen en wel binnen die 7 dagen. Die genoemde 40 euro zijn incassokosten, die conform de regels toegepast mogen worden. Betaal je namelijk niet... dan zetten zij hun vordering door naar een incassobureau...

rj
door rjw - Oct 4, 2023 om 16:22
3268 Antwoorden / 5 Vragen

abbostop.nl lijkt ook zo erg veel op Koboplus.....

BTW: nu maar hopen dat er geen lolbroeken SMS diensten e.d. op jouw mobiele nummer afsluiten.

mahadma
door mahadma - Oct 4, 2023 om 19:32
11547 Antwoorden / 51 Vragen

U zult moeten betalen, hoe langer u wacht, hoe hoger de kosten.

marita5
door marita5 - Oct 5, 2023 om 08:48
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Nog een aanvulling ,

De voorwaarden :

In Nederland heeft u het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Het herroepingsrecht is echter uitgesloten voor diensten waarvan de uitvoering met toestemming van de consument is begonnen. Als u gebruik heeft gemaakt van de betaalde opzegbrief via Abbo Stop, heeft u door middel van het aanvinken van de checkboxen, expliciet toestemming gegeven voor het zo snel mogelijk verzenden van de opzegbrief en heeft u afstand gedaan van uw wettelijke herroepingsrecht

@q
door @qwerty@ - Oct 6, 2023 om 11:37
68 Antwoorden / 1 Vragen

Heel vervelend maar, dit is een dure les: lezen lezen en nog eens lezen, voordat je ergens mee akkoord gaat !

mo
door mof - Oct 6, 2023 om 12:30
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vrees dat u moet betalen omdat u een overeenkomst bent aangegaan. Dat u de dienst ook gratis had kunnen uitvoeren doet niet ter zake. En nee, het bedrag van ca 30€ is niet extreem hoog. Er wordt een dienst aan u geleverd waar iemand anders handelingen voor u moet verrichten.  De enige kans die u maakt is wanneer op de website die u heeft bezocht van Abbostop.nl niet duidelijk is aangeven wat het u gaat kosten.

mi
door miennaamishaaz - Oct 7, 2023 om 22:55
725 Antwoorden / 1 Vragen

Gezien u zich op her "Herroepingsrecht" hebt verwezen hebben ze in principe geen poot om op te staan.

indien u een rechtsbijstand verzekering heeft maak hier gebruik van.
Neem ook contact op met het Juridisch loket voor advies wat u het beste kan doen
https://www.juridischloket.nl/

S.
door S.Kamstra - Dec 28, 2023 om 21:17
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben misleid door Abbostop.nl. Voor brief opzegging tv-gids moet ik 29,95 betalen. Dit bedrag zag ik er niet bij staan. Ik dacht op de website van de gids te zijn, omdat ik die googelde. Maar het was Abbostop.

 Door akkoord te gaan met de opzegging vink je automatisch ook aan dat je niets kan herroepen. Dit staat in de niet zichtbare kleine lettertjes van de voorwaarden.

PAS OP MET ABBOSTOP!!!!

rj
door rjw Dec 29, 2023 om 08:09
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Het staat niet in de kleine lettertjes. Het staat groot bij stap 3 op de homepage. Maar goed, we weten dat de jeugd niet goed meer kan lezen, misschien heb je het daarom gemist.

hutch
door hutch Dec 29, 2023 om 09:30
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Lezen....! Begrijpend lezen....!

1paul
door 1paul - Dec 29, 2023 om 08:03