hp
door hplaptop May 17, 2017 om 16:53
Geldzaken & recht

Dagvaarding

Ik heb een dagvaarding geschreven en wil hem sturen naar de rechtbank in Amsterdam, maar ik weet niet hoe en wat. De deurwaarder kost geld en deze heb ik op dit moment helaas niet. Ik heb het uitgezocht en ik moet o.a. het volgende sturen:

e. de mededeling of vóór de procedure een mediation heeft plaatsgevonden.

Wat betekent het punt hierboven precies?

Naar welk emailadres moet ik de dagvaarding sturen?

Of moet ik de dagvaarding per post sturen en zo ja, naar welk adres?

2159 9 Rapporteer

fa
door familyman - May 17, 2017 om 17:36
888 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vraag mij af of u als particulier zich op kunt werpen om een dagvaarding te verzenden. Dit lijkt mij toch specifiek aan deurwaarders/advocaten te zijn. Uw vragen zijn van dusdanige aard dat dit op voorhand gedoemd is glansrijk fout te gaan.

tijger1
door tijger1 - May 17, 2017 om 17:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt geen dagvaarding laten betekenen zonder deurwaarder.

Mediation betekent of er eerst onderling met hulp van een mediator gesproken is over een oplossing of compromis.

sjjoppy
door sjjoppy - May 17, 2017 om 17:49
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Wat info:

https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/Onderwerpen/Rechtsgebieden/Kanton/Procedures/paginas/dagvaardingsprocedure.aspx

Het adres:

Rechtbank Amsterdam

Postadres: Postbus 84500, 1076 AV
Bezoekadres: Parnassusweg 220, 1076 AV
Amsterdam
Telefoon: 020-5412111

me
door mein33 - May 17, 2017 om 18:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@HPLAPTOP,

U kunt uw "dagvaarding" zeer zeker opsturen naar de rechtbank in Amsterdam en daar zal het gelijk in de papiervernietiger verdwijnen.
Voor het uitbrengen van een dagvaarding zult u in iedergeval naar een gerechtsdeurwaarder moeten en nog beter is het om de dagvaarding te laten opstellen en afhandelen door een advocaat.
Informeer in ieder geval bij een gerechtsdeurwaarder bij u in de regio naar de mogelijkheden die er zijn om uw zaak te behandelen.

e. mediation is een bemiddelingspoging waarbij beide partijen in samenspraak met een bemiddelaar tot overeenstemming proberen te komen.

panter22
door panter22 - May 17, 2017 om 19:21
6599 Antwoorden / Vragen

Niet alleen de deurwaarder moet je betalen, maar ook griffierecht.
https://www.kbvg.nl/1189/ik-heb-een-vordering/kosten-gerechtsdeurwaarder.html
https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/Onderwerpen/Kosten-rechtszaak/Griffierecht/Paginas/Griffierecht-kanton.aspx

Je kunt contact opnemen met het juridisch loket (www.juridischloket.nl). Mogelijk kon je in aanmerking voor gesunsidieerde rechtsbijstand, Je moet ook een eigen bijdrage betalen.
http://www.rechtsbijstand.nl/over-mediation-en-rechtsbijstand/hoeveel-moet-ik-zelf-betalen/inkomensnormen

Zonder geld kun je geen rechtszaak beginnen. Mogelijk kun je in aanmerking komen voor bijzondere bijstand van je gemeente.
Dan zul je in de meeste gevallen eerst naar het juridisch loket moeten, voordat de gemeente bijzondere bijstand verleent.

hp
door hplaptop - May 18, 2017 om 10:20
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben een ZZPer en een incassobureau (gedaagde)  weigert het geïncasseerde bedrag te betalen. Ik heb geen geld om een advocaat of deurwaarder te betalen. De deurwaarder gaat de dagvaarding wel betekenen. Maar de dagvaarding naar de rechtbank sturen, wil ik zelf doen.
De dagvaarding wil ik zelf schrijven en heb uiteraard ook uw hulp nodig als het kan. Vooral om de hoofdsom te bepalen.

Als ZZper krijg je geen steun van  Juridisch loket of gemeente.

marita5
door marita5 - May 18, 2017 om 10:24
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hplaptop ,

U bent een ondernemer , dit is een consumentenforum , stel uw vraag eens op het ondernemersforum , klik op de rode regel .

https://www.higherlevel.nl/

Cookies
door Cookies - May 18, 2017 om 10:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dit forum is voor consumenten, niet voor ZZP'ers / ondernemers.

Je vraag kun je stellen op https://www.higherlevel.nl/forum/

DOOR HPLAPTOP - 18 MEI 2017 OM 10:20
0 ANTWOORDEN / 2 VRAGEN

Ik ben een ZZPer en een incassobureau (gedaagde)  weigert het geïncasseerde bedrag te betalen. Ik heb geen geld om een advocaat of deurwaarder te betalen. De deurwaarder gaat de dagvaarding wel betekenen. Maar de dagvaarding naar de rechtbank sturen, wil ik zelf doen.
De dagvaarding wil ik zelf schrijven en heb uiteraard ook uw hulp nodig als het kan. Vooral om de hoofdsom te bepalen.

Als ZZper krijg je geen steun van  Juridisch loket of gemeente.

Redacteur
door Redacteur - May 18, 2017 om 10:30
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Het Kassa-forum is specifiek voor consumentenvragen -en problemen. Daarom sluiten we dit topic.

De redactie